Phuket-Moskva-Tallinn lennu muudatus ja liiga lühike transfeeri aeg

Tere,


Ostsin mytrip.com-st lennupiletid. Ostmisel oli Moskvas ümberistumise aeg Tallinna lennukile 1 tund 15 minutit. Nüüd muudeti aeg ära ja jääb vaid 15 minutit transfeeriks. Mytrip.com soovib muudatuste eest teenustasu. Samas on võimalik, et pakuvad lendu, kus peaks võib-olla Moskva lennujaamas ootama sel juhul ca 20 tundi lendu Tallinasse.  Antud variant sai just valitud sobiva ümberistumise aja pärast (et pole liiga pikk). Muidu oleks üldse muu lennufirma valinud. 
Kuidas käituda? 
Mytrip soovib tagasiside, kas nõustun muudatusega, et transfeeri aeg 15 minutit. Mis juhtub, kui nõustun, kuid lennule ei jõua? Kas pean siis ise Moskvast tagasilennu eest tasuma või lahendab probleemi Aeroflot?
Palun jagage kogemusi, teadmisi jne.

Vahendaja kaudu ostetud pileti kohta ei oska midagi öelda, aga selle eest võin hoiatada, et Moskvas võib ka kahetunnise ümberistumisajaga jätkulennust maha jääda, kui järjekorrad on pikad. Enda pereliige oleks jäänudki, kui poleks otsustanud ette trügida.

15 min kindlasti ei jõua ümberistuda.veel tagasilennul on Moskvasse hilinemine tavaline.niiet reaalne vahemaandumise aeg on hilisem.kui jätkulennust (aeroflot muidugi) jääd maha,pannakse järgnevale lennule.aga antud plaan 15min ümberistumist pole reaalne.

See pole reaalne, et Mytrip saab kinnitada lennu, millega on ümberistumiseks 15 min. Kui pilet on Aeroflotiga Phuketist Tallinnasse, siis Aeroflot ise sellist muudatust ei kinnita.

See on reaalne vaid siis, kui tegelikult on müüdud kaks eraldi piletit ja sellisel juhul oleks ka eelnev ümberistumine võinud jama tähendada.

Pikamaalendudel pole pikad hilinemised üldse haruldased. Kui vaadata Aerofloti Phuket - Moskva lennu statistikat https://flightaware.com/live/flight/AFL275/history/20190321/0510Z/VTSP/UUEE, siis 0,5 - 1 tunnine hilinemine sel liinil on pigem reegel kui erand. Kui sinna juurde veel arvestada ühelt lennukilt teisele jõudmise aeg, siis ma küll alla 2 tunnist ümberistumist Moskvas ei julgeks planeerida. Kui lennust maha jääd, siis Aeroflot paneb su järgmisele lennule, neil läheb 2 lendu päevas, seega päris 20 tundi vast ootama ei pea, aga öö lennujaamas ehk küll. Ega muud varianti polegi.

Tallinnasse toimetamine on Aerofloti ülesanne, seega tuleb lennust maha jäädes pöörduda teenindusletti ja lasta neil pilet tasuta järgmisele lennule vormistada. Kuulu järgi andvat Aeroflot lennu hilinemise tõttu jätkulennust mahajääjatele ning seetõttu üle 6 tunni sihtkohta hilinejatele tasuta ning viisavabalt hotelli: https://www.aeroflot.ru/xx-en/information/legal/liability, aga omal kogemust sellega ei ole.

Kui lõppsihtkohaks on Tartu, siis võiks ka soovitada et Aeroflot laseks pileti ümber vormistada 20:40 väljuvale Riia lennule (väljub 2:40h peale Phuketi lennu saabumist, seega peaks jõudma), Riiga jõuab see 22:20 ning sealt saab piisava ajavaruga 23:55 väljuvale Tartu bussile, saabumisega Tartusse öösel kl 03:30.      

