Reisikindlustus

Tere!
Olen maksnud hotelli Tenerifel ja ka lennud (vahemaandumistega), nüüd teatab ryanair et jätab lende ära- mure suur ehk siis millist kindlustust ma peaksin omale vaatama juhuks kui nüüd ryanair keerab käru ja jätab just meie lenud ära- need rahad saaks kuidagi ikka tagasi aga just see hotell mis on makstud (ja pole mitte odavam) siis kuidas ma saaks omale kindlustada seda et seal ka saaks raha tagasi (broneeritud bookigu kaudu)

Äitähh ette juba vastajatele :)

Kindlustuse kohta ei oska midagi tarka öelda, aga ärajäävate lendude nimekirja leiad siit: https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7

Selle jaoks on reisitõrge. Ise võtan alati peale lennu broneerimise kindlustusest reisitõrke, tervise ja pagasikindlustuse. Viimasel ajal pole seda vaja läinud, sest maksan Swedpanga kuldkaardiga. See katab kõik kindlustused, ka pereliikmetele.

Põhimõtteliselt on sul vaja reisitõrkekindlustust.
Aga -- kindlustada saab vaid ettenägemata asjaolude vastu. Juhuks kui su reis on planeeritud lähiajal, siis ei pruugi kindlustusest väga palju kasu olla kuna kindlustusselt saab väita, et tegemist ei ole täna enam ettenägematu sündmusega. Pealegi reisitõrkekindlustus hakkab kehtima tavaliselt paar päeva peale lepingu sõlmimist.
Peamine -- lepingu sõlmimisel vaata, mille vastu kindlustuskaitse kehtib. Erinevused on seinast seina. Kui lepingus on kirjas, et
Transpordivahendiga seotud reisitõrke kindlustusjuhtum on regulaarliini transpordi, millega kindlustatud isik plaanis reisida, hilinemine või mitteväljumine halbade ilmatikuolude, tehnilise rikke või liiklusõnnetuse tõttu; siis selle punkti alla praegune olukord ilmselt ei mahu.
Samas kui kindlustusjuhtumiks on regulaarlendude lennuplaani muutmine lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist (v.a juhud, kui muutmine on tingitud looduskatastroofist, töökatkestusest või maksevõimetusest);
transpordivahendi ülebroneerimine; õhuruumi ülekoormatus.
, siis võib sellest sulle abi olla.
Ja järgmine kord sõlmi kindlustusleping kohe kui piletid ostad.

tere
booking.com raha tagasisaamise sõltub mis tüüpi reserveering on (kas äraütlemise võimalustega) ja saab ka hotelliga otse suhelda, ilmselt sõltub kui pikk aeg saabumiseni.
Reisikonsultandiga suheldes tuli jutus välja , et reisitõrge peaks soovituslikult olema sõlmitud 24h jooksul piletite ostmisest. Kindlasti ennem kui tuleb teade lennu muutmisest/tühistamisest

to Päike12, ära selles Swedpanga kindlustuses väga kindel ole. Mul on endal päris kehva kogemus olemas. Oman Swedi platinum kaarti ja olin päris kindel, et krediitkaardiga kaasasolev reisikindlustus, katab ka lennuplaani muudatusest tekkinud lisakulud (nii väitis ka klienditeenindaja, kui kaarti vormistasin). Ahahaaa aga võta näpust, ei tahetudki katta. Loeti ette punkt, millele ka kasutaja Alar viitas. Mul oli päris palju kemplemist, enne kui lõpuks hüvitis välja maksti.

Olen just sama häda otsas hetkel. Olemas reisikindlustus ja need põtkivad täiega vastu, et võõras mure. Põhjenduseks Ryan pakub uut lendu aga seda hui teab millal jne. Hetkel pean masruuti muutma ja ilmselt Ryanile veel juurdegi maksma midagi no suur aitähh! Vs pakuvad raha tagasi kus ma viimasel hetkel sellise hinna ja sobiva graafikuga lendu leian? Seega kel plaanis Ryani teenuseid kasutada soovitan lähimate kuude jooksul seda mitte teha. Personal jookseb Norwegianisse üle ja ma ei näe, et selle aastanumbri sees midagi paremaks võiks minna.

Reisikonsultandina kinnitan, et kindlustuse sõlmimine peab toimuma reisidokumentide vormistamisega üheaegselt (paari päeva jooksul maksimaalselt). Korduvalt olen kohtunud olukordi kus Salva Kindlustus (mida enamik reisibürood müüvad) katab kulud mida krediitkaardi kindlustused ei kata. Loota krediitkaardi kindlustusele eeldab oma poliisi väga head tundmist.

to mehisk: Kas see on nüüd Salva Kindlustuse reklaam ? Loomulikult peab kindlustuse tingimused endale selgeks tegema. Kas Salvaga tunneb reisija ennast turvalisemalt ? Oled täna juba kolmes Tripi keskkonnas Salvat upitanud.

Olen just tegemas reisikindlustust aprillis toimuvale reisile ja piletid juba augustis ära ostetud. Tingimusi lugedes saan aru, et Swed-i kindlustus on hetkel kõige mõistlikum, Salva lisakaitse reisitõrke puhul enam ei kehti. Swed-i oma hakkab kehtima kolme päeva pärast ja ei sõltu piletite ostmise ajast.

to remie

Salva on valmis vähemalt reisikonsultantidega läbirääkmisi tegema 48h nõude eiramises. Swed ei kata plaanilisest lennugraafiku muudatustest (toimunud rohkem kui 14 päeva enne lendu) tingitud lisakulutusi. Mingi klausli alusel võib Swed hüvitada EUR 200 sel juhul aga see ei pruugi olla piisav.

Swedi tavalisest kindlustusest ma ei tea. Kui omad kuldkaarti, vaba tagasimaksega, pead reisi kuludest 50% maksma selle kaardiga. Kui on kuldkaart määratud tagasimaksega, pead kuludest tasuma 75%. Ise kasutan Swedi vaba tagasimaksega kaarti. Üks põhjustest on see, et sellel kaardil on 500 000 eur. ravi ja transpordikulud. Platinum kaardil on see 50 000 eur. Tõsi kuldkaardiga kindlustamisel on kindlustuse kehtivus 3 kuud. Platinumil seda piirangut pole. Tähtis on mulle see, et minuga kaasas olevad pereliikmed on ka kindlustatud, sellepärast maksan kõik reisiks vajamineva kuldkaardiga (lennud, majutus, jne.) Kuni üle kolme kuu ei kavatse võõrsil viibida, on kõik hästi, kindlustus kehtib.

to päike12: Reisikonsultandina reklaamin pigem ennast kui Salvat kuid toon ühe näita kus Salva oleks kulud katnud ja Swed ei katnud. Klient eraldi piletitega ning üks lennufirma tühistas lennu mitu nädalat enne reisi. Asenduslend jõudis transiit punkti nii erineval ajal, et tuli osta ka uus pilet lõpp punkti. Swed hüvitas EUR 150/reisija kui piletivahetus (reaalne kulu oli EUR 225/reisija). Swedi EUR 1 000/pilet tühistatud lennu hüvitis leiab rakendust ainult plaanivälistel põhjustel, mis toimuvad vahetult enne lendu.

Kõigepealt teeks selle asja selgeks, et need lennud, mis on Ryanair juba teavitanud et jäävad ära, siis need on juba kindlustusjuhtum ja enam ei aita kindlustuse sõlmimine neile lendudele.
Ja eks arvata on et kaitsed on kindlustustel erinevad.

Kui lend ikka päriselt ka ära jääb, proovi pigem hotelliga kompromiss leida. Hotellid on sageli üllatavalt vastutulelikud, sest ei taha riskida võimaliku negatiivse kommentaariga enda aadressil.

Kui endal pisinüanssidele silma pole või ei oskakski otsida, siis soovitan kasutada kindlustusmaakleri teenust. Mina saadan oma maaklerile kirja pm enne piletite ostu, seal toon välja kõi k"aga mis siis kui..." variandid ning tema teeb selle suure töö otsimise näol ära.
Aga tõesti, piletite ja kindlustuse vahele ei tohiks eriti suurt vahet jätta.