Lennuabi - kuidas see töötab?

Kas keegi on kasutanud Lennuabi vms lennuprobleemi korral hüvitise nõudmise süsteemi? Ma ei ole, aga tahaks põhimõtteliselt teada, kuidas see toimib - kas raha laekub mulle või Lennuabile, kas kirja pean mina välja saatma, kas suhtlus toimub minu kaudu jne

Mina arvan, et Lennuabi kaudu ei ole mõtet hüvitist nõuda kuna nad võtavad mingi summa sealt endale. Targem on otse lennufirma käest küsida. Kunagi oli ka vaja seda teha ja sain Ryanairilt väga ruttu raha tagasi. Need, kes kasutasid Lennuabi, neil läks mitu kuud enne kui raha said ja siis ka tükk maad väiksema summa. Ei mäleta enam, kui palju. Suhtlus oli neil reisibürooga.

Mina kasutasin lennuabi teenust! Meie perel hilines London-Tallinn lend üle 4h. Täitsin avalduse ja airbaltic määras nädalaga hüvitise 400€ per inimene! Airbaltic kannab hüvitise kohe kannatanu arvele ja mina siis pean teavitama lennuabi, kui see hüvitis jõuab! Lennuabi koostab siis hüvitise pealt arve 30%! Hüvitist aga pole tulnud siiani( lend oli Jaanuaris 2019) aga Lennuabil on siiski ülevaade ja nad kirjutasid mulle ise, et nad on airbalticule juba mitu meeldetuletust teinud, et hüvitis makstaks aga ei midagi! Päev hiljem tuli kiri nende juristilt, kes ütles et asi on antud kohtusse ja mulle see midagi maksma ei lähe ning paar kuud peab veel arvatavasti ootama! Eks siis ootan edasi

Esmalt pöördu otse lennufirma poole, saada kiri. Kui ei vasta või vastus ei rahulda, saada teine kiri ja ähvarda kohtuga. Kui ka siis vastust ei tule, pöördu mõne õigusbüroo poole ja lase neil kohtule avaldus teha. Võib ka Lennuabi ning selle analoogide teenust kasutada, ent see on raha tuulde loopimine - praegu paneb Lennuabi oma taskusse 30% nõudest ning kasseerib lisaks kohtuotsusega sisse ka menetluskulud, samas kui mõne muu õigusbüroo kaudu saaksid hüvitise täissummas kätte ning jätta kohtukulud täies ulatuses lennufirma kanda. Aga see vaid minu arvamus.   

Air Baltic paistab et on võtnud nõuks seadusest kõrvale hiilida, sest hüvitist nad ei ole nõus maksma. Mul on nendega samuti case pooleli. Lennuabi jätan viimaseks variandiks. 

Pille KL, mis põhjendusega siis?

Tänan asjalike vastuste eest!

Mõtlesingi, et kuidas süsteem töötab. Kas lennuabi teeb kirja ja mina saadan välja, kas summa tuleb nende kontole. Iseenesest ei ole ju Lennuabi mitte keegi, s.t ei ole lennufirma klient. Kas mina reisijana pean allkirjastama mingi volikirja või nõude loovutuse või mida tegema, et lennufirma Lennuabi kirja tõsiselt võtaks?
Kas Lennuabi kliendile ka näitab, milliseid kirju saadab? Kas on midagi väga keerulist? Mingi võlurohi või valem?;)
Mis siis saab, kui ma ei teavita Lennuabi laekumisest?

Jaanapr, lahe oli see, et nad ei põhjendanudki miks AB ei maksa. "Vabandust, aga kahjuks me kompensatsiooni ei maksa." 

Mul ei olnud tegemist küll Lennuabiga, aga ühe teise samalaadse firmaga. Peale Ryanairi lennu tühistamist proovisin ise kõigepealt tagastamistaotlust teha, aga lennu number ei sobinud nende ankeeti millegipärast ja andsin kahjuks kohe taotluse edasi firmale. Volikirja tegin ka. Asi venis, Ryanair tekitas kirjavahetuse ikkagi minuga, mitte nendega ja lõpuks kandis mulle raha üle. Arve alusel kandsin 30% lennunõudefirmale, ei tahtnud nendega vaidlema hakata, kuigi mul oli tunne, et kogu töö tegin ise ära, aga olgu. Kui peaks veel kunagi vajadust olema, üritaksin ise hakkama saada.

