Paljud meist on viimasel ajal kokku puutunud Lufthansa lendude tühistamiste ja pikkade hilinemistega üle 6 tunni. Kas te olete nende eest kompensatsiooni ka küsinud/saanud? Uurisin aga ei leidnud kuskilt sellist vormi mida täita. Kas oskate juhendada? Ei soovi vahendajat kasutada, vaid suhelda otse lennufirmaga. Finnairiga oli väga lihtne, saabud sms et lend hilines ja teil on õigus kompensatsioonile. Kuidas LH peaks see toimima? Meil tühistati Frankfurdi lend ja saime alles järgmisel päeval Riiga, kuna Tallinna lendu pakuti alles 3 päeva pärast. Olen aru saanud, et nõue tuleb esitada ca 6 päeva jooksul. Kas nad praeguste suurte segaduste taustal üldse midagi hüvitavad?
ELi määrus 261/2004 ei sätesta hüvitisnõude esitamise üldist tähtaega, mistõttu tuleb lähtuda üldisest siseriiklikust nõudetähtajast, mis näiteks Eestis on seadusest (sh EL määrusest) tulenevatel nõuetel 10 aastat. Seega kiirustama ei pea.
Lufthansa kompensatsiooniinfo koos vastava vormiga leiab siin: https://www.lufthansa.com/az/en/passenger-rights
Kompensatsiooninõude esitamiseks on neil olemas enda kodulehel link https://www.lufthansa.com/ee/en/feedback kust siis tuleb valida Flight disruptions ja edasi minna.
Oluline on, et mõne tunni jooksul peale selle täitmist tuleks Sinu meilile vastus Sinu teate registreerimise kohta ning seal peab sisalduma Sinu teate ID number.
Kui seda ei tule, siis tuleb uuesti teha.
Mõistlik on kõike seda teha siis kui oled enne end nende keskkonda oma Miles&More numbriga sisse loginud. Nii on osad vajalikud väljad juba eeltäidetud.
Praktilise külje pealt ei ole mõtet kiiret ja suurt rahalaeva oodata. Airbalticu stiilis nad vastu sõdima (minule püüdis airbaltic ükskord väita, et teatas minule minu 03.05. toimuma pidanud lennu tühistamisest juba 3 nädalat enne kui mina neilt sellele lennule pileti ostsin ning hüvitise sain kätte pärast seda, kui lubasin kogu oma kirjavahetuse Airbalticuga Eestis ajakirjandusele saata) ei hakka, kuid oma õiguseid teavad väga hästi.
Väga lühidalt -- hüvitist ei saa nõuda, kui lend tühistati või hilines lennufirmast sõltumatutel põhjustel. Meeskonna mittekomplekteeritus on kahtlemata lennufirmast sõltuv, kuid see, et Eurocontrol ei andnud slotti või lennujaam ei toonud lennukisse pagasit ei ole enam lennufirmast sõltuv. Ilm ei ole kunagi lennufirmast sõltuv. Streigiga on minu teada kohtud jõudnud järeldusele, et kui streikijaks on lennufirma enda töötajad, jääb lennufirma vastutavaks, kui aga kolmas pool (lennujuhid, turvatöötajad, pagasikäitlejad jne), siis mitte.
Lennu tühistamisega tekivad lennufirmad kohustused alles siis kui lend tühistatakse vähem kui 14 päeva enne väljalendu.
Kompensatsioonist täiesti eraldiseisev asi on hoolitsuskohustus, mis kokkuvõtvalt tähendab vedaja kohustust reisija siiski sihtlennujaama kohale toimetada (esimesel võimalikul viisil -- ja ma kardan, et siin ei peeta silmas teoreetillist võimalust a la lennuk lendab, vaid lennukis peab ka koht olema samas teenuseklassis, kuid mitte broneeringuklassis) ning vahepeal reisijat majutada (see toimub üldtunnustatult väljakujunenud praktika järgi võimalusel vastavalt reisija lennu teenindusklassi ja staatusega -- ehk siis kui mina ZRH-GRU lennult Firsti piletiga maha jäin, pandi mind 5* hotelli, samal ajal turistiklassi reisija lihtsamasse hotelli), toitlustada ning katta transpordikulud hotelli ja lennujaama vahel.
Normaalselt käib see nii, et antakse kõige jaoks vautšerid.
Teoorias võib neid kulusid katta ka ise ja hiljem küsida nende hüvitamist, kuid siin peab oma kulud enne hoolega läbi mõtlema. Ehk siis siin tuleb mängu kulu mõistlikkuse põhimõte.
Abiks on kindlasti ka reisiklindlustus.
Kadunud Nordicaga oli minu kogemus selline, et summa summarum maksid nemad mulle nende eksistentsi mõne aasta jooksul hüvitistena suurema summa (4 kohalise), kui mina neile piletite eest. Aga eks ma püüdisn nendega ka nii vähe lennata kui võimalik. Ühegi teise firmaga pole mul eirit vaja olnud neid kompensatsioone välja nõuda. Kuid ükiskjuhtumid on olnud nii BT kui ka LH-ga.
@Tip, ELK on seda teemat käsitlenud küll, aga asunud põhjendatult seisukohale et nii nõude aegumistähtaegade kui ka teiste protsessuaalsete sätete osas lähtutakse siseriiklikust menetlusõigusest. Vt ELK 22. novembri 2012 lahend C-139/11 'Joan Cuadrench Moré/Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV' https://www.europalupe.eu/wirtschaftsrecht/klagefrist-bei-flugannullierungen-448392