remie

Rändur, liitus Tripiga 4 aastat tagasi. Tahab minna:
8 meeldimist
0 postitust / 17 kommentaari
103 (16.2%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Karvanejakole, loe eelmise reisikirja algust 

Buss asub teele katkise esirehviga. Väidetavalt on bussijuhid olukorraga kursis. Pika otsimise peale leitakse pärastlõunal Lugas remonditöökoda, kus tõmmud aserid töökojas leidunud suuri poolpiduseid rehve edasi-tgasi veeretavad ja lõpuks ühe neist meie bussi esiotsa alla sätivad.

Ehk mina loen välja, et rehviparandus oli juba enne reisi programmi hulka planeeritud.

Maitse asi jah :). Kuna töö on kodus istuv ja väheliikuv, siis just selline seiklemine 1-2 öö kaupa erinevates kohtades tõeline puhkus ongi :). 

Meie rentisime aasta tagasi National Car-ist auto Oaklandi lennujaamast. Vormistasime eelnevalt kodus Emeraldi liikmelisuse ja broneerisime midsize auto teadmisega, et saame valida igasuguse klassi auto selle asemel. Saimegi :). Kuskil järjekorras seisma ei pidanud, lihtsalt jalutasime platsile, palusime kohapealsel teenindajal kõige ägedamad mudelid ette näidata, valisime auto välja ja alles väravast väljasõidul pidime näitama oma broneeringut ja krediitkaarti. Oligi kõik. Pole iialgi nii lihtsat ja sujuvat auto rentimist kogenud. 

Lapse jaoks palusime platsil veel istumisalust ka. " No problem" vastati seepeale ja võeti esimesest ettejuhtuvast autost lapseiste välja. Lisatasu selle eest keegi ei küsinud, ei fikseeritudki, et selle saime.
Kütuse osas ei mäleta, vist tõesti diisleid ei olnudki valikus, aga ega me eraldi ei otsinud ka.

Mariel tegi ju oma arvutused pakkumise väidetava alghinnaga. Ossa -50% alega lõpphind ongi realistlik-tegelik  ja seda Mariel oma näitega väitiski.


Kui suvalises poes on vaateaknal reklaam “kaubad -50%”, aga tegelikkuses on tavahindadele “efekti pärast” lihtsalt -50% kleeps peale kleebitud.....nojah, suhtumise asi, kas on tegu pettusega või mitte :).

Sõitsime perega (4in) USA-sse ja istekoha valimine maksis 35€ suund/1in. Ehk terve pere peale 280€ edasi-tagasi. Ei näinud mõtet ja “riskisime”. Kui poleks kõrvuti saanud, no jumal temaga, oleksime koos kohale jõudnud ikka ja vähemalt lapsed oleksid ühe vanemaga kokku pandud. Õnneks mõlemal suunal saime tervele perele ilusti kõrvuti kohad. 


Reisi eelarve just sellistest paar sotti sinna-tänna asjadest koosnebki. Muus osas ei tahtnud kokku hoida, nagu meelelahutus, väljas söömine, auto, majutus. Aga 280€ eurot maksta ainult selle eest, et kõik neljakesi kindlasti kõrvuti lennukis istuda, ei näinud mõtet.  Seda enam, et suure tõenäosusega saab selle asja ka tasuta (nagu me saimegi) ja kaoks ka soodsa lennupileti mõte ning võiks valida juba mõne kallima lennufirma, kus need teenused juba hinnas.

Terve Costa del Soli rannik (Nerja, Malaga ja Tarifa ümbrus), aga ka sisemaa (Granada, Ronda) on külastamist väärt. Samuti on omamoodi kihvt Andaluusia ookeanipoolne rannik, Cadiz ja sealne ümbrus. Kindlasti on see hoopis erinev Lloret de Marist, mis on minu meelest üks igavamaid (vabandan) kohti üldse Hispaanias.

Olen kaherattalisel pool Euroopat läbi sõitnud, aga Tais rolleriga tundus samuti hulga ohtlikum. Kusjuures põhiline ohuallikas ongi ebapädevad turistid. Nii mõnigi ei tundunud elementaarseud liiklusreegleidki tundvat, rääkimata kaherattalise sõiduoskusest. Kohalike vahel sõites tundsin end täitsa hästi.

Oskan põhiliselt kommenteerida restoranide hindu, kuna tänavatoit väga ei sobinud meile ja väljas söömise peale läks oluline osa meie reisieelarvest. Õlle hind restoranides-baarides 100-150 THB, pearoad umbes samas hinnaklassis. Üldiselt keskmine restoraniarve jäi 800-1000 THB kanti kahele inimesele (söögid-õlled). Kusjuures mina erinevust Lõuna-Tai (Krabi piirkond) ja põhja piirkonnaga (ChiangMai ) ei täheldanud, lõunas tundus õlu isegi kohati odavam.
Öömajad olid 13-35€/öö 1in, sõltuvalt ööbimiskoha tasemest, mis olid samuti väga erinevad.
Rollerirent oli lõuna pool 150-200 THB päev. Bangkokis sõitsime Uberiga. Mingi 45 min pikkune tripp kesklinnast lennujaama läks 400 THB.
Massaazhi, ühistranspordi jms hinnad juba eespool toodud.

Miks see nõme on, kui pagasi mõõdud on lennufirma poolt etteantud piirides ja mahub kenasti koos teiste samasugustega istmete kohal olevasse pagasiruumi?

See seljakott ei peagi nii väike olema, lennukisse kaasa saab võtta päris suure paki. Minu kott mahutas 32 l.

Käisin hiljuti Aasias reisil 7 kg käsipagasiga. Kaasas oli kõik vajalik alates kosmeetikast lõpetades riiete-jalanōude ja snorgeldamisvarustusega. Väga mugav ikkagi, arvestades ca 8 lendu, mis oli vaja teha ja kohapealset ringiseiklemist busside ja praamidega. Mingi 15 kg raskune pagas oleks olnud mõttetu koorem. Seega on võimalik ka naisel täitsa mõistlikult oma asjad pakkida, kui kriitilise pilguga kaasavõetav träni üle vaadata :).

Olen just tegemas reisikindlustust aprillis toimuvale reisile ja piletid juba augustis ära ostetud. Tingimusi lugedes saan aru, et Swed-i kindlustus on hetkel kõige mõistlikum, Salva lisakaitse reisitõrke puhul enam ei kehti. Swed-i oma hakkab kehtima kolme päeva pärast ja ei sõltu piletite ostmise ajast.

Olen küll vaid ühe korra sealt ostnud, aga kõik toimis ja petta ei saanud. Enne maksmist oli kogu summa näha ja midagi rohkem kaardilt maha ei võetud.

Eelmisel aastal saime soodsa variandi Madriidi kaudu (Iberia), edasi-tagasi hind oli ca 500€. Tänaseks võib olla olukord muutunud.

Hiljuti Portos käinuna soovitan soojalt paari kohalikku teenusepakkujat, kellega sai kahel erineval päeval ringi sõidetud. Väga kompetentne ja mõnus mees oli siin firmas http://latours.pt/home.php. Teab Portost ja Portugalist rohkem, kui üks turist jõuab ühe päevaga ära kuulata :).

Ühel pärastlõunal käisime Porto ümbruses mägedes maasturiga sõitmas kohtades, kuhu sõiduautoga ei pääse. Oli teistmoodi ja huvitav kogemus, hind tundus mõistlik (pool päeva 30€/in): http://www.oportomountaintour.com/
See on suhteliselt uus ettevõtmine ja mehed hingega asja juures. Hea kogemus.

Ja söögikohtadest rääkides oli omaette elamus Matosinhose kalarestoranid. Julgen väita, et sõin seal parimat kala elus. Peale esimest korda ei tahtnud kesklinna restorani enam minnagi.

Käisime aasta tagasi Tallinn-Riia-Brüssel-Abu Dhabi sama skeemiga, Tallinnast kuni Brüsselini Air Baltic, sealt edasi Etihad. Esialgne lend pidi väljuma Tallinnast kl 10 hommikul, see tõsteti 4 tundi hilisemaks umbes nädal enne reisi. Õnneks oli meil piisavalt veel ajavaru ja Brüsselis jäi aega ümberistumiseks 2 tundi.

Ei tea, kas teema on veel aktuaalne, aga Seišellidel üle 40€ ööpäevas ei õnnestunud meil auto eest kuskil maksta. Ka Mahe lennujaamast rentides ilma eelbronnita.