Kas lennufirmal on õigus lennuaegu muuta?

Tere,

Küsimus järgmine, kui lennupiletid on pikemalt ette ära ostetud ning valituks osutunud just tänu sobivatele kellaaegadele, kas lennufirmal on õigus kukkuda neid muutma? Tänu neile muudastustele on ajad minu jaoks ebasovivateks muutunud (muudetud on ühte lendu minekusuunas ning ühte tagasituleku suunas, originaallennud on märgitud tühistatuks). Eriti kummaline on veel see, kuna tegemist on edasi-tagasi piletitega, kus jätkulend saab alguse Istanbulist, siis minnes on teist lendu muudetud selliselt, et see läheb välja 2h varem kui mina üldse kohale jõuan. Millised on siinkohal minu õigused, kas keegi on sellise asjaga kokku puutunud (tegemist tavaliste economy piletitega)? Isegi, kui nad nüüd selle esimese lennu varasema peale tõstavad selliselt, et jätkulennule jõuaksin, ei sobi see enam ajaliselt minule. Kuidas toimida antud olukorras, on ehk kellelgi kogemusi?

Kui kõik lennud on sul ühel piletil (ehk korraga ostetud edasi-tagasi marsruut), siis pöördu selgituse saamiseks piletimüüja poole. Ilmselt lähiajal muudetakse siis ära kõik lennud, et need omavahel klapiksid.

Lennufirmal on tõesti õigus aegu muuta, sina kliendina ei saa kuidagi vastu vaielda, saad ainult soovi korral piletitest loobuda ja raha tagasi küsida, kui uued lennuajad ei sobi.

Kui need lennud ei ole ühel piletil ja oled need ostnud eraldi, siis on pahasti. Muudetud lennuaegadega piletitest võid loobuda (ja saad raha tagasi), ülejäänud lendude puhul, olenevalt ostetud piletite tüübist, ei pruugi saada midagi teha. Reisikindlustus muudetud lennuaegade tõttu tekkinud tõrkeid samuti ei hüvita minu teada.

Ühel piletil ja korraga ostetud, lennufirma enda kodulehelt. Minu küsimus ongi selles, et kui suur peavalu on selle raha tagasinõudmine. Saabumine on nüüd pool kolm öösel selle asemel, et saabuda hommikul kell 8 - see ei istu mulle juba põhimõttelisel tasandil (valisin just selle lennu kasuks, kuna saabus hommikul ilusti) ning ilmselt ei jõuaks ma ka väljuvale esimesele lennule, sest nad peavad nüüd mu mingile varasemale pistma, et jätkulennule jõuaksin.

endal sama teema just airBalticuga käimas. berliin-tallinn otselend tühistati ära ja asendati kahe lennuga läbi Riia 30 mintsase ümberistumisega...ok...see mulle veel sobis, aga nüüd muudeti nende lendude aegu ka veel ja nüüd on samasugune keiss, et berliin-riia lend saabub juba 15 min hiljem riia-tallinn lennu väljumisajast. ja pakutakse asemele otselende muudel päevadel või siis samal päeval 3-tunnise ümberistumisega riias. küsisin siis, et pange mind lufthansa lendudele ringi või et upgreidige mind siis vähemalt äriklassi ja laske mind riias äriklassi ootesaali, et mu vintsutusi kompenseerida, aga ei midagi. ikka ainult et valige olemasolevatest airBaltiucu lendudest ise uued või võite kogu raha tagasi küsida. suht nagu jabur tõesti, et lennufirmadel on selline õigus lennuplaane muuta ja juba piletid ostnud reisija jääb sellisel juhul ilma igasuguse õiguseta midagi kompensatsiooniks nõuda.

