Reisi eest järelmaksuga tasumine

Millised reisifirmad ja vahendajad pakuvad maksmist reisi eest osadena? Soovitage ka kes pakuvad Tenerifele reisipakette külaliskorteritesse.

Eeldan, et peate silmas järelmaksu, mis on kindlasti olemas näiteks Estravelil. Teisi peast ei oska kohe nimetada. Pikalt ette ostes maksad samuti mitmetel teenusepakkujatel (TEZ Tours jt) osadena, aga see pigem mingi summa broneerimisel ja siis ülejäänu määratud aeg ennem reisi.

Milleks järelmaks? Osta varajase tellija paketiga, maksad mingi osa sisse ja siis  reisi alguseks peab olema tasutud. Suhteliselt nagu järelmaks aga maksad ikka enne reisi. 


Estravel ja arvatavasti Novatours jne, aga kogu järelmaks käib üldjuhul läbi Liisi

Järelmaksuga reisile küll ei läheks, mulle see lihtsalt ei tundu mõistlik.
Sellega kaasneb intress ja kõige hullem, kui maksed hilinevad. 
Pigem koguge raha, summad kulutusteks ja siis krediitkaart ootamatuks väljaminekuks.



Minu teada ei anna ükski pood ega firma ise järelmaksu selle sõna otseses mõistes. Nad kõik teevad koostööd mingite pankadega, pank tasub su eest antud juhul reisifirmale kogu summa ja hiljem tasud ise pangale koos intressidega. Mis teeb kokkuvõttes reisi või kauba omajagu kallimaks.

Sama edukalt võib küsida ka pangast otse laenu ja siis kasutada millist reisifirmat iganes. Sisuliselt ongi ju tegu pangalaenuga, mida saab mõnel juhul ka reisifirma vahendusel vormistada, vastuse annab ikkagi pank ja laenuleping koostatakse samuti pangaga, mitte reisifirmaga. Kaldun arvama, et tavalisel kaupmehel või teenusepakkujal isegi pole õigust oma nimel finantseerimisteenust pakkuda, selleks peaksid nad endale panga õigused vormistama.
Nagu näiteks Liisi, kellel oli kah kunagi järelmaksu nime all finantseerimisteenus, aga see muutus hiljaaegu Holm pangaks ja nad pakkusid näiteks mulle hoopis krediitkaarti, millega saab suvalise teenuse või kauba eest tasuda, vajamata iga kord eraldi järelmaksu/laenu/misiganes nimega finantseerimise vormistamist. Põhimõtteliselt toimib samadel alustel ka igasuguse panga krediitkaart, lihtsalt hakkad kulutatud osa eest intresse tasuma.
Osadena maksmine käib aga ikka nii, et enne reisi maksad varakult mingi(d) osa(d) ära, aga reisi alguseks või mingiks määratud kuupäevaks peab kõik tervikuna makstud olema, vastasel juhul reisile ei pääse.

Estravel annab ise järelmaksu, mitte läbi panga.

Igal kaupmehel või teenusepakkujal on õigus ise maksetingimusi määrata ning kui tal vaba raha on võib ka reise korraldada ilma panka asjasse segamata. 

Estraveli järelmaks oli ennemuiste päris kindlasti ilma panga osaluseta. 

Mingil määral on niisugune reis võtteldes ettemakstuga kallim kuid samas on enam garantiid teenuse kvaliteedi osas. Igasuguste ebiktusereisidega on tavaline et lubatakse 5-tärnihotelli ja kohale minnes kukuvad toas kapil uksed eest ära. Juba makstud reisi puhul on asja klaarimine närvesööv tegevus. Seevastu järelmaksuga reisi korral tuleb koju jõudes öelda, et teenus ei vastanud kokkulepitule ja mingi 30 % hinnast alla. 

https://www.estravel.ee/jarelmaks/

FD62 päris nii nüüd asjad ei käi, et kui mul on vaba raha, hakkan oma suva järgi ise rahvale järelmaksu, krediiti või laenu pakkuma. Selleks tuleb taotleda finantsinspektsioonilt krediidiandja tegevusluba, mille saamise eelduseks on mitmetele finantsasutustele kehtestatud nõuetele vastavus.

Vaatasin just järgi, Eestis on praegu üldse 49 aktiivset krediidiandjat, tõepoolest Estravel kah nende seas. Rohkem krediidiõigusega reisifirmasid seal silma ei hakanud, poodidest figureerib veel Aare Autopood, ON24, Stokker ja Telia, ülejäänud näivad (vähemalt nime järgi otsustades) puhtalt laenudele ja liisingutele spetsialiseerunud olema.
Ja kui Sa oled juba järelmaksu lepingu alla kirjutanud, pakutud summa, intresside ja maksegraafikuga nõustunud, siis ma tahaks küll näha, mis valemiga Sa peale reisi otsustad mitte kogu summat maksta:) Leping on finantsiline kohustus ja kellegi subjektiivne tagantjärgi hinnang reisi kvaliteedile ei muuda seda enam kehtetuks. Küll on võimalus tarbijakaitse vm sarnase teemaga üritada reisifirmalt mingi kompensatsiooni taotlemine avastatud puuduste eest, aga see on täiesti järelmaksust eraldi teema juba, lihtne see igatahes ei saa olema.

Kui oled hinnatundlik, siis ehk tasub kaaluda   varianti ise see reis kokku panna.  Nii peaks saama odavamalt ning lisaks saad ise valida, millal mida ostad. Üks kuu ostad lennud, teine kuu maksad ööbimise eest jne. Tuleb sama välja, mis osades tasumine. Iseasi, kui vaja nüüd kohe minna. 

Mis see põhimõtteline erinevus on, et kui näiteks korstnapühkija teeb arve tasumise tähtajaga 2 nädalat pärast pühkimist, siis see ei ole järelmaks, aga kui saan reisibürooga kaubale, et maksmise tähtaeg on pärast teenuse kättesaamist, siis see vajab finantsinspektsiooni luba?

Pooled võivad maksetingimuste osas mistahes kokkuleppeid sõlmida. Arve tasumise tähtaeg võib olla vabalt ka kolm aastat, mingeid piiranguid selles osa pole. Vahe tuleneb aga sellest, kas need kokkulepped on kliendi jaoks tasuta või mitte. Kui sa leiad näiteks reisi, mis maksab 400 eurot ja büroo on nõus, et maksetähtaeg saabub  pärast reisi toimumist, siis on see lihtsalt üks lepingu tingimus. Kui aga büroo ütleb, et lisaks 400 eurole tuleb maksta intressi, lepingu sõlmimise tasu või tasu maksetähtpäeva edasilükkamise eest,  siis on see krediidi andmine. 

viktor54, Sa oled erinevad mõisted (järelmaks, liising jms) ühte katlasse visanud. Keegi ei keela ka finantsinspektsiooni vms loa puudumisel teenust osutada või kaupa müüa nii et maksetähtpäev on kauges tulevikus. 

Müüja võtab sellega endale täiendava riski ja reisiettevõtted tavaliselt nii ei tee. Lisaks on suurel osal vahendajatest näpud nii põhjas, et homme algavat reisi finantseeritakse järgmisel nädalal toimuva reisi ettemaksudest. 

Mingi analoogia on söögikohtadega. Restoranis tavaliselt kõigepealt süüakse ja kui toit sobis siis pärast makstakse. Vähem peenetes kohtades tellitatakse leti taga, makstakse ära ja siis oodatakse kuni ette antakse. Veel altpoolt- tellitakse, makstakse ja siis vaadatakse aknast , et kuidas kokk üle õue nurga peale poodi produktide järgi lippab. Väga palju vahendajad kuuluvad selle viimase näite alla. 

Samamoodi on kümnete kaupa vantide autoplatse kust võib osta järelmaksuga auto nii, et saad selle kohe endale omandisse. Pole neil kellelgi krediidiasutuse pabereid . See äri käib küll pigem nii, et plats ostab 100 EUR rondi, paneb selle 500 EUR müüki ja järelmaksuga ostes on esimene sissemaks 150 EUR. Maja võidab alati. 
Pagerimajandus muutub siis oluliseks kui kaupa/teenust veel ei ole kuid nõutakse juba mingit ettemaksu. See on tarbija kaitsmiseks . 

Aga see valem, millega saab otsustada pärast reisi kogu summat mitte maksta on väga lihtne - nõuete tasaarveldamine. Reisikorraldaja kohustub tagama teatud tingimustele vastava reisi ja reisija kohustub selle eest (osaliselt) tasuma pärast reisi. Kui hotell ei vastanud tingimustele või mõni asi üldse puudus tekibki reisijal nõue korraldaja vastu ning seda saab tasaarveldada. Võetakse kataloogist madalama klassi hotelli või mingi ärajäänud ekskursiooni hind ja arvutatakse välja mis kellelgi saada on. 
Suht lihtne kui reisikorraldaja ise krediteeris. Kui pank krediteeris siis tema pole milleski süüdi ja talle makstakse kogu raha ära. Iseasi, kas osaliselt reisikorraldaja poolt mis kohustuse täitmine kolmanda isiku kasuks või annab reisikorraldaja mingi raha kliendile sõnadega, et anna see pangale võla katteks.  

Neid pretensioone tuleb loomulikult kohe esitada ja rühmareisidel on nagunii reisikorraldaja esindaja kaasas. Et siis viktor54 - kutsudki grupijuhi hotellituppa , näitad et siin jooksevad tarakanid, siin tuiskab vett sisse, vannitoas pole rätikute otsad samal kõrgusel, seebil on vale toon jne jne ning ei selle koopa eest küll maksta ei kannata:) 
Kui pärast reisi hakkad kaebama siis ei usu mitte keegi. 



FD62, sinu kirjeldatud viisi nimetatakse mustaks turuks. Ja kui keegi jätab midagi maksmata, saadetakse kohale "kapid" võlga sisse nõudma, nii lihtne see ongi:)

Kui aga rääkida järelmaksust järelmaksu mõistes (mitte arvest tähtajaga tulevikus), siis selleks tehakse leping. Kas selle teeb reisikorraldaja, pank või vant turult, ei mängi rolli. Estravel teeb kindlasti järelmaksuks lepingu. Mis on mõlemapoolsete allkirjadega kinnitatud, seal seisab kindel summa, mis ei paindu enam kliendi soovi kohaselt takkajärgi. Ükski kohus ei vabasta lepinguliste osamaksete tasumisest, kuhu oled ise alla kirjutanud. Jätad tasumata, saad inkasso kraesse, eks ürita siis kohtus oma õigust tõestada. Leping on nagu aamen kirikus, lõplik ja paindumatu.
Tasub ikka enne omale mingi kohustuse võtmist mõelda ja need riskid jäävad igaljuhul Sinu enda kanda, ära üritagi muud väita. Grupijuht reisil pole mingi otsustaja kellegi järelmaksust vabastamiseks või lepingu muutmiseks.
Kaup/teenus ei vastanud ootustele, esitad reklamatsiooni ja nõuad kahjutasu.
Oled ikka ise katsetanud oma meetodit ja töötab või lihtsalt mängid laia lehte?

viktor54 ei omasta mulle edaspidi väiteid, mida ma pole kirjutanud, jaa? Ei näe kus olen kirjutanud, et grupijuht teeb otsuse lepingu muutmiseks. (mul on eluaeg ülbe sõnakasutus olnud, pole vaja südamesse võtta) 


Grupijuht fikseerib olukorra. Aga see kellele ta info edastab kuulub juba müüja isikliku mure kategooriasse. Võib-olla müügijuhile, võibolla aktsiaseltsi nõukogu esimehele. Ei tea. 
Väide , et leping on lõplik ning paindumatu on väär. Enamikel lepingutest on lõpuklauslites midagi "lepingu muudatused peavad olema fikseeritud kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis" vms. 

Inkasso mainimine pole asjassepuutuv. Müüja jaoks on see samasugune sisseostetav teenus nagu raamatupidamine või koristamine. Võib ise teha ja kui ei oska või ei viitsi siis spetsialiseerunud ettevõtte palgata. 
Inkassol pole rohkem hoobasid võlgniku mõjutamises kui võlausaldajal endal. Tavaliselt on isegi vähem, sest inkassole ei anta alati volitust summa suuruse üle läbi rääkida. 

Mina olen väga harva pakettreise ostnud, viimati vist ca  15 aastat tagasi ja siis ostsingi Estravelilt järelmaksuga. Mul polnud toona Esttravelile midagi ette heita. Kõik mis lubati, oli olemas. 
Kui oleks pretensioone olnud, olekski ülalkirjeldatud meetodil hakatud lepinguid korrigeerima.