Selle mytripi kirja võib tähelepanuta jätta. Nemad on pelgalt vahendajad, pileti vormistab ja muudatused teeb ikkagi Aeroflot (eeldan et kõik lennud on ikka Aeroflotiga ja samal piletil). Seda ütlevad kenasti ka Mytripi üldtingimuste p 3.4 , https://www.mytrip.com/misc/terms-of-use#mediation_of_flights. Mytripi teenustasu ei tähenda, nagu saaksid nüüd pileti tagastada ja raha tagasi, nemad on pelgalt vahendajad ja mingit vastutust ei võta (p 3.4.2) ning lennu hilinemise korral nemad ei sekku ja suhelda tuleb otse lennufirmaga (p 3.9.3.2). See et nad end igasugusest vastutusest välistavad on ka punktis 12.1 öeldud. Mytrip tõesti võib pakkuda ka muudatust, ent sellisel juhul tuleb sul maksta nii muudatuse teenustasu kui vana ja uue pileti hinnavahe, mis kokku võib olla isegi sama mis praegune piletihind. 

Kui õhtusest Tallinna lennust maha jääd,siis võimalus lennata läbi Riia Air Balticuga.Nagu öeldud,see lend väljub hiljem.Kuidas ringivormistamine käib,pead siis Aeroflotist küsima.Nagu ma aru saan,siis piletid tagasilennuks ostetud palju varem ja nüüd vahemaandumise aeg muutunud.See ilmselt seetõttu,et lennuaeg pikenes seoses Pakistani õhuruumi sulgemisega.Ehk tuleb pisike ring teha,kuna otse üle Pakistani ei lubata.

Ma natuke kahtlen, kas Aeroflot tagasilendu Moskvast Tallinna üle Riia vormistab. Aeroflotil on küll koodijagamine Air Balticuga Moskva - Riia liinil, ent Riia-Tallinn liinil seda ei ole ning tavaliselt ilma koodijagamiseta lendudele ümber ei vormistata, kuna see läheks lennufirmale kalliks maksma. Aga küsida muidugi võib. Igal juhul tasuks Aeroflotiga ühendust võtta, kuna minimum connecting time on 1 tund ja seetõttu on igatpidi ebareaalne 15 minutiga ühelt lennult teisele jõuda.

Võimalus on ka muudatustega mitte nõustuda, siis peaks raha tagasi kantama.

Mul tegu jah jätkulennu piletitega. Mytrip tahab, et ma kas kinnitaks, et olen muudatustega nõus või võtaks nendega ühendust ja siis käib kõik muutmine juba teenustasu eest. Olen ka Aeroflotiga suhelnud, ütlevad, et pöördugu Mytrip-i poole. Ma seda tegelikult ei soovigi, et piletid tagasi ostetaks. Lihtsalt murelikuks teeb, et kuidas Moskvast tagasi saame. Äkki peaks siis ikkagi kinnitama Mytripis, et olen muudatustega nõus ja eks siis las Aeroflot vaatab ise, mis saab?

Päris julge samm osta läbi vahendaja..sellise ajavahega...läbi Moskva...Aerofloti piletid. Siin juba kenasti Bingo loto sisse kirjutatud. 

Kas hinnavahe tõesti nii suur, et sellist stressi väärt...

Ma jätkuvalt ei usu, et Mytrip saab kinnitada sellise ajavahega muudatuse ja väljastada sellise ümberistumisega e-pileti. Tõenäoliselt viskab automaatselt järgmisele Tallinna lennule.

Oleks pilet otse lennufirmast või mõnelt vahendajalt, kes hiljem uusi teenustasusid ei küsi, siis piisaks ühest kõnest ja saad ise valida, kas tahad varem tulema hakata või hiljem kohale jõuda. Antud juhul tuleb lihtsalt oodata, milliste lennuaegadega pilet Mytripsist lõpuks üldse kinnitatult kohale tuleb.

Lisan veel ametliku info. Šeremetjevos on Aeroflotil samas terminalis minimaalne ümberistumise aeg 50 min. Kui tuleb liikuda D, E ja F vahel, siis 1 tund. Alla selle samale piletile ühtegi ühendust müüa ei saa.


Kas tegemist on 17.50 Moskvasse jõudva lennuga, millelt peaks jõudma kell 18.05 völjuvale Tallinna lennukile? Sellisele ühendusele kindlasti midagi ei kinnitata ja pannakse automaatselt hommikusele Tallinna lennule. Loogiliselt võttes peaks lisanduma ka tasuta öömaja Moskva lennujaamas, aga seda ei oska kohe lubada.

