Lennukist maha jäänud?

Tere

Kas kellelgi on kurb-rõõmsaid kogemusi lennust maha jäämisel. Mis siis hakkab toimuma? Kohe tuleb oma raha välja käia uue pileti tarvis? Kui pikalt on pidanud ootama järgmist lendu? Ja kõike muid kasulikke näpunäiteid, mille peale ise ei tulekski. Start on Tallinnast, sihtkoht on Delhi, vahemaandumisega Amsterdamis.

Ette tänades :)
.
.
.
.
Toimetus kirjutas lausete algusesse suurtähed ning kaotas punktiirid lausete vahelt ja palub tulevikus kasutajal endal selle eest hoolt kanda. Aitäh!

Mina jäin eelmine nädalavahetus tagasitulles Itaalias, Bergamos lennukist maha rahakoti ja dokumenti varguse tõttu. Ilma ID-ta ei lastud lennukisse ja seekord õnnetuseks olin passi koju unustanud.
Tuli sõita Milano konsulaati ajutist dokumenti tegema. Western Unioni kaudu kandis sõber mulle raha. Välisministeeriumi 24H nn. reisiabi valves olnud Tiina Kallasmaa organiseeris väga palju. Äpardusega kaasnesid lisakulud (uus lennupilet, ööbimine, jms.), mille loodetavasti kindlustus korvab.

Lisan veel: Western Unionist sai raha kätte politseisse tehtud avalduse alusel(limiit kuni 500 eur), muidu oleks tahetud ikkagi ID näha. Ja nn. kontrollküsimusega ei läinud Eesti poolelt rahaülekanne läbi.

Olen viimase aasta jooksul kaks korda lennukist maha jáánud nõ. enda súúl, sellegipoolest pole pidanud uut piletit ostma vaid olen maksnud booking fee ja lennanud járgmise lannuga. Lennufirmad olid Emirates ja Delta, mõlemal juhul oli hilinemine minutite kúsimus ja põõrdusin kohe ka vastava firma booking desk'i.

Bangkokist tagasi tulles hilines lennuki väljumine 4 tundi Pariisis oleva tormi tõttu. Seega ei oleks me enam Amsterdamis jõudnud Tallinna lennukile.

Air France organiseeris meile otsepileti China Airiga Amsterdami nii, et meil oli piisavalt aega jõudmaks Tallinna lennu peale. Kogu esialgne lend tagasi oli siis Bangkok-Pariis-Amsterdam-Tallinn Air Franciga, seetõttu ilmselt ka ladus ja tasuta asendusreis meile otse Amsterdami anti.

Kui oleksid olnud erinevate lennufirmade lennud, siis ma ei kujuta ette.. olekski vist pidanud uued piletid ostma ja pärast kindustusest pappi tagasi kauplema.

Aastaid tagasi jäin maha Tallinn-Brüssel lennust(kuigi lennuk oli endiselt sees,ei lastud meid peale).Pidin maksma juurde ca 6000 eeki , et saada järgmiseks päevaks pilet. Karm aga oma vitsad peksavad.

Tere.
Lendasin Tallinnast Londonisse, läbi Kopenhaageni. Lennujaamas läksin WC-se, ja rahulikult läksin lennuki peale. Kohale jõudes selgus et lennuk oli läinud. (ärge käige lennujaamades peldikus). Inglise keel oli 0-lähedane. Näppude peal seletasin mis juhtus, õnneks lendasin SAS-iga, ja sai pileti ümbervormistada teise reisi peale. See toimus umbes 10 a. tagasi. Ei tea kuidas praegu, kas on vyimalik ümbervormistada.

1) Lendasime 8 in seltskonnaga Tallinnast läbi Londoni Mallorcale. Ostsime varakult pileti ja 2 kuud enne reisi selgus, et meie lend on tühistatud. Võtsime ühendust, taheti sokutada eelmisele lennule, seletasime siis et me ei saa kuna tuleme teise lennuga ja vaja just sel õhtul kohale jõuda (korter, rendiauto etc). Meid pandi siis läbi LONDON-Barcelona-Mallorca lennule. Londonis lennukis õhkutõusu oodates tõdesime, et kui me veel kaua ootame, siis jääme edasisest lennust maha. Nii kui rattad maast lahti said, kutsusime purseri ja ütlesime et "we have a problem now"- selgus et meiesuguseid oli lennul 26 ja Barcelonas lükati järgmist lendu niipalju edasi et kõik jõudsid jätkulennule.

