Vietnam ja Kambodža

Tere! Paluks nõu ja kriitikat. Piletid Hanoisse taskus, reisiplaan on esialgu selline:

04.02 - ~16:00 Jõuab lend Bangkokist Hanoisse. Plaan on õhtul minna öörongiga Lao Caisse. vietsapatravel.com-i abi ja nõuga õnnestub ehk veel enne öörongi värskendada ja pesta.

05.02 - Lao Cai, Sapa ja trekking. Öö ilmselt Sapas hotellis, kuna lennud ja öörong vahetult seljataga.

06.02 - Trekking ja õhtul öörongile Hanoi suunas.
07.02 - Hommikul jõuame Hanoisse, päev Hanois.
08.02 - Hommikul Halong Bayle, õhtuks tagasi, et 23:00 väljuvale öörongile Hue suunas minna. Ilmselt hotellis ennem rongi väljumist värskendada.
09.02-11.02- Hue
11.02. - Taksoga Huest Hoi An
11.02-13.02 - Hoi An
13.02 - Hoi An - Da Nang taksoga, edasi lennukiga HCM
13.02-16.02 - HCM
16.02 - HCM - Sihanoukville bussiga.
16.02-19.02 Sihanoukville, üritaks Koh Rongile minna
19.02 - hommikul Phnom Penhi suunas bussiga
20.02 - Päev Phnom Penhis
21.02 - Hommikul Phnom Penhist Siem Reapi bussiga
21.02-24.02 Siem Reap
24.02 - Siem Reapist lendaks Bangkoki
24.02-25.02 Bangkok
26.02 varahommikul tagasilend.

Mida soovitate teisiti, mida paremini?

Hoi An piisab ühest päevast,samuti HCM. Sihanoukvilles raiskad ka aega , liigu kiiremini ,selleks kasuta rohkem taksosid. Kokkuhoitud päevade arvelt võiksid käia ära Laoses. Aga muidu väga asjalik kava,mulle meeldib.

Tänud arvamuse eest.
Sihanoukvilles päris olla ei tahagi, pigem minna Koh Rongile, et seal mõned päevad mittemidagi teha...

Hetkel jäi Mekong Delta välja, ehk on siis mõte HCM arvelt seda külastada?
Ja kui Hoi Anilt tasub üks päev vähemaks võtta, siis ehk võiks ühe öö Sapas kusagil külas kodumajutuses ikkagi veeta lisaks?

Endal Vietnami reis planeeritud alles järgmise aasta teiseks pooleks, kuid kattub teataval määral teemaalgataja marsruudiga. Mõned asjad mis mõeldud teisiti: Ha Longi lahe reis tuleb mul pikem. Min. 2D/1N, heal juhul isegi 3D/2N. Kas 1-päevane reis sinna mitte liiga lühike ei ole? Sapas plaanitud samuti olla 2 päeva. Hanoist sõidan Ninh Binhi, kus karstunud ala. Saab paadiga jõgedel sõita ja maastikku nautida. Hues ja Hoi Anis kummaski kavatsen olla ainult 1 pika päeva, sest ilm peaks sügisel seal kehvapoolne olema. Lisaks 1 päev taksosõidule Huest Hoi Ani koos peatumistega.
Edasi HCMC-sse öörongiga ja sealt ilmselt lennukiga Seam Reapi, kus ka 2-3 päeva. Sihanoukvilles ja Phnom Penhis varem käidud. Rannapuhkus ei huvita.
Jään huviga reisimuljeid ootama. Et mis läks korda ja kus oleks võinud pikemalt-lühemalt olla

To ROOP
Sinu plaanitud reis on suuremas osas erinevate reiside jooksul läbi tehtud, sellest Vietnam Oktoobris 2013, reisikirjeldus on siin: http://trip.ee/node/82971

Lähtuvalt oma kogemusest teen mõningaid ettepanekuid. Olulisim neist on piirduda Cambodias ainult Siem Reap'iga. Kui ma õigesti aru saan, on Koh Rong'i roll selles reisis täita rannapuhkuse osa. Bussidega liiklemine Vietnamis ja Cambodias on vaevaline - keskmine liikluskiirus on vaevalt 40 km/h . Soovitan selle asemel käia Phu Quoc'i saarel. Varakult Vietjeti pileti ära ostes ei tule see ka kallim, kui Koh Rong'i külastus. Phnom Penh jääb Sihounukville'st Siem Reap'i siirdudes tee peale, kuid otsest põhjust sinna minna (minu arvates) ei ole. Teie reis on piisavalt lühike ning ainuüksi Vietnamis saab selle aja kiiresti kuluma.

Pakun välja omapoolse versiooni reisikavast:

04.02 – ~16:00 lend jõuab Hanoisse. Öörongiga Lao Caisse, võta SP3 ehk hilisem rong, jõuad hiljem kohale ja saad kauem magada.
05.02 - 07.02 – Sapa ja trekking. Kaalu võimalust minna esmalt Lao Caist Bac Ha-sse (buss kell 8.15), vaadata ringi ning minna sealt järgmisel päeval Sapasse. Kindlasti 2 ööd põhjas kohapeal - need on seda väärt. Kui Sapa on turistlik mägikuurort nagu neid leiab ka Austrias siis Bac Ha on "päriselt" Vietnami linnake, ümbruskonnas mitu külakest, kus ise ringi jalutada. Ilmselt kõige autentsem koht, kuhu reisi jooksul satuksite.

