Moskvasse isikliku autoga?

Tekkis idee Moskvat külastada, pole veel kindel kui hea see idee on, tõsiküll.. Keegi käinud Eesti numbritega autoga, viimaselajal? Kui riskantne see võiks olla, eks seal ole ju igasugust rahvast ja suhtumist..Kindlustus?

Moskvas on autoga keeruline, kui pole harjunud.  Liiklus on pöörane, kiirused suured, pidevad ummikud. Parkimisega on ka igavene jama. Samas linna ühistransport on väga heal tasemel.

Moskvasse võib autoga sõita küll, ent kohapeal ringiliikumiseks on metroo etem. Kõie muretum on kohale sõita, jätta auto mõne parklaga hotelli ja koha peal metrood (kui see ei sõida, siis Yandexit/Uberit) kasutada

Aru ma ei saa: Liiklus on pöörane, kiirused suured, pidevad ummikud - midagi siin ei klapi, kui just load saanud ja ainult Elvas ringi sõitnud, siis võib jube tunduna, aga normaalsel autojuhil pole vahet kus sõita, palju hullem on aasias, varahommik Colombos tundus närvilisena, aga sai läbi kulgetud, Istambul kökimöki...............

Pigem küsimus, et MIKS?


Kui tahta midagi teel külastada või suuremõõdulist kaupa tuua, siis jah auto. Aga kui lihtsalt Moskvat külastada, siis pigem ikka lennuk.

Liiklus ei heiduta, igasugust nähtud,  just tundubki huvitav. Ilmselt kesklinnas tuleb valmis olla et paremalt poolt 160-ga mööda sõidetakse.. Aga, olen kuulnud et eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid. Võimalik muidugi et kedagi ei huvita. Lennukiga küll ei viitsiks minema hakata, lihtsalt ei meeldi..

"...eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid..." ja "а у вас там русские все люди второва сорта, фашисты такие" on minuarust mõlemad üsna võrdse tõeväärtusega laused...



Alariga 100% nõus.

... ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid. Miks nii palju sallimatust? Tundub, et sa ikka üldse venelasi ei tunne ja ei mõista. Sellise suhtumisega võid tõesti seal peksta saada :D

Kui lennuk ei meeldi, siis rong:


Olen käinud, soovitan :)

Sõidan Venemaal pidevalt Eesti numbritega pole mingeid probleeme kui ise väga hullult ei riku. Pigem suhtumine hea muretsemiseks põhjust ei ole. Viimati kais autoga läbi venemaa Gruusias.

Ei ole samuti täheldanud, et Eesti registreerimisnumber rahva hulgas mingeid probleeme oleks põhjustanud. Igasuguseid inimesi liigub ja nii mõnigi on kuskil bensiinijaamas hoopis küsinud, et mis riigi auto see on. 

Liikluskindlustuse jaoks on roheline kaart vajalik ja peab kaasas olema ning kaskokindlustust sai vähemalt Swedi kindlustuse poolt mingiks teatud perioodiks lisaks osta kui kindlustuskaitset Venemaal pidevalt vaja pole. Oli vist 25 EUR nädal või midagi sarnast. 
Liisinguautoga või mingi muu sarnasega kus sama omaniku auto juba Venemaal on võib piiril probleeme tulla. Olenevalt tujust võidakse küsida tagatisraha (et sa autot Venemaal tollivabalt maha ei müüks). Summa on siis ikka tuhandetes. 

Moskva liikluse eripära pole mitte  eriline kihutamine vaid lõputud ummikud. Ükskord mingil messil - ma läksin hotellist majade vahelt jala, ca 30 minutit ja need kes autoga mööda teed tulid jõudsid kahe tunni pärast. Kohalikel juhtidel on mobiiliäpp alati lahti , seal muutub liikluspilt reaalajas ning pidevalt tuleb tänavaid ja marsruuti muuta, et õigeks ajaks õiges kohas olla. Seepärast on metroo või taksojuhid igal juhul kiiremad kui ise proovima hakates. 

Tänud info eest, FD62 ja teised kes infot andsid.. Kuidas Moskva
hinnatase on, supermarketid, shoppingcenterid- toidu ja tööstuskaup, ja
kuidas  majutus..? Valik on vist tohutult suurem kui Eestis või
Euroopas, vähemalt mulje on jäänud.. Ja eeldaks et vist odavam ka..

Eks Moskvas ole igasuguseid rajoone ja võib-olla olen mina valedes liikunud kuid odav seal küll pole. Odav võib olla Venemaal toodetud kaup. Mujalt toodu eest on tolli makstud ja Euroopa kaupa saab Euroopast alati odavamalt. Venemaal on muidugi samuti igasuguste lääne firmade koostetehased ja võid kasvõi Venemaal tehtud BMW osta kuid siin on vastupidine efekt. Kauba üle Eesti või EL piiri toomisel tuleb selle eest ise tolli maksta või vähemalt viisakas oleks. 


Kui ainult üheks korraks sinna lähed, siis võta peatuspaik kesklinna (muidu paned üüratu aja kuskilt 247. mikrorajoonist tsivilisatsiooni jõudmiseks) ja see on sama kui ükskõik millises vana Euroopa linnas või isegi kallim. Umbes Arbat või Tverskaja tänav on OK, jalutuskäigu kaugusel Kremlist, näed Moskva elu ja kui jõuad Tallinnas hotelli eest maksta, siis sealt leiab sama hinnaga. 