2) Jälle London. Marsruut Helsingi-London-Mexico City. 2 lennu vahe oli 5 tundi, käisime korra linnapeal ja sõitsime tagasi kogemata valesse terminali Heathrows, siis vahetasime terminali ja jõudsime- te ei usu- 40 min enne lendu ja meid ei lastud läbi esmase turvakontrolli enam!!!! Check in andis uued piletid ja märkis uue aja, kuid ikka ei lastud ja nii me siis olime, lennuni oli 35 min aega ja ... ja sa tead, et ei saa peale.
Asi päädis sellega, et saime tasuta uued piletid, laia jalaruumiga vahekohta, kuid 2 päeva hilisemale lennule. Chillisime siis Londonis need 2 päeva... British oleks meid läbi Miami saatnud kuid meil ei olnud biomeetrilisi passe ja anyway oleks tulnud end regada 72h enne.

siis pole vaja üldse muretseda, lennufirma on kohustatud sind toimetama reisi lõpp-punkti oma kulu ja kirjadega, seda juhul kui hilinemine on põhjustatud lennufirma süül ehk siis lend hilineb/tühisati. Kui aga oma hajameelsusest või varasema lennu hilinemisest tingituna hiljaks jääd, siis jääb loota heal juhul vaid oma veenimis oskusele või reisitõrkekindlustusele.
Oma kogemustest rääkides, pidime lendama Tallinn - Praha - NYC (OK), kuid Tallinn Praha lend tühistati (hea, et veel öösel nii igaks juhuks kontrollisin lennuplaani), kohe kõne lennufirmale, algul pakuti, et lennake järgmine päev, kuid põhjendasime, et peame veel samal õhtul NYC jõudma, siis tõsteti meid ümber lennule Tallinn - Amsterdam - NYC ja saime lennud KLMile, mis meil sai olla parema lennufirma vastu:) Seda tänu sellele, et oli üks Amadeus reservation number, kui oleks olnud erinev, oleks olnud juba oma probleem kuidas kohale jõuame.

Teine kord oli lend Stockholm - London - Boston - Miami, seekord oli lend Stockholm - London (BA ja AA) edasi lükatud nii tunde 5h+, kohe peale seda uudist jooksuga infose ja tõsteti meid ümber lennule Stockholm - Zürich - Miami (Swiss), jällegi palju parem lennufirma ja mis peamine, jõudsime veel varem Miamisegi.

Seega kui sul on lennud ühe Amadeus reservation numbri all, pole sul vaja muretseda, kui ei, siis tee kindlasti reisitõrkekindlsutus, et vältida ebameeldivusi, samas sellisel juhul ei tohi lendude vahe olla väiksem kui 2h (võib varieeruda kindlsutuslepingu tingimustest).

See oli küll mitu aastat tagasi, kuid täiesti oma hajameelsuse tõttu eksisin kuupäevadega ning "ärkasin" alles järgmisel päeval peale lendu. Läksin lennufirma esindajate juurde, rääkisin loo ära, ilusti ja ausalt. Ning lihtsalt anti pilet järgmisele sama masruudi lennule.

Nii et ka nii võib olla vahel. Eks palju sõltub lennupileti tingimustest ka.

Mul juhtus ka aastaid tagasi kui esimest korda Heathrowsse jõudsin, et küsisin lennujaama töötaja - ühe neegri käest, et kumba terminali minna tuleb ja see opik ilmselt ei teadnud, et kust need Eesti lennud lähevad ja saatis meid valesse terminali ja kui õigesse jõudsime, siis lennukile enam ei lastud, aga siis anti küll järgmiseks päevaks piletid ja maksma ei pidanud, sest lennujaama töötaja poolt oli vale info antud, aga ööbisime siis sealsamas lennujaama lähedal hotellis, aga see oli nii 6-7 aastat tagasi.

Üks äärmiselt rumal küsimus aga kuidas saan kontrollida kas see Amadeus reservation nr on sama?

Ave, trüki http://checkmytrip.com, kui pole tegemist odavlennufirmade nagu Easyjet ja RyanAir lendudega. Kõik lennufirmad ei pane end Amadeusi.

Ok uurin asja..suured tänud!

Mina jäin kaks nädalat tagasi Tallinnas Easyjeti lennust maha, oma hajameelsuse tõttu. Lennuk lahkus kyll alles 36 mini peale mu lennujaama jõudmist, aga enam check ini teha ei lastud. Mul oli ka Londonist edasilend Easyjetiga Glasgowsse. Tallinn London pileti pidin järgmiseks päevaks uue ostma (mingi 1900 eeku), Glasgow pileti sain ymber vahetada, kuna lennuni oli rohkem kui kaks tundi. Pidin maksma 25 naela trahvi pluss hinnavahe, mis õnneks ei olnud väga suur.
Maha jäin seetõttu, et kui kunagi ammu sai pilet ära ostetud, siis vaatasin, et lend läheb 15.55, aga tegelikult oli 15.15. Olen ysna kogenud lendaja ja ikka tegin nii tobeda vea...
Ja muuseas kui ma siis järgmine päev uuele katsele läksin, siis hilines Easyjeti lend mingi kuus tundi (vaevatasuks anti toidutalong 75 kroonile), aga õnneks oli mul Londonis ymberistumise vahe soodsamat hinda jahtides umbes 7 ja pool tundi, niiet vähemalt sealt maha ei jäänud. Aga väga paljud, kes ka samal Londoni lennul olid jäid oma edasilendudest maha (yks õnnetu isegi lennust Kuala Lumpurisse).

