Treenimine jalgrattamatkaks

Kas ja kuidas keegi treenib pisut pikemaks jalgrattamatkaks? Mõte on suve teisel poolel teha 2nädalat - 1kuu pikkune tiir ratta seljas. Mõnda aega olen üritanud ennast juba pisut rohkem liigutada ja seoses sellega tekkis küsimus, et kuidas teised matkaks valmistuvad. Mis siinjuures üldse tähtis on? Ei tahaks, et matk päris agooniaks ainult kujuneb :D.

Ma lähen roheliste rattaretkele ja harjutan sel moel, et sõidan iga päev rattaga.

Sõida võimalikult palju rattaga. Ja kontrolli, et ratas oleks korras. Kõik.

Ja miks peaks matk agooniaks kujunema...? Matk peab ikka mõnus puhkus olema, mitte agoonia :)

Selge see! Mõtlesin, et vahest on kellelgi midagi sisukat ka öelda. Olles füüsiliselt tugevam on ka lihtsam kurnavamat matka nautida. Kas pole? Kuigi ma ei lähe võidusõitu tegema oleks siiski tore suuta päevas pikemaid distantse läbida.

No mida sorti sisukaid ütelusi sa meilt ootad? Kui tahad päris treeningnõuandeid, siis selleks on rattasportlaste foorum, http://velo.clubbers.ee. Aga kui jutt on lihtsast matkast, siis on treenitusest tähtsam see, et pepu on sadulaga harjunud ja ratas sulle pikaks sõitmiseks sobiv. Ja üleliia palju kola ei tasu kaasas tassida... Ongi kõik.

Rattamatkaks valmistumisel on kõige raskem ülesanne pikaks matkaks sobilike rattakottide ostmine. Sellest on tripis varem ka juttu olnud.

No ja suhtumine "matk on kurnav" viska ka peast välja.

Nii, väga tore. Paar mõtet sinu postituses juba oli. Aga mitte päris see, mida oleksin oodanud.

Ootaks mõtteid inimestelt, kes ise on võtnud ette veidi pikemat sorti rattamatku või jumal teab mis sorti matku. Vaadates välismaa samateemalisi foorumeid on seal peaaegu alati rubriik ka treenimise kohta. Huvi oli, et kas meil siin ka mõni asja tõsisemalt võtab ja valmistub katsumuseks. Kui sa oled juba palju aastaid töötanud väheliikuval töökohal, siis mitu nädalat jutti ratta seljas väntamist on küll kurnav. Ok, see ei ole midagi konti murdvat, sest vastasel juhul ma seda ei plaaniks, aga väike treening ei teeks paha.

Võin oma küsimustega kolida teise foorumisse, aga minu meelest võiks selline rubriik olla ka trip.ee's. Või ma eksin?

Mis mõte on velo.clubbersi teksti siia kopeerida? Seal kõik kirjas, mis algajale abiks.

Ise sõitsin kunagi Tallinn-Haapsalu-Tallinn 8,5 tunniga ära. Enne seda olin sõitnud u. 500km ringi n.ö põhja alla. Õhtul oli veidi väsinud olemine, aga järgmine hommik oli juba OK.

Võta omale eesmärgiks, et kuni matkani püüad teha nädalas 3x trenni kestvusega näiteks 2-3 tundi, mõõduka pulsiga ning kilomeetreid ühe treeningu kohta 30-60 (sõltuvalt teeoludest).

Kui sa oled siiani vähe liikunud ja kardad, et vöhma ei piisa, siis vöta enne matka oma päevakavva aeroobne treening. Aeroobika, bailatino, vesijooks jne jne, vali ise vastavalt huvidele.

Vesijooksu või aeroobika asemel käi (tuttavatega) koos rattaga sõitmas. Sa võid end lolliks bailatiinotada, aga see ei aita - kui sõitnud pole, on sul esimese matkapäeva järel pepu nii hell, et teine päev on tõesti piin. Ja kolmas ja neljas ka.

Küll ja küll on roheliste rattaretkel nähtud kodanikke, kes kevadel esimest korda sadulas. Üldfüüsilise tasemest hoolimata on neil seal suht vilets olla. Rattasõiduga peab harjuma ja seda ei asenda miski muu.