Jah Lennuabile andsin allkirja, et luban ennast esindada. Eks muidugi oleks võinud ka ise asja ajada aga ma arvan, et kui pilet maksis tookord 27€ nägu ja hüvitis määrati 400€nägu,  siis mul küll kahju pole neile see % maksta ja ise rahulikult millelegi muule keskenduda

Seda mainin ka lennuabi kohta, et kui hüvitist ei määrata siis nad mingit tasu ka ei võta!

aitBalticu puhul vist erilist vahet pole, kas lubavad maksta või mitte, tulemus on sama.
Minu nõudele nad vastasid 30 päeva hiljem, et ok maksame 30 päeva jooksul. See oli kaks-kolm kuud tagasi. Maksnud nad pole, paar korda olen kirjutanud ja küsinud, kuidas edeneb - vastust pole, kirjad kadusid mutiauku.
Proovimata on siis ähvarduskiri ja seejärel Lennuabisse või kuhu iganes pöördumine. Aga igal juhul erilist vahet pole, mida nad vastavad või lubavad, äriliselt kasulik taktika on ilmselt see, et inimesed unustavad või ei viitsi tegeleda.

nick7, süsteem on juriidilisest vaatest selline, et sõlmid Lennuabiga käsunduslepingu, mille alusel nad Sinu esindajana toimetavad, saates nõudeid ning saades õnnestunud nõude korral ka raha oma kontole, võttes seal maha oma teenustasu ja edastades ülejäänu kliendi kontole. 

Olen kasutanud nii Lennuabi kui Skycop. SmartLynx jama lahendas Lennuabi ,viis kuud hiljem sai asi positiivse lahenduse. Skycop lahendas Ryanair asja ja 7 päevaga asi lahendatud. Raha pidi laekuma kuu jooksul aga juba 7 päeval otse arvel ja siis 30% tuli Skycop kanda, Lennuabi kandis ise vastava summa. 





Meil on reisist juba 2 a möödas. Finnairi lend hilines 6 tundi, tegin volituse Lennuabile ja siiani pole juhtunud midagi. Kui kirjutan ja küsin, kaugel asi on, siis saan vastuse, et Soome tarbijakaitseamet ei vasta ja Finnair ei vasta. Ma ei teagi, mida ette võtta. 3 a jooksul saab kompensatsiooni taotleda, nüüd 2 juba möödas.

Tina160, kas piletil oli lõppsihtkohaks Helsingi või Tallinn? Kui Tallinn, siis pädev ametiasutus Eesti tarbijakaitseamet. Kui lennuabist pole tolku, siis võid ka mõne muu firmaga proovida. 

Finnariga väga positiivne kogemus.Esimene lend hilines teh.rikke tõttu neli tundi ja lõppsihtkohta jõudsime eelmise õhtu asemel järgmise päeva lõunaks.Saime toidukupongid Tallinnas ja korraliku hotelli Helsinkis,lisaks söögid õhtul ja hommikul.Kirjutasin neile ja küsisin kompensatsiooni,nädal hiljem paluti asenduslennu pardakaartidest pilt saata ja kokkuvõttes nii 2,5 nädalaga oli raha käes.Kõik neli reisijat 1600 eur kokku.Teenindus oli väga meeldiv ja eesti keeles.

Umbes aasta tagasi, kui mu sõbranna Lennuabi kasutas, siis pidi ta oma nõude Lennuabile loovutama + siis sõlmiti leping, mille järgi kohustus Lennuabi selle nõude sisse nõudma. Arvestada tasub sellega, et Lennuabi ei ole kohustatud nõuet sisse nõudma täies ulatuses, vaid võib teha ka mööndusi, kui see on asjaolusid arvestades mõistlik. Ehk siis, kui nõue on näiteks 400 eur, ja lennufirma pakub kompromissi korras 300 eur, siis nad võivad selle kompromissi sõlmida, kui selleks on mingi  mõistlik põhjus. 


Kui  rääkida sellest, kas kasutada Lennuabi (või muud sarnast teenuse pakkujat), või mitte, siis ma ütleks, et see sõltub asjaoludest, inimesest ja rahalistest võimalustest. 

