Omal ajal kui lisaks käsipagasile fotoka-kotti kaasa vedasin, siis ei huvitanud see kedagi, kuigi jäigalt reegleid järgides oleks ju võinud plõksida küll, samamoodi on naisel lisaks seljakotile tihti kaasas ka käekott (nende suured rahakotid ei kipu taskusse mahtuma :D) ning ka selle olemasolu pole probleemi tekitanud, aga see, et probleemi pole olnud, ei tähenda, et lennuväravas asja keegi teistmoodi tõlgendada ei võiks.
Mul on kunagi ka kästud panna käsipagasisse vöökott. Oli mantli all, aga eest ikkagi rihm paistis. Võeti reast välja ja lasti pärast seda viimasena pardale. Minu lood, et see on lihtsalt rippuv tasku või mul on selline vöö, muutsid töötaja eriti entusiastlikuks selle keelamises. Aga seda on juhtunud ühe korra kogu mu lendamise ajaloo jooksul. Ryanair Napoli lennujaamas oli see.
Ei olnud küll Ryanair, vaid üks teine odavlennufirma, lend CLJ-OTP. Terminalis pardaleminekut oodates hakkas palav, võtsin jope seljast ja hoidsin seda käes.
Väravas teatati mulle, et pean lisa maksma, kuna mul on kaks ühikut käsipagasit - kott ja jope. Panin jope selga tagasi, lubati ilma lisatasuta väravast läbi, kohe pärast seda võtsin jope uuesti seljast. Kõik osapooled rahul.
Paar päeva tagasi nägin, kuidas Ryanairi töötaja käskis vöökoti teise koti sisse panna või selle eest lisatasu maksta. Tegu oli vöökotiga, mida naisterahvas kandis diagnaalis üle õla ja kõhu, aga muidu oli ikka vöökoti moodi kott ja ei olnud suur ega paks. Samale lennukile lasti inimesi, kellel oli lisaks seljakotile veel väike käekott üle õla rippiumas ja nendele midagi ei õeldud. Kõik sõltub sellest, mis tujus on lennule laskja ja kui talle mingil põhjusel silma jääd, küll siis mõni viga ikka leitakse.
Samal päeval nägin, kuidas Ryanairi lennujärjekorras ühel noorel naisterahval oli pehme seljakott liiga punnis ja tal kästi see raamidesse panna ning see ei mahtunud sinna. Siis avastas lennule laskja, et naisel on liibuva jope all veel üks kott, sest see paistis talt ilusti sealt välja, sest selg oli jope alt punnis. Ka see kästi tal seljast ära võtta, kuigi noor naine vaidles vastu, et istub koos sellega ja probleeme pole. Lisaks oli tal käes lennujaamast ostetud kott, milles olid ilmselgelt veel lisaasju, mis polnud sealt poest ostetud ja need asjad sealt kotist kästi tal ka seljakotti mahutada. Vastu seal midagi vaielda polnud, noor naisterahvas pidi maksma 60 EUR. Ise veel mõtlesin, et kas ta lisaasjad on tõesti nii kallid, et on 60 EUR väärt, et sellist summat maksma peab.
Moraal on selline, et kui tõesti ei raatsi pagasi eest maksta ja jääd nn vahele, siis mine kaugele eemale ja hakka asju ümber pakkima või selga toppima, sest kui toimetada lennuväravas, siis iga liigutust jälgitakse. Kõige targem on muidugi reisida õige suurusega kotiga.
Kes need miinuseid lapivad siin? Selgitati ju õigesti, et jutt ei käi turvakontrollist. Seal ei kontrollita tavaliselt pileteid ning mitu ühikut pagasit sul olla võib. Turvakontrollis on mitme erineva lennu rahvas läbisegi ja mõnel ongi Turkishi äriklassi pilet 6 lisapagasiga, teisel odavlennufirma pilet, mis lubab pardale võtta vaid istme alla mahtuva koti. Isegi kui mõnes lennujaamas tahetakse pardakaarti ka turvakontrollis näha, siis see ei ole pagasiühikute arvu kontrollimiseks. Seda tehakse alles lennu väravas pardakaartide kontrollimise ajal ning seal ei pea mantlit või jopet seljast võtma, kui just erald korraldust ei anta, sest sul on silmnähtavalt mingi lisakott selle all punnitamas.