Autoga Euroopasse

Hei!


 Mis riikidesse oleks hea autoga minna? Et oleks ka mõttet eelistada autot lennukile :) 

Kuidas universaalkerega autos võimalikult mugavalt saaks magamisaseme tekitada? 

Palju peaks kaasa võtma nö autofondi (nt kui minna Hollandi või Hispaania) ? 

 Millega üldse peaks taolisel tripil arvestama? Ja kust leida infot teemaksude kohta. Palju need üldjuhul maksavad? 

GPS jaoks...Kuidas kõige parema hinnaga internetilahendus saada sellisele tripile? 


Kui minna hispaania siis v.b on mõttekam lennata sinna ja rentida auto :) 

Endal sama dillemma hetkel . 

Eesti - Alicante paar aastat tagasi teemaksud 200euri 

Internet on euroopas rouming eesti hindadega :) seega vaata et sul oleks euroopa roaming piisava mahuga

eelistan alati autot lennukile, kui vähegi kannatab.  Tee endale kõige pealt selgeks kui pikk sul tripp on. Kui 7p siis pole mõtet Hispaaniasse autoga minna, küll aga kuni ca 2000 km kaugusele.   Universaali mugav magamisase - no pärsielt ei oska soovitada, kas koti pead panema pea alla või  kõhu peala. Proovi koduhoovis järgi.  Ca 2000 km raadiuses saad norm öömaja booking.com kaudu alates ca 10 eur öö/nägu. Magad linade vahel, dush jne. Miks peaks niiväga tahtma autos magada?!  Autofond? - mida iganes sa selle all ka mõtled -alati võta rohkem :-) Teemaksud - sõber Googel tavaliselt ikka aitab.  GPS - räägin Elisa eest. Hetkel päeva pilet 2.50 = 500MB.  Waze,ga sõites on sellest piisav.

Päris naljaks on see küsimus, kuidas universaalkerega autosse saaks võimalikult mugava magamisaseme tekitada..
"Autofond" on vist üldse mingi uus moeröögatussõna..
Või et, kust leida infot teemaksude kohta..
Pildi peal tunduvad küll noored inimesed olevat.. Aga võin ka eksida muidugi, nägemine pole enam see, mis 10 aastat tagasi..

Aga mida autoreisil arvestada - see on kütusekulu! Kindlustus, roheline kaart. Tehniline pass kaasa. Juhiload. 
Võimalik tehniline rike - autoabi maksab mõnes Euroopa riigis päris palju. 
Internet on lepingulisele kliendile odav, aga alati tasub kasutada wi-fi võimalust. Euroopas enam-vähem igas bensiinijaamas.
Siis marsruut paika, sihtpunkt. Teekonna arvestab  Google Maps sinu eest ära ja lisa kindlasti linnuke kasti "väldi tasulisi teid", kui teemaksud muret teevad. Poolat läbi öösel.  

Kuna mulle endale meeldib road-trippimine, aga telgiga mässamine on tüütu siis autos magamine on täiesti teema.


Paraku paar momenti mis selle rõõmu rikuvad:
1) Kui ka tagaistme seljatoed all, siis ei ole pind piisavalt pikk, et mugavalt magada
2) Paljudel autodel jääb istme seljatugi ebamugava nurga alla, nii
3) Kui ise magad autos, siis oled seal asjadega läbisegi.

Matkaplatsidel ringi vaadates on osad sellid oma autosse puidust lavatsi ehitanud. Katsetasin ka ise seda, aga siis oli probleemiks mida peale reisi selle lavatsiga peale hakata. Ja lõpuks jõudis asi sinnamaani, et hakkasime ise kokkupandavat autovoodit arendama:
www.carcamped.com

Tänaseks meil tehniline EAS toel esimene tehniline prototüüp valmis ja nüüd arendame sellest tootmiskõlbulikku mudelit. Kahjuks küll selleks hooajaks ei jõua veel tootmiseni, aga järgmisel suvel on võimalik igaühel oma auto öömajaks muuta :)