Ma kusjuures valisin jube kaua neid aegasid ja marsruute ning lõpuks leidsin, et see on sobivaim variant ja siis tehakse niimoodi :) Olen küll päris palju lennanud ja reisinud, kuid sellise pulli otsa veel sattunud ei ole. Kõige kummalisem on see, et kaks lendu muudeti ära ja nüüd on juba mitu päeva vaikus. Istanbuli jõuaksin 2h hiljem, kui sealt jätkulend läheb. Samas, mine tea, äkki on Türgi teinud teaduslikke edusamme ajas rändamise teemal ning neil on kohapeal seal ajamasin, millega mind 2h ajas tagasi saata.

Kõige kiirema lahenduse saad kui nende otsenumbrile +90 212 444 0 849 ja küsid lahendust. Minu arust on siin lahendused mille vahel Turkishiga kaubelda saad sellised:

a) nad annavad uue lennu sama päeva varasemale ajale(kui seda on) või 1 päev varasemale lennule ning öömaja tasuta Istanbulis. b) saad raha tagasi c) lendad näiteks Riiast kui sealt lennuaeg paremini sobib

Tänud, mõtlesin et enne kui nendega dialoogi asun, teen veidi eeltööd, et minust "üle sõita" ei üritataks. Paistab, et sobilikuks jääb mulle vaid nr. 2 variant, kuna päev varem ega hiljem mulle minna ei klapi ning nr.3 lahendus mind ka väga ei rõõmusta, sest kohale jõuaksin lõpp-punkti siiski pool kolm öösel (lisaks sellele, tõsteti tagasilennu väljumine samuti hommikuse aja asemel keset ööd). Eks kuulan, mis nad mulle kostavad.

Mul oli sama jama nagu teemaalgatajal. Lend Istanbuli oleks peale muudatust jõudnud kohale alles peale jätkulennu väljumist. Piletite vahendaja mulle vastata ei suvatsenudki, seega pöördusin otse Turkishi Tallinna esindusse tel. 623 1111 (kõne alguses valisin 1). Esimese inimese käest abi ei saanud, aga nädal hiljem uuesti helistades vahetas teine Turkishi töötaja kiiresti lennu sobivamate vastu. Kui soovid, võin saata ka Jekaterina meiliaadressi (ausõna, mind lausa üllatas tema kiire tegutsemine). Usun, et temalt saad abi ilma, et peaksid Türki helistama :)

Mulle tegi Iberia kunagi nii (Mehhikosse lennates), aga kompensatsiooniks andis nii korraliku hotelli kui söögi.

Loomulikult on lennufirmal õigus muuta lennuaegu, kuid seejuures peavad nad Sind sellest teavitama. Üldiselt nad sätivad siis ikkagi kogu lennukava ringi, et lennud omavahel klapiksid. Samas on võimalik, et tekib ka viga - Iberia tegi mulle ühel korral triki, kus check-ini tehes avastasin, et mu jätkulend lahkub enne kohalesaabumist. Õnneks avastasin seda mitu tundi enne suhteliselt hiljaõhtust lendu ja nad said mind ümber suunata hoopis SwissAiriga. Muidu oleks väga nutune olukord. Aga igal juhul on aegade muutmisel võimalik öelda, et ajad ei sobi. Reeglina lennufirma koguni küsib kinnitust, kas ajad ikka sobivad. Ja kui ei sobi, palud raha tagastada ja piletid tühistada. Seda on muidugi raske võibolla põhjendada, kui muudatus minimaalne, aga kui ikka tundidest rääkida, siis ei tohiks probleeme tulla. Raha laekumine ilmselt võtab veidi aega küll.

Turkishiga suheldud ning pikema jututa tühistasid piletid ja lubasid raha tagastada (iseasi, millal see tagasikandmine toimub). Pakkusid alternatiivina lendu päev varem, samadel aegadel..... Mitte ei saanud aru, kuidas see peaks probleemi lahendama, et jätkulend väljub 2h enne minu jõudmist :) Tänud vastajatele abivalmiduse eest.

Kas asenduslennule oleksid piletid saanud sama raha eest?

