Sitsiilia, Catania

Tere,

Kas oskate soovitada, kuhu võiks end Sitsiilias sisse seada, kui maandume Cataniasse? Võtame arvatavasti juba lennujaamast rendiauto, aga päris saare teise otsa ei tahaks ka end sisse seada. Samuti tahaks ühe öömajaga hakkama saada. Koht võiks olla pigem väiksem rahulik linnake, kuid mõne suurema asustuse lähedal - keegi soovitas Letojanni? Puhkuse eesmärgiks on hea toit ja jook, loodetavasti ka päike (läheme 24. aprillil nädalaks) ning veidi ka ringi sõitmist ja uudistamist. Võib olla oskate soovitada ka mõnd head majutust/ restorani/ kohta, mida kindlasti peab nägema (Etna on juba kindel)?

Suured tänud ette!

Me näiteks peatusime paariks ööks Giardini Naxoses kui Etnal käisime.Leidsin selle lihtsalt odavat majutust otsides.Me tulime Palermo lennujaamast pöhjarannikut pidi ning pärast altpoolt Trapanisse, kust oli tagasilend. Me liikusime iga päev edasi, tundus ajaraiskamisena ühest punktist väljasoite teha.

Catania kesklinnas on restoran, mille keldrikorruselt voolab läbi pisike jõgi. Umbes meetrilaiune. Tuleb Etna poolt ja suundub merre. Pilte võrreldes leidsin ka koha kodulehe üles: https://www.tripadvisor.co.uk/Restaurant_Review-g187888-d2004210-Reviews-A_putia_dell_Ostello-Catania_Province_of_Catania_Sicily.html Tripadvisoris olevad külastajate pildid sellest jõest on ikka päris kehvasti välja tulnud. Me istusime sumedal õhtul väljas ja kohalik võõrustaja viis meid alla seda vaatama. Suht omapärane lisa, millesarnast pole veel näinud.

Soovitaksin sellist paigakest ööbimiseks nagu Borgo Barone : http://www.villas.com/en-gb/italy/sicily/mascali/borgo-barone.html?aid=391668;label=Catch_All-XX-KL_12857061968-wPHlcdV0F5%2A0bfrX1XL5TwS71586169088%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=89b01d4f5157c23aa5ecc82350a1fe20;dcid=1;dist=0;sb_price_type=total;srfid=5285acd780e2566824006d9193d3bf30d4e487d1X1;type=total;ucfs=1& Mäe jalamil, väikesemas külakeses. Suht privaatne, kõrge aiaga ümbritsetud. Grillinurk, bassein, imeline vaade, kõik on olemas. Hind samuti hea. Vaatama soovitaks minna templite orgu ning Alcantara kanjon on üks imeline paik. Ajaloolises Siracusas soovitaks päev veeta nii linna arhitektuuri kui ka Kreeka teatri külastus on muljet avaldav.

Sügisel käisime, maandusime Catanias, võtsime rendiautod ja öömaja oli meil kogu reisi ajal Taorminas. Ilus väike linnake, keskusest paarsada meetrit eemal oli juba väga rahulik. Palju häid restorane ja vaatamist jalutuskäigu kaugusel. Rentisime Tripadvisori kaudu kodumajutuse suht kõrgele mäe otsa ja vaade oli Etnale, linnale ja merele. Ka pimedas oli vaade suht postkaardilik. http://www.tripadvisor.com/VacationRentalReview-g187892-d7649339-Caruso_Luxury_Apartament_with_amazimg_sea_view-Taormina_Province_of_Messina_Sicily.html

Nädala jagasime nii (igal õhtul Taorminas tagasi)

1. Syracusa
  2. Agrigento
  3. Etna
  4. Giardini-Naxos rannalebotamise päev (asub Taormina kõrval, liivane). Rentisime juhiga kaatri ja tiirutasime pimedani kõik läheduse urud ja lahed läbi, viidi isegi jäätist ja õlut ostma.
  5. Lõunasöök, ekskursioon veinimõisas Barone di Vallagrande (bronnisime kõik ette) http://www.villagrande.it/en
  6. Alcantara kanjon, Letojanni rand (kivine), muu seiklemine lähiümbruses, hea söök ja niisama kondamine

Vahepealseid kohti, kus sihtpunkti jõudmisel peatusime ja mida nägime, ei hakka lahti kirjutama, igaühel oma maitse. Vaatamist on. Üle pole mõtet planeerida, igale poole nagunii ei jõua. Me jätsime teadlikult 2/3 saare pindalast välja.

Küsi juurde, kui midagi konkreetsemat teada soovid.