07.02 – õhtul öörongile Hanoi suunas.
08.02 – Hommikul jõuame Hanoisse, päev ja öö Hanois.
09.02 – päev Hanois, õhtuks Halong City-sse. Kuna bussisõit mõlemas suunas võtab aega 4 tundi, siis ühe päevaga ei jõua te mitte midagi. Hanoid ei tasu alahinnata - väga huvitav ning elav linn
10.02 - Halong Bay, õhtuks Hue öörongile
11.02–12.02– Hue
12.02. – Taksoga Huest Hoi An'i (võib ka bussiga)
12.02–14.02 – Hoi An Kindlasti tasub 2 päeva kohapeal olla, jõuate ka rannas käia. Vietnami parim toit. Kõige mõnusam linnake Vietnamis.
15.02 – Hoi An – Da Nang taksoga, hommikune lend HCM
15.02–17.02 – HCM (selle ajaga jõuate ka tunnelites ära käia)
18.02-21.02 – varahommikune Lend Phu Quoc-ile. Koh Rongiga samas lahes asuv Vietnamile kuuluv saar, puhas rand jne
21.02 Lend Phu Quoc HCMC ja edasi lend Siem Reap'i
21.02–24.02 Siem Reap , 2 täispäeva kohapeal on täiesti piisav
24.02 – Siem Reapist lend Bangkokki (võib võtta ka bussi, aga siis kulub reisile terve päev, samas mõne aasta eest lendas seda vahet ainult Bangkok Airline's kirve hinnaga)
24.02–25.02 Bangkok
26.02 varahommikul tagasilend.

Kui soovite minna ikkagi Kambodžasse siis kava on hea, kui Vietnami siis msanderi kava on ka hea. Pōhiline mitte unustada peamist- mida rohkem kohti kirja saad,seda ōnnestum ja tasuvam reis. Ega siis iga pàev Aasiasse satu.
Edu.

4 veebr 2014 peaks lõppema Tet -kohaliku uusaasta pidustused. Olge valmis raskusteks rongipiletite saamisel. Võtke kaasa soojaid riideid, sest põhja-Vietnamis veebruar loetakse veel talvekuuks. Kevadet soojema ilmaga on loota märtsis.Teti kohta- http://gotoadmin.amchamvietnam.com/event

Ei ole sellel Sihanoukvillel viga midagi, täiesti mõnus koht vedelemiseks. Olen seal paar korda Serendipity's vegeteerinud. Võta lihtsalt majutus otse randa, ei pea ilmtingimata kaasmaalaste juures ööbima. Need HCMC tunnelid ajasid haigutama, tüütav. Halong Bay's käi Cat Ba saarel ära, tõeliselt lahe koht. Näed rohkem ja palju mõistlikum, kui need mitmepäevased praami tripid.

Endal kavas Vietnami minna jaanuari keskel. Kuidas on kas Sapa ja Hanoi külastamine jaanuari keskel tasub ära. Mõned on selle maha laitnud , kuna ilm on vihmane ja külm. Ootan mõtteid.

Sapas ei ole vihmase, uduse ilmaga tõesti eriti midagi teha, vaateid ei mingisuguseid. Kogu see jant nende erinevate niinimetatud hõimudega(sai rolludel enamus nood 'etniliselt huvitavad' külad läbi kimatud) meenutavad meie jõule Viru Keskuses. Puhas turismibisnis.

Kas arvad, et jaanuari keskel on selle kandi külastamiseks halb aeg

Kui bussisõiduks nt HCMC ja Phnom Penhi vahel peaksite kasutama nt Mekong Express busse (mida netis kiidetakse) siis piletit ostes laske kohad kindlasti panna nö kaassõitja poole, mitte juhi taha. Juhi taga nimelt palju kitsama istmevahega pingid. Mulle piletimüüja selle kohta miskit ei öelnud ja nii ma kuni piirini piinlesin seal oma 1.85cm pikkusega.

Ega ma Sihounukville'i maha laida, aga rannapuhkuse jaoks ei ole küll vaja Vietnamist Cambodiasse minna - see ots võtab mõttetult palju aega ära (arvestades reisi kestvust). Tegelik (ja ainus) põhjus Cambodiasse minna on ju Angkor Wat ja muud templid.

Msander,mōtle enne kui midagi toksid ekraanile.
Roop , kasuta rohkem Oma pead ja ei ole môtet siinsete klounide nôuandeid eriti tôsiselt vôtta ja Kambodža on lahe ,ei kaota mitte kui midagi kui ei nàen seda Angor Watti. Enamus siinsed on ahned vōidusōitjad( iga reisikava on nagu mingi hullu tōmbleja trip) . Naudi reisimist,parim OSA reisist on kohalik elu-olu ,inimesed,nats kultuuri,toidud ja kui saad siis poonuseks meri ja rand.

Angkor Wat on võimas, kindlasti leiab rannas vedelemise vahele nii palju aega, et seal ära käia. Kas oskate head nõu anda, kas Hanoist lõuna poole liiguvad rongid? Ja kui liiguvad siis millega on seal parem ja odavam liikuda kas bussi või rongiga?

leokran, äkki oled ise hoopis kloun? Igalühel on õigus omaarvamusele ja see ei pea ülim tõde olema. Ka mulle ei meeldi Kambodža ja see ei tee veel minust klouni. msanderi jutus on iva tõesti sees, rannapuhkus Kambodžas ei erine suuresti rannapuhkusest Vietnamis, kui välja jätta Kambodža räpasus, pealetükkivus, igal nurgal pepu lohku tõmbamine, korruptsioon ja mitukümmend aastat mahajäämust. Ja ei tasu unustada, et Vietnamist Kambodžasse võtab terve päeva aega.

