airBaltic sulgeb mitu Tallinnast lähtuvat liini

Tänavu Tallinnast kolm Soome-liini avanud airBaltic lõpetab need lennud. Samuti peatatakse lennud Stockholmi, jäävad vaid Riia ja Vilnius. Äripäev kirjutas 15. septembril: "airBalticul lõppes eile kampaania, mille raames pandi odavmüügile miljon piletit. Täna leidsid osad piletiostjad postkastist teate, et soovitud lend plaani muutumise tõttu ei lenda." Vaata ka www.logistikauudised.ee/Default.aspx?ArticleID=2e317fea-fc45-4fbf-b7f9-3bfd0d34742b

Ka Vilnius suletakse novembrist. Seega jääb vaid Tallinn Riia. Seega nende vallutus Tallinnas ja suurelt lubatud baasid..oli ja on vaid häma.

Ju nad siis lugesid EA seisukohta, et "pooltühja lennukiga lendamine on kuritegu". Teisisõnu, liinid suleti vaid sellepärast, et hoida Eesti ja Soome loodust!

Täiesti uskumatu kamp ikka, 2 nädalat reklaamivad oma odavpakkumisi, kus ka hulk otselende Tallinnast ja nüüd selgub, et kõik otselennud lõppevad ära. :D Usaldagem veel lätlasi.

jälgija 15.09.10 22:23 Kui vaadata suuremat pilti ja äsjast uudist, et Hiina Hainan Airlines on Air Balticu ostust huvitatud, tundub, et asjal võibki tõsi taga olla. Hiinlaste peamine huvi on, et Euroopa sihtkohad oleksid hästi teenindatud Riiast alates, kuhu nende suured lennukid Aasiast inimesi ette vedama hakkavad. Mingid Tallinnast Soome või Rootsi suunduvad liinid ei ole olulised. Äkki ongi Air Balticu ettevalmistamine Riia keskseks lennuliiniks alanud (hiinlaste soovil) ja muud baasid pannakse järk-järgult kinni? Millest muidu selline kannapööre, nagu Tallinnaga juhtus? Või on tegu Eesti-Läti poliitilse koridorimänguga, kus Eesti sundis Lätit andma Estonian Airi'le rohkem hingamisruumi?

2 jälgija 15.09.10 22:49 lihtsalt pandi kahjumlikud liinid kinni kuna pluffiks pole enam pappi, eriti talvel (nõudluse languse ajal).

mait 15.09.10 22:50 jälgijaga päri, eilne hiinlaste uudis saab sellega tähendust juurde. poliitikat ei usu, seni pole sellele rõhutud ja on lastud EAl ise hakkama saada. tõsi, varem pole EA ka vaid riigi kaelas olnud. põnevad ajad igatahes.

jälgija 16.09.10 01:09 Põnevad ajad jah. Aga kui BT tõmbab tagasi ainult Tallinnas, siis on mängus ikkagi Eesti-Läti poliitiline dimensioon. Nüüd, kui Eesti riigil on OV enamusosalus, oli võib-olla veidi lihtsam Lätile kulisside taga märku anda, et nad oma riikliku lennufirma meie riikliku lennufirma marjamaalt koristaksid. Selgitust tahaks küll BT poolt kuulda. Põnev, kuidas seda taganemist serveeritakse.

2 jälgija 16.09.10 08:21 Vandenõu teooria pooldaja? "Aga kui BT tõmbab tagasi ainult Tallinnas" Kuidagi paranoiliselt kõõlab.. Lisaks kärbitakse lende ka Vilniusest ja Riiast. Läti internet on kisa täis. Rahvas kuude kaupa ootab raha tagasi tühistatud lennu eest. Kirjadele ei vastata ka. Lihtsalt ärimudel lätlastel selline.

Etna 16.09.10 13:05 Huh, miks peaksid kõik Hiinast reisijad hakkama Riias ümber istuma? 9 tundi juba lennatud ja viimase 2 jaoks peaks veel lennukit vahetama? Vaevalt küll.

jälgija 16.09.10 18:44 2 Etna

Finnairi sarnane mudel töötab ülihästi.

