Kui kaua sõidab Eestist autoga Prantsusmaale?

Tere! Küsimus oleks siis selline, et kui palju aega on kellelgi kulunud autoga Prantsusmaale sõiduks (läbi Poola)? Täpsemalt siis Calais nimelisse linna, kust saab edasi UK-sse. Plaanis minna oktoobri keskel ja tahaks ennem pileti proneerida, kuna nii tunduvalt odavam.
Kas keegi on kasutanud http://www.viamichelin.com/ route plannerit? Kui täpselt see sõidu aja annab?
Sammuti on oodatud kõik kasulikk info sellise reisi kohta, et kust on parim läbi minna ja mida kindlasti jälgida tuleks?
Ette tänades kõikki vastajaid.

Vaata planeerimisel ette. See ei arvesta nt. viisaküsimustega ja võib su vabalt läbi Kaliningradi oblasti suunata.

Seda tean juba, et tuleb vahepeatuseks panna Varssavi, muidu viib tõesti läbi Kaliiningradi.

Kas sul ikka navi on? Või sõidad kaardi järgi? TomTomil on teekonna planeerija mida mina kasutan pidevalt. Kasutada saab loomulikult ka ViaMichelini. Sõiduks kuluva aja arvutavad nad välja eeldusel et sõidad kogu tee maksimaalse lubatud kiirusega. Kas plaanid otse sõita või ööbid ka?

Tripi foorumis on palju teeinfot Poola, Baltikumi ja Saksamaa kohta. Otsi kindlasti ka siit näiteks teemast Poola transiit.

Millega pead arvestam?. Eestist kuni Leedu-Poola piirini põhiliselt vaid politseidega.

Poolas rekkade, pikkade tüütute teeremontide, tiheda asustuse ja kiiruskaameratega igas külas. Kui sõidad kõige kiiremat teed Varssavi-Lodz-Poznan-Berliin siis Lodz-Poznan ja sealt u. 70 km edasi on tasuline kiirtee. Maksmisputkasid on kolm ja need on enne linnadesse sissesõitel. Maksta saab ka eurodes. Tee on hea ja kiire. Kui läbid Poola pühapäeval väldid rekkasid. Leedu piirist u. Lodzini on teed ülerahvastatud, käänulised ja suht kitsad. Varu aega ja kannatust. Varssavis ja Saksa piiri on pikad tüütud teeremondid.

Saksamaal on kiirteed tasuta kuid on ka palju teeremonte kus kiiruseks 80 km/h. Anna aga minna.

Belgias ja Hollandis kiirteed samuti tasuta.

Prantsusmaal kiirteed tasulised. Maksmine kas kaardiga või sulas. Keskmine hind u. 1 euro 10 kilomeetri peale. Kui valid nn. tavalise- tasuta maantee, arvesta ajaliselt kaks või kolm korda pikema sõiduga kui kiirteel. Prantsusmaa tavateed on kitsad, läbivad kõiki külasid ja pika maa sõitmiseks tüütud.

Bensiinijaamu ja toidukohti on kogu trassil piisavalt.
Maksta saab igal pool ka kaardiga kuid Poola söögikohtades ja majutusasutustes võib see probleemiks olla. Küsi enne üle. Bensukates üldiselt saab kaardimakseid teha.

Autosse võta ka kollane helkurvest. See on Euroopas kohustuslik ja seda kontrollitakse.

Soovitan igal juhul kasutada navit. Pääsed poole lihtsamalt.

Kui soovid veel midagi täpsustada küsi. Elan Saksamaa, Belgia ja Prantsusmaa vahel ning reisin neis riikides väga tihti. Samuti käin mitmeid kordi aastas autoga Eestis nii et teekond tuntud ja teatud.

Kasulikku inffi autosõidust Euroopas saad ka siit www.autocamp.ee

NB! Broneerida kirjutatakse "b"-ga ;-)

Sõidan ikka naviga. Otseselt ööbida kusagil ei plaani, kuna kahekasi siis saab vahetustega sõita. Küll on plaanis teha piisavalt peatusi, et liiga väsitav ei oleks. Sellepärast tahaksingi teada umbkautset aega, et saaksin sellega arvestada.

Sõitsime kevadel Leipzigisse kolmekesi, aga öösel ei sõitnud. Tegime pikad päevad ning sõitsime palju ja valiku tegime just tripi järgi. Poolas sõitsime Lomza kaudu, ümber Varssavi, mööda kiirteid. Kasulik on Neste kodukalt vaadata, kus asuvad automaattanklad ning otsida tripist ka neid marsruute, mida rekkad ei kasuta. Tipptunnil istusime teeparanduste pärast ummikutes iga päev ca 2 tundi.
Leipzigisse sõitsime Viljandist 21 tundi ja tagasi 20 tundi. Minnes tegime ühe ööbimise ja tagasitulles kaks ööbimist. Päeval peatusime ainult tankimiseks ja lõunasöögiks, muud söögid sõime autos.
Vaata veel tripist foorumeid Poola ja Varssavi läbimise kohta. Ma olen reedel naviga Varssavist päris kiiresti läbi sõitnud, aga mitte kiiremini kui ringi sõites. Naviks Garmin GPS.
Googles planeeritud reisile tuleb juurde +20% lisaaega, sest planeerija ei loe teeremonte, stausid ega avariisid. Udune või vihmane ilm võtab ka tempot maha. Poolas on kasulik sõita suurte antennidega autode sabas, sest neil on lällarid peal ja nad teavad, kus on politsei luurekat mängimas. Tuvipuuridest pääsu pole.