Roopi plaan minu meelest liiga tihe, liiklus aeglane, orgunn võtab aega ja ringivaatamiseks peaks ka aega jätma, lihtsalt läbi tormata pole mõtet. Ise oleme kaks reisi teinud ja kaks kolmandikku sellest plaanist tehtud, Sapa ja Ha Long veel ootamas. Hoi An väärib pikemat peatust ja ka Hanoist ei jõua lihtsalt niisama läbi hüpata, aeg lihtsalt kulub kiiremini, kui arvata oskab. Muidugi parem kui on suurem plaan ja leppida sellega, et mõni asi jääb tegemata, kui ilma kodutööta minna ja ei tea mida teha.

Punkel. Ka mul on hingest jube kahju,et neis riikides pole veel güprok seinu ja eroopa liidu sanitaarnōudeid aga kui ükskord demokraatia,see ainuöige ameerikalik, sinna jôuab ja koos sellega lüüakse Kord majja köikides eluvaldkondades ,vot siis Tasub sinna reisida aga seniks ,palun, reisige nàiteks euroopasse,see rahuldab kōiki esteete.

Kuule, leokran, kas on liiga palju palutud, et postitused oleks arusaadavad ka teistele?

Myanmar sai pisikese bussiga kahe nädalaga läbitud. Liikumist oli palju ja graafik tihe, ent kokkuvõttes oli väga hea reis. Seega Kambodža teid ja bussisõitu väga ei karda. Tahaks ikka Kambodžas Koh Rongil, Phnom Penhis ja Siem Reapis käia. Reisiseltskond koosneb seiklusi tervitavatest mittepeenutsevatest härradest - prussaka või kahe pärast keegi kiljuma ei hakka.

Mure tekkinud aga Sapaga. Ilm veebruari alguses on ikka külm, udune ja niiske - kas tasub sellise riskiga, et päikest ei näe, sinna üldse minna? On keegi veebruaris Sapas käinud?

On kellelgi kogemust Huest Hoi Ani mootorratastega sõitmisel? Kas ise ka ikka sõita saab või on seal ainus variant tagaistmel istuda?

Lisaks. Kokkupuuteid HCMCst Sihanoukville-i reisimisel osalt paadiga, edasi bussiga. Et nii näeks põgusalt ka elu Mekongil?

Ma ise plaanis jaanuari lõpus Sapasse minna ja lugedes siin postitusi hakkan selles juba kahtlema.Sooviks samuti teada muljetest natuke külmast ja niiskest Sapast. Ise liikusime mõned aastat tagasi bussiga Sihanoukvillest Kepi ja sealt edasi ´Ha Tieni. Sõit oli Kep-st Ha-Tieni huvitav ainult see jäeti täpsustamata, et bussiga saime Vietnami piirini ja sealt edasi kulges sõit tsikli tagaistmel. Kep oli ka ääretult mõnus ja vaikne koht Cambodzas.

Leokrani avaldusi kommenteerima ei hakka.
Vietnam on NII palju suurem (loe pikem, 1650 km ) ja ülevalt alla tulles kultuuriliselt kirjum kui mõnikord riiki vahetades. Julgen arvata, et 3-nädalase reisi juures mitut riiki juurde pookida ei ole mõistlik. Ka minu enda reisitempo on enamusele üle jõu käiv, kuid ühel hetkel saab vastuvõtuvõime otsa. Lugege veidi LP-d ja Rough Guide'i ning leiate Vietnamis hunniku kohti, kuhu tahaks minna, aga aega ei jätku (saati siis Cambodiasse minekuks). Aga see on minu arvamus (mõtlesin ka alguses Laose juurde arvata, aga loobusin)

Jaheda ilma jaoks Põhjas tasub fleece kaasa võtta ja ehk vihmakilejope ka. Niipalju kui mina enne reisi uurisin, ideaalset aega ilma mõistes kogu maa läbimiseks ei olegi ja mõningaid riske tuleb võtta.

Mootorrattasõidust Vietnamis - ilma kohalike juhilubadeta on see KEELATUD. Need saad siis, kui sul on 3-kuuline viisa. Kui teiega peaks midagi juhtuma, siis mitte ükski kindlustus ei kata sentigi teie kuludest. Ning mistahes olukorras jääb valge inimene alati süüdlaseks. Aga noh, eestlased on ju kuulikindlad.
Jah, Phu Quocil sõitsin ka ise ühel päeval, kuid see oli teadlik risk , sest maanteed olid erinevalt mandrist täiesti liiklusvabad. Vietnami liikluse intensiivsus on väga kõrge (erineb Cambodiast ja Thaist) ja reegleid sisuliselt pole.

Ah jaa, küsisin ise enne reisi nõu klounidelt nii Tripist, Thorntreest kui Tripadvisorist ning sain mitmeid olulisi soovitusi oma esialgse reisikava muutmiseks. Oma peaga peabki mõtlema ning toetudes erinevatele allikatele võtma peale korralikku uurimistööd vastu ise otsused. Roop siin peab ilmselt arvestama ka ülejäänud reisiseltskonna eelistuste ja huvidega,mis otsustusvabadust kindlasti piirab.

Tänud Msander. Otsus ikkagi ära käia Sapas vaatamata ilmale. Kas Vietnamis liikumisel kasutasid rongi ka või liikusid ainult bussiga.

Sapasse rongiga, ülejäänud otsad lendasin, et osa saada ka linnade õhtusest melust, millest öörongis olles ilma jääd. Ja Aasias just siis ongi linnas melu, kui rongis istudes pimedasse öhe välja vaatad (ja midagi ei näe) Lennukipilet on ainult veidi kallim, kui rongipilet, aga hotelli eest tuleb juurde maksta. Kokkuvõttes lisas see reisi kogukuludele ca 200 EUR (~10%) ,aga vastu sain ohtralt elamusi ja mõnusalt voodis magatud ööd. Esialgne plaan oli ka rongiga kõik otsad reisida, kuid õnneks loobusin, peamiselt TA ja TT foorumite tagasisidele toetudes.