Aga kui tõesti treeningut tahad, siis minu soovitus on orienteerumas käia. Nädalas kord või kaks maastikul joosta, umbes tund aega korraga, õpid kaarti lugema ja kompassi kasutama, lisaks näed selliseid nurgataguseid, kuhu muidu ei satu. Või siis käi rattaorienteerumas, http://www.okomme.ee teisipäevakutel (sobib küll vaid Harjumaa inimestele), saad kaks kärbest ühe hoobiga :)

Tripp (kah väheliikuval töökohal)

Sama probleem, millele üritan vastust leida. 3-4 aastat käinud ilma treenimata istuva töö kõrvalt Eestis kuni nädalasel matkal. Päevas kuni 100 km sõita ei olnud probleem, välja arvatud tagument. Põhiline, millele tähelepanu pöörata, on varustus: rattapüksid (varem mul neid polnud), rattakott (mul Ferrino 70 liitrine ja Authori suht väike kott), kerge ja väike magamiskott, madrats ja telk (mul nüüd Ferrino Lightec 1100, Therm-a-Rest ProLite 4 ja Ferrino Lightent2 - kokku 3,3 kg ja mahuvad Ferrino koti pealmisse kotti ära). Sel suvel tahan Alpides 4-6 nädalase matka teha. Eelmisel suvel hakkasin end selleks liigutama: 2-3 korda nädalas rulluisku ca 10 km kord - sel aastal enam ei tee, sest see suht traumaohtlik ala ja ei taha matka asemel kipsis olla. Sügisel alustasin jooksuga, samuti 2-3 korda nädalas ca 10 km kord. Nüüd kevadest üritan jalgrattaga vähemalt kord nädalas pikema sõidu teha. Suitsetamist üritan ka maha jätta; see ju võtab põhiliselt võhma vähemaks; aga ei ole veel õnnestunud:( Eks siis juulis selgub kas oli piisav treening.Optimistliku variandi järgi tahaks ca 2500 km maha sõita, keskmiselt 80 km päev.

on minu arvates parim treening lisaks jalgrattasõidule:) ise olen lisaks roheliste rattamatkatedele käinud rattamatkadel Iirimaal, Korful, Sitsiilias ja Sardiinias. Enne Iirimaad ei olnud üldse trenni teinud (vahetult enne reisi sõitsin rattaga u 100km:). Tänu spinningule on matkadel palju lihtsam olnud. Rattapüksid mulle ei meeldi, aga asju peaks muidugi kaasas olema võimalikult vähe...

Tänud kõikidele vastajatele! Paljastan siis ka oma treeningplaani. Olen nõus, et parim rattatrenn on rattaga sõitmine ise. Aga kahjuks ratta jaoks tihti 2-3 tundi leida on päris keeruline. Töö tahab koju järgi tulla ja sageli õhtuti aega pole. Nii ma siis käin nädalas vaid 2-3korda 2h sõitudel ja 4x hommikuti 6-7km metsajooksul. Viimane peaks üldisele aeroobsele võimekusele vast pisut kaasa aitama. Väikseid positiivseid muutusi on märgata, aga maksimalistina sooviksin loomulikult enamat. Pingutusest taastumine on küll uskumatult paranenud. Eks näis kuidas matkal läheb.

2-3 x nädalas on ju küll tihti. 4 korda nädalas jooksmist lisaks, brr, tundub juba liialdusena :)

Roheliste retkel oli näha neid inimesi, kel töö kodus järel käib ja sõitmiseks aega pole. Teine päev sõitsid nutuga ja sadulas püsti, kolmandal päeval läksid sirgelt läbi Räpina Tallinna poole tagasi.

Mis keskmiseks päevaseks kilometraaziks plaanitud, et säärane trenn ette võetud? Ja saan ma õigesti aru, et see 2..3x2h+4x6..7km kava suht tühjalt kohalt käiku sai lastud? Sel juhul raudne tervis..

Mulle tundub see jutt ikka natuke mulana - kes sellist koormust talub ei küsi nii mõtetuid küsimusi. Vabandused mittepositiivse kommentaari pärast aga ma olen kogu oma teadliku elu trenni teinud.

Üldiselt kehtib matkajate hulgas reegel, et enne matka peaks 2-3 matka pikkust olema matkale omasel viisil läbitud.Siis ei kujune matkast suur enesepiinamise üritus.Jalgrattasõidul võtavad harjumata inimesel esimesed 300-500 km tagumiku valusaks.Pikemale matkale minnes peaks endale selgeks tegema, kuidas on järgmiseks päevaks taastumisega lood ja kui mitu päeva järjest suudate ilma puhkepäevata liikuda.