Ees ootab reis SmartLynxiga ning internetist uurides on käsipagasit lubatud kaasa vedada 5kg. See tundub nii naeruväärselt väike kogus võrreldes teiste firmadega, kus käsipagasit võib kaasas olla 8-10kg (eriti arvestades, et äraantavat pagasit võib ka maruvähe olla), et tekkis küsimus kui väga nad seda käsipagasi kaalu jälgivad? Eriti kui mõõtudelt on käsipagas nii suur nagu ta võib olla (kasutusel on CabinMax kott, mis mõõtudelt sobib käsipagasiks, lihtsalt mahutab oluliselt rohkem kui 5kg).
No see, et suurt pagasit kaalutakse on täiesti normaalne. Ma pole varem sellest lennufirmast üldse midagi kuulnud (nüüd Googeldades muidugi leidub igasugust toredat infot, aga jättes see kõrvale) ja seetõttu jäingi mõtlema, et tõenäoliselt on see 5kg piirang põhjusega pannud ja kuna ma nii väikest piirangut pole mujal varem näinud, siis hakkasin lihtsalt mõtlema, et kas pean poole kraamist maha jätma kui käsipagasis on a la 8-9 kg asju. Kott on mõnusalt mahukas küll ja tõenäoliselt saaks sinna osavalt pakkides sisse suruda suure pagasi vääriliselt kraami, riideid jne, kuid sellest ei muutu koti enda mõõtmed ja mahub ka kõige nõudlikuma lennufirma käsipagasi mõõtudesse... AGA kuna SmartLynx minu jaoks uus kogemus, siis igasuguse jama ennetamiseks otsustasin üle uurida. Nüüd on süda natuke kergem igaljuhul, aitäh teile vastamast! :)
Käsipagas on jah 5 kg ning enamasti seda ei kaaluta, kuid olen lennule registreerimisel näinud, kui seda on kaalutud ja ülekaalu ning suuruse tõttu lastud äraantavasse pagasisse anda. Ilmselt check-in lauas visuaalselt vaadakse üle ja otsustatakse, eriti kui tegemist suurema koti või kohvriga. Smartlynxi otselendudele registreeritakse vist kõik lennud vaid lauas, mitte netis.
Sellel teemal võib küll kogemusi heietada, aga reaalselt need ei maksa ju midagi. Kui sul on ikkagi limiit ees, siis sa pead sellega arvestama ja kellegi kogemus üks või kaks või kolm korda ei anna sulle mingit garantiid.Oma kogemusel on Air Baltic väga hea näide - lennanud kümneid ja kümneid kordi, kui pole käsipagasile tähelepanu pööratud. Samas olen selle aja jooksul 2 või 3 korda näinud, kui väravas on käsipagasit kaalutud ja inimesed reaalselt tagasi saadetud pagasit ära andma.Oma südamerahustuseks võid siis üleliigsed asjad taskutesse toppida ja pärast turvakontrolli tagasi kotti panna :)
Charterlendude puhul on 5-6 kg täiesti tavaline käsipagasi kaalupiir. Ja käsipagasi kaalumist harrastavad ka just charterid. Isiklik kogemus nii Tui kui Thomas Cookiga. Kui ikka letis check-in, siis pole mingit varianti kaalumist vältida.Käsipagas läheb ka seetõttu juba kaalule, et minu nimetatud firmadel on käsipagasi ja registreeritud pagasi kaalulimiit ühine.
norsu, teoreetiliselt on muidugi võimalik oma kott pileti registreerimise ajaks kuskile nurga taha jätta, aga ma ei usu, et kugi paljud inimesed seda võimalust kasutada tahaksid. Meil ootasid lapsed veidi eemal, kuid kohe paluti kõigil leti juurde tulla ja kaalule läksid ka laste väiksed seljakotid.