  • Halong Bay'l saab võtta ka laeval ööbimisega tripi;
  • Phnom Penh'ist saab sõita kiirlaevaga mööda jõge Siem Reap'i.

Kuidas nende trippidega rahule jäid ja mida see orienteruvalt maksab.

Hetkel viieliikmeline punt minemas, ehk lisandub ka kuues. Keegi kodutööga tegelenud pole - sellest siis vastutus ja mure õnnestumise osas minu õlul.

TA-s kiidetakse väga mootorrataga Huest Hoi Ani matkamist. Välditakse maanteid ja sõidetakse külateedel, kust avanevaid vaateid kirjeldatakse kui reisi highlighte.

Sapa jätan külmast hoolimata esialgu päevakorda ja prooviks esimesel õhtul kohe öörongiga teele asuda. msander, kas kasutasid ka mõnda kohalikku reisibürood Sapas käigul või läksid kohale oma jõu ja nõuga?

Halong Bay suhtes kasutan ka msanderi nõu õhtuse bussiga Halong Citysse sõita ja nõnda ühe päeva Hanois kauem olla ja ühe päevaga Halong Bayl hakkama saada, siis jõuaks õhtul tagasi Hanoisse ja läheks 23:00 väljuva öörongiga Hue suunas.

Need kiirlaevad Phnom Penhist Siem Reapi on kuuldavasti pigem parved, millele mürisev mootor peale monteeritud ning reisi nautimise asemel saadab teekonda mõtteidvaigistav müra?

LP Vietnami ja Cambodia raamat sai mõned nädalad tagasi tellitud, ent pole veel kohale jõudnud. Eks nende lugemise järel saa kava ka parandatud.

Küsimus, kuskohast vietnami viisa jaoks vajaliku approved letteri tellisite

Enamus trippe tegin ise v.a. üks päevane matk Sapas. Hanoi hotell (Elegance Ruby) tegi viisakutyse, broneeris ja maksis rongipiletid (Sapaly Express) ning Halong Bay kruiisi, sest ei tahtnud reedeõhtuse väljumisega piletitest ilma jääda ning kruiis tuli odavam kui sama firma kodulehelt tellides (lisaks sai siis samas hotellis ennast trippidelt tulles pesta ja hommikust süüa + vahepeal pagasit hoida). Lennud brobeerisin ise ja kõik hotellid ka, viimased TA põhjal.
Mootorrattamatka tagaistmel kiitsid ka reisil kohatud inimesed ning Bac Ha ümbruses nägime ka ühte motoriseeritud soolotsiklitel gruppi (üleni tolmused). Kuna ma ise tavapäraselt mootorrattaga ei sõida, siis ei tahtnud selliseid suuri riske võtta.
Ants244 , kas su küsimus oli mulle ?

Approved letteri tegi Hanoi hotell. Tripid: Sapa rongipilet (Sapaly express) 77 USD edasi-tagasi, hotell Bac Ha-s 25 USD ja Sapas ca 50 USD, 1-päevane matk Sapas ca 20 USD, Bac Ha's kolasime niisama ümberkaudsetes külades omal käel. Halong Bay 2d\1n maksis 198 USD, aga see oli skaala ülemine ots ning teenus oli ka hinda väärt. Kauem poleks viitsinud seal olla, sest silm harjub vaatepildiga paari tunniga ära. Looduse mõttes piisab täiesti ka ühest täispäevast, kui hommikul Halong Cityst kohe merele minna (kruiisid alustavad 13.00) Lennupilet üks suund ca 30-40 EUR (Vietjet Air). Ainuke kallis pilet oli Vietnam Airline'si Phu Quoc-Hanoi 100 EUR, aga see oli ka ajaliselt ca korda pikem muudest lendudest ja nn normaalse lennufirmaga.

Viisa Vietnamisse

Koige lihtsam tee saada Vietnami viisat on internetist:

www.visatovietnam.org

Kaisin kull moni aeg tagasi, kuid koik, kes on kasutanud, on rahul. Viisa tuleb kiiresti ja probleemideta. Lisaks, kui vajate viisapikendust voi pikemat viisat Kambodzas, voi mone lahiriigi viisat, kusige reisiagentuuridest Phnom Penhis - norm hinnaga, kiire, voimalik saada ka ariviisat jne.

Vietnamis on palju-palju ilusamaid randasid kui Sihanoukville. Nha Trangi linnas nt on pikk ja puhas liivarand. Nha Trangi ümbruses, nii põhjas kui lõunas liivarannad ning lahes palju armsaid saari, kuhu korraldatakse päevatrippe.
Motikaga sõitmisega peaks siin igaüks hakkama saama, kes muidu ka sellise asjaga sõita oskab. Liiklejaid on küll rohkem ning liiklus on kaootiline, kuid kiirused on väiksed. Linnas sõidetakse 20-30 km/h ja maanteedel on vist piirang 45 km/h või midagi sellist. Tavaliselt üle 60 km/h ei sõideta. Easy-riderid ja rollerirentimine on turistide hulgas väga levinud ning vähemalt Nha Trangis ja selle ümbruses politsei sellest välja ei tee.
Easy-rideritega tripid on väga lahedad - sõidad nii mitu päeva ja nii mitu km kui ise tahad. Vahepeal näitavad easy-riderid piprakasvandusi, kohvikasvandusi jne jne. Võid ise sõita või tagaistmel istuda.

Kordan igaks juhuks veel kord, et ilma kohaliku juhiloata on mootorratta juhtimine KEELATUD.
Mistahes õnnetuse korral teie kindlustus ei kehti ning kõik ravikulud (ka laiba kodumaale toimetamine) tuleb omal või omastel tasuda.
See on püsiv postitus nr 2. Tripadvisori foorumi Vietnami sektsioonis.