Käisime Sitsiilias sügisel 2012, seepärast paljut pole enam meeles. Meie tegime saarele ringi peale, Palermo-Agrigento-Sürakuusa-Taormina-Cefalu-Palermo. Ainsana olime kaks ööd Taorminas. Taormina on vist Sitsiilia idapoolse ranniku kuumim kuurort, vähemalt keegi mulle nii väitis ja selle järgi sai sinna ka ööbimine võetud. Hea on teada, et kolmnurkses Sitsiilias on igal rannikul erinev meri nii nime poolest, kui ka ranna poolest - juhuks, kui soovite ka rannamõnusid nautida. Niivõrd, kuivõrd seda aprillis teha üldse saab. Idarannikul loksuva Joonia mere rand ja põhi on kivised. Ei ole suured kivid, on selline ühtlane ümaraks lihvitud kruusapuru. Näiteks Cefalus ehk Türreeni mere ääres oli liivarand. Võite öömaja võtta nii idarannikule kui põhjarannikule, Etnale pole pikk maa ka põhjaranniku kuurortitest. Taormina on muidu tore elav kuurort, just rand oligi seal suurim probleem, sest linnake ise on mäe otsas (igast hotellist ja restoranist avanevad hingematvad vaated Etnale) ja randa saamine parasjagu keeruline. Ja kui randa jõuad, siis lähim rand on hotellide erarand, aga rahvaranda pikk matk mööda kitsa sõidutee äärt. Meie Taormina hotelli enam ei mäleta, aga üldiselt on see nii väike linn, et asukoha poolest peaks kõik sobima:) Mis küll oli, et tegime autoga mitu pikka ringi ümber terve linna (ja mäe), enne kui kohale jõudsime, sest tee läheb seal ühesuunalise serpentiinina ja kui õigest tänavaotsast mööda sõidad, siis enam tagasipööramise võimalust pole. Edasi mäest üles, teisest küljest alla ja otsast peale. Suurim keskus idapoolses Sitsiilias peakski vist olema Catania. Ilus linn oli veel Sürakuusa, väga ilus katedraal on seal. Hea toidu leidmiseks soovitan otsida restorane TripAdvisorist. Toidu suhtes peab arvestama kohaliku siestaga. Enne lõunat tasub mingi kolmnurkne võileib vms asi ära osta, et mitte nälga jääda. Kui ma nüüd mõtlen, siis meie teiste reisidega võrreldes on Sitsiilist kahvatumad mälestused. Loodetavasti teil läheb paremini. Kõige eredamalt ongi Etna meeles, ja Agrigentos oli meil elu parim hotell - aga Agrigento kanti teie ilmselt ei satu.

käisime kaks aastat tagasi, lennujaam oli küll Palermo. Reis kestis 11 päeva. Kohe lennujaamast võtsime rendika ja tegime saarele ringi peale. Hea oli, sest nüüd mais lähen tagasi. Sain kena ülevaate, teadmise, et saare kõik neli külge on täiesti erinevad. Taormina on viimane koht, kuhu majutust soovitan, täielik turistilõks, eeliseks vaid soojem kliima ja troopiline loodus.

Käinud ehk muljetavad, kuidas autorent toimis? Kelle kaudu renditi, mis firmast renditi ja kas hiljem oli ka probleeme?

Rentisime http://www.economycarrentals.com lehelt. Head hinnad, tavakindlustus hinnas, aga enne maksmist ei tea, mis firmast auto saad. Meile sattus Maggiore, kus kõik sujus. Kuna tean, et tellitud autot ei saa kunagi, pakuti meie A-klassi mersu asemel Fiat 500L. Muud valikut nagu polnudki, see oli ainus automaatkastiga. Teine seltskond sai Lancia asemel Jeep-i mingi odavama pargimaasturi.

Kohapeal hakati jaurama mingist superkaskost, et kui 110 eurot veel välja käid, siis keegi midagi enne ega pärast ei kobise. Nimelt siis on omavastutus null. Võtsin ja tõesti ei huvitanud kedagi auto ei enne ega pärast, võtmed letti ja kõik toimus minutitega. Kaardil pandi 300 eurot kinni, pärast see vabanes samal päeval.

Käisin paar aastat tagasi, auto võtsin carhire3000 lehe kaudu ja sain Locauto. Kohapeal tekkis Trapani lennujaamas Locautoga probleem ja autot me neilt ei saanudki. Kaduma läka ka 2-3 päeva rendiraha, kuna nende sõnul me loobusime auto võtmisest. Krediitkaarti, mis kaasas oli ei töötanud nende kaardimakse terminalis ja nii me autost ilma jäimegi. Edaspidi väldin Locautot.

Otsisime siis kohapeal lennujaamas, mis firma annab deebetiga meile auto (millegipärast ei tulnud me sellepeale, et teises firmas sama krediitkaarti proovida) ja saime Maggiorest. Võtsime selle super kasko ka, mingeid probleeme ei olnud. Tagasilend oli vara, jätsime auto parklasse ja võtmed kuhugi kasti.

Jamad Locautoga käivad läbi pea igast foorumist. Hertzi ja Avisega pole rahul vaid ameeriklased. Meenus putka, kus Catania lennujaamas sai autot rentida ka ilma krediitkaardita – sulas. Hindu ei vaadanud.

Tulin nädal tagasi Sitsiiliast. Alustuseks, et neil, kes rohkem reisinud ja eriti Itaalias, pole Sitsiilias eriti midagi vaadata. Mandri-Itaalia on võrratult ilusam ja mitmekesisem. Mul on väga raske mõista neid, kes kiidavad Syrakusat või Cefalut. Üks on räpane pommiauk ja teine pisike linn, kus peale ranna polegi midagi.

