Lennufirmade lojaalsuspunktid/miilid

Ma ei saa aru mis moodi töötab see lojaalsuspunktide süsteem. Näiteks kui mul on mingi x arv punkte ShebaMiles ehk siis Ethiopian Airlines punkte aga nüüd sooviksin broneerid reisi Turkish Airline'siga ja kuna mõlemad kuuluvad Star Alliance gruppi siis kas on nii et tegelikult vahet pole kumma sooduskaardi numbri sisestan lennu broneerimisel või on ikka vahe punktides, kas võtan Turkish Airline lennu ja saan Miles&Smiles punktid või ShebaMiles punktid.
Asja mõte on selles et kuna mul Miles&Smiles eelnevaid punkte pole aga ShebaMiles'is on ning kui saaksin järgmise ostuga teenitavad punktid liita siis ehk oleks mul sellest natuke kasu et saada mingit soodustust ja boonuspunktid liita?

ette tänades

Lojaalsuspunktide süsteem töötab teoorias järgnevalt.

Maailmas on kolm suurt põhilist allianssi. Star Alliance, SkyTeam ja oneworld. Pea igal lennufirmade alliansi liikmel on oma lojaalsusprogramm. Kui teenid ühe kaardi peale miile/punkte, siis saad hiljem neid lunastada kõikide sama alliansi lendude vastu. Tihti peab maksma vaid lennujaamamaksud või muud lisanduvad tasud, mis ei kuulu pileti baashinda.

Siiani on sul x arv punkte ShebaMilesiga ja nüüd broneerid Turkishi lennu. Tahad saada punkte. Ja eelmiste punktidega liitmist? Sel juhul on ainuke valik kanda need ShebaMilesi kaardile. Vabalt võid esitada suvalisele Star Alliance'i liikme lennule suvalise *A (lühend) liikme kaardi.

Aga asi pole ikkagi nii lihtne. Kui sa oled ostnud suure soodukaga pileti, siis kuulub see tõenäoliselt (!) P hinnaklassi. Kasutades veebiportaali wheretocredit.com, näeme, et Ethiopian Airlinesiga saad 0 miili. Turkish annab 25% miilidest. Seega, soovides üldse mingeid miile alles hoida, pead nende kaardi avama. Kui sul on aga mõni muu hinnaklass, siis kontrolli sealt lehelt üle, kas ShebaMilesi kaardiga saab selle eest miile.

Lennumiilid on üks halvimaid vanaduspõlve investeeringuid. Süsteem muutub ja nende väärtus devalveerub regulaarselt. Eriti nende lennufirmade puhul, mis rakendavad tasuta miilide jagamist erinevate pangakanalite krediitkaartide kaudu. Tulles tagasi uuesti Turkishi juurde, siis alles paar aastat tagasi sai P klassi eest 100% miilidest ehk tegu oli tarbija seisukohast väga mõistliku tehinguga. Sarnaselt polnud United Airlinesil süsteemi, mille käigus antakse miile mitte otseselt lennatud kauguste, vaid kulutatud dollarite põhjal. Odavamalt, aga pikemalt lendavatele inimestele, kes juhtumisi ka miile kogusid, oli see üsna muserdav uudis.

Nii et uuri Where to Credit lehte, tutvu programmide kodulehtedega ja kasuta Google't, et leida teiste kogemusi :) Edu!

Suur tänu põhjaliku info eest.
Ma ei leia ainult kust ma peaksin leidma info millisesse hinnaklassi mu pilet kuulub?
Saan aru et punktid kehtivad kolm aastat aga kasutada saaks neid 12 kuu jooksul? See on natuke segane.
Saan aru et olemasolevaid punkte saab küll kasutada mõne teise liikme lendudel kuid liita neid punkte ei saa (et ühe liikme kaardil on on x arv + teise liikme kaaridl teine arv)?

Kui sa lendad vaid paar korda aastas, siis ei ole mõtet nendele punktidele üldse tähelepanu pöörata, eriti kui lendad soodushindadega jne. Reaalselt niikuinii piisavalt punkte sel juhul ei kogu, et nende eest midagi saaks. Võibolla kellegil on teistsugune kogemust, aga endal on küll selline mulje jäänud.