Ilus. Olen praegu Hue´s,. Kohalik kindlus vaadatud. Ja plaan sõita Hoi An´i. Kas keegi teab kui kaugel siin Hues bussijaam on. Meile öeldi et seoses uue aastaga bussid siin Hoi An ei liigu. Tahaks jaamast kontrollida kas see ikka tõsi on. kas on ka keegi eestlastest siin,

terv

ants

Sapas tasub kindlasti kahks ööd kohal olla.Mina käisin veebruaris. Ei olnud midagi nii külm. Hommikul ja õhtul oli jahedam aga päeval sai ka lühikese varrukaga ringi käia. Meil olid õnneks päikesepaistelised ilmad. Halong Bay ühe päevaga edasi-tagasi ei ole küll mõtekas. Soovitan ka seda kruiisi 2D/1N. Kruis läheb välja lõunaajal. Kui meie läksime kruiisile, siis oli paks udu ja olime natuke nördinud aga tunni/pooleteistmekümne pärast oli udu hajunud ja kõik oli suurepärane.

Meil on plaan Huest Hoi Ani minna kahepäevase motikatega matkaga. Esimesel päval mööda Ho Chi Minhi radu jms, ööbimine kuskil kõrgel Laose piiri ääres. Teisel päeval ka Ho Chi Minhi radadel, külastame vietnami versiooni Angkorwatist ja õhtuks jõuame Hoi Ani.

Sapas on plaan kaks ööd olla - üks Sapas hotellis ja teine kohalike juures külas. Halong Bay on hetkel pisut kahtluse all, ehk jätaks üldse ära. Tundub kuidagi liiga suure turistilõksuna. Kui, siis ühepäevane on piisav - on hetkel seisukoht.

mullu veebruaris 2 ndl samadel radadel.
See esimese postituse reisikava on liiga tihe, sa tapad ennast pideva sõitmisega ära, jäta midagi välja. Nagu öeldud, on peale lennuki igasugune transport väga aeglane. Ha Longi pole mõtet minna, kui sa ei ööbi. Muidu näeb see välja nii, et sõidad üsna laia aga kehva teed 3-4 tundi, oled seal paar tundi ja siis 3-4 tundi tagasi. Kui juhtub halb ilm olema, siis ei näe suurt midagi. Üksnes neid kriidikaljuid pole mõtet vaadata, huvitavam osa on see kui saad merepealsetes külades käia ja väiksema paadiga sõita kaljude vahel.
Sapas on veebruaris väga muutlik ilm. Üks päev oli 10 kraadi ja sajas oavarrest, teine päev oli 20. Paljud lähevad mitmeks ööks üksnes sel põhjusel, et kui on üks päev halb ilm, siis teine päev on lootust paremale. Sapa on väike ja mitte eriti huvitav linn, ainus sinnamineku mõte on matkata linnast välja küladesse. Kui oled ühe päeva ja juhtub olema halb ilm, on 3 päeva mahavisatud. Rongiga tasub sõita ikka öösel, päeval näed küll vahepeal mägesid, aga muus mõttes on öörong ikka otstarbekam.
Huesse või Danangi läheksin mina pigem lennukiga (Danang) - hind on umbes sama ja ajaline võit on tohutu. Kaalusime samuti eksootika pärast rongi, aga see on ikka väga aeglane. Hoi An on sobiv koht, kui tahad korra tempo maha võtta. Linn on väike ja aeglase tempoga, aga seal on lähedal korralikke randu.
Kambodza on maitse asi. Mina Phnomh Penhi ja Sihanouville´i minema ei hakkaks, Kambodža eriti head muljet ei jätnud. Pigem Phu Quoc rahulikult mingi arv päevi või väiksemad kohad Vietnamis lõunas. Nha Trang on kombinaat, ei midagi erilist. Üsna sürr on elamus kui sõidad MCMH lõunas mõnda väiksemasse linna ja sööd mereande sellises kohas kus on 500 kohalikku ja mitte ühtegi välismaalast (halvemal juhul ei räägi küll keegi ka inglise keelt, aga saab ka kätega hakama ja pärast naljakas meenutada).

Hetkel on Sapa ilmaprognoos +27 ja pilvitu selleks ajaks kui sinna plaanis minna

Tihe graafik on hea - we travel light, we're hunting orcs. Ja esialgsest potitusest on plaan tublisti muutunud ning sellest kinnipidamine pole eesmärk.

Kui Halong Bayle minek, siis läheksime õhtul bussiga Halong Citysse, et sõitu ühte päeva liiga palju ei kuhjuks.

Kuna plaanis on kindlasti teha kahepäevane võrrituur Huest HoiAni, siis ei hakka vist Danangi lendama, edasi HoiAnist läheks küll lennukiga HCMCisse.

Hetkel on Sapa ilmaprognoos +27 ja pilvitu selleks ajaks kui sinna plaanis minna

Tihe graafik on hea - we travel light, we're hunting orcs. Ja esialgsest potitusest on plaan tublisti muutunud ning sellest kinnipidamine pole eesmärk.

Kui Halong Bayle minek, siis läheksime õhtul bussiga Halong Citysse, et sõitu ühte päeva liiga palju ei kuhjuks.

Kuna plaanis on kindlasti teha kahepäevane võrrituur Huest HoiAni, siis ei hakka vist Danangi lendama, edasi HoiAnist läheks küll lennukiga HCMCisse.