Läti äri ongi selline. Ma pole AirBalticu ärimudelisse mitte kunagi uskunud, sest see on ebaloogiline. Lennata Riiast Trondheimi ja Oulusse igal päeval ning seda veel odava hinnaga + ülejäänud route map (ka Tallinnast lennud Lappeenranta jne) ei ole lihtsalt tasuvad. Kui kulude vahe riigieelarvest kinni makstakse, siis saab selliseid nalju ju mõnda aega turuvõtmiseks teha. Iseasi, mida sellise turuga peale hakata, kui pealevoolav rahajõgi ära kuivab. Nüüd ongi näha, et seesama kallilt kätte võidetud turg antakse lihtsalt ära. Hea, et EA ja teised konkureerivad lennufirmad veel pille kotti pole pannud, muidu võiks lennujaama täiesti kinni panna, nagu see Vilniusega peale FlyLAL-i pankrotti juhtus. FlyLAL võttis samuti üliodavate hindadega turgu ja peletas kõik muud lennufirmad eemale.

Ka Airbalticu lõpuks ometi kasumissejõudmine 2009 aastal oli puhas bluff, sest see koosnes 200 mln lati eest AB brändi äramüümises selle tegevjuhile. Reaalne raha selle eest on siiani loomulikult tasumata ning nüüd nõuab riik selle müügi tagasipööramist.

Odavaid asju on tore osta, kuid enamasti pole see jätkusuutlik ärimudel ettevõtjale.

Mina igatahes ootasin sellist asjade käiku, tegelikult veel palju drastilisemat. Aga see võib olla veel ees.

Tulevikuplaanid on siiski neil suured. Air Balticul käib praegu rahvusvaheline arhitektuurikonkurss Riia lennujaama oma terminaali ehitamiseks (perspektiivse teenindamisvõimaluse kasvuga), tähtaeg 20.09.

http://www.competitions.org/index.php?option=com_content&view=article&id=789:airbaltic-new-terminal-design-competition&catid=37:open-competitions&Itemid=50

Noh siis peabki kõik reisijad läbi Riia suunama, muidu poleks kottigi kasu sellest tühjast kõledast terminalist.

Läti ehitusäri on nii sügavalt korrumpeerunud, et sellest ei saa eestlane Eestist lihtsalt aru. Läti suurehituste tellijad on olnud kas riik või kohalik (Riia) omavalitsus- on need siis Lõunasild või Rahvusraamatukogu. Siia ritta sobib ka lennujaama laiendus. Kõik need konkursid võidab konsortsium 3-st Läti ehitusettevõttest. Tasub meenutada, et Latvenergo juhid võeti kõik viimaseni vahi alla süüdistatuna altkäemaksuvõtmises kui mitme-miljard-eesti-krooni-suuruse ehitushanke võitis hoopis Türgi firma. See oli muidu täiesti abitu Korruptsioonivastase Võitluse Büroo ainuke jõunäitamine mitme aasta jooksul...

Ei maksa Läti ehitusäri segamini ajada lennundusäriga ning viimasest arusaamiseks võiks vaadelda lähiriikide suuremate lennujaamade reisijakäibe/elanike arvu/ostujõu suhet. Lätil ei ole mingit lootust lennundushiiuks saada.

See kõik on sama bluff, kui Bentleyd-Maseratid Riia kesklinnas koos Verttu poe, Guess'i jopes ehitustöölise ning üleni Armanis müügiesindajaga su kontori ukse taga.

Läti riigikontroll on neil suurehitustel avastanud hiigelpuudujääke - sadade miljonite eesti kroonide väärtuses latte on lihtsalt haihtunud. Midagi ei juhtu...

Memmu, kust pärineb uudis et AB Tallinn-Vilniuse otsa novembrist enam otse ei lenda? Otselennud ka järgmisel aastal müügis?

Kaubamärk müüdi 13mio EUR ehk 200mio EEK eest.

Kas teevad flylali järgi? Müügikampaania, siis lendude vähendamine ning lõpuks ...

Päris palju lendusid on veel "justkui" müügis, kuigi piletiostnutele on saadetud mailid lendude tühistamisest. Ise olen üks selline "õnnelik" ja mitte ei saa AB-ga suheldud, et oma piletid ümber vahetada. E-mailidele nad ei vasta ja ooteliin on neil lõputu.

Õnneks lõpetasin AB-ga lendamised mullu suve hakul ja olen häppi.

Mnjah mul ei ole kahjuks selleks päevaks valikut, EA sobib veel vähem.

Läti ehitusärist ma ei tea midagi. Lihtsalt see on kõigest rahvusvaheline arhitektuurikonkurss Air Balticule oma terminaali rajamiseks. See ei puutu praegu üldse asjasse, kes seda ehitama hakkab. Otsitakse parimat, orignaalsemat ideed. Kindlasti paljud Eesti arhitektuuribürood osalevad.