Positiivne mälestus jäi Palermost - kaos on omamoodi huvitav - ja Taorminast. Sõit Etnale on ilus isegi juhul, kui juba varemgi vulkaane nähtud. Etna parklas tasub tähelepanelik olla ja leida üles parkimiskassa, muidu saab trahvikviitungi loetud minutite jooksul. Meil õnnestus küll välja keerutada, nii et 35, eurone trahv tühistati, aga kontroll on kogu aeg kohal.

Auto rentisime DoYouSpain kaudu Goldcarist. Kasutan seda vahendajat juba aastaid. Ja superkaskot soovitan, eriti, kui on plaan Palermosse minna. Meil ei juhtunud isegi väikest kriimu, aga see oli vist puhas juhus :)

Ei saa viimase kommentaariga küll nõustuda. Huvid on muidugi erinevad, aga ajaloohuvilistel on seal ikka Kreeka ja normannide ajast palju vaadata, samui Erice, põhjaranniku mõnusad väikelinnad, ja rannad, lisaks näiteks matkamine Zingaro hoiualal. Ja pole sellel Cefalu või Trapani jne vanalinnadel la miskit viga.

See, et Sitsiilias pole midagi vaadata, on päris huvitav info. Vaatamisväärset leidus seal justkui piisavalt kõikjal. Isegi Taormina, mis isiklikust vaatenurgast on ilmselgelt ülehaibitud koht, tasus mingil määral nägemist. Sitsiilia on jah veidi teist tüüpi, kui mujal Itaalias, aga täiel määral külastamist väärt. Mägikülad on seal näiteks päris lahedad. Cefalu pole vast tõesti parim näide Sitsiiliast, aga omamoodi lahe sellegipoolest.

Minge messinast praamiga reggio calabriasse ka, ulme ilus promenaad. Reggio calabriast saab rongiga väga ilusasse Tropeasse ka. Olin seal lähedal nicoteras eelmine aasta poolteist kuud, vaadata on väga palju seal lõuna-itaalias, eriti mandril.

Juuni alguses kasutasime perega ööbimiseks seda majakest: http://www.booking.com/hotel/it/i-colori-del-sole-zafferana-etnea.et.html?label=gen173nr-1DCAsocUIhaS1jb2xvcmktZGVsLXNvbGUtemFmZmVyYW5hLWV0bmVhSAtiBW5vcmVmaEKIAQGYAQu4AQbIAQzYAQPoAQH4AQKoAgM;sid=d16f21b69b486bbeaefef9365de817aa;dcid=4;checkin=2016-05-29;checkout=2016-06-04;dest_id=-132774;dest_type=city;dist=0;highlighted_blocks=125000003_90252403_2_2;room1=A%2CA;sb_price_type=total;srfid=e0fd90fb75701cd753b3be3402326bed9c150830X1;type=total;ucfs=1&#availability_target Tegelikult on seal koos kahe kõrvuti asuva maja pildid. Bassein on ühine. Esimese maja alumisel korrusel elab pererahvas ise sees. Hind ei olnud just odav. Meil oli tähtis, et lastel oleks koht kus kiikuda ja ujumas käia. Basseinis kütet pole ja temperatuur sõltub ilmast. Pererahvas räägib inglise keelt kehvalt aga lõpuks saime käte-jalgade abil kõik räägitud. Kirja teel sujub suhtlus paremini, nad kasutavad tõlkeprogrammi abi. Jutu sees tuli välja, et nende sugulaste käes on paras ports maad ja venimõis ja suur peopaik ja palju muud seal läheduses. Perekonnanimi Russo on sealkandis väga levinud. Nende venikeldris jäigi ajapuudusel käimata. Omanikud on sõbralikud ja alati abivalmis, kui miski küsimus tekkib. Maja on päris uus. 2009 aasta piltidel on ainult vundamendiauk. Kohalejõudmiseks tuleb kasutada hoopis aadressi: Poggiofelice 139. See on maja teiselpool teed. Muude aadresside peale jooksevad navid kokku. Maja on ümbritsetud aiaga ja värav on avatav koodiga. Autole on koht hoovis. Natuke kitsas ta on aga saab hakkama. Maja on ise puhas ja heas korras. Enamus vajaminevast oli seal olemas aga see sõltub ka natuke soovidest. Õues oli aedikus väike lammas. Lastele ta meeldis. Kuna tegu siiski külaga, siis koerte haukumist on üksjagu ja hommikul tuli kahe kuke vastastikust kiremist taluda. Päike loojub Etna taha ja seega kaob õhtul kiiremini varju. Sisuliselt algab Etna nõlv teiselpool teed maja aia tagant. Sealt ülespoole on ainult võsa ja puud. Terassilt ja akendest on vaade Etnale. Mägi on siiski veel liiga kaugel. Lähim linn on Zafferana Etnea. Umbes 3 kilomeetrit. Läheduses on ainult mõnes ostukohad. Liikumiseks kasutasime autot. Tee on kitsas ja meie mõistes kõnniteed seal eriti pole, kui tahaksid kuhugile jalutada.