Teadupoolest on AirBaltic sunnitud sel suvel sisse ostma lennuteenust P&W mootorite pikaks veninud hooldusaegade tõttu teistelt lennufirmadelt. Muuhulgas pakuvad AirBalticule lennuteenust Xfly, Danish Air Transport, Carpatair, Cyprus Airways, Air Malta ja Avion Express. Tundub veidi nagu koerapulm, aga kuidas kogemused on?
Ise sattusin TLL-RIX lennul sellise huvitava kombo otsa, kus lennufirmaks oli nüüdseks pankrotiavalduse esitanud Islandi Niceair, meeskond oli hoopis HiFly oma. Lennuk A319, vana kooli istmetega, kus ka mingi polster olemas, istmevahe täitsa ok. Ei oska midagi ette heita.
Riias paistis eemal pargituna olema umbes 8 A220 lennukit.
Sai Bukaresti lennatud see kuu ja mõlemil suunal TLL-RIX / RIX-TLL tuli päev enne lendu teade muudatusest. Vedajaks oli Smartwings B737-700 lennukitega.
Käsipagasi mahutavusega olid mõlemil korral probleemid ja istmevahe võrreldes AirBalticu enda A220ga ikka korralikult väiksem. Mitte, et see sellisel lennul suurt rolli mängiks.
Samas õhkutõus/maandumine minu meelest neil kõvasti sujuvam. Vb asi minus, aga A220 puhul need minu arust üsna "konarlikud". Kuna viimase aasta jooksu üsna mitmeid kordi kasutanud, siis selline mulje jäänud.
Istekohad tasub kindlasti broneeringust üle vaadata. Meil sügisese kampaania ajal ostetud 5 piletit kõrvuti ritta (sh. osad neist lastele). Kui tuli uudis, et lend on asendatud asenduslennukiga, siis vaatasin broneeringut. Kolm kohta olid jäetud paigale (ilmselt samad numbrid, mis olid algses broneeringus) ning ülejäänud kaks olid lihtsalt ilma istekohata (juures märkus, et tellimust pole võimalik täita). Kui oleks alles check in-i ajal sinna sattunud, siis suure tõenäosusega oleks osad inimesed (sh lapsed) lihtsalt mööda lennukit laiali pillutatud olnud. Õnneks kohti lennukis oli ning sain AirBalticu infotelefoni abil asja korda ning rahva kõrvuti istuma enamvähem sinna, kuhu alguses kohad ostsime.