Türgi ilm aprillis

Kas on keegi see aasta käinud juba Türgis puhkamas?

Oleks soov perega minna aga pisut murelikuks teeb ilm.

Kas soovitate praegu Türki minna või pigem mitte?

Löö google otsingusse Foreca ,sisesta Türgi piirkond ja näed eeloleva 10 päeva tunniajalist prognoosi.Ka 30 päeva ennustust saad näha.

Just jõudsime Türgist, viibisime Belekis (03.04-10.04). Lennud olid eestlasi täis ja tagasi tulles oli enamusel ka pruun jume :) Meie jäime puhkusega väga rahule, oleks heameelega kauem olnud. Enamus päevad olid päikeselised, 2 päeva neist väga kuumad - UV näitas 7/10, kõrbesime isegi ära. Vihma me ei saanud, viimane päev oli ainult väga tuuline - käisime Land of Legendis ja seal enamus atraktsioonid olid selle tõttu suletud, samas päikese käes oli ikkagi mõnus. Üldiselt hommikud ja õhtud olid jahedamad - pidi pusa peale panema. Pilved kadusid kuskil lõunaks ära 12-17:00 oli mõnus soe päikese käes basseini ääres lebotada - hotellil oli soojendusega bassein ka, aga ise eelistasime nahka külmas jahutada. Merevesi oli 20 kraadi, mis meile tundus isegi soojem kui basseinis. Seega oleneb puhkuse eesmärgist ja kindlasti ka hotelli asukohast :)

@Gretlin, kuidas üldine olukord Türgis, kas poed ja turud avatud, kuidas liikuda sai?

Me väga palju ringi ei käinud, aga seal, kus me liikusime (Antalya lennujaam, hotell Belekis, lõbustuspark Land of Legends) tundus olukord väga okei - st. enamasti oli kõik avatud, teenindajad kandsid maske ja maskid/desoained olid klientidele tagatud.

Lennujaamas olid poed/kohvikud avatud. Mask kohustuslik nagu ikka.

Hotellis olid samuti poed/kohvikud/söögikohad/baarid lahti ja mida soojemaks läks ilm, siis avati ka restorane järjest juurde. Olid ka mõned live esinejad nii siseruumides kui välibaaris. Maski kandsime hotellis sees liikudes, väljas olles mitte.

Transfeeri kasutades olid maskid kohustuslikud. Hotellist võimalik ka võtta nt. juhiga auto ainult endale terveks päevaks, et ringi sõita.

Lõbustuspargis oli meie külastuspäeval väga kõva tuul - siis paljud atraktsioonid olid selle tõttu suletud, kuid vaatamata sellele oli väga palju lastega peresid (söögikohad lahti, suveniiripoed, väiksemad atraktsioonid, isegi veetegevused ja toimus ka delfiinishow). Pargi kõrval ostlemise tänaval (shopping avenue) olid avatud kohvikute/restoranide väliterrassid (burger king, starbucks jt..) ja ka kõik riiete/ehete poed olid lahti :) Maski kandmine oli pargis sees kohustuslik, shoppamise tänaval kandsime ainult poes sees. Lõbustuspargis desinfitseeriti atraktsioone peale igat kasutuskorda, tualeti ustele pandi kellaaeg ja silt, et puhas.

Teised eestlased, keda kohtasime, käisid Beleki kesklinnas turgudel (taksoga) ja väidetavalt olid need ka avatud :)

Nädalavahetusel provintside vahel liikumiseks olid vist rakendatud täiendavad piirangud, mis meid ei häirinud - täpsem info siit: https://reisitargalt.vm.ee/riigid/turgi/

Me olime samal ajal 3.04-10.04 Kemeris ja seal olid küll jahedavõitu, enamasti pilvised ja tuulised ilmad. Merevesi üle 17 C ei tõusnud.   Meid ei häirinud kuna see polnud meie jaoks rannapuhkus.

Antalyas olid ostukeskused, suuremad paremad poed avatud, nii ka Kemeris jm.  Turistidele piirangid liikumisele ei kehti!

Türgis Belekis ja Alanyas olen käinud viimased 15 aastat ,soe päikseline ilm alates Aprilli viimasest nädalast  ja sealt edasi,enne seda loterii.

Uus soojalaine laupäevast tulekul. Pühap-esmasp näitab juba 29-30kraadi.

Laupäev oli Alanyas ikka väga jahe. Tuuline.  Pühapäev sai veidi isegi päevitada ja meres ujuda. Samas, nagu päike kaob, on päris vilu. Eile ja täna trippisime nii kaugel, et nautisime lund

Soovitan jälgida Venemaa tegutsemist. Ta sulgeb suurem osa otselende Türki ja soovitab sinna mitte lennata. Olukord Türgis on halb

Sellise info korral oleks hea viidata allikale. Bloombergi teatel peatatakse tõesti enamik regulaar- ja tšarterlende Türgisse 15. aprillist kuni 1. juunini, kuid seda eelkõige Türgi karistamiseks toetuse eest Ukrainale. Ilmselt on omajagu tõde ka selles, et Venemaal tõi 80% välismaal nakatunutest viiruse Türgist. Aga Venemaa statistika on teadagi.

Annan siis viite. Eks igaüks otsustab. https://www.gazeta.ru/social/2021/04/12/13556024.shtml

Mul oli ka esimene mõte poliitikale, aga see ei ole ainus, Türgi koroonanäitajad lähevad praegu raketina üles, vt Daily New Cases in Turkey https://www.worldometers.info/coronavirus/country/turkey/ .

No eks siis venelased hakkavad läbi naaberriikide keelatud sihtkohtadesse reisima, nagu (vähemalt) ükskord juba varemgi on juhtunud.

Ise olen Türgis kahel korral märtsis käinud, meie jaoks oli täitsa soe, tublimad praadijad kõrbesid ära ka:)

Ei usu et see sedakorda poliitiline sanktsioon oli, kuna samas potis serveeriti nii Türgit kui ka Tansaaniat ning viimase puhul on väheusutav et teda Ukraina tõttu karistati... Aga ega see Tagiili turiste kohuta, lihtsalt tehakse väike kõrvalepõige Valgevenesse.

Sai Istanbulis veedetud nädalake märtsi lõpus. Maski pidi kandma igalpool, väljas olles kui juhtus nt kiirabitöötaja läheduses olema ja endal mul mask jalutades nina alla tõmmatud, kästi viisakalt ninaette tagasi panna. Muidu olid kõik poed ning restoranid avatud, hotelli basseini osakond oli suletud koroona tõttu, samas jõusaal jällegi avatud. Lendasime läbi Soome, kuna tollel hetkel polnud Eesti liin veel avatud, kuid kõik toimis väga hästi ning peale maski kandmist ei täheldanud erilist muutust korontsi eelse ajaga.