Minu arust nende boonuspunktidega meelitatakse inimesi, kes teevad palju tööreise (või kes lihtsalt väga palju reisivad). Paar x aastas tõesti ei tasu jännata.
Mul nt Finnairi punkte mingi 30 000 (korjanud 2,5a) ja ega et sealt midagigi saada, võiks neid vähemalt 40 000 olla (aga ega ma väga nüüd sellesse süvenenud ka ole, lihtsalt tiksuvad kontole ja iga lennuga punktide aegumistähtaeg pikeneb)

Punkte üldiselt liita ei saa.
Ja norsul on õigus, vähe lennates ei ole neist eriti mingit tolku.
Minu kogemuse järgi on kõige mõistlikum viis punktide kasutamiseks oma "kodulennufirma" käest erinevate lisateenuste ostmine.
Finnairilit saab näiteks kauglendudel upgrade'i turistiklassist turistiklass plussi 15000 punkti eest (rahaks küsitakse selle eest 60Eurot vist). Või turistiklassist äriklassi 50000 punkti eest (raha eest seda ei saagi).

Pileti hinnaklassi peaksid nägema e-piletilt. See on ühetäheline, näiteks K, P vms.
Enamasti kehtivad saadud punktid jah 3 aastat. Ma selle 12 kuu jooksul kasutamise kohta ei oska kohe midagi öelda.
Erinevate kasutajate punkte omavahel liita ei saa. Osad firmad lubavad teatud arvust punktidest nende müüki teistele kasutajatele. St et maksad lennufirmale raha, et su punktid teisele kasutajale kantakse.

Ja paar korda aastas odvamate klassidega lennates pole jah mõtet palju vaeva näha. Ega sa mingit kasutatavat kogust kätte ei saa enamasti. Samas näiteks AirBalticu punktide eest saab hiljem ka tasuta LuxExpressi pileteid ja SASi punktide eest sai kunagi mingi tundmatu süsteemi järgi hotelli vautšereid jne. Tasuta lennu jaoks tuleb ikka kõvasti lennata või siis kallimate klasside pileteid osta.

Vot need upgrade'id on ka vahel päris asjalikud. Mäletan, et Finnair võttis vähemalt vanasti Eestist ümberistumisega lennates vaid poole nõutud punktidest, sest Tallinn-Helsingi lennul äriklassi pole. See oli päris hea diil ja siis kiiremalt kogunenud Finnairi punktid läksid põhiliselt nende 50% upgrade'ide peale.

Ma ei ole just tihe lendaja, aga kui lendan, siis pikemaid otsi, mis annavad rohkem punkte. Eelistan võimalusel Finnairi. Ja midagi on ikka tilkunud. Mingi hetkeni kasutasin punkte, et võtta Finnairi poolt pakutavaid Eesti restoranide kinkekaarte. Nüüd just vaatasin oma kontot ja saaksin jälle midagi sellist, aga enam ei ole nö. 100% tasuta, vaid a la saad 70 EURise kinkekaardi 40 EURi eest.
Ja Finnair minuarust lubab väikse teenustasu eest ka punkte teisele kontole üle kanda.

Seega võibolla ainult TLL-HEL otsi lennates tõesti midagi ei kogu, aga pikemate otste puhul võib ju piletit ostes selle kaardi numbri sisestada ja pärast pisikese meelehea endale lubada. Meeletu kogumine ja kompunn ei ole eesmärk omaette.

Tänud info eest vastajatele.
Kui ostan piletid perele, kas igaühel peab olema oma konto (ka alaealistel) kuhu ta punkte saab või saab broneerides korraga näiteks neli piletid kogu punktide summa ühele kontole? Huvitaks näiteks just Turkish Airlines puhul?

Üldiselt ikka igaühel (pärast beebiiga ehk siis alates 2 a vanusest) oma liikmelisus. Ma ei tea, kuidas teistel lennufirmadel, aga nt Finnairil laste punktid ei aegu, aeguma hakkavad siis, kui laps täisealiseks saab.

magic...
just täna suhtlesin Turkish Airlines esindajaga telefoni teel, teemaks liikmeks astumine :D

Ühesõnaga, kodulehel neil pea võimatu registreeruda. kui ma neile seda ütlesin, öeldi kohe, et kui tulete lennule, siis enne tulge leti juurest läbi ja vormistame kohe kaardi ära ja punktid kaardile kohe!
simple!

