Rumeenia- Bulgaaria- Horvaatia autoga

Tere!

Loen siin postitusi ja mõtlesin et küsin tripi jaoks infot.
Me sõidame 30.aug-10.sept (umbakudne aeg) kahte sihtpunkti Bulgaariasse ja Horvaatiasse
Marsruut on selline:

Tallinn- Läti-Leedu-Poola-Slovakkia-Ungari- Rumeenia (must meri) ja Bulgaaria Must meri- Serbia-Bosnia-Horvaatia-Sloveenia-Ungari-Slovakkia-Poola-Leedu_läti-tallinn

Küsimus selline: kas antud piiridel on vaja viisasid ja kas on mingid maanteemaksud?
Eriti murelikuks teeb Serbia ja Bosnia? oleks hea kui kellelgi oleks kogemust sellega

Kaartidega maksmine: kas on võimalik või pigem võtta sularaha. Samas jälle ka euro kehtib igalpool?

Rohkem nagu probleeme ei tohiks olla.tuleb selline odava eelarvega reis, telkimine, jne.
Just muretsemegi siin piiride pärast..ja maksude

Liina

Kui aega on 11 päeva, siis julgen arvata, et päevad mööduvad vaid sõites :))
Viisasid pole kuskil vaja, piiriületustega probleeme ei tohiks olla. Serbias on tasuline kiirtee, maksta saab ka muus valuutas peale dinaaride, aga see on kallim. Kaardiga kiirteemaksu tasuda ei saanud. Muidu ikka üldjuhul kaardimaksed toimivad, samas loomulikult mitte igas väikeses poekeses. Umbes nagu meil nii 7-8 aastat tagasi.

Saabusin just Horvaatiast ja ületasime autoga ka Bosnia piiri (kuna jagavad rannajoont). Kolmel korral ei peetud piiril kinnigi vaid näidati, et sõitke läbi. Üks kord vaadati passe ja see oli kõik. Eks Eesti numbritega auto tõmbab rohkem tähelepanu. Me olime kohaliku rendikaga, võibolla ka seetõttu läks libedamalt. Kiirteede kohta ei tea, aga kaardimaksega seal ikka raskusi. Söögikohtades enne arve küsimist küsige, kas võimalik kaardimakse, kuna paljudes kohtades vanad süsteemid ja peale sularahaarve väljastamist enam kaardiga maksta ei saa. Ja väga nad kaardimakseid ei eelista, küsivad ikka sularaha või ole ole üldse võimalik maksta ja juhatavad sularaha automaadi juurde.
Eurodes sai maksta üldiselt vaid majutuse eest, kodumajutustes ja mõnes kohas suveniiride eest.
P.S. Horvaatia on väga kallis maa ja väga palju tasulist parkimist, eriti väiksemates linnades.

11 päevaga läheb teil väga kiireks ja tõesti päevad mööduvad sõites.
Horvaatias on ka maanteemaksud, saab maksta ka eurodes.

1.Tartu - Rumeenia piirini( Oradea) läks mul üsna agressiivse sõidustiiliga 22 h puhast sõiduaega. Läbi Poola siis trassid "8" siis "19" siis "9" mis on reisijatele kes soovivad ka teepeal mingit silmailu ja naudingut kogeda väääga igavad.Selline turistisõbralikum variant on minna Warsav - Krakov - üle Tatrate - Budapest(Palaton ).Kui peale Budapesti keerata järsult Rumeenia peale siis soovitaks käia Tokajis.

  1. Sõites Rumeeniast läbi Musta mere äärde (Constanta näiteks)sooviataks minna läbi Oradea - Sibiu - Brasov - Bucarest - Constanta või vähemalt mõni neist linnadest. Esimesed kolm on väga ilusate vanalinnadega.Ja Brasov - Bucarest liinil saate korraliku Karpaatide elamuse(Trakula loss ja kuninga suveresidents kah enamvähem teepeal).Rumeenias liikumine võtab üsna palju aega (külad,hobused,teetööd,osaliselt halvad teed)

Ühesõnaga ma tahan ütelda selle jutuga seda ,et keskenduge rohkem mingitele kindlatele riikidele ja osa riike jätke ära või lihtsalt sõitke läbi(Läti ,Leedu ,Poola ,Slovakkia näiteks) ,sest 11 päeva on tõesti üsna üürike sellise reisi jaoks.