AndresR ja alar, millest selline sallimatuse jutt? Tahaks loota et olete  lumehelbekesed lihtsalt, elate kusagil eestikeelses umbruumis ja ei tea Venemaast suurt midagi.. Soovitan vene keele selgeks õppida ja kasvõi Youtubest mõnda venelaste enda videot vaadata sealsest elust-olust ja tõekspidamistest..) Tänapäeva infoühiskond ei tunne piire ja aitab "mõsta"..

:D

soloist, ma valdan vene keelt vabalt, lisaks veel inglise ja soome keel (mõlemat aga mitte nii hästi, kui vene keelt). Seega natuke naljakas su juttu lugeda. Ja ma vaatan YT-s venekeelseid videosid, Navalnõi nt, Pozner väga meeldib, vDud, RBK, TV Došd, Ehho Moskvõ jne jne (loomulikult mitte kõiki nende saateid, vaid neid, mis huvi pakuvad).
Usu, ma olen kõigi Venemaa uudistega igapäevaselt väga hästi kursis, aga väga tore, et sa muret tunned.

постой брат, nüüd! Teemaalgataja soovitab vene keelt õppida ja YT-st end vene eluga kurssi viia, aga teda ennast ajab vist saadav piirideta info veidi segadusse, sest on "kuulnud et eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid" ja "valik on vist tohutult suurem kui Eestis või Euroopas, vähemalt mulje on jäänud.. Ja eeldaks et vist odavam ka..". Teemaalgatus iseenesest normaalne, kuigi ka veidi kahtlev, infot otsiv. Alles paar päeva tagasi oli uudis, kuidas eesti numbrimärkidega auto juhilt küsiti piiril vene poole peal 7000 € tagatist, kuna sõitis liisingus autoga. Septembri alguses oli asi õige hull, nüüd vist peaks olema ametnike kinnitusel asi jonksus. Uudis septembrist: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/liisinguautodega-paasemine-venemaale-on-raskendatud-narva-piiripunktis-on-elavas-jarjekorras-ooteaeg-hiigelpikk?id=83570657      

Einoh, kes hirmsasti põeb ja tahab oma autot öösel kuskil agulis kuuseheki varjus hoida võib kohe pärast piiriületust ise georgi lindi (seda kangast liigub Eestiski)  tahavaatepeegli varre külge siduda. Siis vaatavad potensiaalsed rüüstajad, et oma mees ja panevad võib-olla veel kümneka kojamehe vahele teerahaks. 

Putini pildiga T-särgi võib samuti  esimesest lavkast osta ja kohe selga panna - see muudab kuulikindlaks:) 

Uudis 7000 EUR tagatisest oli sellega seotud, et keegi Luminori klient ei toonud oma autot õigel ajal Venemaalt tagasi ja Luminori liisingautod läksid musta nimekirja. Kuidas täna on ei tea. Ei tarbi nende teenuseid. Üldse on igasuguste liising-ja rendiautodega uue korra järgi riskantne, sest teoorias piisab ühest vennast , kes midagi rikub ja kogu kliendibaas on potensiaalsed kurjategijad. 

Muudest rikkumistes ja trahvimaksmistest oskan ma niipalju kirjutada, et igas piiripunktis on suurelt  FSB usaldus- või vihjetelefoni number. See on mõeldud korruptsiooni väljajuurimiseks ja selgitav tekst palub sinna  helistada kui ametnikud ülekohut teevad või keegi altkäemaksu nurub. See number tasub mällu panna. 
Minul pole juhtunud, et keegi täiesti lambist mingit olematut trahvi tahtma hakkab kuid kui nii peaks juhtuma siis on hea telefon välja tõmmata koos ähvardusega, et kohe helistan Lubjankale. See tõmbavat kuuldavasti politseil tooni kõvasti madalamaks. 
Videoregistraator on autol enam-vähem kohustuslik lisavarustus igasuguste olukordade tõendamiseks. Selliseid asju juhtuvat samuti, et keegi viskab end kapotile pikali, kukub sealt auto ette ja nõuab raha, sest sõitsid talle otsa. Tühi kõht ja lootusetus  (kõik pole püstirikkad) sunnib kombineerima. Pärast ettepanekut registraatorist filmi vaadata toimub enamasti imeline tervenemine ja äsjane surija eemaldub rahuliku sammuga vasakule ära. 

Kui asja eest trahvi tehakse siis vanasti sai seda maksta postkontorites ja osades pangaautomaatides. Meile tehti viimati 2015 a ilma tuledeta sõitmise eest (hommik oli juba üsna valge ja ununesid ära). Summa oli väike, 500 rubla kanti ehk tublisti alla 10 EUR. Kirjutati protokoll ja kogu lugu. Kui trahv maksmata jätta  võib juhtuda, et ei lubata riigist välja. Vähemalt sel ajal liikus osa pabereid veel tigupostiga. Trahv tehti teisel pool Moskvat, sõitsime sinna, olime Moskvas terve nädalavahetuse ja siis Narva kaudu Eestise ning info polnud veel piiripunktidesse jõudnud. Pärast läks üks taat jala üle ja maksis Ivangorodi postkontoris ära. 
Võib-olla on nüüd selles vallas  midagi muutunud? 



lisaks juurde, et kui trahv maksta 2 nädala jooksul on skidka 50% , vot nii