Minu kolleegid Poolast rääkisid, et Poola politsei kuulab ka hoolega lällari kanalit. Kui siis keegi küsib, kas lähikonnas politseid on, siis politsei ise hõikab, et pole siis kedagi, suru lapats põhja! Ja siis sa lendad selle antennidega auto tuules otse radarisse. Kui hoiad miski 300 meetrist vahet, siis on eessõitja enam-vähem näha ja pääsed vestlusest. Olen ise sõitnud öösel rekka tuules ja maha jäänud, sest mõistusevastane on asulatest 90-ga läbi kimada.
Kõik planeerijad on liiga optimistlikud. +20% on täitsa mõistlik. 90 km/ ja keskmine 90 km/h tunnis on erinevad asjad. Keskmise 90 km/h saavutamiseks pead sa enamuse ajast 105-110 kihutama, mis ei ole mõeldav. reaalne keskmine sõiduautole sellisel tripil on 75-80 km/h max.
Kui endal kogemus puudub, siis soovitan planeerija pakutud stardist poole päeva varem alustada. Pole suurt pinget ja saate mõnes huvitavas kohas kasvõi 10 min. seista. Ärge planeerige ühe jutiga kohalesõitu. Seda juhul, kui aega on. Kaugemate reiside puhul on just tähtis pikk vaba aeg. Pingeline graafik rikub tuntava osa reisimõnust. Kui puhkusest ei piisa, küsiga tagavaraks nädal palgata puhkust. Te ei pea seda ju ära kasutama.

Ise olen korduvalt kasutanud varianti, et 800km üksi sõita on mulle paras, seda siis kiirteid kasutamata ja sellest lähtuvalt olen ka bronninud ööbimised. Ja kui sul navil ei toimi enam kiirusmõõtjate hoiatus, saad selle alati jälle juurde osta, Poolas näitab kõik linnupuurid ilusasti ära.

Kui oled valmis praktiliselt kogu aeg sõitma ja peatusi tegema vaid tanklates tankimiseks ja söömiseks, siis kirvereeglina võid arvestada et liigud keskmiselt kuni Poola-Saksa piirini 60 km tunnis ning sealt edasi 100 km tunnis.

Olen palju sõitnud ning alati on see reegel enam-vähem paika pidanud. Lihtne arvestada kah.
Pisut kiiremini saad, kui kasutad Poolas tasulist kiirteed.
Näiteks õnnestus mul Tartust Berliini lähistele sõita ~24 tunniga.

Tallinnast on Calais'i 38 sõidutundi. Rõhtun sõna "sõidutundi". Seda ilma liikluseeskirju rikkumata.

Broneerisin pileti ära ja arvestan umbes 40+ mõne tunniga, siis peaks vast kohale jõudma. Eks enne ärasõittu vaatan veel selle Poola teema siin foorumis ära, et teeremonte vältida.
Tänud veelkord kõigile vastajatele.

Siin kaardil näha kus mis kiirusega saab sõita, teeremondid jne http://www.mapa.targeo.pl/

Kas kellegil on olnud kogemust Prantsusmaal kiiruse kaameratega.
Kas saadavad trahvid koju postiga?

Mul oli Pariisist võetud rendi auto, pikk sõit alla lõunasse, hea tee, ilus ilm :)
140-150 oli kiirus pidevalt, märke väga mahti jälgida polnud, tegelikult ju lubatud 110 ja 130km/h.

Ühe või paari laksu pärast, eriti veel rendiautoga liiklejale, ei tehta tõenäoliselt midagi. Olen isegi neid sähvakaid seal omajagu näinud.
Kui muidugi permanentselt igasse kaamerasse oma portree jätsid, siis kes teab...

Trahvide järgi saatmine on ilmselt riigiti ja regiooniti erinev. Peale Uus-Meremaa reisi tuli rendifirmast, kust väikse matkabussi rentisin, teade eeskirjade rikkumise kohta ja soovitati peatselt tulev trahv ära tasuda. Vastasel korral lubasid võtta krediitkaardilt, millega rendi eest tasusin, ise raha maha ja siis pidid lisanduma juba muude protseduuride tasud jne. Nädal hiljem tuli trahviteade. Olin asulas ületanud kiirust 14 km/h ja selle eest oli trahv 200 eek suuruses summas. Kuna enne reisi olin kuulnud sealsetest karmidest karistustest eekirjade rikkumise eest, siis püüdsin hästi täpne olla. Sellest hoolimata magasin kuskil ikkagi midagi maha.

Kui tegemist on rendiautoga siis saadab suure tõenäosusega siiski arve või võtab krediitkaardilt summa maha. Vastasel korral peaksid nad ju selle auto omanikuna ise tasuma.
Kui tegemist on välismaal registreeritud isikliku- või ametisõidukiga siis Eestisse kaugemalt veel üldjuhul trahvikviitungit ei saadeta (va. lähivälismaa http://uudised.err.ee/index.php?06228532 ) Kuid vist järgmisest aastast hakkab ELis kehtima nulltolerants välismaa juhtide poolt kiiruseületamisele, lahtise turvavööga sõitmisele, joobes juhtimisele ja keelava fooritule eiramisele. http://elik.nlib.ee/?id=8262