Rahvusvaheline juhuluba Lõuna-Aafrikas

Plaan minna Lõuna-Aafrikasse ning rentida seal auto. Küll aga autorent teatas meile, et seal on vajalik rahvusvaheline juhuluba, mia väljastab ARK ning, mis maksab 25 eurot.
See pole siis tavaline Eesti juhiluba, vaid pidavat olema A6 formaadis voldik, 8 keelne.
Kas kellelgil on kogemusi, kui seda ei ole, kas me saame kohapealt autot rentida või saab see taksituseks?
Kas politsei aksepteerib Eesti juhiluba (mis on ju nii eesti kui inglise keelne)?
Ette tänades!

Sõitsime oma olemasoleva juhiloaga alates Johannesburgist läbi Botsvana ja Namiibia ringiga LAV-i tagasi ja ei mingit probleemi. Kui broneerite auto siis saab ju selgitada aga siiani pole meie juhiloaga kusagil maailmas küsimust olnud.

Tiirutasin LAVis Sixtist võetud autoga paar nädalt ringi. See oli küll 5-6 aastat tagasi. Siis igatahes mingit probleemi juhiloaga ei olnud. Eks autorendifirmade nõudmised võivad olla erinevad. Proovige erinevaid rendifirmasid. Mäletan, et valisin Sixti just sellepärast, et tuli hea hind ja nõutavate dokumentide osas oli selgelt kirjas, et rahvusvahelist luba ei ole vaja, kui olmasoleval loal on iglisekeelne tekst.

Ise ei ole küll LAVis autot rentinud, kuid iseenesest on LAV ühinenud Viini 1968.a teeliikluse konventsiooniga, millest tulenebki nõue rahvusvahelise juhiloa osas. See väike voldik (ehk rahvusvaheline juhiluba) on kehtestatud selle konventsiooni alusel ning eesmärk on tagada, et rahvusvaheliselt kasutataval juhiloal on ühtne vorm.

Mida ma tahan öelda - iseenesest isegi kui rendifirma ei nõua seda voldikut, võib seda teha politsei. Riikides, kes on Viini konventsiooniga ühinenud, seda sageli tehakse, sest väga tihti turistid ei tee endale sellist juhiluba ja siis on hea trahvi määrata / altkäemaksu küsida.

Minult on sellist voldikut küsitud näiteks Horvaatia-Montenegro piiri ületamisel Montenegro piiriametniku poolt.

Eile just saabusin LAV-st. 2 nädalat sai rendiautoga ringi sõidetud ning auto kätte andmisel sobis Eesti juhiluba ilma mingi probleemita.

See autorent ei ole siin tõesti peamine argument, vaid kui satud politsei otsa, siis on kohe teema millega torkida. Tegin ise kunagi vist Indoneesia jaoks nii igaks juhuks, endal rahulikum:)

Isiklikud kogemused:
Sõitsin LAV-is 2012 jaanuaris ja veebruaris, kokku üle 10 tuh.km, kinni peeti selle aja jooksul 1 kord (kiirteel enne Pretoriat, ja kinni peeti järjest kõik sõidukid).

Politseile piisas eesti juhiloast, rahvusvahelisi ei soovitud näha.

Rendifirmade nõudeid ei oska kommenteerida.

Isiklik soovitus on teha rahvusvaheline luba, see kehtib 3 aastat, rahulikum sõita.

Olles siin pea 3 aastat elanud, võin kinnitada, et enamik LAVi politseinikest pole rahvusvahelise juhiloa nõudest midagi kuulnud v.a need, kes Johannesburgi lennujaama väljasõidu teedel patrullivad. See on ka ainuke koht, kus minult on seda ühel korral küsitud. Siiski, igaks juhuks soovitan see papist dokument endale hankida. Protseduur ise oli lihtne ja kiire ARKis, vajalik oli vist 2 fotot kaasa võtta ja dokument väljastati koheselt. (Ise tegin 2010 aastal) Autorendifirmad pole rahvusvahelist juhiluba küll kunagi siin riigis meie käest nõudnud.

Mis see dokument üldse annab? Üheöö suhete jaoks vajalik? Naise käest pean küsima?

Kui see trippi poolt nüüd nali ei olnud, siis on rahvusvaheline juhiluba nii mõneski riigis nõutav. Meil väljaantud juhiluba sellistes riikides ei aktsepteerita. Endal on kogemus Dubaiga, kus ei tahetud ilma rahvusvah juhiloata autotki rentida, lõpuks sai siiski ka ilma selleta hakkama, aga kuna politseiga tegemist ei pidanud tegema, siis ei tea, kuidas politsei sellesse suhtunud oleks.
Lugesin nüüd pealkirja ka -see juhuluba on nii nunnu, et minu käsi seda küll parandama ei tõuse.

Veidi samasse teemasse...
Võib juhtuda, et juhtute mõne ahne liiklusmendi otsa (jah, kasutan just sellist sõna), kes peab sõiduki kinni, loeb ette rikkumised, mida ta oma arust tuvastas ning siis võtab välja ametliku paberi näitamaks palju iga rikkumise eest trahv on (keskmiselt 500-1000 randi).
Kohalike juhendid selliseks puhuks:
1) Vaielda pole mõtet. Isegi kui ilmselgelt pole rikkumist olnud, ei jõua vaidlemisega kuhugi. Tuleb lihtsalt maks ära maksta.
2) Tuleb jääda väga rahulikuks.
3) Ametlikud summad unustage ära. Te peaksite jutustamisega jõudma summani 50-100 randi, mille eest teid minema lastakse.
Mina sain selle juhendi vahetult pärast seda kui olin ära tasunud ca 5 korda suurema summa (jäi küll 2 korda väiksemaks kui ametlik summa) :)
Seda kirjutades tuleb mainida, et 3,5 nädala jooksul juhtusin 1 jobu otsa. Kinni peeti veel 2 korda, kuid teistel juhtudel oli rutiinne kontroll. Ning kui teada saadi, et oleme kaugelt maalt läks jutt alati sinna, et kuidas LAV siis ka meeldib ja milline ta võrreldes Euroopaga on. Seega üldmulje LAV politseist on positiivne, kuid tuleb arvestada, et selliseid "mädaõunu" esineb.
Liiklusest veel niipalju, et kiirust ületada pole mõtet, mõõdetakse väga paljudes kohtades (nii kiirteel kui linnades sees kui keset rahvusparke).

Tänase päeva seisuga, on endiselt rahvusvaheline juhiluba suht mõtetu teha. Autorendis sai tavaliste kaantega hakkama. 13 kohalise bussiga sõites huvitas kohalikku poliseid ainult eesti lubade täht, isegi pilti ei suvatsetud vaadata, aga see oli muidugi busside reid.