Kergkäru kindlustamine

Tere. Palun nõu. Plaan minna Alanyasse, kaasas ka kergkäru lapsele. Kokkupandult mahub käsipagasi mõõtmetesse ja kaal 5,8 kg. Lennujaama infost öeldi, et ilmselt lubavad võtta käsipagasisse, et see üleliigne 0,8 kg ei oma enam tähtsust. Ma aga hakkasin ikkagi muretsema. Juhul, kui ei lubata, kas on võimalik seda käru ka eraldi kindlustada? Tegemist suhteliselt kalli ja õrna asjaga ja ma kardan, et nad selle lihtsalt ära lõhuvad. Pagasikindkustus juba tehtud, aga see ei korvaks, kui käruga midagi juhtub.

Normaalsete lennufirmadega võid kokkukäiva kergkäru võtta kuni lennukini ja annad selle alles lennukisse sisenedes ära. Kätte saad kohe lennukist lahkudes. Ja käru on alati lisaks tavalisele käsipagasile, seega need 0,8 kg poleks üldse olulised. Kui lend on charterlennuga, siis uuri reisikorraldajalt, millised on tingimused kärude kaasa võtmisel.

Tegemist charterlennuga ja nemad soovitasid uurida lennujaamast, lennujaam aga charteri firmast. Ühesõnaga mingit vastust sealt ei saanud, Küsimus oli hoopis, kas eraldi on kuskil võimalik seda käru kindlustada??

Käru on ju ka pagas, saab pagasilipiku, miks pagasikindlustus seda ei peaks katma? Ise olen pagasikindlustusega kaks käru ostnud, kord lõhuti ära ja kord jõudis alles kaks päeva hiljem sihtpunkti, mõlemal korral kattis aga tavaline pagasikindlustus uue käru ostukulu kuni 150€ ulatuses.

Pagas on kindlustatud, kuid summa ainult 320 eur, aga käru maksab tunduvalt rohkem. Selle pärast tahakski ta võtta käsipagasisse. Kas tõesti pole võimalik eraldi asja kindlustada? Inimesed kindlustavad ju maju, autosid, lemmikloomi??

Tallinna lennujaamas ei või oma käruga väravani sõita, tuleb pagasisse anda.

Kindlasti on igasuguseid asju võimalik kindlustada. Kõige lihtsam viis tingimused ja hinnad teada saada on kindlustusseltsidega otse suhelda. Nemad teavad.
Samas ma ei näe põhjust käru eraldi kindlustada. Kui
pagas on kindlustatud, kuid summa ainult 320 eur, aga käru maksab tunduvalt rohkem
Siis sel juhul on probleem pigem selles, et sul on liiga väike kindlustus. Pöördu oma kindlustuse poole ja avalda soovi poliisi tingimusi muuta, st. osta suurema kattega pagasikindlustus.

Meie oleme mõne aasta eest oma käruga lennukisse saanud ka Tallinna Lennujaamas.
Lase käru ära kiletada kui muretsed, selline teenus on Tallinna Lennujaamas olemas, uuri, kas ka Alanyas. Kui tegu on kallima käruga, siis ilmselt ka kvaliteetsema, mida ei ole nii kerge lõhkuda, ja kilesse pakituna vaevalt sellega midagi juhtuda saab.
Me ei ole kasutanud chartereid, kuid käruga oleme palju reisinud - alati oleme saanud käruga lennukini sõita, kättesaamine on olnud kuidas kunagi, vahel lindilt, vahel on käru vastas olnud ning vahel erimõõdulise pagasi letist.

Kergkäruga saab heal juhul väravani, kuid salongi seda ikkagi ei panda (ei ole seal lihtsalt sellist kohtagi) vaid jätad värava juures maha ning see viiakse muu pagasi peale alla. Meil on Tallinnas olnud erinevaid juhtumeid, osad firmad ütlevad, et ei saa käruga väravani Tallinnas sest siin on omad kärud sisetsoonis, kui aga odavlennufirmaga lendasime vaid käsipagasiga, siis saime käruga väravani aga see peab mahtuma röntgenaparaadist läbi, seega olulisem kui käru pikkus on laius. Charterid tavaliselt tahavad käru alla panemist sest reeglina on lennuk kõik välja müüdud ja pagasiga jahmerdamine hiljem väravas võtab nende väärtuslikku aega. Aga ükskõik kas käruga väravani saad või mitte, siis üldjuhul saad käru kätte ikkagi pagasilindilt (osadel firmadel on selleks eraldi pagasilindid lausa). Väga vähesed firmad annavad sulle käru kohe lennuki maandumisel lennuki kõrvalt. Kui on hinnaline käru siis soovitaksin selle hästi ära kiletada või osta spetsiaalne käru reisikott, meil on vaatamata kiletamisele muidugi üks ratas lennureisidel viga saanud (keerlevad rattad on selles suhtes tundlikumad ka), kuid lennumiile on sellel kärul ka juba kõvasti ning varsti kasutusaeg ka läbi.

