Lennupiletivahendajad ja nende süsteemid

Hei


Jälgin Momondos, Skyscanneris, Kiwis ja Google Flightis lennupiletite pakkumisi USAsse juuni-juuli. Olen teinud mõned n-ö prooviostud kuni maksmiseni, et näha, milline süsteem võimaldab loogiliselt ja ilma sekeldusteta ostuprotsess lõpuni viia ning mis mulle on seekord oluline - osta juurde check in pagas läbipaistva hinnaga!

Palun jagage kogemusi erinevate vahendajate kohta, kelle süsteemis pileteid osta saab.

Väga teretulnud on info selliste nüansside kohta:

Hinna läbipaistvus süsteemis
Võimalus osta juurde check in pagas
Võimalus valida istekoht
  Maksevahendite võrdlus (a la kas on vahet, kas maksan deebeti või krediitkaardiga, Visa või MasterCardiga jne)
Süsteemi töökindlus (kas võin olla kindel, et pärast veerandtunnist andmete sisestamist ja kontrollimist viib süsteem ka ostutehingu lõpuni)
Muud kogemused-kommentaarid

PS! Kommenteerida võib ka lennufirmade piletimüügikeskkondi. Ma nt olen vaadanud Finnairi ja on tundunud sümpaatne (nii konkreetsed lennud kui süsteemi kasutamine).
Või oli see nüüd Lufthansa...

Ette tänades
Zozz

Mis mul siin variandid on olnud, on eDreams, Opodo, Tickets.ee, British Airways, Finnair, Lufthansa, KLM...

Sa ei saa võrrelda lennufirma enda kodulehekülge ja vahendajat.

Lennufirma kodulehelt (British, Finnair, Lufthansa jne) ostmine on alati kõige turvalisem ja läbipaistvam variant.
Vahendajad (Tickets.ee, BudgetAir) on aga omamoodi komplikatsioonidega (lennuplaani muudatustest teadaandmine, nimevahetused jms on vähe problemaatilisem), aga samas vahel saab neilt pileteid oluliselt odavamalt ja kui mingeid suuremaid bläkke pole, siis kõik üldjoones sujub, nagu olen aru saanud.

Kuulnud olen head BudgetAir'i kohta, aga ise siiamaani alati otse lennufirma enda kodukalt ostnud.

Ma ei saa hästi küsimuse püstitusest aru - eelduseks võetakse, et on broneerimissüsteeme, kus ei saa sekeldusteta osta ja siis peaks olema veel need, kus asi toimib ilma "sekeldusteta". 

Istekoha valik ei sõltu broneerimissüsteemist, vaid lennufirma poliitikast ja üldjuhul sa odava turistiklassi piletiga istekohta tasuta valida ei saa. Kuid jällegi, mis see broneerimiskeskkond siia puutub?
Momondo pole broneerimissüsteem, vaid hinnavõrdlusleht, mis juhatab kuhugi edasi.
Ja mis asi see "süsteemi töökindlus" on? Broneerimiskeskkond kas on üleval või on maas. Mida seal veerand tundi sisestada on, aru ma ei mõista? Nimi, passi number, sünniaeg ja maksekaardi number pole justkui palju tahetud? Mitmed lehed saadavad sind minema, kui ost ei ole 15 minuti jooksul sooritatud.
Igasugustest kohtadest on igasugu pileteid ostetud ja tõesti ei oska siin probleemi näha.

Ma ütlen ausalt, et toimib selline leht : budgetair.com

Pole mitte ühelgi teisel vahendajal nii häid hindu näinud ja nende klienditugi on samuti tasemel. ( Muidugi lufthansa oma on oluliselt parem ) 
Ja mis kavala triki nad teevad on, et nad muudavad bookingu numbri ära ja lennufirmad näevad, et pilet on nende kodulehelt ostetud mitte vahendajalt. 

Ja teine valik on lennufirma koduleht ise ja näiteks Finnairi / Lufthansa puhul pole ma kunagi vahendajatel soodsamaid hindu näinud.

No see on küll rumal jutt.

Ma esitaks oma küsimuse nii, et kas on olemas otsingumootorit, mis annaks võimaluse võrrelda omavahel kõiki lennuhindu punktist A punkti B, milles sisaldub 1 äraantav pagas?

Et lisaks inimeste arvule sisetad ka pagasi arvu? Sellist pole kohanud. 

@HenryMark

Esimest korda kuulen, et Finnairi/Lufthansa kodulehelt ostes tuleb odavam.

Juhuslikud  ja ja suvaliselt valitud kuupäevadega näited:
FINNAIR HEL-BKK  01-15 juuni
Momondo kaudu: hinnad algavad 676 EUR
Finnairi kodulehelt (sama lend): 727 EUR

LUFTHANSA  HEL-BKK 04-16 oktoober
Momondo kaudu: hinnad algavad 601 EUR
Lufthansa kodulehelt (sama lend): 660 EUR

Momondos panin maksevahendiks Mastercard deebetkaardi (kaarditasu seega hinnale enam ei lisandu).

Budgetairi koodimuutmise osas tundub see suht ulmeline aga vastu vaidlema ei hakka kuna endal sellega kogemust pole.
Kas keegi saab seda kinnitada, et nii tehakse?

Ma spekuleerin, et mõeldakse seda, et algul on Budgetairi enda bronnikood ja hiljem kui piletid välja kirjutatakse tuleb lennufirma poolt bronni number. Loomulikult näevad lennufirmad läbi millise agendi piletid on ostetud, seda saab ka ise näiteks Checkmytripis vaadata.

Mia, näiteks www.kayak.de pakub broneerimisel võimalust ka pagasi arvu sisestamiseks.

Ausalt öeldes mina olen juba pikka aega imestanud, MIKS lennufirmad neid vahendajaid üldse vahele lubavad. Ehk siis loobuvad nende jaoks osast oma kasumist.


Reisibüroodest saan ma juba natukene aru, tänu isikliku vajaduse osta mitte kõige odavamat ja mitte kõige otsemat marsruuti, vaid konkreetset broneeringuklassi. Automaatsüsteemid seda teha ei lase, sest 99,9% reisijatest pidid taga ajama kas odavaimat hinda või kiireimat marsruuti (olen seda küsimust korduvalt tõstatanud ja pidanud pikki kirjavahetusi selles osas). 
Estravelile saan aga öelda, et tahan lennata näiteks Tallinnast Kiievisse läbi FRA ja MUC'i, mitte otse ning isegi mitte sama suure ringiga 2x odavama P-klassiga, vaid D-klassiga. Sest minu jaoks kaasnevad sellega minule olulised hüved. Ja lendamine iseenesest mulle meeldib.
Kui mõlemad broneeringuklassid (odavam P ja kallim D) on saadaval, siis kahjuks pakub ka lennufirma on-line reeglina just soodsaimat lahendust. Ainus erand, mille seni leidnud olen, on Unitedi koduleht. Seal on võimalik reisijal sisestada eelistatud broneeringuklass. Tõsi, päris eksimatult ei tööta ka see lahendus.
Ja minu puhul tekib reisibüroos ka lennufirma jaoks lisaväärtus -- see võimaldab soovijale müüa kallima pileti, kui poolpidune enda e-pood suudaks mõista. Ehk siis päeva lõpuks teenib lennufirma rohkem kasumit ja see on igas mõistlikus äris ka AINUS, mis lõppkokkuvõttes kõige olulisem.

Aga need momondod, kayakid jt. Mis on nende väärtus lennufirmade jaoks? Kui suur osa täisteenuslennufirmadest need oma toiduahelast välja lülitaks, ei kaotaks ka keegi turuosas. Üheski äris ei maksa keegi pidevalt millelegi peale. Kui mingi edasimüüja pakub toodet odavamalt kui algallikas, siis järelikult omab ta piisavalt suurt vahendustasu (millise osast ta siis odavama hinna nimel loobub). Jah, lennufirmadel on ka oma soodusprogrammid -- Eestis enam levinud on ärikliendiprogrammid Turkishilt ja Finnairilt, mis annavad ka kohati märkimisväärset soodustust. LH-l on sama asi olemas, kuid Eestis väga vähe levinud. Aga nende programmide kasutamisel kaasnevad "aga"'-d. Seesama LH korporatiivhinna kasutamine välistab sama lennu eest ka PPB punktide saamise (lennumiile reisija ikka saab).

Otse lennufirmaga suheldes on kõik irregularity'd (algsest lennuplaanist kõrvalekaldumised) 100% lennufirma hallata ja... nad saavad sellega minu kogemuse järgi väga hästi hakkama. Kliendi jaoks tasuta. 
Kui pileti on väljastanud vahendaja, püüavad osad lennufirmad ka probleemi lahenduse vormistamise veeretada vahendaja kaela (kuigi päeva lõpuks peab olema just lennufirma see, kes kas aktsepteerib vahendaja pakutud lahendust või keeldub selle võimaldamisest). Lennufirmal ei ole kohustust pakkuda kliendi jaoks teoreetiliselt soodsaim lahendus. Ja lennufirmal on alati õigus teha full refund kui klient järjekindlalt nende pakutud alternatiividest keeldub, sest arvab teadvat veel kiiremat moodust.

Raul_R, momondod ja kayakid on pelgalt hinnavõrdlusportaalid, umbes nagu hinnavaatlus. Nende ärimudel töötaks ka siis, kui kõik lennufirmad otse pileteid müüks, sellisel juhul võrdleksid nad lihtsalt lennufirmade pakutavaid ühendusi/hindu. Teine lugu on online reisibüroodega a la Expedia, Tripair, Opodo jne. Minu teada LH üritas mõne aasta eest piletimüüki endale saada, pakkudes oma lehelt parima hinna garantiid. Miks see idee ei lennanud, ei oska öelda, vb leiab mõne artikli mis seda selgitaks

Tere, kallid tripikad. Kiire küsimus... pole odavlennufirmadega lennanud nii, et vaja ümber istuda. Plaan sõita Rooma Saksamaa kaudu, ümberistumise aeg sinna minnes 2h45min, tagasi 6 h. Otse ryanairilt ostes pilet 90 euri, kiwi.com´ist 120 eur. Mis eelised on vahendajalt osta? Kui lend lükkub edasi, hilineb jms, et ei jõua sinna minnes järgmisele lennule (vahepeatus alla 3h, mis on suhteliselt lühike odavlennufirma ja ettenägematu actionite jaoks), mis kindlustus võiks mind kaitsta ja vajadusel maksab kulud kinni?

Osta otse lennufirmalt ja ise soovitan ergo kindlustust, nad otsivad sulle ise uued piletid, nii et ei pea oma raha alla panema. Kiwil on mingisugune kaitse, aga oluliselt parem on ajada asju Eesti kindlustusega. Kiwi kohta on väga palju halbu hinnanguid siiski.

HenryMark, aga kui mul on Swedbanga gold kaart koos reisikindlustusega, teate Teie, kas ta kattab kulusid? Lugesin oma reisitingimusi, leidsin vaid: 

1. Reisikava muutus makstakse kinni maksimum: 2000 eur
2. Me ei hüvita tekkinud kulu, kui reisikava muutuse põhjustab:
• valesti planeeritud ajakava, milles ei ole arvestatud ümberistumisteks ettenähtud
vajalikku miinimumaega (nt lennufirma soovitusest lähtuvalt), tavapäraseid ilmaolusid
jms.

Ehk kui praegu on ümberistumise aeg 2h45min kaetakse kinni, kui lend hilineb. Aga kui lennufirma otsustab aegu muuta (nt 14 päeva ja rohkem enne lennu algust), siis ei?

Olen algaja ja tahaksin selgusele jõuda ja ära õppida lõpuks seda poliitikat... 

Ryanairi miinimum connecting time on 150 min ehk 2h ja 30 min, ehk sel juhul katab. Aga lennu aegade muutmise osas ei saa kunagi 100% kindel olla, kuigi teades Ryanairi siis nad muudavad siiski lennuaegu haruharva.

Nii et saab kindel olla Swedbank kindlustusega ja kui tõesti lennuaegu muudetakse, siis edasi vaadata. Võrdluseks näiteks Tallinn - Milaano lennuajad on 3 aastat täpselt samad olnud, nii et väga ei usu, et muudetakse.

Mina otsisin pileteid Buenos Airesesse ja sain kõige odavamed piletid just nimelt LuftHansa lehelt. Seal oli eraldi tulp"SuperSaver" ja sain edasi-tagasi piletid Tallinnast - Buenos Airesesse koos pagasiga 522 euro eest.  Nii skyscanneril kui ka Momondol olid hinnad kallimad.

Kui enne lennule registreerimist muudetakse lennuaegasid, siis Swedbank pakub khüvitust sellest tulenevatele muudatusele kokku 150.- ühe krediitkaardiga kaetavatele kindlustajatele kokku