Reisimine perega, pagas, kindlustus.

Mul siis sellised küsimused. Läheme perega esimest korda reisile. Majutus ja piletid välja valitud aga nüüd jäi arusaamatuks mõned asjad.

  1. Kuidas seda pagasi kogust arvutatakse. Ostetud siis 2 täiskasvanu ja 2 lapse piletit. Kas nüüd meil võimalik võtta kuni 40kg pagasit kokku või iga pileti kohta eraldi pagas? Lennufirma lehel, millega minek on kirjas, et ühe lennupileti kohta kuni 2 20kg pagasit. Sellisel juhul siis meil kuni 80kg pagasit? Ei taha küll nii palju kaasa võtta aga tahaks just seda kaalu teada.
  2. Reisikindlustus. Mida sellega arvestama peaks ja keda soovitate.
  3. Mida lennukisse kaasa võib võtta? Oma snäkke ja jooke vist ei või võtta, et lastele anda. Peab lennukist ostma?

Olen mõned korrad oma 3 lapsega lennanud.

  1. Kui lapsel on oma istekoht, siis on talle ka eraldi pagas ette nähtud. Seega on teie limiit 80 kg. Alla 2 a sülelapsel oma pagasit tavaliselt pole ette nähtud. Enamasti ei tohi aga üks kohver olla raskem, kui ühe reisija pagasi ülempiir, teil siis 20 kg. Sõltub lennufirmast.
  2. Reisikindlustuses peaks mu meelest olema pagasi- ja tervisekindlustus, samuti reisitõrkekindlustus. Ise olen teinud kindlustuse kohe peale piletite ostmist. See aitab näiteks juhul, kui väike laps jääb enne reisi nii haigeks, et sõit tuleb ära jätta.
  3. Lennukisse on väiksematele lastele hea võtta igasugu näkse ja jooke. Näkse jm tahedat kraami (kommid, banaanid) võid mujalt kaasa võtta, kuid üle 100 ml joogid ja jogurtid pead ostma peale lennujaama turvakontrolli. Turvaalas on tavaliselt igasugu kraami müügil, ära lase end neist hindadest ehmatada, lennukis on veel kallim! Lastel oleks kasulik tõusu ja maandumise ajal imeda lutsukommi, see aitab veidi kõrvade lukkumineku vastu.

Kindlustuse koha pealt ei ole mõttekas maksta pagasikindlustust, sest lennufirmad peavad selle kadumise puhul kahju korvama. Oli vist 500 euri ühik, vahet pole, mis seal sees on. Kõik väärtuslikumad asjad soovitatakse käsipagasiga lennukisse võtta, sest nende kadumist äraantavast pagasist kindlustus ega lennufirma ei kompenseeri. Lennukisse või sööki kaasa võtta küll, joogi peab lennujaamast kalli raha eest kaasa ostma. Tallinna lennujaamas on kõige odavam vesi 1,5 euri pool liitrit kohe ootseaali sisenedes poes.

Kas käsipagasil ka mingi limiit on? Võin nt enda käkoti võtta ja mõlemad lapsed oma väiksed kotid lelude ja siis snäkkidega?

Jah, võite küll. Ainult vedelikke, jogurteid jms ei tohi kotis olla. Käsipagasil peaks olema ühe ühiku limiit olenevalt lennufirmast 5-8 kg. Äraantaval pagasil ei tohiks kohvri kaal ületada 32 kg(n. Lufthansa), seega kui pere peale on teil lubatud 4x20 kg ja kavatsetegi nii palju pagasit kaasa võtta, võite jaotada selle n. 3-e kohvrisse- 32 kg+32 kg+16 kg.

Eelmine kommentaar on ebakorrektne. Kui pagasireeglid näevad ette pileti kohta 2x20kg, siis nii tulebki sellest aru saada. Ükski kohver ei tohi olla raskem kui 20 kg.

Kui on kallis plastist reisikohver, on hea kui pagasikindlustus on reisikindlustuse sees. Kohvreid lõhutakse lennujaamades palju ja nii saab katkise kohvri eest raha tagasi kui pagas ka kaduma ei lähe.