 Lennuabi eeliseks on see, et ise ei pea eriti midagi tegema, lisaks ei tule endal midagi maksta, kui Lennuabi peaks kohtusse pöörduma. Miinuseks on siis nende teenustasu. 

Kui ise kohtusse pöörduda, siis tuleb tasuda riigilõiv ning juhul, kui kasutatakse nõude esitamiseks  õigusabi, siis ka õigusabikulud (riigilõiv + õigusabikulud on väiksemate nõuete puhul eelduslikult suuremad, kui nõue ise). Lisaks tuleb kanda ka rahalist riski. Sest kohtusse pöördudes ei saa kunagi olla täiesti kindel selles, et nõue rahuldatakse.  Nimelt pole lennufirma vastutus piiramatu ning neil on teatud juhtudel õigus hüvitise tasumisest keelduda. Näiteks, kui pöörduda kohtusse ja lennufirmal õnnestub tõendada, et hilinemise põhjustas erakorraline asjaolu, siis lennufirma selle eest ei vastuta ja nõue jäetakse  rahuldamata. Sellisel juhul jääb hüvitis saamata, riigilõivule kulunud summat ka tagasi ei saa, ning juhul,  kui on kasutatud menetluses esindajat,  jäävad kohtusse pöörduja õigusabikulud ka reeglina tema enda kanda. See on küll haruldane, sest näiteks tehnilist riket ei loeta erakorraliseks asjaoluks, kuid mingi  risk siiski on. Seega ütleks, et  ise kohtusse pöördudes on miinuseks see, et mingi summa tuleb endal kohe maksta, lisaks tuleb kanda rahalist riski. Eeliseks oleks see, et teenustasu maksma ei pea. Kuid see on ka minu hinnangul tegelikult veidi suhteline, sest näiteks õigusabi kasutamise korral ei pruugi kohus õigusabikulusid  100% ulatuses välja mõista. 

Lisaks tahaks öelda seda, et kohtusse pöördumiseks ei pea kasutama tingimata juristi abi, eriti veel nii lihtsa nõude puhul. See muidugi eeldab, et et viitsitakse ise  tunnike-paar oma ajast kulutada. 

Seega kuidas kellele sobib. Ma isiklikult ei arva, et Lennuabi teenustasu oleks asjaolu, mille tõttu ei peaks neid kasutama, sest nende teenusega kaasnevad minu hinnangul ka teatud eelised. 

Muus osas oleks minu soovitus sama, mis oli ühel eelkõnelejal, et kui on probleem, siis tasub kõigepealt ise lennufirma poole pöörduda. Kui lennufirma ei vasta või keeldub, siis tuua välja, et kui ei maksa, jõuab asi kohtusse. Kui siis ka raha ei saa,  tuleb edasi mõelda. Aga esimene samm tasuks kindlasti ise teha, sest mõned lennufirmad ikka maksavad kohe hüvitise välja. Näiteks on mul päris paljudel tuttavatel TUI kohe hüvitise tasunud (aasta tagasi neil isegi kodulehel koht, kus sai nõude esitada).

Tegelikult on ainult võita. Kui ise ei viitsi-taha-oska asju ajada, on jama puhul valida võit või mitte midagi, seega ei tasu põdeda. 

Kasutasin ka Lennuabi. Jah 30% teenustasu on krõbe, aga kui hilinevate lendudega igapäevaselt tegelema ei pea, siis mugavus maksab ka midagi. Jäin rahule. Hilinenud lend oli SAS-i oma.

Meil Finnairilt kompensatsiooni saamine pooleli. Alguses proovisin ise nendega asju ajada aga ei saanud kokkuleppele. Lend tühistati, info jagamine Finnairi poolt pea olematu. Lõpuks saime uue lennu 2 päeva hiljem. Hetkel siis andsin ohjad üle Lennuabile, eks paistab mis saab.

Finnair pakkus ainult et maksavad 2 ööd hotellis, ei taksosõitu lennujaama-hotelli vahet ega mingit muud kompensatsiooni. Minu arust jabur sest nende tõttu 2 lisa ööd tuligi ja algselt pidime laupäeval koju jõudma et siis esmaspäeval ilusti tööl olla ja saime Tallinnasse alles esmaspäeva õhtuks. Hea et tööandjad mõistlikud olid.