Poolasse läbi Kaliningradi või Leedu?

Selline plaan: minna suvel Sopotisse. Dilemma aga selles, et kas minna ainult läbi Leedu või põigata läbi Kaliningradi oblasti. Viamichelinist andis sellise info, et läbi Kaliningradi on 895km ja 11h47, samas kui Leedu kaudu, ilma Kaliningradi lõiketa, on 1112km ja 15h32. Kuna plaanime seda reisi pika nädalavahetusena, on sõiduajal oluline roll. Läbi Kaliningradi tundub sõiduaeg suhteliselt OK ja transiitviisa maksumus (ca 500 eeki) ei tapa ka. Küsimus selles, et milline see vene värk seal on? Kas kellelgi on sealset piiriületamise kogemust? Kuidas järjekorrad on, kas äkki ei kulu see ajaline sääst piiri peal istumise peale?

Tõstan vana teema, millele ei ole vastatud uuesti üles. Kas keegi on kasutanud transiitviisat Kaliningradi oblasti läbimiseks?

Transiitviisa on minu teada 70€ nägu. See teeb juba paagitäie kütust. Mitmekesti minnes arvuta ise. Piiridel veedad kah aega, seega ajavõit minimaalne. Ise pole kasutanud. Ega kavatse kah, kui just aastase äriviisa kunagi ei tee.

Piiril läheb min 2 h nii sisenedes kui ka väljudes. Vene värk on vene värk. Seal on autodele 2 järjekorda - ühes on Vene, Valgevene jt sõbraliku ühenduse riigid, teises on EU ja kõik ülejäänud riigid. Autosid võetakse ette ja lastakse esmajärjekorras läbi ainult Vene järjekorrast; alles siis, kui vene järjekord on tühi, võetakse ka teisest järjekorrast. See pole küll rusikareegel, et alati nii tehakse, aga sageli tehakse. Piiripaberid täida kodus juba ära (tollidekl jm), kuigi ega väga suurt mõtet sellel pole, sest passimise aega saab ju paberite täitmiseks kasutada. Kui tahaks lihtsalt seigelda ja sealkandis ka ringi vaadata, siis miks ka mitte, aga kui eesmärk on jõuda kiiresti punktist A punkti B, siis ehkki Leedu tee on pikem, on see enamasti kiirem.

Tekkis korraks selline uitmõte, et ei ole Põhja - Poolas ja Kaliningradi oblastis käinud, keerutaksläbi! Tänan, kiirete vastuste eest - sõit sealt läbi jääb ära.

To 834arr: Meie läbisime seda marsruuti juuli keskel, kui sõidad Nida kaudu, oli läbipääs vene piiril 10 min, aga vene - leedu piiril ei tohi taxfreesse minna, siis saad ruttu läbi euroopa värava kaudu, kui juba keerad taxfree tsooni, siis läbid järtsi piirini üld järjekorras, nig see võtab mitu tundi aega.

Meil endal pikaajalised vene viisad, põnev oli teekond mööda seda kitsast teed Nida poolsaart pidi, üks kord tasub ära käija.

Läbi Kaliningradi on pigem nostalgia ja avastamise sõit. Vaadata on päris palju. Aja kokkuhoidu ma sealt ei looda. Kellele "vene bardakk" ei meeldi, hoidku parem eemale. Pigem läbi Leedu ja siis rahulikult kulgeda mööda Põhja-Poolat. Mulle meedis see kant väga.

Veel sellest piirialast:
Me läksime sel aastal Poolasse piki Kaliningradi oblasti piiri. Marsruut oli Taurage – Jurbakas – Kudrikos Naumiestis - Kybartai ja siis Poolasse sisenemine Varteliai Vištytise Rahvuspargi kaudu Trojstyk Granica lähedal, kus kohtuvad kolme riigi piirid ning sealt edasi kulgesime alleedega ääristatud ilusaid kitsaid Preisi teid pidi Goldapi ja Gizycko suunas.

Kudrikos Naumiestis ja Širvinta olid kuni 1941 aastani jõe kallastel sillaga ühendatud kaksiklinnad. Vene poolne Širvinta nimetati Kutuzoviks, kuid see on nüüd vaid nimi kaardil, linna ennast enam ei ole. Kadunud linna mälestuseks kannab Leedupoolsel jõekaldal sillale kulgenud allee nime Širvintos takas ehk Schirwindter Weg ning seal on ka mälestusmärk 22.06.1941 kell neli hommikul alanud sõjas hukkunud esimesele Vene piirivalvurile, sillale pääs on suletud tiheda okastraadiga.
Kudrikosesest leiab ka Pranas Sederevičiuse skulptuuride aia.

Varteliai Vištytise Rahvuspark oli üllatavalt kena koht ja vajaks veidi põhjalikumat tutvumist aga praegu sõitsime sealt lihtsalt läbi.

Nüüd, kus viisavabastus saadaval, prooviks ka üle Nida siseneda. Kaarti vaadates tuleks justkui läbida piiranguga Baltiiski tsoon. On seal vaja mingeid erilubasid või saab otse ja omadega Kaliningradi sõita?

Läbisime Kaliningradi oblasti 5 a tagasi ümber Läänemere reisi tehes. Sovetskisse Leedust sisenemisel saime paar tundi oodata. Poola poolt väljumine käis kiiresti. Mingeid erilubasid küll ei mäleta. Isegi kõik mereääresed linnad, mis varem olid suletud (teenides seal peale TPI-d sundkorras ohvitserina aega 1980-1982 sai palju ringi liigutud), olid nüüd kõik lahti. Kohalikud ütlesid, et nõuka ajaga võrreldes on sõjaväest alles kümnendik. Bensiin, restoran jm olid üsna odavad. 


https://gokaliningrad.com/restricted-areas/


Baltiiski ümbrus peaks olema siiski piiratud ligipääsuga.

Transiidiks kasutatavatel maanteedel siiski mingeid erilubasid tsooni läbimiseks vaja pole.

Nida poolt sisenedes peab maksma leedukatele praami ja rahvusparki sisenemise eest ning siis mingi vähe naljakam summa ka venkudele nende pargis ringi sõitmise eest. Positiivne on, et üldjuhul antud piiril ootejärjekorrad puuduvad, pigem ootad praami järtsus. Mingit tolli Kaliningradis kuskil maksma ei pea ja sisenemiskeeldusid ka väga tähele ei pane. Nida poolt tulles kui hoida lääne poole, saab ehk rohkem avastada toredaid nn kuurortlinnakesi nagu Zelenogradsk ja Zvetlogorsk, kuid tee on kohati päris aukus ja lagunenud, vähemasti talvel veel oli. Otse Kaliningradi linna peale hoides sõidab pm terve tee mööda esmaklassilist kiirteed. Kütus on kohati kuni 2,4 korda soodsam, normaalse ööbimise koos hommikusöögiga leiab alates 35€. 


Sovetski piiril tuleks arvestada kellaajaga, on tipptunnid, kus saab vahel ikka tunde oodata, samamoodi on ka Poola poole väljudes. Vahel poolakas kohe mõnuga hoiab seda asja kinni. Samas kui rihtida piiriületused kas varajasele hommikutundidele (kuni 9, siis läheb trammiks ära) või siis päris hilja õhtul, saab kenasti läbitud. Otse läbi põrutades on teed ka väga okeid. Seega kui aega on, niikuinii tahaks kuskil ka ööbida, siis julgen soovitada. Ise sõidan 2-3 korda aastas ja kordagi pole mingeid nöökimisi kuskil olnud. Nagu nad iseendi kohta ütlevad: "Mõ zdjes kak v Evropa".

Venemaa E viisa kehtib kuni 72 tundi ja öeldakse et saabuda saab kindlatest sadmatest...
Autoga saabumist Delfi debiilikud ei maini.

Klaipedast praamile minnes müüakse kõigile kohe edasi-tagasi piletid. Kui aga tulla üle vene piiri, siis oleks justkui praamisõit tasuta, kuna sealpool kallast keegi pileteid ei müü.
Kuidas on aga selle looduspargi sisenemistasuga? Kas kasseeritakse ka piirilt saabujatelt?

Täpselt nii, kasseeritakse kohe Leetu sisenedes, piiril tuleb ära maksta tädile putkas ja enne riiki sisse ei lasta. Suvel tipphooajal oli päris krõbe hind ka, miskine 28€ umbes.

Kaks aastat tagasi kasseeriti matkabussi eest 40.- EUR. Hiljem hindu uurides oli see pigem bussi hind. Matkakas rohkem sõiduauto klassist. Seega ilmselt tõmmati mõnuga.

Meelis, praegu on matkabussi maksuks suvehooajal 30€, kuni 30-kohalisel bussil, sõiduautol ja kuni 5,5t veokil aga 20€, seega kõik muud ongi odavamad. Vaid suured bussid ja rekkad on sest veel kallimad. Arvan, et asi ei ole sõiduki mõõdus, pigem arvestuslikus koormuses keskkonnale.

Üleüldse näib paljudes riikides matkabuss rahvavaenlaseks nr 1 olema, küll on neile piirangud parkimisel ja linnadesse sissesõidul, no ei meeldi need riistapuud ametimeestele. Seevastu meeldivad aga pikanäpumeestele.