Transiidireisijad, tähelepanu!

Tulime just oma seltskonnaga Saigon-Moskva-Riia ja lennul juhtunust tahtsin ka siin rääkida. Kindlasti on enamusele meie juhtunu tuttav, aga äkki mõni siis paneb midagi kõrva taha :)

Seega: hing-pidi-peaaegu-seisma-jääma-kogemus viimaselt reisilt: meil olid ostetud lennupiletid Riia-Moskva-Ho Chi Minh City-Moskva-Riia ja kogu reisi teenindas Aeroflot. Esimene ots läks hästi, aga tagasiteel meie lennuk lendas HCMC'st hiljem välja ja juba sõidu ajal saime me aru, et järgmisele (Moskva-Riia) me ei jõua, liiga vähe aega jääks ümberistumiseks. Käisin siis stjuardesside vanemaga rääkimas. Ta lubas meie jaoks teha kahte asja: 1. teatada lennujuhtimiskeskusele, et 4 hilinejat pardal (et võimalusel meie järgmist lendu loetud minuteid kinni hoida. Ütles ka, et garantiid ses suhtes pole, on olnud nii ja naa) ja 2. laseb meid lennukist välja esimeste seas.
Uus lend pidi väljuma 18.35, me saime lennukist välja ehk 18.28... Esimeste seas saime välja ja siis me lihtsalt jooksime! Õnneks oli pea iga nurga peal keegi transiidiosa teenindajast, kes karjus meile Рига ja näitas käega teed ja me vaid jooksime. Jooksime elu eest. Õnneks oli kõik ühes terminaalis, aga see terminaal oli ikka suur! vahepeale jäid ka passikontroll ja läbivalgustus. Viimased pool maad jooksid meiega nad veel kaasa ka, sest erinevaid suunavaid silte oli palju. Et me jooksime kõik erinevas tempos, siis oli neid kaasajooksjaist abistajaid mitu, ühel isegi kõrged kontsad :). Tempo ja närvipinge oli suur, aga lõpuks jõudsime 2 min. enne väljalendu lennukisse ja nad (uus lennuk) ootasid meid ära!
Meie arvamus Aeroflotist on mäekõrgune! VÄGA abivalmid inimesed! Respect!
P.S. igast reisist peab olema miskit erilist, mida hiljem meenutada. See siin on üks neist sündmustest.
Seega: sarnane olukord teil = rääkige lennusaatjatega!

sarnane olukord teil = rääkige lennusaatjatega!

Kogenud Vene raudteega reisijad on sama rääkinud. Kõigepealt tuleb vagunisaatja läbi ...kkuda ja edasi läheb kõik nagu lepase reega.

Mitte nagu lepase reega, vaid nagu kiirrongiga :P

Äääähh aaa kui vagunisaatja on meesterahvas?

Mis sellisel juhul pagasist saab? Seda nad ju küll paari minutiga ühest lennukist välja ei urgutse ja teise peale ei saada. Saadeti hiljem järele? :)

pagas - kui lennuk maandunud, seisab see umbes 15 min nn niisama: sanitaararst peab andma loa inimesed välja lasta jne. Selle aja sees tõstetakse kohvrid maha ja need on uues lennukis isegi kiiremini, kui keegi alles terminaali ukseni saab

Jutust ei tulnud välja, et kes jooksu võitis?

Minul on sarnane kogemus olnud Turkishiga Istanbulis, et oldi saabuval lennul vastas, aitamaks läbi lennujaama rahvaste paabli slaalomit joosta :) aga on ka kõrvale tuua teistsugune juhus, kui umbes 5 minutit maha jäime ja kuigi pilet oli üks, siis seda uskumatum tundus. Aga see halvem juhus oli enne, niiet...elu on neid vist pisut õpetanud, sest ega see hotelli majutamine koos transfeeri ja toitlustamisega päeva lõpuks odavam ei tule :), seda tehti siis kui me maha jäime aga kuna kõik oli nii kenasti korraldatud, siis see halb pöördus hoopiski meeldivaks :)

Olles Frakfurt am Mainis paaril korral pikemat ümberistumist ootamas, lõbustasin end sageli "hilinejate" jälgimisega. Oli ka jooksjaid, kuid enamasti transporditi rahvast "golfikärudega". Sõiduk või kaks oli väravas vastas, abistajaid mitu, kõik pakiti kiirelt peale ja go-go-go!
Aga üldjoontes, kehtib rahavalik ütelus: "Küsi ja sulle vastatakse!".