Hanoi on HCMC kõrval hoopis teist sorti elamus, ma ikka korra küll ööbiks seal. HCMC on palju tsiviliseeritum, sealt nii suurt kultuurišokki ei saa tulla. See esimene emotsioon sõita suht kaugelt lennujaamast Hanoi kesklinna on üsna väärt, tasub fotokas valmis panna - maantee peal on erakordselt palju motikaid, kuhu on peale kuhjatud neli last, viiskümmend kana või neli siga - seal näeb seda rohkem kui maal, sest liiklus on tihe.
Ja muidugi see nali, kui kesklinna kohale jõuad ja hakkad mõtlema, et kuidas sellise liiklusega linnas on võimalik tänavat ületada (kuni saad aru, et lihtsalt pead minema ja kui nad sind näevad, siis nad sõidavad mööda - ei tohi hakata jooksma või tagasi pöörata).

Hanoi on HCMC kõrval hoopis teist sorti elamus, ma ikka korra küll ööbiks seal. HCMC on palju tsiviliseeritum, sealt nii suurt kultuurišokki ei saa tulla. See esimene emotsioon sõita suht kaugelt lennujaamast Hanoi kesklinna on üsna väärt, tasub fotokas valmis panna - maantee peal on erakordselt palju motikaid, kuhu on peale kuhjatud neli last, viiskümmend kana või neli siga - seal näeb seda rohkem kui maal, sest liiklus on tihe.
Ja muidugi see nali, kui kesklinna kohale jõuad ja hakkad mõtlema, et kuidas sellise liiklusega linnas on võimalik tänavat ületada (kuni saad aru, et lihtsalt pead minema ja kui nad sind näevad, siis nad sõidavad mööda - ei tohi hakata jooksma või tagasi pöörata).

Sinna ja tagasi...

  1. veebruaril asusime viiekesi Tartust Riia suunas teele, et neljakesi lennukiga üle Kiievi Bangkoki lennata. Viies reisisell lendas üle Moskva. Online bookingut teha polnud võimalik ning ca tund ooteaega tähendas kohti tagareas, kus seljatuge alla lasta polnud võimalik ning ruum jalgadele oli kohe eriti väike. Suurematele poistele oli olukord päris täbar. Ise sain koos vähe actionialtima kamraadiga lennusaatjaga kaubale taxfree viski ostmise ja kohapeal tarbimise osas. Ennem unne suikumist sai sellesamuse lennusaatja nägemust Ukraina olukorrast uuritud. Vähe teadis ta siis, et ebalev sosistamine ja kaastöötajate kõrvu vältiv jutt õite pea juba kõvasti kõlada võib. Nii ma siis uinusin - Ukraina iluduse inetust riigist kuuldust mõtiskledes, poolik kokteil käes, mis ärgates pükstesse kuivanud oli.

  2. veebruar Bangkoki lennujaamas algab sõnumiga üle Moskva lennanud viiendalt liikmelt - Aerofloti lend edasi lükatud ning tema jõudmine bangkok-hanoi lennule vägagi ebatõenäoline. Mis seal ikka. Tuleb hiljem. Õnneks ei saanud rongipileteid samal õhtul Lao Caisse, seega oli Hanois aega oodata. Edasilend Bangkokist oli VietJetiga. Selleks tuli lennujaamast välja minna ja uuesti siseneda, sest online bookingut teha polnud võimalik. VietJeti lend oli mugav ja kiire ning foorumites kui kõige õudsamast lennufirmast pasundatu seekord tõeks ei osutunud. Hanois kiirelt VOA ja takso vanalinna. LPst sai kiirelt valitud hotell, täitsa viisakas. Esimesed tutvumised öise linnaga, saabub viies näljane liige. Justnimelt näljane, sest nüüd läheb lahti õudne õgimine otse tänaval. Tundub, et lennu edasilükkumine on olnud piisav aeg, et omandada sügavad teadmised Vietnami streetfoodist. Ja see kõik tuleb süüa ära kohe, sest homme võib olla juba hilja. Väheke kindlust homse ees lisab kohalik ca 30 kraadine viin.

  3. veebruar. Kõigil põhi all, tutvume linnaga. Naiste muuseum on kinni. Kurat. Käimas on Vietnami uusaasta tähistamine. Seetõttu ka õnneks eelneval õhtul rongile ei saanud. Liitub kuues reisisell, kes kahjuks rongipiletit ei saa ning jääb Hanoisse valvesse. Õhtul korjatakse meid peale ja viiakse öörongile Sapa suunas. Õlu, lahja viin, öö ja vappuv rong.

  4. Varahommikul ootab Lao Cais takso, mis meid viit Sapasse viib. Hotellis pakutakse Vietnami teed, antakse kosumiseks üks tuba, kust avaneb vägev vaade udustele päikesetõusus ärkavatele mägedele. Väike uinak elektriliselt soojendavates voodites ning algab matk. Esmalt tundub, et tegemist on õudsa jamaga, sest viiakse mingi kose juurde, seejärel kusagile kõrgemale tippu, et pilti teha. Ent siis visatakse meid bussist välja, hüppame üle teepiirde ja hakkame laskuma orgu. Asi paraneb. Lõunat sööme juba positiivsete emotsioonidega suurtel kividel istudes. Veidi väsinud jalgu külmas sulisevas ojas jahutades, ei pane tähelegi, kuidas teejuhi kotist ilmunud baguettid söödud saavad. Matkame edasi, imelised vaated, kohalik elu kohalikus külas. Futmasssssaaaa, õlled, möla, viienda liikme kustumatu nälja kustutamiskatsed, uni.