Mis lennufirma nõuab 2x20 g pagasit? Isiklikult pole sellise asjaga kokku puutunud. Kommentaar pole sugugi ebakorrektne... Airbaltic-...The maximum weight of one piece of checked baggage is 32 kg. Alitalia-...For safety reasons, each item of baggage may not weigh more than 32 kg.
Rohkem näiteid ei viitsinud otsida. Oleme alati kahekesi reisides pagasi mahutanud ühte kohvrisse ja selle kaal on jäänud vahemikku 20-30 kg. Kui on inimese kohta 20 kg ette nähtud, ei tähenda see seda, et reisides perega, peab iga pereliige isiklik kohver näpus reisile minema.

Lisan eelnevatele näidetele nt Estonian airi oma: Äraantav pagas Business - 2 ühikut (piletil tähistatud märkena 2PC), ühe ühiku maksimaalne kaal 32 kg* Flex - 2 ühikut (piletil tähistatud märkena 2PC), ühe ühiku maksimaalne kaal 23 kg* Eco - 1 ühik (piletil tähistatud märkena 1PC), ühe ühiku maksimaalne kaal 23 kg Light - 0 ühikut (piletil tähistatud märkena 0PC) Pagasi max kaal sõltub lennufirmast, pileti klassist jne jne. Kui ikka on öeldud, et 2 korda 20, siis tuleb seda nii ka jälgida. Pole mõtet inimest segadusse ajada, kui sa täpselt ei tea tegelikkuses.

Meil plaanis lennata firmaga norwegian ja seal kirjas nii Etillo Oy:n kautta ostettuna Norwegianin lentolippuihin sisältyy kaksi enintään 20 kg painoista ruumaan laitettavaa matkatavaraa.

Käsipagasi kohta ei leidnud infot.

Norweigiani kodukalt: Hand baggage allowances

You are permitted to carry one item of hand baggage (max 10kg - 55x40x23cm) in addition to one small personal item onboard the aircraft. Your personal item (e.g. small handbag or laptop case) must fit comfortably under the seat in front of you.

NOTE: When travelling to/from Dubai, your hand baggage must not exceed 8kg in total weight.

http://www.norwegian.com/en/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/

Mati kirjale täpsustuseks: Kui piletil on märgitud 2x20kg või 1x20kg, siis ühe kohvri kaal ei tohi olla üle 20kg. Mati räägib oma postituses sellest, kui suuri/raskeid kohvreid mõni lennufirma oma lennukisse üldse laseb. Kui lubatud on 2x20kg kohver, aga sul on 15kg ja 22kg kohvrid, siis maksad 2kg eest lisatasu(juhul, kui pole oidu asju ümber tõsta). Kui sinu kohver on 40kg, siis seda lennukisse isegi lisatasu eest ei võeta, kuna see üle lubatud kaalu(need siis need Mati toodud kaalud). Vahe on kas tasuta pagasi kaal või üldse lubatud pagasi kaal. Ühe ületamisel maksad iga kilo eest lisahinda, teise ületamisel kohvrit lennukisse ei panda. Loodan, et selgitusest oli abi.

Nii Tallinnas kui ka paljudes teistes lennujaamades tuleb kraanist joogivesi. Seega võib vabalt pista kotti tühja pudeli ja lasta see lennujaamas, peale turvakontrolli kraanivett täis. Kes ei taha kallist pudelivett osta.

Sellest, kas jogurt läbi turvakontrolli läheb, sõltub lennujaamast. Paar päeva tagasi polnud Tegelis pooleliitrise suhteliselt vedela jogurtiga mingit probleemi. Võimalik, et Tallinnas on, ma ei tea, sest ma tavaliselt jogurtiga ei reisi :) Aga kuna Finnair hetkel pardal süüa ei anna, siis panin tulles igaks juhuks ühe jogurti kotti.

