Talvine autorent Saksa-Austria

Plaan jaanuaris Münchenist auto rentida ja sellega Austriasse, Mayrhofenisse sõita. Mingi sait pakkus lisaks veel talvekumme ja lumekette, muidugi lisatasu eest.
Ok, ketid on maitse asi(eestlane saab üldjuhul ilma hakkama) aga kas talvekummi kui sellise eest tõesti tuleb eraldi maksta ?
Kas siis muidu on autol suvekummid all, mis tähendab, et suvekummiga sõit lubatud ?

Hea meelega ei märgiks sinna lisadesse midagi.

Kesk- ja Lõuna-Euroopas on suvekummidega sõit aasta läbi lubatud ja tavaline asi. Mägiteedel on sageli talvekumm ja ketid kohustuslikud ja usu mind, suvekummiga lumesajus hakkama ei saa.

Viamichelini järgi (kui mõtled ikka seda Innsbrucki lähistel asuvat Mayrhofenit) saad tee peal pisut mägisemaid pinnavorme ikka ka. Kettideta saab ehk läbi, kui pole erakorralisi olusid, aga talverehvid lase parem vabatahtlikult peale panna.

Mayrhofenis 5 korda suusareisil käinuna julgen väita:

  • kui lumega on jaanuaris sitasti, siis saad suvekummiga hakkama (kiirteest, kuni Mrh-nini lauskmaa). Aga ... KUI ... Markohvkinist ülespoole ei sõida! Sellel teel on järske tõuse- langusi ning, kui Markohvkinis sajab uduvihma, sajab kraad ülalpool peent lund, mis kohe libedaks sõidetakse. Kuid talvekummiga saab ettevaatlikult hakkama.
    Lähed hommikul ilusa ilmaga, milleks ketid. Pärast lõunat hakkab valget sulasitta taevast kaela tulema (tavaline mägedes, kus meri lähedal), kette pole, panedki kurvis otse või teisele sisse!
  • kui lumega ei ole sitasti (andku mulle jumal, et see sel talvel nii oleks), siis vajad talvekumme ja/või kette ka Markohvkinist ülespoole mitte minnes.
  • kui lumega on ropult hästi (hingeõnnistus), siis vajad üles Hintertuxi sõiduks kette, kui tahad hommikul esimesi triipe tõmmata. Lõunaks, kui puudrifännid on üles tõmmanud, lükatakse tee enam vähem puhtaks (kui juurde ei saja).

Minu teine soe soovitus laupäeval Markohvkinist tagasi kodu poole sõitma hakates- tõmba sealt uttu NII vara, kui saad, sest lõunaks (laupäeviti) on orust väljasõit Markohvkinist kuni kiirteeni umbes. Keskmine 10 km/h. Oma kogemus. Sest kogu org üritab tühjaks sõita samal ajal, kui uus vahetus üritab orgu uuesti ära täita.

Ja kui sul kohe eriti ei vea, siis satud seal ka kiirteed sõitma näiteks kerge lumesajuga.
Mina läbisin samal korral, kui Zillertali orus ummikus venisin, selle oru ja kiirtee kuni Salzburgini, oli mingi 130 km kokku ... jah, te ei usu ... 10 tunniga!!! Ei valeta. Sadas kerget, kuid paksu märga lund, kiirteel õhuke lumekiht peal. Kuni Salzburgini vahest liikusid 10 km/h, vahest seisime, kordamööda. Õll ei mahtunud põide ära, pole ullu, astud Transitist välja, läbi mürabarjääri ukse teisele poole, põis tühjaks ja kiire sammuga bussile järgi. Pidurdada polnud vaja ...

Põhjus- SUVEKUMMID!
Talved pehmed, tasandikul lund pole, talvekumme pole vaja ja fritsud ning muud lõunaeurooplased ei oska ju ootamatus libeduses autot enam vähemgi valitseda.

Laast bat not liist.
Kolm orgu ehk Les 3 Vallees ehk Val Thorensi või Meribeli või Courcheveli üles sõites soovitan igal juhul omada kette. Juba kiirteelt keskustesse sõit võib lõppeda kurvalt, kui lund sajab ja palju autosid, tee sõidetakse kohe jäiseks. Kõigil kolmel teel on järske lõike.