  5. Äratus, väike Pho beefiga ning vahvad matkasellid taas teel. Seekord läb Sapa ning külamutid haagivad sappa. Lootuses, et ostame neilt nänni. Ei osta. Eilsest ilusamad vaated, poe laoruumis oleva puskarimasina kõrval valmistatud lõunasöök, kosutavad õlled, veel ilusamad vaated ja jõuame ööbimispaika. Voodiputukaid ei tähelda, perenaise puskaril on imelik tärpentiini järelmaitse. Ja meie viies kõige näljasem liige näib kohalike mägiretsepte süües kõhu täis saavat. Vist ikka ei maitsenud. Või jälgib kaalu. Öösel kõva tuul, mis laudade vahelt ja klaasita aknast sisse puhub. Mingil hetkel tundub, et see onn seda tormi ei talu. Välja ka ei julge joosta.

  6. Veebruar. Läheb õneks ning hommikul pakutakse pannkooke. Kõik väidavad, et ega tegelikult ei olnud kellelgi öösel hirmu. Mingi festival külas, kus poisid õliga määritud bambuse otsa ronides kommi saavad. Matk. Veelgi ilusamad vaated, prantsuse poiss, kes juba teise külatüdruku naiseks võtnud. Naistvõtmata jõuame Sapasse. Värskendame hotellis, õhtul öörongiga Hanoisse. Rongis prantsuse tüdruk, kes kogu oma pagasi kaotanud. Laulame talle lohutuseks eesti hümni: hai-tripe-ripe-rii, hai-tripe-ripe-hei-hei, tripperii-tripperii-tripe-ruudi-ral-lal-laa. Ega tema ei tea, et see hümn pole. Vastu kuuleme kurba La Marseillaised. Meie teame, et see hümn on.

  7. Veebruar. Rongijaamast lennujaama, et DaNangi lennata. Lennujaamas kohtume Hanoisse valvesse jäänud kuuenda liikmega, kes seljakotti viis erinevat kallist odekolonni ja muud vedelikku mahutanud. Tundub, et unustas kuninga õpetussõnad: we travel light, were hunging orcs. Maksab VietJetile, et odekad ikka kaasa vedada. DaNangi lennujaamast väljudes otse taksole ja HoiAnni. Esmamujle - pensionäride pansionaat. Meie näljane liige aga leiab turult väärika kõhutäie. Ka teised kiidavad. Gintoonikud ja vaikselt meeldib juba kõigile. Õhtul on laternate valgel HoiAn täitsa ilus.

  8. Veebruar. Rendime rollerid ja lähme My Soni templeid vaatama. Eksin teelt. Leian tee, teised peavad juba õlledega mu matust. Vara veel. My Soni kivihunnikud, ei midagi erilist. Või siiski. Ilmselt asjaolu, et pansionaadist bussiga saabunud pensionäride hordide vahel ukerdamisele kulub meeletult energiat, siis lihtsalt ei jõua Champade templeid kuidagi nautida ega hinnata. Samas, me kõik jääme vanaks. Õhtul gintoonikud, laternad ja HoiAn juba päris armas. Uus-Meremaalt 9 aastat tagasi saabunud joodik sebib meile edasisõiduks takso.

  9. Veebruar. Vist esimese scammi ohver. Sest ma kindlalt ei kaotanud seda rolleri võtit vaid panin öökapile. Aga ei ole. Uus-Meremaa joodiku sebitud takso ootab, rolleri võtit pole. Saadan pikalt, tõmban takso ukse kinni. Leebun ja maksan ikkagi ära. Edasine on 23 tundi õudust Hoi Annist Saigoni. Kommunistlik päike Vietnami teid ei paita, ega ülbet ööbussijuhti aita, sest kohtab veokijuhti läbi klaasi. Imelik, et vaid korra õnnetust nägime. Imeline, et ise sellest pääsesime.

  10. Veebruar. Jäime ellu ja vist isegi magasime. Hommikune Saigon. Seljakott hotelli ja unest segasena Phod jahtima. Leiame sealt, kust Bill Clinton kunagi 2000. aastal leidis. Ent Billist erinevalt tellime kõrvale õlut. Sõjamuuseumi külastus ja sajatused usa suunas. Õhtul nagu ikka - gintoonik.

  11. Veebruar. Aina muhedamana näivas Saigonis seigeldes loobume kõikvõimalikest väljasõitudest ja naudime linna. Ostame bussipiletid Phnom Penhi ja sealt edasi Sihanoukvillei.

  12. Veebruar. Bussile. Piiriületus. Tervitame kuningriiki veidi kartlikult. On ikka erinev küll. Toit on kuidagi oluliselt halvem. Phnom Penhis vahetame bussi. Lotovõiduna ei tööta bussis konditsioneer ning ootame pikkisilmi peatust, et higistamist õllega leevendada. Õhtul Sihanokville, otsime happy pizzat, leiame eesti baari. Joome kiirelt õlle ja vannume mittekunagi sinna tagasi minna, otsime hotelli. Leiame happy pizza. öö.

  13. Veebruar. Rand ja meri, ega muud väga ei teegi. Mõned rendivad rollerid ja uudistavad ümbrust.

  14. Veebruar. Uudistame teisi randasid, rendime pisikese katamaraani. Kinnitatakse, et sellise tuulega pole võimalik ümber ajada. Ikka ajame. Püsti saame ka. Kimame rolleritega.
  15. Veebruar. Paadiga Koh Rong Samloemile. Leiame päris paradiisi-lähedase ranna.
  16. Veebruar. Närvilisemad lasevad jalga. Ilmselt kardavad homoseksuaalsusesse nakatuda. Istume baaris. Kuuleme baarmanilt, et Rein Rannap olevat seal kandis ringi luusinudm teab Ruja, serveerib õlut ja muud. Õhtul puhkama saabunud Cambodia tour guideidega rannas lõket, veini ja vist vähe tooreid krabisid. Siis Iirlasest Austraalias kullakaevanduses töötava naisrekkajuhiga möla.

  17. Veebruar. Ärkame nakatamatult, et varemlahkunutele järele jõuda. Kiirpaadiga tagasi Sihanoukvillei. Bussipiletid Phnom Penhi. Nu need Cambodia bussijuhid vajutavad julgelt. Tee on aga võrreldamatult parem Vietnami põlluteest. Phnom Penh mõjub lummavalt. Mõned armuvad päris ära.
  18. Veebruar. Killing fields ja sajatused usa suunas. S21 ja veel sajatusi. Cambodia muutub vaid lähedasemaks. Õhtul nagu ikka - gintoonikud. Khmeridelt kostuv "Massssssaaa?" ja "tuktuk?" on kuidagi soojemad kui vietnami konkurentidel. Ka inimesed on ilusamad.
  19. Veebruar. Osad paadiga, osad bussiga, osad magavad bussi maha ja tulevad hilisema bussiga. Kõik aga jõuavad Siem Reapi. Tutvume linnaga, sarnasused HoiAnniga, ent siiski teistsugune... kuninglikum? budistlikum? ei tea, lihtsalt kuidagi soojem.
  20. Veebruar. Lähme templeid vaatama. Giid ja tuktukid aitavad mõista ja läbida. Vist 36 kraadi. Murrab mõne pea päris maha. My Sonis olnud turistide grupid on siin kuubis, vähe unustatumate templite juures siiski rahulikum. Suursugusus aitab kuidagi jaapani turistide kaotilises liikumises siiski ilmaimet pisut nautida. Kohati isegi väga. Tasub tulla. Tasunuks vist päris päikesetõusuga tulla, kuupjuur turistigruppidelt vist lisaks unustamatust. Õhtul linna sööma, siis osade kuttidega karaokesse. Palume tüdrukutel always coca colat laulda, sest muud nad ei oska.
  21. Veebruar. Naudime reisi kõige luksuslikuma hotelli basseini ja piljardit. Cambodias on vähemalt üks hea söök - cambodian beef salad. Meie kõige näljasem ei suuda oma kõhtu sellest kuidagi täis saada. Ka teised kiidavad. Õhtul Bangkoki lennukile. Bangkoki-shokk ja uni.
  22. Veebruar. Jim Thompsoni maja, Hiinalinn ja magama.
  23. Veebruar. Hommikusöögiks korralik Korea-stiilis grill, pikk jalutuskäik ja turg. Õhtul veel üks Koreakas ja siis juba lennujaama. Seekord lotovõit ning upgradetakse meid kõiki premium classi. Once you go premium theres no going back.

Mälu järgi lühidalt ülevaade siis selline.

Kuidas Vietnami viisa saab, kas on arrival ja kas pean US dollareid omama ? Pean enne midagi välja ka printima kodus või ei ole see vajalik ? Sama küsimus Bali kohta ?

Vietnami viisa tuleb ette ära teha kuskil saatkonnas ja eelmisel aastal maksis see 40usd aga sel aastal olevat isegi vist 60usd. Indoneesia viisa saab teha "on arrival" lennujaamas ja minu mäletamistmööda maksis kuskil 20 dollari kanti.

Vietnami viisa kinnituse saab tellida väikese raha eest siit:

http://cheapvietnamvisa.net/

Maksad ära ja ootad sealpoolset kinnitust meilile. Trükid saadetud pdf'i välja ja võtad reisule kaasa. Lisaks tahavad piiril passipilti 4x6cm ja järgmist täidetud ankeeti:

http://vietnamvisapro.com/form_on_arrival.pdf

Vietnami saabudes annad need dokumendid, passi ja 45usd immigratsiooniametnikule. Läheb tiba aega, saad viisa passi ja edasi juba passikontrolli.

Balil on imelihtne. Maksad ühe luugi juures 25usd, saad viisa kleepeka ja edasi juba passikontrolli, kus ametnik siis ise selle kleepeka Su passi kleebib.

Viisa tehakse piiril.Olemas peab approved letter, mille prindid kodus välja ja võtad kaasa. Hea ja mugavat teenust pakub Muines elav Indrek. Täidad tema kodulehel oleva ankeedi ja maksad vahenduse Swedpanga arvele ning tema postitab vajalikud paberid. Pilt kaasa ja Hanoi lennujaamas oli lõiv 40 dollarit. Indreku meil on liveinmuine@gmail.com. Olin Vietnamis selle aasta jaanuaris-veebruaris.

Läheme seltskonnaga ka jaanuari teisel poolel Lõuna-Vietnam - Gambodža tripile. Ja meie üritame Vietnamist Gambodžasse (Phnom Penhi) jõuda kiirpaadiga (mida see endast ka ei kujuta) mööda jõge. Tutvume eelnevalt Mekong deltaga. Oleme uurinud, et pakutakse 2-3 päevaseid Mekong delta trippe, mis lõppevad lõpuks sõiduga mööda jõge Phnom Penhis. Vaatame, kas ja kuidas õnnestub ja jääb ära tiheda liiklusega bussis loksumine.

superhea postitus. Endal üksinda VIetnam-Kambodza-(Laos)-Tai plaanis.. ajalist piirangut väga pole. ca 2 kuuga tahaks oma seiklustega hakkama saada enne kui Eestisse suund võtta. Veitnami kohta sain nüüd siit igatahes väga hea kava! eriti veel, kuna pole kordagi Aasias kunagi käinud.. veel enam üksinda, aga no mis sa ikka teed Austraaliast koju minnes.. peab ju teepeale jäävad kohad läbi vaatama :)

Päikest!

Ma plaanisin ka Mekongi delta trippi. Aga siis Tripadvisorist lugesin, et mõttetu turistilõks pidi olema. Seega otsustasin mitte minna. Veetsin parem aega Saigonis (HCMC), mis mulle meeldis. Parasjagu olid Vietnami uue aasta pidustused ka ka.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi