Hoiatan sellelt lehelt mitte ostma! Sain kõvasti juurde maksta, kui lennupiletite hind oli valiku alguses kõige parem, siis ma ei tea kuidas aga nad olid lisanud sinna mingid teenused mida ma kindlasti ei soovinud ja pea 160 eurot mingi jama eest pealemaksta on ikka vihale ajav. Lugege enne arvustusi trustpilot.com. Otse finnairist ostes oleks olnud 100 euri soodsam kui lastminute. com, mis on absurd.
Kas keegi sundis vale summaga makset kinnitama? Ilma ostja nõusolekuta või vaikiva akseptita ei teki ise midagi juurde, paljudes kohtades on lisade pakkumisel nõustumine vaikimisi aksepteeritud, kui sealt täpsemalt süvenemata kiiruga üle minna, lisandubki hinnalisa, kuid alati saab makse kinnitamise eel tagasikäigu teha. Mõnelgi korral on algselt pakutud soodsad piletid siiski otsas olnud, kui nüüd mitmel saidil sama teema, võib arvata, et nii ongi.
Trustpiloti arvustusi võib muidugi ka lugeda, aga kui ise tähelepanelik ei ole, siis lastminute.com pole vaja süüdistada. See ongi nende ärimudel. Ennast on vaja süüdistada.
Tere tulemast tänasesse reaalsusse! Online vahendajad on muutunud päris agressiivseks ja suruvad igasuguseid lisavõimalusi aina tüütumalt ja aina kavalamalt peale. Tuleb vaikimisi linnukesed ära võtta või listeenuseid mitte valida ja hind tuleb, nagu reklaamitud.
Väga aktuaalne hoiatus tegelikult. Kogesin seda hiljuti, kui bronni tegemine võttis paari minuti asemel umbes kolm korda rohkem, sest iga sammu järel ilmus mingi järjekordne lisavõimalus.
Tuimalt ei saa "edasi" klõpsida jah, peab ikka mõtlema ja jälgima. Point on iseenesest hea vahendajate osas. Alles ostsin pileteid - vahendaja pakkumine oli odavam kui otse lennufirmalt ning kui kõik lisateenused maha võtsin, siis sellise hinna oleks saanud ka (ehk pakkumine ei olnud eksitav). Aga kui oleks kõige odavama "basic" variandi valinud, siis kui lennufirma oleks midagi muutnud ehk vahendaja oleks pidanud midagi muutma, siis oleks nad minult lisatasu võtnud selle liigutuse pealt (äkki midagi 30EUR/kord). Ehk siis natuke arvutasin ja mõtlesin ja lõpuks võtsin ikka otse lennufirmalt, kuna ühe graafikumuutuse korral oleks juba vahendaja kallimaks osutunud.
Ehk siis vahendajad on aru saanud, et lennupiletite endi pealt enam suurt võita ei ole, kõigi vahendajate mootorid toimivad, aga lisateenuste pealt on võimalik raha teha.
Üldiselt on skeem selline, et hämara taustaga vene kapitalile kuuluv ja tavaliselt Kreekas või Küprosel juriidilist aadressi omav vahendaja näitab hinnavõrdlusmootorites (Skyscanner, Momondo) esiletulekuks kunstlikult alandatud hindu. Need võivad olla 30 ja enamgi eurot väiksemad summast, mida see vahendaja sama pileti eest lennufirmale maksab. Selle numbri peale tarbijat konksu otsa saades on neile eluliselt oluline mingite asjade eest lisaraha saada. Selleks võib olla mingi mõttetu teeninduspaketi juurdemüük, krediitkaardi lisatasu, kindlustus, suure juurdehindlusega pagasi või istekohabroneeringu juurdemüük vms. Kõigile seda teha ilmselt ei õnnestu, aga kui piisavalt suur protsent jätab kuskilt linnukese ära võtmata, siis kaetakse esialgse odava hinna kuvamisega (ja Momondo teenustasuga) seotud kahjum ära ning jääb veel veidi ülegi.
Isegi siis kui alguses müüakse ilma lisateenusteta pilet kahjumiga maha, on alati võimalus hiljem raha juurde saada kui näiteks lennufirma graafikut muudab ja kui selle tõttu tuleb piletit ringi teha. Siis kooritakse reisijat mõnuga.
