Ryanair jätkulennud
Tere!
Olen siin täitsa uus ja samuti reisijana päris algaja. Kasutasin küll otsingut, aga päris täpselt aru ikkagi ei saa. Plaan lennata suvel Ryanairiga Portugali. Kuna otselendu ei lähe, lendame tõenäoliselt läbi Londoni. Saan aru, et Ryanairiga ei saagi ju jätkulende ühe pileti peale osta? Kuidas minimeerida riski, et esimene lend hiljaks jääb ja teisest maha jääme?  Kas 2,5 tundi on Stansteadis piisav aeg?

Riski saab minimeerida võimalikult pikka vahet lendudele jättes. 

Kui lendate ainult käsipagasiga, peaks 2.5h piisav olema, äraantava pagasiga mina riskima ei hakkaks.
Soovitan võtta ka security fast track Stanstedis, see hoiab kõvasti aega kokku.

Passikontrolli saba on päris pikk, kiirelt maha ja järjekorda. Peaks jõudma, aga kusagil jokutada ei maksa. Olen antud variandiga ise ilmselt lennanud.

Soovitaks pilgu peale visata ka easyjetile, nad pakuvad jätkulende. ( easyjet worldwide ) ja easyjetil kabiinipagasi poliitika ka oluliselt parem kui ryanairil.  Ryanairil saab tavapagasiga pardale tuua väikese eseme ( käsipagasi kohver on liiga suur ) ja kuni 8kg.
Easyjetil saab käsipagasi kohvri, millel kaalupiirang puudub. ( lihtsalt pead suutma selle lennuki üles tõsta )
Lisaks easyjeti allocated seating süsteem on väga heal tasemel, inimesed, kes on sama pileti peal üritatakse iga hinna eest kokku istuma panna.
Seega mina soovitaks pigem easyjeti vaadata.

@HenryMark, hea tähelepanek!

EasyJeti lennuajad Gatwicki tunduvad olevat sellised, et öö tuleks niiehknii seal veeta, aga Malpensa kaudu võib isegi toimida.

Kas Easyjetil on midagi muutunud?  Kui ma viimati möödunud aastal nendelt piletid ostsin, siis nõuti, et jätkulennu vahele jääks 24 tundi. No see muutis asja suht mõttetuks, vähemalt miu jaoks.

2.5 on piisavalt pikk aeg ümberistumise jaoks . 

Selleks et täielikult minimiseerida ohud peaks lennuki vahe olema 6 tundi . 
Endal 1 olukord oli Alicantest lennuki jama , ja 3.5 tundi passimist . 
Ryanair on suht kaval ja 4 tunniga leitakse alati teine lennuk :) 

Kuid oled 1 kord näinud isegi Ryanair "Canceled" lendu - sellise asja puhul soovitaks ikkagi reiskindlustust korralku osta 

Mis on korralik reisikindlustus?  Mulle tundub, et kindlustusfirmad meelega väldivad selget väljendust selles osas, et mis on piisav aeg kahe ümberistumise vahel. Ma saan aru, et see sõltub ka lennujaamast, aga mingi orientiiri võiks ikkagi anda ju? Praegu käibib mingi  hüpoteetiline kahe tunni piir, aga mul kindlustusvõtjana ei ole mingit kindlust, et kahjuhüvitamisest rääkides ei leita mingit konksu, miks konkreetsel juhul see kaks tundi enam piisav ei peaks olema. 

Kunagi oli vähemalt Seesamil selgelt välja kirjutatud ümberistumise aeg 4 tundi. Swed vastas mullei, et nemad vaatavad seda infot mis lennujaama kodulehel antud.

Kui esimene lend jõuab õigeaegselt, siis jõuab ilusti. Kui hilineb nt tunni, siis juba kahtlane.

Mina saatsin Swedi kindlustusele kirja oma lennuplaaniga ja küsimuse, et kui lend hilineb jne, nad vastasid kirjalikult, et peavad ümberistumisaega piisavaks ja maksavad hotelli ja uue pileti kulud. Ma usun, et nende kiri oleks vajadusel tagatiseks olnud. Vaja ei läinud, lend oli õigeaegne.

Ryanair müüb kõik piletid eraldi. Nende lehel on kirjas, et miinimum ümberistumise aeg peab olema 150 minutit. Nt Swedbanki krediitkaardi kindlustus arvestab kindlustusjuhtumi korral, kas lennufirma poolt nõutud aeg on täidetud.  Ilma reisikindlustuseta mina nagunii reisida ei soovita, sest reis võib lõppkokkuvõttes oluliselt kallimaks minna kui alguses planeeritud.