Mytripi sugustelt vahendatelt võib muidugi kõike oodata ja lõpuks õnnestub neil midagi kokku pudistada ja võimalik tasuta majutus kinnitamata jätta vms.

Jah tegu lennuga, mis jõuab Moskvasse 17.50 ja Tallinnasse väljuks 18.05. Nagu juba varem öeldud pileti ostul oli transfeeri aeg 1 tund 15 minutit ja nüüd tuli muudatus. 

Mina soovitaks muudatusega nõustuda (kui ikka soov reisile minna) ning siis kohapeal juba Aeroflotiga otse suhelda. Ega Mytrip midagi uut leiuta, algsest lennust maha tuleb suure tõenäosusega jääda niikuinii. Reeglina peab Aeroflot rohkem kui kuuetunnise sunnitud vahepeatuse korral tagama tasuta vähemalt 3* hotelli koos söökidega (https://www.aeroflot.ru/media/aflfiles/rules/rules_of_aeroflot_pjsc_for_air_carriage_of_passengers_and_baggage_en.pdf, p 6.5), ma ei julge aga öelda, kas see rakendub ka siis, kui oled uue lennugraafiku kinnitanud ning sellega koos aktsepteerinud ka oma 10+ tunnise viivituse. Kindlasti on abiks kui on tehtud reisitõrkekindlustus, siis saaks vähemalt hotelli kulud sealt tagasi.      

Kui lennuaeg on valesti planeeritud ehk siis lendude vahe vaid 15 minutit, siis ilmselt kindlustus ei kata. Ainuke võimalus on Aeroflot. Samas ei ole ta Euroopa firma ja asjaajamine võib problemaatilisem olla.

Sõbral just oli pikk hilinemine Aeroflotiga ja öö Moskvas ning hädas inimesi oli lennujaamas palju. Ta ei viitsinud öösel Aerofloti probleemisabas seista ning ei tea, kas ööbimist olekski makstud. Kuna temal tekkis lennuga tõrge ning sellest tulenev viivitus reisi ajal, siis kattis kõik lisandunud kulud kindlustus. Rahalise nõudega saatis Aeroflot muidugi pikalt, kuna ei ole Euroopa firma.

Kui algselt oli lendude vahe 1:15 ning kindlustusleping juba sõlmitud, siis lendude vaheaja muutus 15 minutile on reisitõrge ning sellest tingitud vajadus nt hotell võtta saab hüvitatud. 

Olgugi et Aeroflot ei ole ELi, vaid kolmanda riigi firma, laieneb talle EL määrus 261/2004, juhul kui reis algab või lõppeb ELis, see on määruses selgelt kirjas. Nii et Aeroflot tõmbas sõbra lihtsa vaevaga haneks :-)

Vbl tõesti tõmmati haneks :) Asju ajas sellele spetsialiseerunud firma ja vastus tuli selline: Oleme tänaseks saanud lennufirmalt vastuse seoses Teie nõudega. Oma vastuses lennufirma viitas asjaolule, et reisijatel tekkib õigus hüvitisele juhul, kui nad lendavad kolmanda riigi lennujaamast aluslepingu kohaldamisalasse kuuluva liikmesriigi territooriumi lennujaama, kui asjaomast lendu teostav lennuettevõtja on ELi ettevõtja. Käesoleval juhul tegemist Aeroflotiga, mis ei ole EL-i ettevõtja. Paraku see tähendab, et nad ei ole kohustatud järgima EL-is kehtestatud norme s.h. ka kompensatsiooni maksmisekohustust.

Reisitõrke küsimuses jään endiselt Buldoozaga eriarvamusele, aga kel huvi võib asja uurida ja ka meiega jagada.

Tegu oli ka Bangkoki lennuga. Ja inimene jõudis Eestisse tagasi pühapäeva õhtu asemel teisipäeva pärastlõunal.

Tere,


Kindlustusleping on sõlmitud (s.h reisitõrge).

Sandero, aga uuri kindlustusfirmast, kas sellise case puhul on sul neilt abi loota.