Mingil määral kasutavad sama taktikat ka lennufirmad ise. Ehk reklaamivad hindu, mis ei pruugi sisaldada pagasit (ei äraantavat ega isegi mitte käsipagasit), istekoha reserveerimist, teenindust pardal... jne. Lootusega neid komponente eraldi juurde müües kokkuvõttes rohkem teenida.
Nüüd ostes näiteks Momondost leitud odavaima hinnaga pileti ongi oht, et saad kokkuvõttes täieliku kräpi.
Esiteks üritab Kreeka vahendaja midagi koorida.
Teiseks tahaks lennufirma midagi juurde müüa.
(kui ei osta, siis ega veidi pikem reis väga nauditav ei ole kui puudub võimalus pagasit kaasa võtta, lennukis süüa-juua ei anta ja pead istuma mingil nõmedal keskmise rea keskmisel kohal reisikaslasest eraldi).
Kolmandaks lähevad andmed reisija krediitkaardi, aadressi, reisieelistuste (ja vahel ka dokumendi numbri ning kehtivusaja) kohta tont teab kuhu... võib-olla näiteks FSB või GRU andmebaasi.
Tänud kommenteerijatele ja kuigi mu jutust ei tulnud välja täpselt liigutusi mis tegin mida mitte pileti broneerimisel, aga jah, loomulikult keegi ei sundinud vajutama maksa nuppu kui summa ei sobi. Aga kui te arvate , et ma olen lihtsalt juhm, siis ma olen väga palju ostnud pileteid 7 aasta jooksul min 10 lendu aastas Skyscanneri kaudu, ka lastminute.com . Ainult üks kord on Edreams eksinud, kui esimene email saabus 3 päeva pärast lendu. Lugesin veel arvustusi juurde, mis olid yle yhe negatiivsed sõnumiga skeem. Kuna see oli 2016 a, siis ma ei mäleta kas mul õnnestud CHECKMYTRIP kaudu kontrollida lennu olemasolu. Õnneks check-in lennujaamas leidis pika otsigu peale piletid. Sellepärast ei ole ka osanud sellist tünga oodata. Seekord piletit otsides, väga palju kordi vaatasin hindu erinevatel päevadel väljumisi ja lastminute hind pysis sama kuni ma liikusin edasi nende webi. Seal oli võimatu valuutat vahetada euroks ja summa mis oli näidatud tundus kiirelt arvestades sama mis eurodes. Lõpus enne makset oli mõte kontrollida valuuta summa samasust. Kolm viimast arvuti ekraani pikkust lehte hinnaribaga üleval nurgas enam ei olnud ja kuna ma sada prossa ei valinud yhtegi lisa paketti ega teenust, siis enam ma ei hinda ei näinud ja isegi kaardimakse hinda ei olnud ära märgitud kusagil eraldi, siis kiirustasin asja yhelepoole saamisega ja olin linnukesega nõus accept terms, mida oli kaks lõiku ja kaks linnukest tuli panna peenikeses kirjas jutule kus ka oli värviliselt sama Privacy Policy märgitud ja vajutasin Book now. Selle peale sain kohe sõnumi pangast et 157euri on rohkem maha läinud. Lisaks, ei küsitud mingit panga kinnitust, nt Smart Id kaudu ega ka Swedpanga turvaliste ostude parooli ja kogu lugu. Tegin seejärel uuesti läbi kogu broneerimise, et arusaada kus ma tegin vea. Siis viimane linnuke oli see mida ma ei osanud kahtlustada, sest tundus peale vaadates et lihtsalt formaalsus Privacy Policy, mis oli värvilises kirjas märgitud. Isegi selle tõttu ei oleks hind saanud olla kokku see mis maksin, sest selle kohta oli piletil märge et olen ostnud FullFlex service, mida ma ignoreerisin kui kui broneerimisel tuli see ette. Seal ei olnud kohta et no, thanks, vaid yes or next. valisin next. Üritasin , siis ühendust saada nende klienditeenindusega, kahjuks oli ainult Inglismaa tel nr. kuhu lisandus veel kõne eritasu, aga meili polnud kuhugi saata. Mitte kusagilt ei leia yhtegi meili kodulehel ega mulle saadetud piletitega meilis. Kuna mulle tuli FullFlexi email, mis on reisi tyhistamiseks, siis seal oli kaks näiliselt aktiivset meili linki kuhu pöörduda. Mõlemad, ei töötanud, otse lingile vajutades tuli error proovides nii ja naa ja kopeerides aadress meili saatmiseks, siis tuli vastus et sellist meiliaadressi ei leitud. Helistasin, siis tasulisele tel.numbrile, siis isegi sain vastuseks minu kaebusele meili valikuga canceldada makstes neile u 52 eurot ette. Ja valida saan asemele kas nende 12 kuu voucheri või rahatagasi kuni 2 kuu jooksul, kusjuures pole märgitud mis summa nad tagastavad, kas full või mingi osa. Kirjale vastata ei saa, see on taas automaatne nagu kolm eelnevalt saadud kirja. Võta või jäta!
Kirjapildi ja pika teksti sisu järgi otsustades on põhjus ja tagajärg tasakaalus.
Panka sai ka helistatud. Neiu teatas, et oma viga kui annad oma kaardi nr ja oled nõus maksma ja et pank ei saa midagi teha. Helistasin teist korda panka, küsimusega, et miks panga kinnitust ei küsitud, siis teine neiu vastas et see on kaupmehe rida jälle, mitte panga ja 25 minuti kaugekõne lõpupoole oli ta nõus jagama natuke infot, et on võimaik vaidlustamine, aga enne peab panga spetsialist selle otsuse tegema, kas hakatakse asja uurima. Enne seda soovitas kaupmehega maksimaalselt kirja teel selgitavat infot koguda. Juhul, kui panga spetsialist otsustab uurima hakata siis see võtvat aega mitu kuud ja teenus on tasuline, aga see ei tähenda et kindlasti kasu on sellest. Midagi ei garanteerita.
See vahe tuli Skyscanneri eurodes hinnast ja Latminute naeltes hinnast, mis võeti kaardilt eurodes?
Mis su kaardil konverteerimistasu on?
Ma ei tea, mis need kõik erinevates pankades ja erinevate lepingutega on. Enamasti peaks olema 1%, aga SEBi kiire otsing näitas hoopis 1,5%. Mine tea, äkki mõnel on veel hullem.
Vaatasin suvalisi pileteid Colombosse ja ma saan SEBi protsenti arvutades ennustatava hinna koos pangatasudega u 19 eurot kallima, kui Skyscanneri eurodes reklaamitud hind. Pilet ise on 616 naela Lastminute lehel. Seega 100 eurot vähemalt sellise pileti hinnaga kuidagi pangatasudena juurde ei pigista.
Ja Lastminute enda hind püsib kuni kaardiandmeteni naeltes täpselt sama. Makset tegema ei hakanud :)
Ma ei lea ka kusagil ühtegi punkti, mis annab teada, et euro makse tehakse mingi suvalise naljaka kursiga, kui sa siit linnkuset maha ei võta vms. Nagu mõned teised firmad vahel üritavad.
Kuna broneeringul on hind lõpuks naeltes, siis peaks vajadusel pank suutma selgitada, miks eurodes selline summa läks. Kaardimakse real peaks pangas samuti kajastuma hind naeltes, millele lisandub konverteermistasu jne. Kui see hind on seal naeltes midagi muud kui broneeringul, siis on Lastminute jama. Kui naeltes on hind sama, aga eurodes tuleb liiga kallis, siis on pigem panga jama. Kui hind on ainult eurodes, siis on pigem Lastminute jama ja tegelikult on see lihtsalt vaidlustatav, sest broneeringul on sul hind ainult naeltes.
Coverage you can count on
£24.38
per person and segment
FullFlex
Can’t travel anymore? You can cancel any time for any reason. No questions asked.
Hassle free: Just give us a call and we’ll send you a voucher worth 90% of the original ticket price
No Handling fees & priority assistance: we will not charge handling fees to cancel or modify your booking.
You'll receive a voucher with a value of 90% of the ticket price to use within 12 months for your next reservation. Any cancellation request applies to the whole booking and not individual sections or legs booked.
By choosing this option you agree to the terms and conditions
Yes please
_
More than 1,000 passengers already selected this option in the past 48 hours!_
Selle Yes please taga on siis algselt tühi kastike, kuhu tuleb ise linnuke panna.