Air Baltic ja tasuta istekoht

Tere!

Sõidan homme Air Balticuga koju ja tahtsin check-ini teha. Mulle ei ole oluline, kus istun, seega jätsin piletit ostes ka selle (tasulise) valiku tegemata. Arvasin, et check-ini tehes AB ise pakub mulle nüüd koha, tasuta, aga ei - kõikidel kohtadel hinnad peal - 10.90-12.90 €. Kas ongi kohustus maksta lisaks piletile ka koha eest?

1
2

Peab olema variant check-in lõpetada ilma istekohta valimata, st nad ise määravad ja maksma ei pea.

7
0

Tänan. Oh mind rumalat! Tõesti andis lõpuni klõpsata ilma kohta valimata ning pärast oli see kenasti minu eest (tasuta) valitud.

4
0

Vihjeks, järgmisel korral võib kasulik olla. Lennukid lendavad!

0
5

Hyljatud, rumalusega pole siin midagi pistmist. Air Balticul (e. BT-l) ongi see check-ini vaade meelega taoliselt huijamiseks üles ehitatud, et isegi ka suuremad reisisellid, kes samas võibolla nt. BT-d harvemini kasutavad, saab vahel ära petetud (...et mis mõttes, ongi "tasulised istekohad vaid järgi või?", vm. taolist). Ja siis hakkad nagu rahulikult siiski lehel edasi liikuma ja näed, et õnnestub siiski ka niisama. Kuid kindlasti suudavad nad paljusid reisijaid ka ära lollitada, eks iga täiendav teenitud sent kulub neil ära...

10
0

Kuidas kogemused on - kui reisida kahekesi ja jätta kohad valimata (maksmata), siis kas on võimalik kõrvuti ka sattuda istuma? Või on see lootusetu variant?

1
0

Siiani olen kõrvuti saanud. Check in esimesel võimalusel.

2
0

Kasutaks teemat ära, küsimus piletite ostmise kohta. Soetasin eile AB piletid ja sain ainult panga maksekinnituse, et raha on lennufirmale üle kantud. AB poolt siiani mitte midagi, seega küsiks, et kui kaua e-pileti väljastamine aega võtta võib? Teiste lennufirmade puhul olen harjunud, et mingi kinnitus tuleb kohe ja e-pilet ka väga kiiresti.

0
1

Kinnitus tuleb loetud minutitega. Äkki oli meiliaadressis väike viga vms. Kui aken kinni enne kinnituse tulemist, siis on raskem jälgi ajada. Neil on täiesti toimiv eesti keelne teenindus. Helista Eesti numbrile ja räägi mure ära. Vajadusel saavad vast nime järgi ka pileti kätte.

Eeldan, et pilet on ostetud otse lennufirma lehelt, mitte mõnelt vahendajalt.

1
0

Ostsin eile lennufirma lehelt "kirsipakkumise" ja nüüd järgmise päeva hommikul kella 09:45 paiku sain e-pileti ka ikka mailile. Kinnitust kohe peale ostu AB poolt ei tulnud, vaatasin spämmid jms ka üle.

1
0

Küsin kogemustega reisijatelt kuidas toimub laste istekohtade määramine AirBalticu süsteemis? Saan aru, et piletit broneerides saab tasu eest istekoha valida igale reisijale. Aga kui istekoha valik vahele jätta? Kas lastega reisijatel on mingi istekohta valiku kohustus? Näiteks Ryanairi reeglite järgi peavad alla 12-aastased lapsed istuma saatva täiskasvanu kõrval. Seega on täiskasvanul istekoha reserveerimine kohustuslik ning lapsele (2–11-aastased) saab istekoha valida tasuta.

AirBalticu kodulehelt (Lastega reisimine) sellekohast infot ei leidnud.

0
0

Mingit kohta ei määrata tasuta. Tee check-in internetis kohe, kui see avatakse, ja saate kõik kohad 99 % tõenäosusega kõrvuti. Kui ei saa, siis räägi sellest check-ini letis, väravas ja lennukis ning tõenäoliselt lõpuks ikka saad. Lõpuks on väga väike võimalus, et kohad jäävadki eraldi ja siis nii ongi.

Üldiselt piisab varajasest check-inist ja saavad kõik, ka täiskasvanud, alati kohad kõrvuti.

0
0

Ja määravadki mu 3-aastase lennuki teise otsa üksi istuma? Ma naerataks siiralt lennusaatjale ja tänaks teda selle eest, et ta mitmetunnisel lennul kogu aeg personaalselt minu lapsega tegeleb. Annaks veel paberil ka mõned eelistused, soovitused ja ulataks lapse lemmikpudru.

