15.04.10 piletiraha tagasimaksmine Bookinghouse.ee või Estonian Air

Ostsin 15.04 väljuvale Estonian Airi Londoni lennule Bookinghouse.ee kaudu pileti. Kelle poole peaks pöörduma raha tagasi saamiseks. Bookinghouse saadab Estonian Airi jutule, keda telefoni teel tabada ei õnnestu. Samas Eesti Õhu kodulehe põhjal pigem tundub et maksma peaks Bookinghouse.

Kas on kogemusi kellelgi või on keegi praegu samas olukorras?

Bookinghouse tegi oma too ara ja vahendajana peab kull aitama kui probleem on tekkinud aga kohustused lasuvad loppeks-raha-saajal ehk Estonian Airil.Hetkel probleemne vulkaanituhk,mis lennuliiklust takistab on act-of-god ,ehk piletirahasid ei tagastata ja kompensatsiooni ei maksta v.a. lisakindlustusega piletid ja ariklassi piletid..Viimane on siis ametlik teadaanne BBC uudistest kohapeal.Kull on iga paevaga tekkinud kannatajate hulk suurenenud nii et on voimalik et tekib mingi organisatsioon voi uhing mis hakkab tekkinud kahjusid teisel tasandil tagasi noudma a'la uleujutus mis tekitas kaose nii et riik pidi appi tulema kindlustusfirmadele

Kus selline asi kirjas on? Piletiraha makstakse tagasi.

Ei ole vaja segadust vaja põhjustada. Ilmselt see piletite kompenseerimise teema on lennufirmadel erinev, aga tsiteerin Estonian Airi:

Reisijad saavad oma piletid ümber vahetada samale marsruudile ja samasse broneerimisklassi. Kuupäevamuudatusi saab teha kuni 23. aprillini 2010 (reisimiseks kuni 31. maini 2010). Soovi korral ostetakse lennupiletid tagasi.

( www.estonian-air.ee -- uudistes )

Lennumuudatuste või piletitagastuse küsimustes palume pöörduda müügiagendi poole, kes piletimüüki vahendas. Estonian Airi klienditeenindusest või kodulehelt ostetud pileti korral palutakse pöörduda Estonian Airi klienditeenindusse või kassasse.

allikas: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/eesti-ohuruum-on-suletud-esmaspaeva-lounani.d?id=30499481

Ryanairi kodulehelt ostetud piletite tagastamisega läks minul väga kiiresti. Kuna mulle asenduspiletid ei sobinud, vormistas Riia kassas olev neiu ilma igasugu probleemideta tagastuse, nii Riiast algavale kui jätkulennule ja tagasisõidule.

Internetiostusid tehes tuleks alati vaadata, kas on tegemist usaldusväärse partneriga. Kui lehel pole isegi müügi ega garantii reegleid, siis bookinghouse.ee taolisi vahendajate veebilehti ei soovitaks raha väljakäimiseks kasutada. Samas ei vabasta poolpõrandaalune tegutsemine veebilehe haldajat kohustustest ja soovitan helistada UAB „Interneto partneris“ väidetava eesti filiaali numbrile 6703400 Peterburi tee 2F või pöörduda tarbijakaitse poole. Kui viimane ei reageeri tuleb seda seni tagant torkida, kuni nad liigutama hakkavad. Arvan et piisava visaduse korral on ka bookinghousele makstud raha võimalik tagasi saada.

PS vaadates piletite tagastamist juriidilise vaatenurga alt, võib piletite tagasiostmist nõuda ka Estonian Airilt. Vaatamata asjaolule, et nende kodulehe järgi ostavad nad tagasi ainult nende müügivõrgu kaudu müüdud pileteid. Selle vaatenurga alt pilet on müügileping, pileti ostja on võlausaldaja. Estonian Air on võlgnik. Bookinghouse.ee on maakler, vahendaja. Vahendaja olemasolu ei võta võlgnikult (Estonian Airilt) kohustust täita lepingut või lepingu täitmise võimatuse korral tagastada alusetult saadu (juhul muidugi kui EA ei tõesta, et piletid olid võltsitud). Seega võib ka päris julgelt küsida raha tagasi ikkagi ka otse Estonian Airilt.

Mina just täna helistasin Bookinghouse.ee telefonile ja uurisin olukorda, kuna endal on broneering kolmapäevaks (21.04) ja muretsen siin juba eelolevalt, et kuidas käituda kui lennud ikka veel tühistatud selleks ajaks. Sain sealt sellise vastuse, et esmalt peaksin püüdma Estonian Airi kontakti leidma ja nemad pakuvad uued marsuudi muudatused, kui mulle ei sobi need või neil ei ole midagi pakkuda siis kästi uuesti ühendust võtma Bookinghousega ja nad lubasid tagasi maksta kogu raha va. teenustasu, mis on 200 krooni.

Kas omasid ka Ryanairi kindlustust?

Ei omanud lennufirmalt juurdeostetavat kindlustust vaid lihtpiletid. Raha lubati tagastada 10-15 päeva jooksul, kuna makstud oli krediitkaardiga.

Bookinghous´is toimub totaalne hämamine. Saadavad EA-sse, ütlevad, et vedaja peab tagasi maksma. Aga piletil on pooled lennud Estonian Airiga ja pooled Islandi lennufirmaga. Kas nüüd peab siis Islandi lennufirmasse ka kohale sõitma, et raha tagasi saada? Kõigi seaduste järgi lasub nagu vahendajal, Bookinghous´il, kohustus tagasi maksta raha.
Mida siis teha nüüd?
Kas kellelgil on õnnestunud bookinghouse´ist reaalselt raha tagasi saada kasutamata piletite eest?

Lihtne loogika ütleb, et kellele raha andsid, sellelt seda ka tagasi küsid ja see ka peab maksma...mööblipoodi maksad ka enne ära ja kui vahepeal valmistajafirma hingusele on läinud või miskil põhjusel sinu tellitud mööblitükki ei tee, siis sa ju ei lähe ka vändrasse otsima milline saemees keeldub lauda sulle sobivasse mõõtu saagimast ja temalt raha tagasi nõudma- ikka sellelt kellele maksid e. kauplusest, milleks antud juhul siis bookinghouse. Oma arvamuse sellest ettevõttest hoian omale, eks igaüks arvaku ise :)

Kogu see muutuste ja tagasimaksetega tegelemine eeldab mingil määral inimtööjõudu, kõike ei saa automatiseerida ja outsource'ida. Aga sellise töö tegemine ei kuulu Bookinghouse'i äriplaani. Palju mugavam on ju lihtsalt istuda ja raha välja võtta. Oskustega töötaja(te)le tuleks aga palka maksta ja seda kulu ei soovita teha. Sestap selliseid inimesi Bookinghouse'is kas polegi või siis on ilmselgelt liiga vähe. Kliendituge osutab mingi teine firma, kellel pole tegelikult vastavat kvalifikatsiooni ja kellele on antud juhtnöör reisijad alati otse lennufirmasse suunata.
Muide, kui Bookinghouse endale lennupiletite väljastamise õiguse sai, pidid nad aktsepteerima IATA raamlepingut. Seal on aga muuhulgas sätestatud, et piletite muutmised ja tagasimaksed peab tegema see firma kes reaalselt pileti müüs. Reaalselt seda ignoreeritakse. Tegelikult võiks siin omapoolseid samme astuda lennufirmad, kes on ilmselt kõik tüdinenud Bookinghouse klientide kõnedest oma klienditeenindustesse.
Aga Bookinghouse'ist pileti ostja peab seniks lihtsalt lootma et tema reisi puhul läheb kõik plaanipäraselt. Suvaliste häirete ilmnemisel võivad kokkuhoitud paar protsenti piletihinnast väga kalliks osutuda.

Tundub, et tüübid on petised. Kogu nende suhtlus on jube hämamine. Oleme asja andnud EU tarbijakaitsesse.