Hindad sa ketirenti kordaläinud suusapuhkusest kallimaks?

Olen mitmeid kordi käinud suusatamas Austrias-Sveitsis kodust oma autoga ja Prantsusmaal Milanost võetud rendiautoga. Kordagi ei ole käinud ilma kettideta, kuna pean neid hädavajalikuks ja lumesaju korral osadel mäkketõusu lõikudel lausa keelatakse sõita ilma nendeta!
Tegelikult on kette vaja läinud ainult ühe reisi kahel päeval.
On variant, et jälgida ilmaprognoosi ja vajadusel osta need koha pealt, mis ei olegi võib-olla rendihinnast palju kallimad aga eks see segab jälle puhkuse nautimist.
Korra anti Milanost tellitud rendiauto puudumisel neliveoline Hyundai Tucson. Sellega oli suverehvidega ka üllatavalt hea pidamine. Kuigi elasime suht järsu tõusu taga, ei olnud lumega probleemi ja kette ei pidanud vajalikuks paigaldada. Kõike saab ka talupoja mõistusega lahendada :)

Val Thorens-ist alla olen ilma kettideta tulnud. Päris pull oli vaadata kui vanad üleni sopastena neid alt ära võtsid. Üles, tõsi küll poleks vist ilma saanud.

Aga kas siis pole mõttekam combo suvekumm+kett e. kui lumine siis täisgarantii et igal pool kenasti liiklema pääseb.

Ja palju need umbkaudu bensukates maksta võiks? Rendifirma lehekülg - ketid 53 EUR
kummid 107 EUR

Kettidega on selline lugu, et need on kummi mõõdu järgi. Kui bensukast õige mõõdu leiad, siis üle 25 EUR-i nad ei maksa. 53 EUR-i eest võid need ilmselt endale päriseks jätta :)). Kettide panemiseks on mõistlik kaasa võtta vana tuulepluus, millest kahju pole (prügikasti kaup). Kui enne kette alla pannud pole, siis on mõistlik seda proovida enne kodus. Kehva ilmaga nõlva peal "leiutamine" pole üldse mõnus.

Avis pakub autorendipakette just nimelt suusatama minejatele. Paketis siis ketid ja ski-rack. Samuti saad ka võtta auto, kus on vähemasti M+S kumm all - see ajab kah asja suurepäraselt ära.
Võta lahti avis.ee, pane rendikohaks Müncheni lennujaam, sisesta kuupäevad ja vaata, mida pakutakse.
Soodustusi saab Avisest ka erinevate kaartidega - nt. SAS Eurobonuse või VISA Gold kaardiga. Eurobonuse puhul on kaardi tagaküljel koodid autorendifirmade jaoks.

Mind ajas küll naerma, kui õrna lumesajuga, kus lumi enne maale langemist juba sulas, olid teeääred usinaid eurooplasi täis, kes kette alla toppisid ja pärast nendega 30-40 km/h edasi põristasid.

Loen ja imestan. Ise korduvalt Mayrhofenis ja selle ümbruses käinud ning ilusti lamellidega hakkama saanud mägedes ronides... kohalikud muidugi lasid mustal asfaltil ka lumekettidega ringi.

Saksamaal eelmisel talvel lumisel ajal Frankfurdist autot võttes pakuti kas suvekummidega või lisatasu eest talverehvidega autot. Väidetavalt ei tohi Saksamaal lumesaju või lumise tee puhul suverehvidega sõitta ning võetakse rajalt maha+ trahv(avise müügiinimese jutt muidugi ka),

Talverehve puudutav seadus Saksamaal on üpris laialivalguv. Ütleb ta umbes nii et talvetingimustes, jäiste ja lumiste teeoludega, peab juht tegema kõik võimaliku turvalisuse huvides ja muuhulgas peavad all olema ka talverehvid. Mingeid kuupäevi mis ajast mis ajani selles pole.

Jaanuari lõpus Münchenis öeldi ühe rendifirma desk-ist et nüüd on uus seadus ja Saksas talverehv kohustuslik.