  1. Igale poole võib autoga minna Euroopas. Kõik oleneb inimeste arvust, mida näha/teha kavatsete. Ja näiteks kas suuremas koguses staffi koju tuua tahate. Kahekesti lõuna Itaaliasse või Hispaaniasse pole vist eriti mõtet tõesti autoga minna. Kuueliikmeline pere jällegi, paneb mõtlema sest lennupiletite peale võib suurem osa reisi eelarvest minna.
    2. Me ei tea mis auto on ja palju teid sinna mahtuda kavatseb.
    3. Kaasa ei pea midagi võtma. Hea muidugi kui mingi puhver raha kaardil olemas. 
    4. Arvestama peab samade asjadega, kui te näiteks Saaremaale lähete. Sõit on pikem ainult. Auto peab olema korras ja raha piisavalt kaasas. No ja vaatate kus riigis vinjettid ja kus miskid teemaksud.
    Kogu Euroopa info: autotraveler.ru 
    5. Võtke telefoni kõne paketid kus Euroopa maht vähemalt 3GB igas telefonis. Sellest on maa ja ilm kui pidevalt youtubis ei passi. Ja kui muid lahendusi ei tunne siis Google Mapsiga saab reisi ilusti tehtud.

    Ja tegelikult soovitaks, kui pole autoga reisinud enne. Võtke üks nädalavahetus vabaks ja tehke samadel tingimustel reis näiteks Leetu või isegi Poola. Paar ööd autos. 1000 kilti sinna 1000 tagasi. Käige näiteks Gdanskis ära. Ja teil kaovad kõik küsimused ära. Ja oma võimed saate proovile panna. 

Autos magamise võimalikkus sõltub kõigepealt automargist. Eelis telgi ees, et iga ilmaga on kuiv küljealune olemas. Kui pole just buss, siis suuremasse universaali mahub normaalselt magama 2 inimest. Normaalselt tähendab, et saab pikali visata ja jalad sirgu ajada. Väiksemasse universaali või luukpärasse mahub samuti 2 inimest kõrvuti, aga jalad jäävad sel juhul konksu. Kui looteasendile vastunäidustusi pole, saab hakkama ka nii.

Siiski on pikemal reisil korralik väljapuhkamine oluline, paaripäevasel ehk kannatab kuidagi välja istmel kägarasendis tukkumisedki. Enamikel universaalidel tekib tagumiste ridade allapööramisel tasane põrandapind, kuhu võiks ideekohaselt mahtuda kahekohaline madrats ja ongi mugav voodi olemas. Kui autos reisib rohkem inimesi, ei kujuta mina enam kõigi autos magamist ette, ega siis esiistmel ometi.
Olen täheldanud, et auto muutub suletud akendega ja mittetöötava ventilatsiooni korral lühikese ajaga vägagi umbseks, akna paotamisel ründavad aga kohe sääseparved. Seega tasuks aretada vähemalt ühele aknale midagi putukavõrgulaadset.
Lõpuks võiks mõelda ka sellele, kuidas meeldib enese avalikustamine, läbipaistvaid klaase pean silmas, kust iga möödakäija saab vabalt sisse piiluda. Selleks ei pea tingimata perverdiga tegu olema, lihtsalt oledki nagu kala akvaariumis. Tumendatud klaaside korral see pole vast probleem, muidu kasutatakse ka ööseks ettetõmmatavaid kardinaid või ruloosid, isegi papitahvlitega saab aknaid varjutada.

Mõnes riigis ei soovita üldse autos magada. Isegi parklates kasutatakse sõidukisse lastavat närvigaasi ning hommikul avastad ennast kõigest ilmajäänuna. 

Täitsa huvi tekkis. Et mis riigid need sellised on ?

Aastate eest sai palju autoga trippe tehtud.Sain selgeks, et kahekesi autoga tasub minna ca 800-1000km kaugusele, kaugemale minekuks juba mõtekam kas rong või lennuk. Autos magamine peaks jääma sinna kaugemasse minevikku, tänapäeval on selleks palju mugavamad võimalused. Edu!