Tulin just Balkani reisilt Dubrovnikust läbi Bosnia, Serbia Bulgaariasse. Läbi Serbia minev kiirtee on üldiselt igati korralik, tõsi, välisnumbriga autodele suhteliselt kallis. Ka Bosnia teedel pole viga, ent maastik on mägine ja keskmise kiirusega üle 70 km/h ei soovita eriti arvestada. Piiridest on keerulisem ehk Bulgaaria-Serbia, kuna tegemist EL välispiiriga.
Sofiast Horvaatia rannikule soovitan minna üle Niši, Cacak, Uzice, Visegrad, Sarajevo, Mostar.
Aga üldiselt nõustun eelkirjutatutega - see on kolmenädalase reisi marsruut. Soovitan soojalt teha valik, kas Rumeenia-Bulgaaria või eksJugoslaavia. Kahe nädalaga näete sellise plaaniga vaid maanteed, mitte maad ja rahvast.
Rahast: kui plaanite maalt vaid läbi sõita ja vaid kohati süüa, bensiini osta vms, siis krediitkaardist piisab. Alati tasub kaasa võtta väiksemaid eurorahatähti, kui kaart ei tööta ja kohalikku raha pole, saab euroga alati asjad aetud, olgu Bosnia, Serbia või Bulgaaria.

. . . max 500 km keskmiselt päevas, üle selle on enamuses sõidurõõm. Ka siis läheb keskmise kiirusega 60 km/h üle 8 tunni päevast. Endal kulus selleks kaks suve, üks aasta Aadria, ning teine aasta Must meri ning mõlemad olid 12 päevased matkad.
Kiirteed võivad olla tasulised (Horvaatia, Ungari, Slovakkias kindlasti) ning osades riikides on ka üldine teemaks. Bulgaaria piiril küsiti paar aastat tagasi ka veterinaar maksu (linnugripi kartuses desinfitseeriti) ning Rumeeniast Bulgaaria sisenedes üle Doonau silla on veel sillamaks. Sellest sillast on ka siin foorumis varem kirjutatud, kuna seal küsitakse ka raha nii sama. Kui ei maksa, siis võidakse kogu su asjadele teha ülevaatus ning väiksemagi puuduse eest maksad ikkagi.
Bulgaarias sõltus kust maakonnast sisened siis oli ka veel turismimaks. Arvan, et auto kohta läheb erinevateks maksudeks ca 1000 krooni kokku. Sõltub ka marsruudist, isegi kui riikide järjestus jääb samaks.

Minu kogemus on eelmisest sügisest, kui rumeenlasest sõbal külas käisin- väga huvitav ja ilus reis.

Igastahes Rumeenia teed olid toredad ja vaheldusrikkad :p Ungaris soovitavad kohalikud lausa piinlikult liikluseeskirja järgida, sest politsei kipub muidu kiuslik olema.
Rumeenia-ungari piiril üritasid ungarlased midagi maantee maksu laadset välja nõuda (rumeenia poolt tulles), kuid tegelikult seda seal ei ole. Olime kindlad, et me midagi maksma ei pea ning seepärast saime 10 minuti pärast siiski lahkuda :)

Jah... eesti numbrimärgiga liigeldes tasub olla ettevaatlik, sest muidu võidakse meie teadmatust ära kasutada. Bensiini eest saab küll igal pool kaardiga maksta, mujal võiks olla sularaha olemas.

Kuule eefa... oled ikka kindel et Ungaris maantemaksu ei ole? Minu teada on nii Slovakkias, Ungaris kui ka Rumeenias välsimaalastele maantemaks. Vähemalt E-märgistusega teedel liiklemiseks.

Ungaris peab kiirteedel liiklemiseks vinjeti ostma. Piiri peal küll mingit maantemaksu ei tohiks olla. Ja seal pole vahet, kas välismaa numbritega, või mitte.

Ungaris on vijett, 4 päeva 1530 HUF umbes 100 eeki, 10 päeva ca 4000 HUF. Slovakkia kuune vinjett 300 SK, umbes 150 eek (saab osta ainult sularahas). Bulgaaria vinjett 1 kuu 13 eur, disinfektsioonimaks piiril 2 EUR. Kui otsustate siiski läbi Serbia sõita, siis üks ots läbi Serbia 23 EUR.