Tahtsin lihtsalt viidata, et lennujaama ehituskonkurss ei viita mitte niivõrd AB ambitsioonikusele, vaid hoopis millelegi muule.

Ma sain lõpuks kinnituse, et mind pandi hilisemale lennule. Lootus jääb, et see lend ikka toimub.

Air Balticu tegevjuht Bertolt Flick plaanib käivitada uut lennufirmat Leedus, mis ei ole kuidagi seotud Air Balticuga. Paistab, et tema aeg Air Balticus hakkab ümber saama. Sahistatakse, et Air China president olevat neil päevil siiakanti ringkäigule tulemas. Ei tea, kas Air Baltic saamas lausa mitu kosilast Hiinast? Usun, et kui üks Baltikumi lennufirma mõne hiinlase poolt üle võetakse, ei jää teised kauaks ootama ja kaubaks läheb ruttu ka Estonian Air. Võimalik, et Flick haistab võimalust veel üks firma käima panna (uus Leedu projekt) ja see siis ka hiljem hiinlastele müüa.

Suuri ja kiirelt arenevaid lennufirmasid on Hiinas hulgi, kellest paljud tahavad ka Euroopasse lennata. Lähiaastate lennukitellimused on kolossaalsed (eriti pikamaalennukite osas), seega tuleb need kõik kuskile lendama panna. Samas on Euroopa suurtel lennujaamadel järjest teravnev slotipuudus ning Hiina ja Euroopa riigid peedivad üksteist vastastikuses protektsionismivaimus järjest kõvemini. Äsja tuli näiteks teade, et Lufthansa uus A380 superjumbo saab Pekingisse lennata ainult osadel nädalapäevadel jne. Ja alati kui sõlmitakse bilateraalne leping riikide vahel ning selle alusel näiteks saab Hiina lennufirma õiguse teha nädalas 3 lendu Frankfurti, kohustub Hiina lubama Saksa lennuettevõttel samapalju uusi lende teha jne.

Teine kontseptsioon reisijate Aasiast Euroopasse toimetamiseks oleks läbi Baltikumi, kust kohalikud lennufirmad rahva Euroopasse laiali ja sealt kokku veaks. Sisuliselt oleks tegu Euroliidu siseste lendudega ja neid mingid rahvusvahelised piirangud ei takista. Vaevalt muidugi, et loobutaks otselendudest Frankfurti või Londonisse, lennud läbi Baltikumi oleks täienduseks ning saaks teenindada ka teisi Euroopa suurlinnu, kuhu otselende pole. Näiteks lendab Air Baltic Saksamaal peale Frankfurdi, kuhu Hiina suured lennud toimuvad, ka Hannoverisse, Hamburgi, Düsseldorfi. Kui lennugraafikud (lained) on paigas, saab Hainan Airlines müüa näiteks pileti Nanning(Riia)Hamburg ning reisija kohale toimetada odavamalt ja kiiremini kui läbi Frankfurdi, sest kui võtta gloobus ja tõmmata niit Pekingi suunalt Pariisi peale, läheb niit umbes-täpselt üle Baltikumi. Aasia-Baltikumi vaheline kaugus võimaldab edasi-tagasi otsi teha ühe lennukiga (s.o. kaks otsa lendu pluss 2x lennujaamas oleku aega jäävad 24 tunni sisse). Finnairil läheb äri sarnase mudeliga väga hästi, seega ei olegi jalgratast uuesti vaja leiutada. Iseasi, kuidas need asjad toimima saadakse. Kui vaadelda Air Balticut lihtsalt kui Baltikumi regionaalset lennufirmat, ei tundu asi huvitav, kuid tema potentsiaalne roll Aasia-Euroopa lennundusturu arengus annaks asjale teise dimensiooni. Tõenäoliselt võib see kõik jääda fantaasiaks, kuid asjal oleks jumet igatahes. Kindlasti on selles skeemis hulk igasugu agasid, kuid tõenäoliselt on enamus neist lahendatavad.

Air Balticu ja Estonian Airi võimalikust ostmisest hiinlaste poolt on räägitud juba paar aastat ning soovunelmate ja sahistamiste tasandile see kõik on ka jäänud. Üldse Hiina firmad pole olnud eriti aktiivsed Euroopas mingeid suurtehinguid sõlmima. Suure tõenäosusega on see jutt kräpp ka praegu. Oleks vähegi mingid läbirääkimised kasvõi algstaadiumis, siis Air Baltic ei oleks kuidagi tõmmanud drastiliselt liine vähemaks talvehooajaks, mis madaldaks väärtust hiinlaste silmis.