Tere. Vist on seda teemat kuskil juba käsitletud, kuid leida et suutnud. Kas N-1 sõiduautoga (mitte kaubik ega väikekaubik vaid tavaline sõiduauto mis mingi ime läbi N-1 kategoorias) Kesk-ja Lõuna-Euroopas reisides võib tekkida probleeme teemaksude jms-ga ? Millised on kogemused, riskid, trahvid ? Või hakkavad maksud alates 3,5 tn-st ? Info oleks teretulnud, et teaks õigeid valikuid teha.
Igas riigis on olukord erinev - mõnes riigis maksustatakse ka alla 3,5t sõiduautosid, nt Poola kiirteedel, Tšehhis jne. Reeglina loetakse aga kõik alla 3,5t sõidukid tavalisteks sõiduatodeks ning ka maksustatakse vastavalt. Lühiülevaate leiab siit: http://www.dalnicni-znamky.com/en/
Osades riikides arvestatakse ka sõiduki kõrgust. See piir on riigiti päris erinev. Võtsin näiteks Prantsusmaa (maksimaalne kõrgus 2 m) ja Portugali (kõrgus esimese telje kohal 1,1 m (mitte maksimaalne kõrgus)). Seda siis kiirteemaksudel. Need veoauto jms maksud Poolas, Leedus, Lätis ja nüüd ka Eestis jm käivad ikka kaalu järgi ja on ainult al 3,5 t.
Eeelmisele LÄTIS TULEB MAKSTA ALATES 3000 KG SÕIDUKI EEST. Leedus maksad N1 ga teemaksu ,sõltumata auto kaalust .6 eur. Lätis maksad teemaksu ,juhul auto regisrtimass on alates 3000kg. 8 eur
Poolas ei maksa N1 mitte midagi ,kui autorongi kaal on alla 3500 kg. Kui auto `ja haagis on üle 3500 kg peab olema elektrooniline maksubox aknal.
Saksamaal ei pea maksma.N1 üle 2800 kg firmasõidukil võidakse teepeal logiraamatut ,kui ei ole tahograafi.
Tsehhis ca 20 eurja Austrias ca 10 eur maksad tavalise sõiduauto ,ehk kuni 3500 kg vinetti
Itaalias maksad vaid kiirteepunktides.
Sveitsis pead ostma jällegi vinjeti 30 päeva ja ca 38 eur.
Prantsusmaal maksad kiirteepunktides.
Just Leedu seadused on need mis meil märkamata jäävad. Igasugune sõiduk ka 5 istmeline millel on N1 on maksustatav. Eestis registeeriti palju VW Caddy või Peugeot Partner N1, et saada käibemaksu soodustusi. Leedus on näiteks kruusateedel seadusega maksimaalne kiirus 70 km/h, enamus eestlastest pole sellest midagi kuulnud.
Käidud sel suvel sarnase n1 sõidukiga. Läti, leedu, poola, slovakkia, ungari, serbia, makedoonia, albaania, kreeka, bulgaaria, rumeenia. Ainuke koht kus pidime maksma n1 eest oli ungari. Seal pead tehnilist passi näitama ja nad loevad selle sealt välja. Ilmselt oli ka teistes riikides n1 enammaksustatud, kuid maksime nagu tavalise sõiduki eest. Ma ei usu, et liikluspolitsei seda kinnipidades avastab. Üldiselt vaatavad nad vinette binokliga teepeal ja kaameratega. Aga muidugi kui lõpuni seadusekuulekas olla tuleb maksta nagu veoauto eest. Ca topelt võrreldes sõiduautoga.
vinjett hinnad on erinevates kohtades täiesti erinevad .Teenustasu tuleb juurde. Näiteks saab Poola piiril osta ka Austria oma. Näiteks mõnes kohas Tsehhis saab vinjet maksta vaid sularahas(kohalik kroon). Maksad söögid joogid bensukas kaardiga ,aga vinjett vaid sularahas!!!!! Niisiis kui sul kohaliku raha ei ole,võetakse vastu ka Euro. Siis ongi hind kuni 20.Väga röövel kursiga arvestatakse. Sama teema on Poolas A2 kiirteel putkas . Kaardiga saab maksta, zlott ja eurod ka. Kuid makstes Euros saad tagasi zlotti .Kurss on selline ,et juuksed tõusevad püsti.
Tere. Minul Nissan Navara ja N1. Täismass 3035kg. Kas see tähendabki seda, et Lätis, Leedus, Poolas jne peangi tasuma teemaksu?Lätis - https://smsvinjetes.lv/etMillised sõidukid peavad teemaksu tasuma?Teemaksu peamiste ja piirkondlike maanteede etappide kasutamise eest peavad tasuma üle 3000 kg täismassiga kaubaveoautod ja üle 3500 kg täismassiga kaubaveoautod ja autorongid, mida kasutatakse kaubaveoks.Kas see on nüüd tõlgendamise küsimus? MIna kaupa ei vea...