Mul oli sarnane kogemus lennul Istanbulist üle Ankara Ida-Türgisse Karsi. Istanbuli lend hilines ja Ankaras jooksutati meid Karsi lennukile, mis kohe hääled sisse pani. Seal selgus ka põhjus - lennuk oli suuremalt jaolt täidetud Türgi põllumajandusministri ja tema kaaskonnaga, kelle saabumist Karsi tervitas puhkpilliorkester ja punane vaip.
Olime oma pagasi pärast üsna mures, kuna see loomulikult lennule ei jõudnud, seda ka seepärast, et oli registreeritud vaid Ankarani. Lennujaama töötajad võtsid asja rahulikult ning soovitasid oodata järgmise päevani, mil järgmine lennuk pidi tulema. Ja tuligi, koos kahe sõduriga, kes pidulikult meie seljakottidega lennukist välja marssisid :=)

Täpselt sama teema oli, kui tulime HCMC-st. Lennukist saime välja 18:30 aga Riia lend lahkus juba 18:35. Lennuk hilines turbulentsi tõttu. Lisaks olime lennukis täiesti taga. Aga meid oodati ka igalpool ja juhatati ning Riia lend läks natuke hiljem välja siis. Umbes 10 minutiga jõudis lennujaama läbi joosta. Pani reisile korraliku punkti. Pagasi jõudsid ka ühest lennukist teisse 10 minutiga viia.

  1. jaanuar. Ma usun, et eluks ajaks jääb meelde, kuidas riisimüts peas läbi Moskva lennujaama jooksin.

Samas, mina Aerofloti suhtes nii heale arvamusele ei jäänud. Nimelt Riiast Moskvasse sõites jäi mul eesistme taskusse iPod koos kõrvaklappide ja raamatuga. Lennukist lahkudes ja bussi jõudes sain aru, et need jäid maha. Kohe lennujaama jõudes uurisin seal international flights lauast, et kaas saaks ära tuua need lennukist. Lasid meil siis oodata ja helistasid ning mingi 20 minutit vaatasid meid pahurate nägudega ning siis ütlesid, et lennukimeeskond ei leidnud midagi. Kuna mul oli veel järgmine lend Aeroflotiga ees ja ma olin ikkagi Venemaal, siis ei hakanud suurt skandaali tegema ja karjuma seal inimeste peale. Samas olen 100% kindel, et see jäi lennukisse ja keegi lennukimeeskonnast selle endale omastas. Võib-olla jõudsid ka koristajad käsile. Igatahes reisialgusele andis see negatiivse tooni. Tagasitulles jälle see 10 minutiga lennukivahetus oli väga positiivne ja siis jättis Aeroflot väga hea mulje ja ma usun, et üleüldiselt ongi tegemist hea firmaga aga kahjuks lihtsalt 1-2 inimest võivad kogu organisatsioonist väga kehva mulje jätta.

TNT, vähenda oma ootusi. Mul jäi Lufthansa lennukisse prillitoos. Tabasin selle ära kohe pärast lennukist väljumist. Aga lend (FRA-JFK) oli pikalt hilinend ja öeldi, et ei ei ei ei EI EI EI EI, lennukisse tagasi ma ei saa. Ja keegi ära tuua ka ei saa. Tehku avaldus! Kirjutasin - täpselt - mis ja kus. Ja sellega kõik lõppes. Mul on silmad üle -10 ja mu prillid on kallimad kui iPod.

Eks loota võis ikka, et tuuakse ära, eriti kui lennuk otse akna ees ka, aga noh mis seal ikka. Ega asi ei olegi nii rahas vaid pigem selles, et kedagi eriti ei huvitanud. Aga ma juba selle unustanud. Alguses oligi kahju pigem kaotatud raamatust, mis just muutus põnevaks ja siis jäi niimoodi pooleli. Samas nõustun, et prillid kindlasti palju olulisemad asjad kui iPod või raamat ja nendest niimoodi ilmajäämine veel hullem.

TNT - ah sina see siis olidki see pikk ja lillelise riisimütsiga peas. :)
Me saime teist kõvasti varem lennukile

Andres ja TNT kui palju teil algselt kahe lennu vahel ümeristumise aega oli?

Algselt: 50 min. Õnneks on see aeg ka Aerofloti reeglite kohaselt min. aeg, mille puhul nad vastutuse võtavad.
Piletid ostsime meie Budgetair'i kaudu, kes sellise ajalise kombinatsiooni ka välja pakkus...

Hei AndresR. Jaga palun infot transiitviisa vajaduse kohta antud lennul. Kas oli vaja või mitte? Endal on mul sõit ees Tallinn-Moskva-Hanoi ja ooteajad Moskvas on 6,45 h ja tagasitulles 2,05 h (lennutaja Aeroflot). Lugedes Aeroflot kodukat, siis justkui ei ole vaja, kui ooteaeg ei ole üle 24 h. Kuidas teil oli?
Tänan ette juba!

Ei, Šeremetjevos pole transiitviisat vaja, muidu Aerofloti ettevedamine üldse ei toimiks ning Tallinn-Moskva lende poleks olemas, seal ilmselt 90% lendajatest on kuskile edasilendajad. Ja keegi neist ei vaja transiitviisat :)

Liinu,
kui sul lennud ühel piletil (see, mis sulle emailile tuli), pole viisat vaja. need 6 ja 2 tundi sa viibid transiittsoonis, sealt välja ei pääse, seega pole ka viisat vaja.

Kui sa ostsid alguses Tallinn-Moskva, järgmine päev nt Moskva-Hanoi, sa vajad viisat, st lendad Moskvasse, võtad kohvri, lähed piltlikult öeldes lennujaamast välja ja uuesti sisse, et jõuda Hanoi lennule.

see ei kehti vaid Aerofloti puhul, aga ka muude lennufirmadega