 See autos magamine sõltub päris palju sünniaastast. Nooruses sai magatud suvalises autos, suvalises urkas ja veel paljudes suvalistes kohtades. Sest see oli põnev ja uudne.

Sama kehtib ka telgis magamise kohta. Esimesed reisid tegin tavalise sõiduauto ja telgiga. Piisas, et oleks kuiv. Muu ei olnud oluline.
 Aastate möödudes tekkis soov end mugavamalt tunda. Siis tuli VW Caravelle. Istmeridade vahele tegin vahetükid, et madratsil oleks sile alus. Tagaotsa tekkis lai voodi mille alla mahtus enamus varustust. See variant toimis mitmed aastad. Mahtuniversaali ees oligi eeliseks see voodialune oli üks suur panipaik. nii mahtus kolm inimest mugavalt ja neli kuidagimoodi.
 Tumendatud klaasid ja omatehtud kardinad annavad privaatsust juurde. 

 Kui kõik see sobib, siis järgmisena leiate ennast arutamast, et peaks matkabussi soetama....
 

Kui see on konksuga küsimus, siis lähim riik on San Marino, kuhu on hea autoga minna (ise järgi proovinud) ainuüksi selle pärast, et lennukid seal ametlikult ei peatu.

Mugavalt saab magamisaseme nii tekitada, et ütled kaasreisija(te)le, et Sina, kui autojuht, oled väsinud ja vajad nüüd und, rahu ja vaikust (soovi korral saad veel loetleda hüvesid, nagu unešnaps, hällilaul, lehvikutuuleke jne.) ning lased neil vastavalt oma lemmikmagamispoosile tekitada enda poolt määratud pehmusastmega toetuspinna.

Kui Sul on autofondiks kaasas vähemalt uue auto ostu raha, võiks (esialgu lähemasse riiki, nt. Lätti) reisi katsetada. Kõige üle, mis fondist järele peaks jääma, on hiljem ainult hää meel ja läheb järgmise reisi fondi.

Auto tõrgete puhul võib abiks olla KASKO.

Ilmselt Krapsiku viidatud infot saab paljudelt lehtedelt ka saksa tähtedega kirjapandult lugeda. Kasvõi kättemaksuks selle eest, et me antud lehe riikide nimekirjas viimaseks oleme jäetud ja selle jaoks isegi eraldi "E" täht on välja mõeldud. Otsing abiks.

GPS ei ole küll otseses seoses internetilahendusega aga seoses Starmani Elisale üleminekuga jäi Starmanil hulka nende vana logoga kaabelmodemeid üle, saad neilt poolmuidu, kui hästi maksad.
Krapsik! Selline teave on pärit inimestelt, kes toovad sõidukeid Eestisse. Nende üldine soovitus on kindlasti liikuda kiirteedel, et sõiduk salvestuks kaameratesse ning ööbimiskohta mitte valida kõrvalises kohas. 
Olen ise viimasel 10 aastal liikunud sõiduautoga Euroopa teedel ca 8000 igal reisil. Sellest ainult kolmel korral öö sõidukis veetnud, sest peale südaööd ei ole lootust hotelli leida. Ühel korral sain Ukraina piirist üle alles peale keskööd, nii tuligi Lublini lähedase hotelli parklas puhata.
Minu autot on tahetud avada lõuna aegu Saksamaal, täiesti Lübecki kesklinnas, aga süda aimas halba ja nii tulingi parkimiskohta tagasi, kus 2 meest juba tegutsesid. Hispaanias oli rendiautol täiesti avatud tagumine uks, aga  juurde jõudes ei näinud mitte kedagi. 

Siis on ausaltöeldes sitasti läinud sul.

Mina olen viimased 16 aastat euroopas tuuritanud, ka igal aastal ca 6000 km pea kõigis euroopa riikides. Alati maganud nii autos kui hiljem matkabussis.Pole veel torgitud. Äkki mul on vedanud, ei taha kiita.

Kui kõik see sobib, siis järgmisena leiate ennast arutamast, et peaks matkabussi soetama....

