Lufthansa teeb taas põhjalikke muudatusi oma püsikliendiprogrammis. Sõna "taas" polnud eelmises lause päris asjata, sest Lufthansa kuulutas muudatused välja juba 2019. aastal ja need pidid jõustuma 1. jaanuarist 2021. Vahepeal on aga igasuguseid asju juhtunud ja nii lükati Lufthansa püsikliendiprogrammi Miles&More muudatused edasi määramata ajaks. Nüüd teatas Lufthansa, et püsikliendiprogrammi muudatused jõustuvad alates 1. jaanuarist 2024. Mis siis Miles&More programmis muutub?
Staatusmiilide asemele tulevad staatuspunktid
Lingvistiline pingpong, aga asja sisu on selles, et kui praegu on oluline lennu pikkus ja broneerimisklass, siis alates 2024. aastast pole lennu pikkusel, broneerimisklassil ja olemasolevast Miles&More staatusest enam tähtsust, punkte hakatakse koguma vastavalt pileti reisiklassile, eristades lühi- ja kauglennud. Lennud on segmenteeritud järgmiselt:
Lühilennud samal mandril (loe: Euroopas)
Kauglennud/mandritevahelised lennud
Siin tuleb ära märkida, et erinevalt 2019. aastast ei loeta lende Põhja-Aafrika riikidesse (Egiptus, Alžeeria, Tuneesia, Liibüa, Maroko) mandritevaheliseks lennuks, vaid need loetakse samuti Euroopa siselendudeks. Nii et selle sweet spotiga punktide kogumisel arvestada ei saa. Ka lennud Tbilisisse või Bakuusse loetakse Euroopa siselendudeks.
Kolme sorti punktid
Kui eelnev tundus lihtne ja loogiline, siis siin kohal punktide lihtsus ka lõppeb. Lufthansa staatuse tagaajamisel tuleb arvestada, et kogutud punkte võib olla 3 sorti:
Kvalifitseerimspunkte ja HON Circle punkte kogutakse siis, kui lend toimub ühega järgmistest lennufirmadest: Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Eurowings Discover, Air Dolomiti, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines ja Luxair.
HON Circle punkte saab siis, kui lend toimub äri- või esimeses klassis.
Lihtsalt punkte saab siis, kui lend vastab mainitud kahele kriteeriumile või mõne teise Star Alliance’i lennufirmaga.
Näide:
Staatuse uued tasemed
Alates 2024. aastast on püsikliendiprogramm suunatud neile, kes lendavad kas Lufthansa gruppi kuuluvate lennufirmadega või partnerlennufirmadega nagu LOT, kellega saab koguda Miles&More miile. Star Alliance’i teistest lennufirmadest on vähe kasu.
Lufthansa staatusetasemeid saab olema kolm:
Selleks, et saavutada Frequent Travelleri või Senatori staatus, on vaja nii punkte kui kvalifitseerimispunkte, HON Circle staatuse jaoks on vaja HON Circle punkte (ehk siis lende äri- või esimeses klassis).
Staatuste saavutamiseks on vajalik:
Nagu tingimustest näha, on püsikliendiprogramm suunatud Lufthansa gruppi kuuluvate lennufirmadega või M&M partnerlennufirmadega lendajatele. Ehk siis, kes LH staatust taga ajab, peab jälgima, et lend toimuks "õige" lennufirmaga ja HON Circle puhul alla äriklassi pole mõtet vaadata.
Näited:
Punktide kehtivusaeg
Kui seni kehtisid Lufthansa kogutud miilid vähemalt 2 aastat, siia alates 1. jaanuarist 2024 on kehtivusajaks 1 aasta. 2023. aastal kogutud miilid kehtivad 2 aastat.
Mida kogutud punktide eest saab?
Kalendriaasta sees kogutud punktide eest saab automaatselt (s.t. selleks pole vaja eraldi midagi teha):
Frequent Traveller: 800 kvalifitseerimispunkti: mileage exchange funktsioon (mida iganes see siis tähendab)
Senator
HON Circle
Auhinnamiile saab kasutada näiteks autorendil või hotellimajutusel.
Uus: eluaegne staatus
Lufthansa juurutab kahel püsikliendi tasemel eluagse staatuse: püsikliendi (Frequent Traveler) eluagse staatuse saavutamiseks on vajalik 30 000 kvalifitseerimismiili ja Senatori jaoks 40 000 kvalifitseerimismiili. Hon Circle puhul eluaegset staatust pole.
Kokkuvõtteks
Lufthansa Miles&More püsikliendiporogrammi uuendustega saab tutvuda Lufthansa veebilehel. Positiivne on see, et punktide kogumine ei sõltu broneerimisklassist ehk pileti eest makstud hinnast. Negatiivne on see, et arvestusperiood on lühenenud ühele aastale. Valdavat enamust reisijaid, kes teevad aastas ehk paar pikemat lendu, jätavad kõik need muudatused nagunii külmaks. Ja isegi tihedama reisimise puhul - mida nende punktidega õigupoolest peale hakata?