Ei soovita sellist trippi teil teha. Tulime just ainult Bulgaariast ja olime ka 20 päeva. Alguses planeerisime ka Rumeeniast sõita, aga nagu räägiti, siis seal on teed halvad ja nii valisimegi kiirema tee läbi Serbia. Kohapeal olime ca 10 päeva ja olgem ausad - jäi ka väheks. Kaks aastat tagasi käisime horvaatias 14 päeva ja ei olnud nagu ka kuskil väga kaua koha peal - ei kujuta küll ette kuidas te 11 päevaga kolm riiki veel võtta tahate.

Kui tutvud kaardiga siis selgub ka tõsiasi, et Bulgaariast Horvaatia alaossa normaalset nö sirget teed ei lähegi - taas kord kaotate ukerdamisega väärtuslikku aega.
Soovitan valida KAS Bulgaaria või Horvaatia. (Rumeeniast ei räägi kuna ise pole käinud)
Plussid ja miinused:
Bulgaaria - odav. Ööbimine igal pool 20 eur, lõunasook kahele jookidega ca 150. Parkimine pea kõikjal tasuta. Tolmune ja arenemisjärgus. Igal pool ehitatatakse. Ei ole veel ära vuntsitud aga sellevõrra just huvitav koht kuhu veel praegu minna.
Horvaatia - Ilus aga kallis. Majutust alla 30 eur ei leia, samuti parkimine tasuline paljudes kohtades. Väljas söömisel peab arvestama suuremate summadega. 200 eegi eest sai pigem niru kui korralikku toitu.

Mõlemas riigis on ägedaid kohti kus käia aga minu arust eluolu on küll öö ja päev, bulgaaria on ägedalt geto veel, tänavatel lahtised eeslid ja hobused ei ole mingi ime :) ja meil oli väga äge reis seal.

Rumeenia - Moldova piiril juhtus minuga koomiline lugu. Kui olin läbinud Rumeenia piiripunkti ja hakkasin jõudma Moldova piirile , jäi mulle ette veel mingi kontrollpunkt mille ees istus vanamees ja luges raamatut. Kui olin jõudnud kohakuti vanamehega siis käis järsku selline vee susin ja mu auto aknast lendast sisse korralik portsion mingit vedelat ainet otse vasta vahtimist.Vanamees ei tõstnud pead ei enne ega pärast nupu vajutust ja mul oli terve päeva mõnusalt magus maitse suus.
Ühesõnaga hoiatus kõigile selle piiri ületajatele, hoidke aken kinni selles kohas.:-))

Muide, ka mina sain sellega näkku. Olin päris solvunud, et pidin 2 eur veel maksma ka :D Oleks siis mingi hoiatus et aknad kinni.

Ei hakka pikalt kordama. Aga nii lühikese ajaga saate ainult rooli hoidmist nautida. Arvestage heaga pikema ajakiuluga. Muidu nutate tagasitulles mahavisatud aega ja raha.

Plaan järgmine: juuli teine nädalavahetus, laupäeva hommik kl 5 Tallinnast punuma, lõunaks Leedu Poola piiril väike võileva ja kohvipaus . Poolas suund Lublin peale(tee on suht rekkavaba). Õhtuks vaja jõuda võimalikult lähedale Slovakkia piirile. Öömaja suvalises tee äärses notsleegis , hommikul ca kl 8 edasi Slovakkia Kosice, kus väike õllevaru ja toidutagavara varumine. Sealt Hungari Miskolc , esimesest ettejutuvast bensukast vinetti ja ühe jutiga läbi Budabesti Horvaatia piirini , võtab aega ca 4,5–5 tundi. Sealt peale kohvipausi edasi Zadari peale . Enne pimedat peaks jõudma mere äärde, kusagile Nini kanti . Öömaja peaks varem valmis vaatama ja broneerima, siis on kindlapeale minek ja kui jäädki hiljapeale, on tuba kindlalt võtta.
Peale mõnepäevast puhkust tuleb hakata vaikselt Dubrovniku peale seiklema. . Pikemad peatused Zadar , Sipenik, Split, sealt kiirteele ja Dubrovniku välja. Kiirtee on kuni Metkovicini , seal jupike Bosniat.
Kui keegi on käinud seda marsuuti ja tahaks mingile huvitavale kohale viidata, millest niisama mööda ei maksa minna , andke teada. Kui keegi kahtleb, kas pühapäeva õhtuks kohale jõuab, siis väidan, et oman kogemust. Ja kui keegi peab vastu säärasele tempole, võib sappa hüpata.