Mina kaaluks selliste lendude puhul varianti, et ostad teadlikult piletid nii, et oled päeva või kaks Londonis. Seda nii minnes kui ka tagasitulles. Kui vaid aeg lubab. 

Merle kirjutatu kehtib ju ainult Ryanair connecting airportide puhul? Palju neid on, kolm? Ja sel juhul kindlustab edasilennu nagunii vedaja, polegi kindlustusega vaja asju ajada. Need lennud on ühel piletil.

Kui Londonis käinud pole, siis võib jah läbi põigata. Muidu igaks juhuks paari öö veetmiseks väga kallis koht. Odavam tuleb juba mingi muu lennuvariant.

Jaanapr, kindlustuse jaoks ei pea lennud olema ühel piletil. Loeb, et ümberistumise aeg oleks piisav. Seega kui on tegu 2 eri ryani või kellegi teise lennuga ja ümberistumise aeg on näiteks 3 tundi, siis kindlustus korvab kui lennust maha jääd eelmise lennu hilinemisel.

Norsu, seda muidugi. Tahtsin juhtida tähelepanu, et Merle poolt mainitud Ryanairi kodukal kirjas olev 150 minutit kehtib ainult juhul, kui osta lennud läbi Ryanair connecting airporti ja teha valik kindlate liinide hulgast ja need lennud on siis juba nagunii ühel piletil ning vastutab vedaja. Kõigi ülejäanud Ryanairi lendude puhul on lennud eraldi piletitel ja siis ei puutu enam asjasse ka 150 min ümberistumisaeg, vaid garantiisid saab luua ainult kindlustust ostes. AGA Ryanairi mainitud 150 min ei ole enam asjassepuutuv, st kindlustus ei pea seda piisavaks lugema, kuna see nõue käib ainult jätkulendude kohta.

Jaanapr, mind hakkas huvitama, et millised need connection lennujaamad on ja millised liinid? Ma olen lennanud Ryaniga läbi erinevate lennujaamade sh ka Londonis ja pole saanud küll pileteid kunagi ühele piletile sest kõik segmendid on eraldi ja tuleb ka eraldi osta.  Nt. Riia-London-Corfu oli 2 erinevat piletit kuigi Londonis Ryan lendas edasi samast terminalist aga ikkagi tuli vahepeal välja võtta pagas ja läbida ka uuesti passikontroll sest mingit võimalust ei olnud neid lende ühele piletile saada. Ja 1h50 jäi väga napikaks sest loomulikult lend hilines nii sinna minnes kui tagasi tulles, kuid fast track ja jooksmine õnneks päästis. 

https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/faq-overview/Making-a-reservation/Connecting-flights


See puudutab osasid lende läbi Rooma, Bergamo ja Porto lennujaamade.

Selliste lendude jaoks sa ise midagi kombineerima ei pea. Lennujaamu sisestades tekib sihtkoha valikusse võimalus valida sihkoht 1 stopiga. Seda valides saadki kohe ametlikult tunnustatud jätkulennu. Neid liine on iseenesest käputäis. Bergamo ei tähenda seda, et kõiki Bergamosse lendavaid liine saab suvaliste liinidega siduda. Tallinna liinilt näiteks mingit jätkulendu kuhugi ei saa.

Huvi korral otsi näiteks Malta-Barcelona liini. Siis näeb ära milline see valik välja näeb.

Vatse andis juba igati ammendava vastuse. Neid lende on kokku vist ligi 200 praeguse seisuga, aga ma ei ole kindel, kas seal üldse midagi eestlastele kasutatavat võiks olla. Kunagi jäi mingi list ette, seal oli nt hunnik väikseid Itaalia sihtkohti.

Neid peaks veidi üle 200 isegi olema, Ryanairi IT on nii nõrk, et korduvalt on avalikkusele näha olnud nende ärijuhtimise tarkvarast tulenevad soovitused (uue COO ajal küll enam mitte). Pakutakse seal, kus seadusandlus nõuab või kus inimeste käitumine turul näitab, et uusi pileteid naljalt ei osteta, lühemad liinid kus saab teisi transpordivahendeid kasutada, teatud kultuuriruumi inimeste käitumisloogika jne. Eesti asub nii ääremaal ja süsteem on õiglaselt inimesed keskeltläbi lammasteks hinnanud, niiet mingit jätkulendu Tallinnast oodata ei ole.