Niiet. KONTROLLIGE kõiki detaile mitu korda, KINDLUSTAGE oma reisid ja omage KREDIITKAARTE! Muidu võib vahest ikka ysna nutuseks muutuda...

Rene, mis mõttes ei vastuta? Seaduse kohaselt vastutab ja ma küll ei usu, et nad sellest edukalt kõrvale saaks põigelda. Kas on sul mingeid reaalseid näiteid, kus mõni korralik lennufirma (ei pea silmas mingit Egyptairi või Yemeniat) on keeldunud uut lendu andmast?

...ja nalja ka nendega seoses saanud hullupööra. Kõige üleslugemine läheks pikale.

110% nõustun Oosnurmeka nõuannetega:
"KONTROLLIGE kõiki detaile mitu korda, KINDLUSTAGE oma reisid ja omage KREDIITKAARTE! Muidu võib vahest ikka ysna nutuseks muutuda…"

Lisaksin ühe asja veel omalt poolt: kui jama juhtub, ei tohi vaikselt nurka pugeda ja nutma hkata, vaid käed puusa lüüa ja lennufirmalt viisakalt kui järjekindlalt ja vankumatult oma reisiplaani lörrimineku eest kompensatsiooni nõuda.

Lennul Uus-Meremaale tõsteti meid seitse aastat tagasi Balil lennukilt maha. Puhtalt oma lollus oli, sest polnud vitsinud Austraalia transiitviisat taodelda.

Ometi saime lennufirma kulul tasuta veeta öö (ja pool päeva Balil), mina veel ka järgmise öö Singapuris, sest seal jätkus edasilennuks pileteid meie neljasest seltskonnast vaid kolmele ja lõpuks tõsteti mind Singapur Auckland lennul veel äriklassi ka:)

Samal lennul (SIN - AKL) oli minuga koos täpselt sama probleemiga üks hindu, kes oli kaks päeva lennujaamas nihelenud tooli peal ja kellele oli lõpuks antud tekk...

Tagantjärele tuleb tänagi muie näole, sellele mõteldes.

Tegutsemisjuhis kui jään järgmisest lennust maha?

Küsimus:
Erinevate odavlennufirmade lendudest on iseseisvalt kokku pandud reis, seega juhul kui kusagil miskipärast midagi juhtub, siis niisama lihtsalt vist uuele lennule pileteid ei kingita. Ühesõnaga palju omavastutust ja tuleb kiirelt uus lend saada ning teha kõike õigesti, et reisitõrkekindlustus hiljem korvaks uued kulud.

Kuna mul endal kogemusi pole, siis palun andke nõu, kuidas peaks sellises olukorras käituma. Tulemus peaks olema: leida kiirelt uus ja mõistliku hinnaga lend ning kõike peaks tegema nii, et reisitõrkekindlustus hiljem lisakulud korvaks.

To te4re4:

Eelkõige pead Sa juba algselt oma lende planeerides arvestama mõistliku ümberistumisajaga. Näiteks If ja Swedbank on ühes terminalis erinevatel lennupiletitel olevate lendude puhul pidanud mõistlikuks 1,5 - 2 tundi (+/- nii veerand tundi).
Kõige parem oleks Sul kohe enne piletite ostmist küsida oma kindlustusseltsilt, kas Sinu lennuaegadega plaani peetakse aktsepteeritavaks. Kohapeal ei pruugi olla sugugi võimalik saada kohe kiirelt uus ja mõistliku hinnaga lend. Seega eelkõige tuleb tähelepanu pöörata juba algsete planeeritavate lendude ajale. Juhul, kui jääd siiski lennust maha ja plaani kohaselt oli kõik ilusti kavandatud - nt jääb eelmine lend oluliselt hiljaks vm - pead võtma lennufirmalt kinnituse selle kohta, et tõepoolest hiljaks jäädi ja mis põhjusel. Uuri ka lennufirmade tingimusi selle kohta, millal lennufirma vastutab hilinemise / lennu tühistamise eest. Kui lennud toimuvad EL-s, uuri varasemaid teemasid - ELs on ettenähtud lennufirmade vastutus.
Igal juhul pead arvestama lisakuludega.

Lendude vahed on üle 2h ehk sobivad Seesami reisitõrke tingimustega. Pigem on küsimus selles, et kuidas nt leida tundmatus riigis ilma arvuti ja internetita kiiresti uued piletid ja kust ma selle hilinemise tõendi võiksin leida?