Jah, teoorias võiks keegi lastekaitsele teada anda ja sundida mind seeläbi piletit ostma. Siis aga sekkuks TTJA laadne asutus, kes teeks neile selgeks, et kuvatav piletihind ei ole reaalne ja on kohustuslik osta lisad ja see ei ole lubatud.

2
0

Ma olen AirBalticu ja alla 12 aastaste lastega mõned korrad lennanud, aga kuna piletite broneerimisel mulle kohe lapsele tasuta kõrvuti istekohta pole kunagi süsteem "pakkunud", siis enda laiskuse ja mugavuse tõttu olen lapsele ka kohe istekoha ostnud kuna oluline kindlasti kõrvuti istuma saada. Ühel korral juhtus küll selle ostetud istekohaga huvitavalt, et mõni aeg enne lendu toimus lennuki vahetus vmt ning kohad olid ära muudetud ja see üks alla 12 aastane laps oli hoopis mitu rida tahapoole paigutatud. Sain küll asja infotelefonile helistades korda, s.t. inimesed kokku istuma, aga seda seika meenutades tundus, et neil (või süsteemil) mingit probleemi küll polnud 10 aastane eraldi istuma paigutada.

0
0

Ühe toimetuse liikme kogemused on sellised, et jah määravadki. Ja selle kohta puudub vastav seadusandlus ja rahvusvahelised reeglid. Ma laste vanuseid ei mäleta, aga oli juhtum või kaks ning hilisem uurimine andis tulemuse, et tegemist on sellise halli alaga, mille kohta vähemalt osades riikides kindlaid seadusi vms ei ole ja rahvusvahelistes normides, reeglites vms pole seda ka kindlalt mainitud.

Võimalik, et oligi sarnane juhtum, kus alguses sai automaatselt kohad kõrvuti ja lennujaama jõudes selgus, et teie kohad on muudetud ja nüüd on nii.

AirBalticuga kogemusi pole selles. Kohad on alati ilma rahata kõrvuti saanud. Sama teiste firmadega, sest enamikel, mida kasutan lastega, on kohtade valik koos pagasiga piletitel hinnas. Korra oli Turkishiga probleem, kui võeti kasutusele tasuline kohtade valik. Kuna internet ei toiminud normaalselt, siis ei saanud ka tasu eest kohti valitud ja check-ini lõpetatud. Alles lennujaamas letis selgus, et nüüd on ka alla 12 aastane laps kuskil suvalisel kohal. Letitöötajat asi eriti ei huvitanud ja soovitas minna klienditeenindusse, kus oli silmaga vaadates vähemalt tunnine järjekord. Väravas rääkisin mure ära, arvati, et nii ei ole küll ilus teha lastega ja letitöötaja oleks ka saanud asja korda ajada. Istekohad muudeti ära kokku ilma tasuta ja asi korras.

Reaalselt ma väga ei muretseks sellepärast, kui on algpunkt, kus laseb internetis check-ini teha. Enamik ei alusta seda kohe samal hetkel, kui see avatakse. Ka 30-40 inimeselised grupid saavad AirBalticul enamasti peaaegu järjest istuma internetis check-ini tehes.

2
0

Kui jätta piletit ostes istekohad valimata ja minna välja sellele, et lennule registreerumise aja alguses kohe registreerumine ära teha ja saada nii automaatselt kõrvuti istekohad, siis see enamasti nii toimibki. Vaikimisi pannaksegi koos ostetud piletid kõrvuti istekohtadele.

Kõrvuti mittesattumise erand tekkib siis, kui hiljem piletit ostes kõrvuti kohti enam ei ole saada või on keegi teine reisija hiljem algselt automaatselt kõrvuti määratud kohtadest ühe või mitu endale kindlaks määratud kohana välja ostnud. Aga saan anda kaks täiendavat soovitust/märkust:

1) juhul kui automaatselt määratud kohad ei sobi mistahes põhjusel, siis saab juba tehtud lennule registreerumise tühistada ja uuesti registreeruda ning vabade kohtade seast tasu eest uued sobivamad kohad valida;

2) ei julge kinnitada, et päris kõikidele lendudel on nii, aga on jäänud mulje, et kuu või kaks kuud varem tuleb ka eraldi sihitud sooduspakkumine istekohtade ostmiseks eelnevalt ilma kindlate istekohtadeta ostetud lendudele.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased