Lisakindlustus auto rentimisel

Tere tripikad! Plaanime septembri teises pooles sõita Rumeeniasse ja on ka mõte auto rentida. Kuna senine autorendi kogemus piirdub u 10 aasta taguse nö 'tänavalt rentimisega', siis tuleb tunnistada, et olen antud teemal üsnagi võhik. Samuti otsisin mis ma otsisin nii siit foorumistest kui ka sõber Google abiga, kuid jäid mitmed punktid ikkagi üsna segaseks. 

Peamine murekoht on aga ikkagi autole kõige mõistlikuma lisakindlustuse ostmisega. Foorumides ringi tuulates leiab üsna erinevaid arvamusi - kes pakub, et kõige mõistlikum lisakindlustus võtta kohapeal rendifirma letist, kes soovitab kindlustus võtta erinevate edasimüüjate käest (head pakkumised leidsin nt billiger-mietwagen.de või autoeurope.eu lehtedelt), samuti on ju ka võimalus mõne Eesti reisikindlustuse kaudu võtta kindlustus reisiauto omavastutuse peale. Kas on kellelgi kogemusi ja mida need kindlustused endas sisuliselt hõlmavad?
Loomulikult oleks tore ju rentida auto täiesti 0-omavastutusega, aga millise kindlustuse korral on see üldse vajalik ja mõtekas? Ilmselgelt ei plaani kuskile romurallit sõitma minna, kuid teiste kogemusi lugedes võivad vigastused autodele tekkida ka niisama parklas seistes ja parem olla siiski valmistunud. 

See on teema, millega leiab igale variandile tulihingelisi kiitjaid ja laitjaid. Teema võetakse põhjalikult ette vähemalt kord aastas ja tulemuseks on see, et kõik teevad ikka oma valiku :)


Aga on ka põhjalikumaid vaidlusi olnud.

Ise jätkuvalt inglaste https://worldwideinsure.com klient. Nagu eelnevalt mainitud sai, siis rendifirma ja ka vahendajate kindlustuste hindu arvestades on praeguseks säästetud veelgi suurem summa ning võimalik ühekordne tulevane jama on ammu ette tasutud saadud.

Aga lõpuks on kõigil õigus ja enamasti jäädakse tehtud valiku juurde. Mul sattus lihtsalt aastaid tagasi selline valik olema.

Ise samuti inglaste https://worldwideinsure.com klient.
Tehtud jooksvalt aastaks, kõik seni renditud aksepteerivad, kasutusse pole läinud siiani. Ainuke asi autojuhi (rentija) krediitkaardil peab ikkagi  olema nõutud tagatissumma võimalus.
 Ah jaa ja see valik polegi netis väga suur. Enamus neist pakkujatest on piirang, et tingimusi lugedes EV kodanikule kindlustus ei laiene.

Ise rendin peaaegu igas maailma riigis mingi sõiduki, väga harva on see mopeed, siis pole kaskot vaja. Aga kui auto rentimiseks läheb, siis alati ja eranditult koos Zero Excessiga. Ma tahan puhata ja nautida reisi. 100 eurot kokku hoida ja iga kord kui parklasse auto juurde jõuad, siis hinge kinni pidades autot üle vaadates, kas klaasid-tuled-plekid on terved või mitte - see pole puhkus. Või kas auto üldse alles on. Rääkimata esiklaasi tekkivast kivitäkkest ( korduvalt juhtunud). 
Kui ostad kindlustuse nö "kolmandalt osapoolelt", siis vaadatakse sellele rendifirmas üldjuhul väga viltu ja otsitakse põhjalikult vigu. Osa kahjustusi ei käigi kindlustuse alla (sageli katus, rehvid, veljed, vale kütus). Äkki ikka leiab midagi.. Kui ostad lisakindlustuse otse auto rentijalt, siis oled "omamees" ja väga su autot ei uurita. Osadel autorentijatel tundub see isegi olevat lisateenistus, vanu vigastusi uue kliendi kaela sokutada. Superkasko puhul ei lähe see läbi, aga ilma igasuguse kindlustuseta paar täket kuskil kapotil ikka leiab.. 
Need on minu kogemused.

Hiljutine kogemus Itaaliast. Võtsin letist Superkasko (selle maksumus oli umbes 1,5 korda autorendi enda maksumus) ning mulle pakuti hoobilt tasuta upgrade parema auto peale ning 10% soodustust. Seda kõike ilma et ma oleks pidanud ise midagi küsima. Autot tagasi viies vaatas vastuvõtja ainult ostetud valikute nimekirja. Superkaskot nähes oli ülevaatus lõppenud. Firmaks oli siis Hertz.

Soovitan ka netist ostetavat 3 nda osapoole kindlustust. Julgen öelda, et see väide, et rendifirmad otsivad võimalusi, kuidas peale rentimist vigu otsida, on müüt.  Ise olen ca 15 aasta jooksul väga palju rentinud ja siiani on õnneks läinud.  Jamasid pole siiani olnud. Mingit vahet ei ole rendifirma brändil. Ainult Goldcari ei soovita.  Muidugi ei tähenda see seda, et edaspidi midagi juhtuda ei või ja kindlasti kunagi ka midagi juhtub. Ptui, ptui, ptui. Aga maksta superkasko eest juurde ca 20.- euri päev, on sulaselge raiskamine kui rentida rohkem kui korra aastas.

Üks parimaid kindlustusi: https://www.icarhireinsurance.com/

Olen ise võtnud sealt alati selle annual paketi ja tasub rohkem kui ära. Ehk saad aasta jooksul iga rendiga seda kasutada. Oluline on valida ainult õige piirkond, kas siis EU vōi kogu maailm.

Mul on vähemalt väiksemate kohtade puhul jäänud mulje, et kõik täiskindlustuse võtnud klientide tekitatud vigastused määritakse lõpuks mingile ullikesele pähe. Tavaprotseduur, et rentimisel esimese hooga märgitakse lehele ainult silmahakkavad vigastused. Järgnev vaidlus teemal "kui väiksed vigastused ikkagi loetakse vigastuseks" jne, järgnevalt vigastuste loetelu kahekordistub. Kui need jääks märkamata, siis täiskindlustuse puudumisel tõmmatakse vastuvõtmisel müts silmini. Seega kuulun ka mina nende hulka, kes võtab täiskindlustuse letist, vähemalt on süda rahul ja vastuvõtmisel probleeme ei ole. Kolmandalt firmalt kindlustuse võtmisel suhtutukse Sinusse ikka nagu vaenlasesse ja mingi õnnetuse puhul loobitakse hiljem kaikaid kodaratesse.  

Need, kes seda pähemäärimise juttu räägivad, kas keegi reaalselt on sellega kokku puutunud või lihtsalt räägite? Ei ole vist kunagi täiskaskot võtnud, enamasti viimastel aastatel 3-nda osapoole oma olnud (väga vanasti sellist toodet veel ei olnud) ja ei ole kunagi keegi luubiga autot uurinud või midagi pähe tahtnud määrida. Ca 5EUR/päev 3-nda osapoole kindlustuse eest maksta (mis samuti kõik katab) tundub mulle mõistlik, rohkem kui rendihinda maksta nagu rendifirmad küsivad aga mitte. Mõne jaoks muidugi 5EUR ka liigne luksus, paneb küünla kirikusse ja ka süda rahul :)

Alati aitab ka veidi suuremate kettide valimine. Hertz, Europcar, AVIS, Budget ja Enterprise pole minul kunagi probleemi näinud selles, et neilt lisakindlustusi juurde ei võta. Ja pole pärast keegi suvalisi kriime ka kusagilt salajasest nimekirjast otsima hakanud. Kusjuures kunagi oli auto paberite vahele jäänud mitu eelnevat rendilepingut koos leitud kriipsudega ja ma kõiki neid kriipse polnud autot saades ise leidnud (aga alles olid need jätkuvalt). Aga tagastades ei hakanud keegi ikka midagi eriti otsima. Kui ikka mõlke ei ole, stange on terve, peeglitel, uste servades ja valuvelgedel uusi kriimustusi ei ole jne, siis mujalt ei viitsita midagi otsida. Istmel ei tohiks ka mõnda uut tindipleki laadset ollust olla.


Suurtel fimadel on hinnad juba sellised, et suudavad oma kontorit pidada ja iga aasta autoparki uuendada.
Väiksematel tegijatel ja siis nendel puhkusesihtkohtade säästukatel on hinnad aga vahel sellised, et selle eest ei saa kahe päevase rendi järel isegi autole pesu teha :) Selge see, et siis tuleb muude teenuste või nende vältimisel mingite ammuste kahjude sisse nõudmisega lisatasusid teenida.
Seega südamerahu huvides eelistan mõnda suuremat ketti ja kallima hinna tasakaalustan lisakindlustuste asendamisega inglaste poolt pakutud poliisiga. Kokku võib lõpuks isegi olla sama hind, mis röövellikul säästukal koos müstiliste hindadega lisakindlustustega. Aga auto on enamasti ikka uuem.

Kas kellelgi kolmandate osapoolte kindlustuste kasutajatest on rääkida ka konkreetseid näiteid sellest, kuidas kahjude hüvitamine läinud on?

Kui lihtne oli asju ajada? Kui kaua läks aega, et rendifirmalt, eriti väiksematelt, vajalikud paberid kätte saada? Kui kaua läks aega, et kindlustus raha välja maksaks?
Kuni kindlustusjuhtumini on alati kõige parem kindlustus kõige odavam. Pärast kindlustusjuhtumi juhtumist võib arvamus muutuda.
Ma olen korra renditud Mustangil esimese otsa plastiku ühest nurgast korralikult lahti sõitnud - originaal klambreid/kinnitusi ei jäänud selles nurgas ühtegi terveks.
Autot tagasi andes viibati ainult käega, sest mul oli rendifirma täiskasko.

Mina pole enam ammu viitsinud mässata. Auto rendin Europcarist ja 0-omavastutusega. Jah, on kallim, aga ka muretum.

Rendin tavaliselt Avisest ning võtan 0 omavastutusega kindlustuse juba kohe broneerides ka ära. Eesti Avise lehelt kindlustust kohe broneerida ei saa, kuid kasutades saksa, inglise, prantsuse või muud sobiva keelekeskonnaga lehte, on tavaliselt ka kindlustus võimalik ära broneerida. Jääb ära leti taga kauplemine. Pikemalt ette broneerides on hind sisuliselt sama kui vahendajatel.