No kui Sa lennust maha jääd, siis oled Sa ju lennujaamas - Sa saabud lennujaama ja mingil põhjusel ei saa enam oma kavandatud lendu kasutada (lennu hilinemine vm). Tõendi hilinemise ja selle põhjuste kohta Sa saad ikka sellelt lennufirmalt, kelle tõttu Sa hilinesid. nt lendad EasyJetiga Londonisse ja sealt edasi peaksid lendama Air Asiaga. Easy Jet jääb hiljaks ja jääd maha oma Air Asia lennult - siis küsidki Easy Jetilt tõendi hilinemise kohta. Tõenäoliselt selle kohe kätte ei saa.
Uute lennupiletite ostmine - kui Sa oled lennujaamas, siis seal on põhimõtteliselt alati rohkelt erinevaid büroosid, lennufirma esindusi, kassasid jm, kust saad endale uued piletid osta. Pead arvestama, et Sa enamasti ei tohiks minna ütleme kolmeks päevaks transiitlinna, ööbida seal (samal ajal lähevad raisku sinu lõppsihtkoha hotellibroneeringud) ja siis küsida kindlustuselt hüvitist kõige selle eest. Pead ka oma tegevusega minimiseerima tekkivat kahju. Enamasti peaksid kohe teatama ka kindlustusseltsile kindlustusjuhtumi toimumisest - mõnikord nad võivad anda ka juhiseid, kuidas peaksid toimima (nt kas lendad esimese ettejuhtuva firmaga edasi või siiski ootad nt päeva ja saad soodsamaid pileteid).

Ütleme, et lendad marsruudil Tallinn - London - NY - Miami - Kuuba. Tallinn - London jääb hiljaks, jääd maha London - NY lennult ja seega tekib oht, et jääd maha ka NY - Miami ja siis ka Miami - Kuuba lendudest. Peaksid püüdma saada siiski NY-sse, et vähemalt järgmisi lende saaksid kasutada.

Finnair ja Tallinn-Helsingi

Kellel kogemusi kui graafikus on Finnair (finncom) Tallinn-Helsingi liinil?
Mul jääb Tallinnast Helsingi jõudes lendude vahele ainult 1h (sõidan edasi finnairiga JFKsse) Lennud alates Tallinnast on kyll sama bronni peal aga kui Tallinn-Helsingi nüüd hilineb...siis täitsa jama.
Graafiku järgi Helsingisse jõuab 13:10 ja NYC-sse läheb edasi 14:10.

Jätaksin ise pikema vahe kui 1h, kuid Symphony pakub Tallinnast väljumisega praktiliselt ainult 12:40 väljuvaid kombinatsioone. Nyyd muretsngi kui täpselt lennuk Tallinnast välja lendab ja kas see 1h on piisav?

Mul oli Finnairilt ostetud lendude vahe Helsingis 1 h 5 min. Lend hilines lumetormi tõttu 40 minutit ja ikkagi jõudsin Helsingis kõigeks ajaks Hong Kongi väljuva lennu väravasse.

Kui lend ei hiline, siis 1 h on Vantaa lennujaamas täiesti piisav vahe, jõuab veel passides igavgi hakata.

Üks tõesti sündinud põjus mu tuttavatel oli- sõit Tartust Riiga venis kuna seltskonnast ühel lõi kõhu nii lippama , et lõpuks lennujaama jõudes lehvitasid oma Cuba lennukile. Tuli 6-le uus pilet osta. Valus laks !!!

Põhjus, miks ma üritan päev enne lennureise süüa nii vähe, kui võimalik.

Teemasse:

Lendason Cuzco-Lima-Bogota-Cartagena, Aviancaga. Lima-Bogota lennu väljumine jäi üle tunni hiljaks. Nii et mul jäi Bogotas ainult tund aega. Küsisin stjuuardessilt, öeldi et keegi peaks vastas olema (ei olnud). Trügisin küll lennukist välja küünarnnukke ja õlgu kasutades ja õige gringo stiilis roppuseid karjudes.

Aga ega see, et ma mööda lennujaama lippasin, ei aidanud. Oli ju vaja läbida veel passikontroll, tollikontroll, siis lennujaama alalt välja ja uuesti sisse - siselendude omale. Kuigi jõudsin pool tundi enne lennu väljumist värava juurde, oli see juba kinni pandud - tegemist oli bussiga lennuki peale minemisega, mis teatavasti toimub varem.

Ega siis midagi, transfer deski juurde - ega ma seal ainuke polnud. Sain uue pileti varahommikusele lennule (äriklassis!) ja meid viidi mikrobussidega 5* hotelli.

Lisaks veel: avastasin just täna, et http://checkmytrip.com on nüüd suletud platvormile läinud. Oligi enne liiga mugav kasutada.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi