Reisikorraldaja nõuab lisaraha seoses kütusehindade kallinemisega

Olen siiani rohkem omal käel reisinud ning pakettreisidega kuigi palju kogemusi pole. Sõidame mais Kreetale ja nüüd siis saabus selline meil:

Poliitilise olukorra teravnemine naftat tootvates piirkondades (Saudi Araabias, Liibüas ja Bahreinis) on kergitanud kütuse hinda maailmaturul rohkem kui 30%.
Kütuse hinnatõus on endaga kaasa toonud ka lennutranspordi kallinemise. Seepärast teavitab Estour oma kliente, kes on ostnud oma turismituusikud, et seoses kütuse kallinemisega kuulub ühe lennukikoha eest juurdemaksmisele 14,08 eurot...

Kas see ongi täiesti normaalne ja tavapärane? Hekel olen küll ebameeldivalt üllatunud. Nii võiks ju vabalt ülehomme jälle raha juurde küsida ja üleülehomme...
Reisi eest on täismahus juba makstud.

No kõigepealt pole ju 14 eurot mingi arvestatav raha. 140 saaks veel aru, kui põhjustaks nurinat.

Aga asja õiguslikust küljest - kui pakettreisilepingus selline asi nagu võimalike lisarahade maksmine sees seisis ja olete sellele lepingule alla kirjutanud, pole teil kahjuks mingeid vastuväitmise võimalusi.

See, kuidas suhtuvad kliendid edaspidi sellisesse reisikorraldajasse, on iseasi. Ja see, kas kütuse hind maailmaturul on just 30% tõusnud või ainult 5%, ning kas see hinnatõus lennupiletile just 14 eurot otsa paneb, jääb samuti reisikorraldaja südametunnistusele.

Estour petab oma kliente

Tahan jagada oma kogemusi estour`ist reisipaketi soetamisel. Nimelt olen kinnimaksnud reisituusikuid tervele perekonnale kuid 21 päeva enne väljalendu hakkas turfirma nõudma minu käest lisa arve kinnimaksmist.

Põhjenduseks oli toodud:
Kütuse hinnatõus maailmaturul põhjustas suvehooaja reisipakettide kallinemise
Poliitilise olukorra teravnemine naftat tootvates piirkondades (Saudi Araabias, Liibüas ja Bahreinis) on kergitanud kütuse hinda maailmaturul rohkem kui 30%.
Kütuse hinnatõus on endaga kaasa toonud ka lennutranspordi kallinemise. Seepärast teavitab Estour oma kliente, kes on ostnud oma turismituusikud, et seoses kütuse kallinemisega kuulub ühe lennukikoha eest juurdemaksmisele 15.7 eurot.
Reisipaketi tingimustes on öeldud:
„5.2.3. Reisikorraldajal on õigus tõsta reisiteenuse hinda, kui see on tingitud veokulude, sealhulgas kütusehinna, maaletulekutasude, sadamate- ja väljasõidutasude, teenusega seotud maksude või reisi suhtes kohaldatava raha vahetuskursi muutumisest. Reisitasu suurendamisest teatatakse reisijale vähemalt 21 päeva enne reisi algust.“
Tuginedes reisipaketi tingimustele palume oma klientidel, kes on ostnud reisid Türki, Bulgaariasse ja Kreetale, maksta ühe lennukikoha eest juurde 15.7 eurot.

Teie Estour

Kui olete reisipaketi tingimustega nõus olnud siis ei ole midagi teha. Enne lepingu sõlmimist tuleks kõik õigused ja kohustused ikka korralikult läbi lugeda.

Eelpool öeldu on ju siin kirjas ja juba pikemat aega: http://www.estour.ee/Tourism/ArtList.asp?lang=est&No=17031733&ID=0&tp=7&tp2=3&id_unique=17246901

Veel täpsemalt:

5.2.3. Reisikorraldajal on õigus tõsta reisiteenuse hinda, kui see on tingitud veokulude, sealhulgas kütusehinna, maaletulekutasude, sadamate- ja väljasõidutasude, teenusega seotud maksude või reisi suhtes kohaldatava raha vahetuskursi muutumisest. Reisitasu suurendamisest teatatakse reisijale vähemalt 21 päeva enne reisi algust.

Lisaks: http://www.tka.riik.ee/kas-reisikorraldaja-voib-tosta-pakettreisi-esialgset-hinda/

Tänud kommentaaride eest. Küsimus polegi niivõrd rahas (kuigi suure pere peale tuleb kokku üsna kopsakas summa) kui selles, et taoline ootamatu nõue jätab asja juurde kuidagi kehva maigu. Edaspidi Estouri enam ei kasuta.

Loeme siis edasi:
5.1.3. Teavitama Reisijat koheselt suuliselt või kirjalikus vormis reisipaketi hinna tõusust või mingi olulise reisiteenuse muutumisest või reisi ärajäämisest. Samuti avaldab Reisikorraldaja nimetatud muudatused veebilehel: www.estour.ee.

Las panevad tähtsama informatsiooni veebilehele!

@ Merytm

Pole erilist vahet, millist Eestimaist reisibürood Sa edaspidi kasutad. Kõigil meie reisifirmadel on reisitingimustes selline lause vs "halb maik" sees!

Novatoursi reisitingimused: http://www.novatours.ee/enne-reisi/Reisitingimused
Teztouri reisitingimused: http://tez-ee.era.lv/images/conditions_EE.pdf
Goadventure reisitingimused: http://goadventure.com.ee/uslovia/

jne, jne...

@ Natalia

Estour pole jõudnud ilmselt veel oma veebilehte uuendada, aga kirjalik teade Sulle tuli, järelikult on Teid kirjalikult teavitatud.
Sellest järeldub, et Teil on ainult kolm varianti: http://www.tka.riik.ee/kas-reisikorraldaja-voib-tosta-pakettreisi-esialgset-hinda/

Asi ju küllalt lihtne - koguge huvilised kokku, kes samal lennul pidid olema, teatage grupiviisiliselt teenusest loobumisest ja küsige oma moodustunud grupiga kiirelt alternatiivne pakkumine teisest reisifirmast. Usun, et grupiga tegutsedes saate uue reisi veel paremate tingimuste ja hindadega ning Estouril tuleb ka kahjum priske.

Sotsiaalmeedia abiks ja saab suurte vastu küll, tuletagem või Rimi lihakampaaniat meelde.

Mulle tuli teade Estourilt et 20.- EUR-i inimese kohta vaja kütse lisamaksu maksta. Kirjas oli ka lause, et oodatakse minu tagasisidet antud nõudmise kohta. Kuna me läheme terve perega, siis lisamaks kokku on päris suur summa. Seega pöördusin nende poole ja teataisn et olen nõus maksma kuid oluliselt väiksemat summat kui nende poolt nõutud. Igatahes mina sain nendega kokkuleppele. Täpselt sama võivad teha ka teised reisikorraldajad, seega pole mõtet nüüd solvuda ja kohe teie reisikorraldaja juurde tormata, lootuses et näe nemad ei tee nii. Ah teevad küll :)! Ja pealegi, sain oma reisi Türki ikka oluliselt odavamalt kui teised korraldajad pakkusid, seega väike lisamaks ei vii meid rööpast välja.

Teate noored, see kütuse lisatasu on siinses foorumis nagu üks igivana muinasjutt :)

Kõigepealt tõstab sel aastal hinda Estour, siis "X-Tour" ja seejärel "Y-Tour". Järgmisel aastal toimub kõik samamoodi, aga vastupidises järjekorras.

To: merytm & co

  1. Lisatasude maksmise kohustus tuleneb lepingust, mille osapooled Te olete
  2. Kõiki kulusid ei saa teenuse osutaja või vahendaja fix-kuludena esitada
  3. Ka lennufirmad müüvad pileteid klausliga, et ujuvad kulud võivad muutuda ja kuuluvad suurenemisel tasumisele (vt Finnairi tingimused p 4
    https://www.finnair.com/finnaircom/wps/portal/ConditionsOfCarriageAndNotices/ConditionsOfCarriage/en_INT )
  4. 14 eur per inimene või pere teeb proportsionaalselt sama summa

Sain ka samasuguse lisaarve ja täpselt 21 päeva enne nii et jokk oleks. Samas ütleb VÕS 871, et lepingus peab olema välja toodud uue hinna arvutamise kord. Seda neil lepingus kirjas ei ole igatahes. Samuti peaks olema põhjendatud nn kütuse hinnatõus maailmaturul ning tõestatud, et lepingu sõlmimise ajal on kütuse hind tõusnud märkimisväärselt. Esitasin need küsimused Estouri ja sealne üleolev jurist Ulvi Moesaar saatis mind suht pikalt. Konkreetseid vastuseid oma küsimustele ma ei saanud ja kavatsen selle kirjavahetuse saata tarbijakaitsesse. See on ju ilmselge müüginipp, et müüakse reis odavalt ja siis kohandatakse hinda oma äranägemise järgi. Summa ei ole ja teab mis suur, aga asi pigem põhimõttes.

To: kriipar
Mul ei ole mingit soovi kaitsta Estouri või teisi korraldajaid, aga on väiklane arvata, et reisikorraldaja müüs Sulle reisi 14 eur odavamalt, et siis pärast juurde küsida. Kui asi on põhimõttes, siis palun, anna asi kohtusse. Sellelt Summalt tuleks tasuda lõivu 63,91 eur.
Aga ei julgeks soovitada. Võta raamatukogust VÕS III.Kommenteeritud väljaanne ja loe lk 461-462. Tundub, et ei ole midagi protesteerida, kui OPECi riigid nafta hinda tõstavad ja reisijale on paketi kallinemisest vähemalt 21.p ette teatatud.
Sama ka Estouri tüüptingimuste p-s 5.2.3:
http://www.estour.ee/Tourism/ArtList.asp?lang=est&No=20807263&ID=0&tp=7&tp2=3&id_unique=17246901
14+ eurga tõmmatakse Teid reisil niikuinii. Mis siis nüüd siin tühjast tüli tõsta.
P.S. Alati võib ka ise reisi kokku panna, kui ei meeldi.

Tundub et Ren on ise üks kavala skeemi välja mõtlejatest.
Sest nagu foorumist selgub tehakse seda juurde küsimist süüdimatult ning seaduses kirja pandut kuritarvitatakse julmalt.Kriipar-il täiesti õigus.
Kui keegi kohtus selle nõudega lehvitaks saaks ta enne algust juba õigeks mõistetud.Kohtus kehtib ikka tugevalt üks lihtne reegel: Küsida võib kõike aga põhjenda see konkreetne summa.

Meie reisil peaks olema 172 inimest seega see ühele tühine summa teeb kokku 1720 Euri, MIs on minuarust reisifirmale tasuta üheotsapilet. Tundub ebaõiglane igatahes reisijate suhtes. Kui nõue oleks põhjendatud, siis loomulikult pretensioone ei oleks ja samas on irooniline veel see, et viimaste sündmuste raames (OSama) on kütusehind langenud usun et madalamale tasemele kui reislepingu sõlmimise hetkel

Mina olen igastahes reisifirma poolt. Kui ikka tekivad ootamatud kulud siis miks peaks firma neid ise maksma, eriti kui veel ostja on lepingutingimustega ilusasti nõus. Ning see kütusehinna ajutine langus on olnud mikroskoopiline ja lennufirmad ei arvesta kulusid siiski mitte päeva vaid kvartali või poolaastapõhiselt.
Aga muidugi, kui ei meeldi siis õiendada tasub nendega alati. Et nad liiga ülbeks ei muutuks.

Meim, Sul on õigus. Mina olengi selle skeemi autor, mille pärast lennufirmad peavad reisikorraldajatelt kütuse lisatasu küsima.

Infoks lisan (esimese suvalise bookingsüsteemi, mis leidsin) tüüptingimused. Palun lugege p 2, siis võib edasi arutada, kas ainult Eesti reisifirmad on sellised kurjajuured, kes tahavad 172 reisijat süüdimatult ja alusetult alt tõmmata ning ühe pileti endale tasuta nupsida.

http://www.thomson.co.uk/thomson/page/tandc/tandc.page?depDate=2009-05-01&accommInvSys=TPP&flightInvSys=TPP&lang=en

jah, aga asi ongi selles, et sellel samal suvalisel juhul on ikkagi midagigi seletatud selle kohta mis alusel ja kui palju hinnad võivad tõusta (Või siis langeda). VÕS-s on ju ka konkreetselt välja toodud, et lepingus peab olema kajastatud uue hinna arvutamise kord, aga seda meie reisifirmade tüüptingimustes ei ole. Ma ei taha ka mingi nokkija olla, aga lihtsalt tundub et praegusel hetkel eestis Küll kasutatakse seda seadusepunkti ära mõnusa müüginipina. Pakume teile konkurentidest soodsamat hinda ja siis pärast kui leping on sõlmitud kasseerime teilt raha oma mugavuste järgi juurde ilma midagi pikemalt põhjendamata. ma ei ole ka seda meel et firma peaks omast taskust kinni maksma temast sõltumatud kulutused, aga ikka oleks viisakas anda asjadele mingigi seletus

Eesti seadustes on kasutatud eluaeg "igasuguseid" pakettreisi müügitrikke.

Mis seletust Sa saada tahad?
Raha jäi sel aastal puudu tänu sellele, et mõni kuu ei toimunud reise Egiptusesse.

Naljaninad.

To: qv
Kes ei saa aru, see peaks ehk ise peeglisse vaatama ja küsima endalt: "Miks ma aru ei saa?".

Ainus asi, mis väärib tähelepanu, on küsimus, kas reisikorraldaja ikka pidi lisatasu maksma. Aga võib spekuleerida, et pigem jah, kui ei, sest nafta hind on tõusnud. On alust arvata, et talle esitati vastav nõue. Selle asemel, et kahtlustada, et mõtles välja äriplaani, et iga reisija pealt teenib 14 eur.

Arvestades seda, et 14 eur on väike raha (vähemalt reisil), siis ei tasu selle peale aega, energiat ja vaimu kulutada. Karavan liigub ikka edasi.

Selge see, et igasugune lisamakse ajab endast välja, aga enne, kui foorumis lahmima hakata võiks esitada asja kohta asjakohast faktilist infot.

P.S. Ei ole seotud reisifirmadega. Ka reisilepingu õigus on mulle võõras. Samas lepinguõigus ja tsiviilkohtumenetlus on mulle tuttav ja valus on lugeda täiesti süüdimatuid postitusi. A´la "kindlustus ei maksa mitte kunagi".
Kõlab julmalt, aga kui 14 eur lööb eelarve segi, siis tuleb hinnata, kas on ikka piisavalt finantse reisimiseks. Kui asi on põhimõttes, siis tuld tarbijakaitsele ja kohtule ning pärast oleksid, heas mõttes, kõik usinad kuulajad, kuidas läks.