Kui lennata erinevate lennufirmadega siis tuleb järgida kõige väiksemaid lubatud mõõte. Nt. lendad kõigepealt EstonianAiriga economy classis kus 1 ühiku maksimum 23kg, edasi Lufthansaga kus lubatud 32kg ja veel edasi Britishiga kus lubatud jälle 23kg, siis ei saa panna kohvrit täis Lufthansa pagasikaalu järgi. Muidu tuleb teiste firmadega väga suur ülekaalu tasu maksta või siis ei lasta üldse lennukile nii rasket kotti ja pead ostma lisa kohvri ning asjad ümber tõstma. Meie tulime just reisilt FlyBe, Finnair, British Airways ja American Airlines. Üks kott oli 22kg ja teine 24kg. American Airlines ja British Airways kaalusid kotid üle, kuid ei teinud ühest lisakilost veel probleemi, kuid kas Finnair või Flybe kuhu kotid automaatselt edasi suunati olid pannud kohvrile sildi "Heavy" ja, et peaks masksma lisatasu (mida õnneks siiski maksta ei tulnud). Aga American Airlines check-inis seistes oli meie eest naine, kelle pagas oli 30kg ning tema suunati kohe lisatasu letti. Alla 2-aastastele lastele võib lennukisse kaasa võtta ka vedelat toitu (püreed, piima) suuremas kui 100ml pudelis, kuid Euroopas tuleb see pagasikontrollis lahti teha ja ise maitsta, USAs tehakse sellele keemiline analüüs. Alla 2-aastasele pole ette nähtud ei eraldi pagasit ega käsipagasit v.a. kergkäru (alla 9-kg ning mõõdud ka lennufirmade lehtedel). Veepudeli või jogurti "unustamine" kotti aga võib tähendada seda, et sind tõstetakse koos kottidega turvakontrollis kõrvale ning otsitakse kõik su kotid läbi visatakse ära kõik kahtlane, lisaks võib see võtta ca 30 minutit sinu ümberistumise ajast. Kõige karmim kontroll minuarust ongi Londonis alati.

Aitäh, nüüd jälle targem. Aga kui minna kergkäruga ja anda see alles enne lennukisse minekut üle, siis kuidas seda pakkima peab, et käru kätte saades see ikka oleks sõidukõlblik? Osad andnud oma kallid EJ kärud pagasina ära ja kätte saades raam kõver.

Kergkäruga oleme mei epalju käinud ja sellega ei ole midagi juhtunud. Nad viivad selle eraldi ära ega loobi koos muu pagasiga, kui see lennuki ukse juures ära anda.

Kergkäruga on kahjuks nii, et Tallinna Lennujaam ainukesena ei lubanud kergkäruga lennukini (vbla sellepärast et lennujaamas sees on oma kärud) ja seetõttu pidime meie panema kergkäru ka suurde pagasisse alguses,lasime ära kiletada ka. "Tänu" sellele aga juhtus nii, et Londonis (kus oleksime pidanud selle kätte saama öeldi, et Helsingist polnud seda lennuki peale pandudki ning anti ajutine asenduskäru. Kui oma käru kätte saime oli vaatamata kiletamisele üks ratta kodar sellel katki visatud. Kahjuks ei kaitse katkimineku eest vist miski, loobitakse nii kohvreid kui kärusid. Pagasikindlustus tasuks kindlasti teha. Ja lennukini lastakse tõesti ainult lubatud mõõdus kergkärusid ka mujal, kindlasti tasuks vaadata lubatud mõõte. Meil oli nö vihmavarjuks kokkukäiv käru ja sellega mujal probleeme polnud väravani minekul (va Tallinn) aga nö võileivaks (lapikuks) kokkukäiva käru pidid USAs osad kohe check-inis ära andma. Ja Tallina Lennujaam oli ka ainuke kust käru kohe lennukipealt tulekul kätte ei saanud vaid pidi pagasilindilt ootama koos muu pagasiga.

Mina olen Tallinna lennujaamas küll käru alles lennuki juures ära andnud, võimalik, et sõltub ka lennufirmast, kas lubatakse.