See mis sa plaanid on küll võimalik, kuid nõuab tugevaid närve ning kogemusi ja ilmselt ka rohkem, kui ühte altkäemaksu tee peal. Kui plaanid 2 päevaga sõita "ühe jutiga" Vahemere äärde ilma tee peal midagi nägemata, selleks, et Horvaatias erinevaid kohti külastada, siis tasuks mõelda lennuk+rendiauto peale, 2 tundi lendamist ja hoiad vähemalt 4 päeva oma puhkusest kokku, mille muidu autos veedaks.

Aga kui sul on kogemused olemas ja oled kindel, et just nii minna tahad, siis Horvaatias lisaks sinu mainitud kohtadele soovitan külastada kindlasti Plitvica rahvusparki, minna vähemalt üheks päevaks Montenegrosse mägedesse (vana teed mööda Lovcenisse), Pulas on Rooma aegseid varemeid ja amfiteater, külastada mõnda saart (Mljet, Krk, Hvar), ka Bosniasse soovitaks minna, kui aega on - Mostar on päris tore koht, lisaks seal lähedal palverändurite sihtkoht Medjugorje, Splitis olles külasta ka linna külje all olevaid vana Rooma aegse linna varemeid Salonas ja Trogirit, Dubrovniku lähedal kellegi üliku botaanika ja suveaeda Trstenos...

Soovitan mõelda autoga minnes ka vähemalt poolepäevastele peatusetele mõnedes enam-vähem tee peale jäävates kohtades, näiteks Krakow, Auschwitzi koonduslaagrid, Bratislava, Viin, Budapest, Balaton, Postojna koopad, Veneetsia...

Võin Sulle (ka ka kõikidele teistele huvilistele) kogemusi (ja soovitusi) jagada (kohad ja ööbimised, jne.). Aga nendega on üks "aga". Need on isiklikud. Selleks palun jäta oma mail siia ja ma saadan info sinna.

Head reisihuvilised. Olen Seda teed sõitnud kordi, kuni rannikuni , küll läbi Sarajevo-Trebnie Kui läbi Zagrebi. Minu jaoks on läbi kammimatta ala Rijekast Sipenikuni . Eelmine kord tulin Dubrovnikust üle Hvari ja praamiga Splitti, sealt kiirteele ning läbi Sipeniku Zagrebi. Mis puutub Poolasse, siis on see maa oma võludega on ammendunud ja sama ka Hungari, kus poriauk nimega Balaton küll eriti ei ahvatle. Montenegro ei paku erilist tõmmet, kuna mägedes sõit pole just kõige meeldivam tegevus. Mis puutub altkäemaksu, siis pole kunagi ette tulnud , kuna see oht võib valitsada vaid Poolas, läbin selle Laupäeva ja pühapäeva hommikuga, kus katoliklastel on hetkel olulisemad prioriteedid ja vankrimehi ega rekkaid teedel pole. Tagasitee plaaningi läbi Viini.

Kui on vaja liikuda Split- Dubrovnik, siis tasub minna mööda mereäärt Split- Makarska- Dubrovnik. Tee on ok, ilusad rannad. Aug 2009 lõppes kiirtee mägedes ära ja sealt lõpust mere äärde murdmine (Ploce vist ) oli mõttetu. Katovice-Budapest on kiirem ja etem kui see Lublin- Kosice-Miskolc. Olen sõitnud 2x mõlemat, kui soovid saada mõned tähelepanekud , siis uvask@hot.ee olen olemas. Olime matkaautoga 15.07- 25.08. 09 Horvaatias- Montenegros. Ka nende kohta saab infot, kellel soovi.

Kas sind siis huvitab info ööbimise võimaluste kohta ja see, mida seal, (Rijekast kuni Šibenikuni) rannikul, vaadata või tahaks lihtsalt teekonna osas, targutada?
Nagu ma juba nädal tagasi pakkusin, siis võin sulle soovitusi jagada, kui huvitab, aga ... jäta siia oma mail ja sa saad need asjad sinna.

Rannik on sama ilus nagu allpool, kus sa oled juba käinud, aga on mõned "nurgatagused" kuhu tasub vaadata!
P.S. Kaardil neid pole ja GPS sinna ei aita :(

Pane oma infot tv70@hot.ee, kuna endal ka juuli teises pooles plaan tripp sinna kanti taas teha.