Mingeid lisatasusid nad ei küsinud, pakkusid lihtsalt päev varem täpselt samade aegadega lende. See mõttekäik nende poolt jäi üpris aruasamatuks.

Renarl, ma arvan et tekkis kommunikatsiooniviga. Na ilmselt pakkusid või siis tahtsid pakkuda lendu Istanbuli samal ajal, aga päev varem ja edasilend oleks siis algselt planeeritud ajal. Nende poolt majutus jms ilmselt siis ka. Olles lennufirmade ja piletite vahendajatega telefonitsi väga palju suhelnud, on minu kogeumuse järgi sellised arusaamatused väga sagedased. Kohati tekib tunne, et kes meist see asjatundja peaks olema ja kuidas nad üldse kunagi midagi tehtud saavad:) Aga igal juhul hea, et saite sobiva lahenduse.

Turkish airlines'i puhul on ülitähtis osta pilet nende enda kodulehelt, siis helistatakse kohe personaalselt ja üritatakse pakkuda hea alternatiiv. Kuigi pilet on võib-olla 20 € kallim kui tripsta (vms saidi) kaudu ostes, siis see tasub igal juhul ära. Hetkel tühistatakse väga palju Tallinn-Istanbul lende (mulle vähemalt tundub nii), seega alternatiiviks pakutakse kas päev varem või päev hiljem lendamist. Kui tekib tänu sellele vajadus Türgis ööbida, siis saab tasuta 4* või 5* hotelli koos transferiga. Mulle näiteks ei sobinud lennata päev hiljem ega varem, seega pakkusin välja, et nad lennutaks mind läbi Helsingi ja toimis - finnair Helsingisse ja edasi Turkish airlines. Midagi juurde maksma otse loomulikult ei pidanud. Kui kasutada muid lennusaite broneerimiseks, siis on nende reisibüroode ülesanne piletid ära muuta. See omakorda võib tähendada, et lennumuutusest ei saa teada enne kui lennujaama minnes. Meie reisiseltskonnal oli hiljuti nii, et mul ja ühel teisel inimesel oli ostetud Turkish airlines kaudu, ja teisel kahel tripsta kaudu. Mulle helistati kohe Turkish airlines kontorist ja ainus põhjus miks teised kaks said ka uued lennud oli selle pärast, et ma ekstra küsisin. Muidu nad ei oleks reaalselt isegi teadnud, et lend on tühistatud, sest neile reisibüroo ei helistanud ega isegi ei saatnud maili.

Kuna ise ka Turkishiga korduvalt lennanud, siis tunneks huvi, millise lennu aega muudeti? Kas Tallinna lennu või kaugema jätkulennu aega?

Turkishi Istanbuli majutust pole osanud/viitsinud küsida, olen lihtsalt ööd Istanbuli lennujaama pinkidel veetnud.

Tallinnast lend jäi paika, jätkulend tõsteti niipalju varasemaks, et läks 2h enne minu Istanbuli jõudmist. Tagasiteel tõsteti esimene väljuv lend 5h varasemaks, seega oleks minu kahe lennu vaheline aeg 5h pikenenud.

Reedel tuli kõne ajal teade, et raha on tagasi kantud, kuid siiani pole veel miskit laekunud. Ilmselt võtab lihtsalt aega mõned päevad.

Turkishil muutuvad märtsi lõpus suvehooajaga teatud päevadel Tallinna lennud varasemaks. Mõte selles, et pääseks ilma ööta Istanbulis rohkematesse sihtpunktidesse, näit Balkanil jm. Tõenäoliselt tuli sellest ka olulisi muudatusi. Näiteks lend Tallinnasse on nüüd mõnel päeval päris vara hommikul ja kuskilt kaugemalt tulles ei pruugi sellele enam jõuda. Tasuta öömaja Istanbulis koos terve vaba päevaga oleks antud juhul muidugi lisaboonus, kui võib koju jõuda ka päev hiljem.