Nö "poole kohaga inseiderina" selles valdkonnas jagan veel täpsustavat infot:
Eluaegsetest FTL ja SEN tasemetest.
Neid punkte ei pea mitte nullist koguma hakkama, vaid kõigil, kel täna mingigi staatus on, on neid juba kogunenud Status Star Pointside nime all. Need kogunesid automaatselt iga FTL-päeva eest 1 punkt, iga SEN-päeva eest 2 puntki ja iga HON-päeva eest 3 punkti. 01.01.2024 konverteeritakse need suhtega 1:2-le eluagseteks kvalifitseerumispunktideks.
Uus nn sweet-point miilinduses on TLV, mida loetakse interkont lennuks. Samuti ka DXB (põhjuseks konkurentsiolukord antud regioonis).
Kõik kes kvalifitseeruvad tasemele või rekvalifitseeruvad enne 31.12.2023, neile rakendub (re)kvalifitseerumisel kehtinud staatuse kehtivusaeg ehk siis 2 aastat.
Näide: tänane Senator, kes kogub 100 000 staatusmiili kas 2022 või 2023, tema järgmine staatusperiood on ka 2 aastat ja alles selle aegumisel 1 aasta.
Praktilise näitena: Kuna mina olen oma HON-i tänaseks rekvalifitseerinud kuni 02/2026, siis enne 2025-aastat ei ole minul mõtet uue programmi punktide osas üldse midagi rehkendada. Sama kehtib ka teistele tasemetele ning praktikas tähendab see soodsamat lendamist.
Praktikas olen küll huvi pärast rehkendanud ja lühidalt: staatuse saamine muutub odavamaks, kuid nõuab veidi rohkem lendamist.
Ja jätkuvalt puntkide kogumisel läheb iga lennusegment arvesse eraldi. Seega -- mida suurema ringiga lendad, seda rohkem punkte saad. Ja tihtilugu ka odavamalt, kui otse lennates. :)
Ühesõnaga, übersaast muutus, nagu LH iga aastaga, järjest sitemaks läheb, va. 0,01% HONide jaoks. thank god, et nendega enam lendama ei pea.
See et broneerimisklass rolli ei mängi on küll hea asi.
Senatori jaoks on vaja "ainult" 6 korda Euroopast Austraaliasse ja tagasi lennata. Lend Euroopa - SIN/HKG/XXX LH või sõprade rauga, sealt edasi mõne partnerlennufirmaga.
Praeguse lennukoormusega lendaks täis küll.
Aga mul on 1/3 Finnari eluaegsest kullast juba ära teenitud ja OW lounged on karjaklassis lendajale paremad. Seega las ta jääb.
Siin targad inimesed koos ja äkki leiate vastuse ka küsimusele, et kuidas LH staatusetasemed ja pääs lounge'i toimima hakkab? Esimese raksuga ei hammustanud läbi.
@veigo
Loungedesse pääsus ei muutu midagi -- see jääb praeguste teadmiste järgi toimima täpselt samamoodi pileti ja/või staatuse põhiselt.
Pikalt on LH Senatorid ise palunud, et Senator loungedesse ei lubataks enam teiste firmade *G kaardiomanikke ja need suunataks Business loungedesse, kuid otsust selles osas tehtud ei ole.
HON Eventil sel esmaspäeval küsiti ka, et kas eluaegse SEN kaardi omanikele ei saaks avada ligipääsu First loungedele -- vastus oli, et mitte mingil juhul. Siin tuleb tähele panna ka seda, et LH ja LX First Class loungedesse ei lasta ka mitte ühegi partnerlennufirma (Star Alliance) esimese klassi reisijat, kui ta just HON ei ole. Ehk siis First Class lounged on rangelt ja eranditult ainult Lufthansa ja Swissi Esimese klassi reisijatele ning HON kaardi omanikele. Oluline on metal ehk siis kui Singapoe Airlines'i lend kannab ka LH lennukoodi, siis ikka ei saa. Star Alliance lennukite Firsti reisijad saavad külastada Senator loungesid.
Suurt segadust on tekitanud "eurodisco" ehk EurowingsDiscoveri lennud. Ja siin on suur erinevus -- nende lendude reisijad saavad loungesid kasutada AINULT kui omavad kas Miles&More vastavat staatust või reisivad äriklassis. Kuna Eurowings ja EurowingsDiscovery ei kuulu Star Alliance, siis nende lendudel (olgugi LH codesharega) puuduvad StarAlliance kuldkliendil igasugused eelised. Miles&More puhul lähtutakse põhimõttest, et tegemist on sama grupi lennufirmaga.
Viimasel ajal on LH mitmed oma enda lennud outsourcinud just 4Y-le ehk "eurodiscole". Üheks näiteks on Frankfurt-Orlando liin. Minule on selle kohta Saksamaalt kinnitatud, et kui pilet oli ostetud puhtalt LH lennule ehk siis hetkel, mil ei olnud infot, et lend läheb üle 4Y-le, saab nõuda tasuta reroutimist. Kui aga piletit ostes on juba teada, et LH lend on tegelikult 4Y codeshare, on inimene teinud selle valiku teadlikult ning loobunud ise omal vabal tahtel oma osadest hüvedest.
@veigo
Järjest v'ähem kahjuks. Aga elame-näeme -- seal on ka enne asju tagasi pööratud.
Segmentide arvuga FTL-ile on uus süsteem palju toredam. Seni on vaja lennata 30 M&M segmenti, et hoida FTL-i.. Uue süsteemiga piisab 17 M&M segmendist Euroopas ja nendega saab juba 340 QP-d kätte. Lisaks on vaja lennata M&Mi või muu Star Allianceiga veel u 17 Euroopa segmenti, et need võimalikud puuduvad tavalised punktid lisaks koguda. Kokku on see jah rohkem kui 30 lendu, aga reaalselt lähevad lisalendudena kirja kõik Turkish Airlinesi, SASi, TAPi jne lennud, mida paratamatult juurde tuleb. Lisaks on kauglende lennates segmente veelgi vähem vaja. Seni andis kauglend kirja ikka ühe segmendi. Edaspidi vana süsteemiga võrreldes kolm segmenti. Üks edasi-tagasi kauglend ümberistumisega Euroopas annab seega juba 160 QP-d, mis praeguse süsteemiga võrreldes on kaks korda rohkem segmente (hetkel saab 4, tulevikus võrdub 160 QP-d 8 praeguse segmendiga).
Arvutused siis põhiliselt turismiklassis lendaja kohta.
Tegijate (ehk siis M&M bosside) arvates ollagi uue süsteemi peamine pluss ja eristumine see, et ei tehta enam vahet RBD-l ehk broneeringuklassidel. Et see tegevat süsteemi palju-palju lihtsamaks. Mina ei suuda küll ära imestada, kui loll peab inimene olema, et mitte aru saada senisest süsteemist aga ega see midagi loe.
Igal juhul on nad kindlad, et see suur eristuv pluss korvab senise peamise plussi -- 2 aastase staatustsükli -- kadumise. Elame-näeme.
See, et vahemaadel vahet ei tehta, on enam kui kummaline. Aga pidada olema ka "keskmisele inimesele" liiga keeruline aru saada, et FRA-SIN annab rohekm punkte kui FRA-TLV. No ju siis "keskmine inimene" ongi ajapikku järjest juhmimaks jäänud. :D
Võib lahjemat mürki võtta, et küllap sagedased lendajad leiutavad varsti ka short-cute. Esimeseks pääsukeseks on jube kinnitatud TLV, mida loetakse (erinevalt Tuneesiast ja Egiptusest) inetkont sihtkohaks (annab olulislt rohkem punkte) ja kuhu on aeg-ajalt lende üsna soodsalt leida.
Juba on leitud ka konks Ladina-Ameerikas, kus näiteks Aviancaga Põhja-Ameerika ja Lõuna-Ameerika vahel tegelikult lühikesi ja odavaid lende lennates koguneb kiiresti interkont punkte. Tõsi, mitte QP.
HON Eventil väideti korraks ka et IST hakkab olema interkont aga kuna see oli ühe muu puterdamise käigus öeldud ja vastu tänasele loogikale, siis ei pruugi see nii jääda.
Kahtlemata on see kellelegi põnev, arvestada lennumiile ja lennutunde ja punktide lugemist ja millise koodiga lennuk lendab ja ka probleeme, kes millisesse Lounge sobib ja kes sinna ei sobi - aga minu jaoks on suur boonus see, kui lennuk tervelt ja ühes tükis sihtkohas maandub.
Ja mitu lennukit, millega VäikeLotti on lennanud, maandus mitmes tükis?
Ryanairiga lennates pole keegi surma saanud. Vähemalt mitte lennufirma süül. Ja ühes tükis on kõik lennukid neil maandunud. Head lendamist, Lotti.
>>> Ja jätkuvalt puntkide kogumisel läheb iga lennusegment arvesse eraldi. Seega -- mida suurema ringiga lendad, seda rohkem punkte saad. Ja tihtilugu ka odavamalt, kui otse lennates. :) <<<
Et kui enne tuli Tallinnast Vilniusse lennata läbi Frankfurti või Müncheni, siis nüüd tasuks seda teha (lisaks juba mainituile) läbi Tel Avivi või Dubai :)
Kas nüüd alati just odavamalt saab, aga... vähemalt punne (ja staatust) tuleb mühinal :P