See käru lennuki juurde võtmine sõltub lennufirmast ja lennukitüübist ning mõnest asjast veel. Äärmiselt keeruline on anda ühest vastust, sest Tallinnas juba on väga erinevad reeglid. Näiteks keelas Finnair nüüd vist juba poolteist aastat tagasi Tallinna lennujaamas (kehtib ka paljudele teistele lennujaamadele) kärud väravasse võtta. Enne seda olid kasutusel nö Delivery at Aircraft sildid, mis pandi kärule külge ning need andsid siis lennuki juures ära ja maandudes said tagasi. Siis aga lõpetati see ära ning kõik kärud korjatakse juba check-innis ära. Estonian Air laseb enamjaolt väravasse Bombardier tüüpi lennukitega aga kui lennuk väga täis on siis ei pruugi. Kasutatakse samu DAA silte. Embraeri puhul ei lubata kasutada DAA silte, seega kärusi ka väravasse ei saa. Aeroflot peaks kõik kärud väravasse laskma ning sama üldjoontes ka UTair. Ryanair on kõige suurem üllataja olnud selles valdkonnas. Igasuguse virinata lastakse kärud väravasse. Ka Lufthansa lubab väravasse sellesamuse DAA sildiga aga samuti oleneb, kui täis lennuk on. Küll aga tuleb alati arvestada sellega, et kui oma käru kaasa võtate siis veate seda ise. Trepist alla/üles ja bussist välja/sisse. Kui on teisi inimesi, kes aitavad siis on tore aga sellele panustada ei tasu. Kindlasti võiks kärul olla küljes mõni silt kontaktandmetega, kuna kui antud DAA silt peaks kaduma (ja nad tavaliselt on päris õhuksesed ja kummiga kinnitatavad) või kui seda üldse pole on segadused suured tekkima ja käru leidmisele võite julgelt 2 päeva juurde kirjutada.

Viimasele vastuseks siis, et:

  1. Meie sõitsime Finnairi opereeritava FlyBega 2 otsa ja Finnairi enda lennukiga 1. Kõik lennud olid täis. Tallinnas käruga FlyBe lennule ei lubatud, kuid tagasitulles nii Finnair kui FlyBe lubasid lennukini, kuid Tallinna lennujaamas ei saanud treipi kõrvalt kätte nagu mujal vaid pidi pagasilingilt võtma.
  2. Vastavad "Return to Aircraft Door" sildid pandi ainult Britishi ja American Airlinesi poolt, kuid igal reisil oli küljes lisaks ka pagasikleeps (minul igaksjuhuks ka enda andmetega kleepsud veel eraldi peal). Käru peab kokkupandult läbi mahtuma ka sellest pagasikontrolli skännerist, seal ka vaadati kas on ikka sildid peal ja käru all ja taskutes ei tohi midagi olla.
  3. Käru ei pidanud tassima lennuki trepist sest seda ei võetud salongi sisse vaid pandi viimasena alla pagasisse ja esimesena tõsteti sealt välja ning ootama pidi kas lennuki trepi kõrval või siis kui tulime läbi silla, siis kas kohe silla alguses või lõpus, koos ratastoolidega tavaliselt. Kunagi sai käruga tuldud Vietnamist Lufthansaga ning Estonian Airiga, siis polnud ka mingit probleemi käruga lennukini ja lennukist edasi jalutada. Sellepärast oli ka üllatus, et nüüd enam Tallinna Lennujaamas käruga lennukini ei lubatud. Lennujaama bussidel ei ole väga kõrged astmed ning ratastooli ja kärude jaoks on eraldi koht bussis (iseasi kas laps seal on nõus sõidu ajal istuma). Ning kui on ümberistumised ning terminalide vahel vaja sõita siis igal juhul on käruga mugavam. Alla 2-aastaste lastega reisijatele veel niipalju infoks, et pikematel lendudel (6,7,8,9h) on osadel lennufirmadel võimalik pakkuda lapsele nö magamiskookonit, mis paigutatakse siis tagumiste ridade esimese keskmise rea ette seinale (nii saavad vanemad ka pisut suurema jalasirutamisruumi). Harva pakutakse seda ise aga kui jõuda varakult check-ini ja need kohad veel vabad on siis kindlasti tasub küsida. Meil juhtus viimasel lennul küll nii, et kuigi need kohad olid juba kinni osaliselt kuid lennufirma oli meile sellise võimaluse lubanud, siis pakuti neile teisi kohti ja meie saime lapse ikkagi kookonisse magama panna. Meie oleme seda kasutanud Lufthansa ja British Airwaysi suuremates lennukites.

Aga veel küsimus, et kui broneerime piletid ära, siis kas kohad kinnitatakse alles siis, kui oleme lennujaamas pileteid ostmas? Mõtlen just seda, et ei tahaks endale sellist üllatust, et lähme lennujaama ja siis saame kohad nii, et kõik eri paikades. Tahaks ikka 4 istet kõrvuti saada. Või saab juba kohad varem ära kinnitada?