Kärule on olemas õlakott ( näeb välja nagu läpaka kott ) ja ta läheb kokku nii väikeseks koos kotiga, et mahub käsipagasi mõõtmetesse. Miks teda siiski ülesse võtta ei taheta lubada? Aru ma ei saa :(

Mida sa tühja stressad juba mitmendat päeva.
Kui su käru mahub kotti, mis mahub käsipagasi mõõtudesse, siis milles probleem? Võta oma laptopikotisuurune kärukott käsipagasina kaasa ja kogu lugu. Lennufirmat vaevalt sel juhul huvitab, kas su kotis on käru või pissipott.
Kui aga kindluse mõttes tahad arvestada võimalusega, et tuleb ikka äraantava pagasi hulka panna ja muretsed kindlustuse pärast siis kontakteeru oma olemasoleva reisikindlustuse poliisi väljastanud kindlustusfirmaga. Näiteks IF kindlustuse puhul on 320 eurose piirsummaga ja 960 eurose piirsummaga pagasikindlustuse kindlustusmakse vahe nädalase Türgi reisi korral umbes 8 eurot. Vaevalt teistel see kolossaalselt erinev on. Vaata ise oma kindlustusfirma kodukalt järgi. Seega võid vabalt oma pagasi ka lihtsalt niisama igaks juhuks õigema väärtusega kui seni ära kindlustada. Pakun, et see on ühe telefonikõne küsimus.

Soovitan ka lihtsalt kergkäru juba enne check-ini kotti ära panna. Olen suht kindel, et saad ilusti sellega lennukisse!

No kui käru on nii väike, et mahub nendesse peakohal olevatesse kapikestesse ning teie käsipagasi ühikud ületatud ei ole siis tasub ikkagi kotiga kaasa võtta ning isegi mitte öelda, et seal käru sees on. Aga ausalt, ma olen lastega palju reisinud ja pole ühtegi nii väikest käru veel näinud, mis sinna peakohale mahuks. Kas tohib küsida mis imemudel see selline on, mis laptopi suuruseks kokku käib? Mul endal ka muidu väga kerge vihmavarjukas aga pikkus on ikka selline, et laps sisse ka magama mahuks ning see sinna üles ei mahu, samas olen näinud ka poole lühemaid "võileiva" kärusid aga need ei lähe jälle laiuse poolest ja kõik korjatakse hiljemalt enne lennuki uksest sisseastumist ära.

Käru mõõdud kokkupandult 55x44x18, mudeliks BabyZen Yo-Yo. Panengi ta kotti ja loodan parimat, et näiteks turvakontrollis juba ära ei korjataks vms.

Tõesti imekäru - paistab reisivale perele ülihästi sobivat. Neil on see lennuki-jutt lausa kodulehel kirjas:

Can I really board a plane with my YOYO?
Yes, because the YOYO is the first stroller in the world fully compliant with IATA guidelines for cabin baggage dimensions (56 x 46 x 25 cm, or 22 x 18 x 10 in, read here).
This is a revolution for traveling parents, but also for airline personnel.
Warning: some airlines (e.g. low-cost) may have more restrictive policies. Please check before you travel. However, most of these companies we tried were happy to accept the YOYO as a cabin item.
Please don't hesitate to tell us about your experience!

Tsartelennul on üldjuhul palju peredega reisijaid, seega kõikide kärude jaoks lihtsalt ei jätku lennukis ruumi. Mina arvestaksin ikkagi sellega, et käru tuleb äraantavasse pagasisse jätta ja soovitan selle ära kiletada. (Tallinna lennujaama kodulehe järgi Lapsekäru (väike) – 8EUR, (suur) – 10EUR)

Loe kindlasti oma kindlustustingimusi- igal kindlustusseltsil on ühe eseme jaoks piirmäärad. Eelnevalt mainitud IF tingimustes punkt 161. "Ühe asja eest makstava kindlustushüvitise maksimaalne suurus (piirmäär) on 50% pagasikindlustuse kindlustussummast."

Seega IFi puhul 320 € katte puhul hüvitatakse ainult 160 €. Mõnel kindlustusseltsil üks ese vaid 30% kattest ja 320 € puhul hüvitatakse 106 €.

SPA puhul on ilmselt on sobilik kate 960 €. Hinnalisema käru puhul isegi rohkemgi. Aga nagu alar kirjutas, poliisi hinnavahe on väike. Helista oma kindlustusfirmasse ja palu muuta. Ma pole kunagi kuulnud, et keegi keelduks kõrgemate katete valikust.