Jaanapr jutule lisaks. Kuna laste punktid kehtivad enamasti nende täisealiseks saamiseni + 3 aastat (või mis need tavakliendi tingimused selleks hetkeks on), siis on mõtet valida alliance'i piires neile kaart pikema perspektiiviga. Ethiopiani Sheba Milesi sa tõenäoliselt neile tegema ei hakka, aga kui arvad, et lastega tuleb ka Euroopas lendamist ette, siis tasub mõelda sellisele firmale, millega kõige tõenäolisemalt tulevikus lennata võiks. Star Alliance'ist siis pigem Lufthansa Miles & More, sest sama kaart on ka LOTi ehk siis hetkel ka Nordica püsiklientide kaardiks. Ja siis võtad ka selle Trurkishi lennu punktid juba sellele kaardile. Peamine vahe jälle selles, et paljude hinnaklasside puhul annab lennufirma enda kaart nüüd enamasti rohkem punkte kui nende partnerite kaardid. Ja kui lapse punkte koguneb näiteks alates 10 eluaastast, siis võib selle 8+3 aasta jooksul juba päris märgatav vahe tulla.

Panen mõned lingid Turkishi punktide ja piletite klasside kohta https://www.lifemiles.com/eng/abo/sta/staturkishairlines.aspx
Samuti saad oma saadavad punktid Star Alliancilt kokku liita siit https://www.owenrudge.net/utils/starcalc/ , löö lihtsalt lennud sisse.
Boonusmiile saad juurde paljudest teenustest, näiteks programmis osalevatelt hotellidest, staatusmiile saad ainult lennates (osta saab piiratud arvul juurde, oleneb kaardist).
Staatusmiilid annavad kaardi ehk Turkishi puhul classic, classic plus, elite ja elite plus (viimased siis Star alliance silver ja gold).
Elite ja elite plus annavad õigus lounge kasutamiseks kus iganes (Star Allianse lounges suuremates lennujaamades, väiksemates ainuke lounge), lisaks võid saada kord või paar aastas lihtsalt complimentary upgrade ehk turismikalssi pileti puhul saad sõita äriklassis.
Aga kogu see punktide kogumine on teadus omaette. Kui oled pikemate otste lendaja paar korda aastas, siis teoreetiliselt on võimalik kolme aasta jooksul koguda punktide arv, mis viib sind Tallinnast kuhugi Aasiasse 260 euro eest äriklassis.

Lisaks veel muidugi see, et tasub punktide kogumisel osta piletid otse lennufirma kodukalt. Mis võib küll tunduda ebamõistlik, kuid kui töötad oma reisidega pikemas perspektiivis, siis võid saada lennufirma kodukalt isegi parema hinna, kui vahendajatelt. Eriti käib see lendamise kohta mõnes premium klassis.

Mina olen Finnairi aeguvate punktide eest tellinud Finnairshopist kaupu. Suhe on umbes selline, et ca 350 punkti = 1€ ning punktidega saab tasuda ka postikulu. Parem ikka kui niisama raisku lasta.

Kui kellelgi Finnairi punkte üle 20K või rohkem, mis aegumas, siis ma heameelega ostaks ära need.

Mina kasutan Finnairi punkte tavaliselt kohe järgmise lennu broneerimisel, saab olenevalt punktide kogusest allahindlust. SASi omade eest olen pikematel lendudel wifi eest maksnud. SAS sellist allahindlust nagu Finnair ei võimalda ja nii palju ma nendega ei lenda, et terve lennu punktide eest broneerida saaks :)

see allahindlus on punktide raiskamine, väga halva kursiga ostab Finnair neid miile :(

Finnairi punktide absoluutselt kõige parem kasutus on muuseas award punktide vahetamine tier punktide vastu kursiga 3:1. Tier punktid tekitavad staatust, award punktid on lihtsalt kulutamiseks.
Kui sa palju lendad, siis äriklassi check-in ja prio security + äriklassi ootsesaalid (või esimese klassi, kui ikka väga palju lendad) on kokkuvõttes minu arust rohkem väärt kui üks tasuta lend või upgrade.