Jah, Meelis, täpselt nii ongi. Minugi sünniaasta juba selline uunikum, et ise olen jõudnud kõik need etapid läbida ja hetkel pean ainuvõimalikuks hotellis ööbimist. Kuhu enam edasi, ainult tähti saab veel lisada:) Aga kindel on vai üks, kes korra paremat/mugavamat proovinud, see enam kehvemaga ei lepi.

To 834arr :
No äkki need ärikad on kuidagi moodi sihtmärgiks teatud tegelastele. Sellest neil ka sellised traektorid. Samas jäi arusaamatuks kuidas on seotud soovitus mitte magada autos sellega et keegi Su autot on üritanud puistata ? Seda võib ka Eestis juhtuda. Tegelikult peaks puht loll olema, et minna autole kallale, kus inimesed magavad. Ei tea kunagi mis sealt võib vastu tulla. Päris keset metsa, või kuskil aguli kõrvaltänavas pole tõesti tark autot jätta või magada. Selleks ongi bensukad ja parkimise/puhke alad kus muideks ka kaamerad paljudes kohtades täitsa olemas. Ja suvel öösiti rahvast kah päris palju. Muidu kui ikka täitsa hirm, aga autos magada vaja, siis kämpingute külastamist pole kah keegi ära keelanud. 

Ma pisut vaidleks vastu peale keskööd hotelli leidmise võimatuse osas. Tuleb vaid avada booking.com, klõpsata filtril '24h front desk' ja isegi suvalises Poolamaa pärapõrgus leiab max 30 min sõidu raadiuses ka peale keskööd avatud ööbimispaiku mõistliku (25-30€/2in) hinnaga.

Minu autos magamised on ka jäänud aastate taha, noorena võib ikka proovida, raha vähe ja reisiigatsus suurem. Nüüd tahaks oma puhkusepäevadel peale pikka päevateed puhaste linade vahele, õhtul terrassil klaasi veini libistada ja hommikul inimese kombel dušši võtta. Matkaautoni pole ma veel küündinud, aga ega see vanuski tulemata jää.

Minu viimase 15 aasta ning ca 15-20.000 km väljaspool Eestit aastas praktikas on vaid üks selline kogemus, kus teeröövleid kohtasin ning nendeks olid Saksa politseinikud, kes pisut enne Poola piiri mu sõbra auto kinni pidasid (reisisime kahe autoga ja tal oli uus BMW X7) ning selle üksipulgi läbi otsisid, kusjuures kraapides ka maha mingi üliolulise pitseeritud sildi või kerenumbri, millega garantii vastu taevast lendas. Sõber ei teadnud politseinike nimesid ning protokolli nõuda, mistõttu jäi meil kahjutasu politseilt sisse nõudmata. 

GPSist ja andmesidest. Kui oled lepinguline klient, siis on reeglina paketis mingi andmemaht Euroopa Liidus kuuhinna sees või siis vähemalt juurde tellitav. Alternatiiv on teha omale ettemaksupakett, millega saad ka ELis helistada/surfata. Ma mõni aeg tagasi muutsin oma vana telefoni GPSiks ning ostsin sinna sisse Superi stardika, kuna see pakub kõige paremat paketivaba andmesidehinda: 1 GB 2,5€ Eestis ja 5,2€ ELis. Kui igasugused muud internetti imevad äpid telefonist ära kustutad ja taustainterneti ära keelad, siis võib 1 GB andmemahuga lausa aasta otsa mööda Eestit ja Euroopat ringi vurada ning Wazet/Google Mapsi kasutada. Iseasi, kui lisaks GPSile internetti ka muuks otstarbeks tahad ning reis vaid piiratud aja kestab, siis võid mõne sobiva kuupaketi vaadata, nende paarieurosed hinnad on muude reisikuludega võrreldes tänapäeval pea olematud. 

Krapsik! Minu vastuses on 2 erinevat teemat. Kõrvalises kohas on võimalik lasta autosse gaasi, mis paneb kõik autos viibivad magama. Seejärel tehakse sõiduk puhtaks. Sarnast hoiatust olen kuulnud mitmelt isikult! Tõesti, nad on sagedased reisijad suurte rahadega, aga eriti tõsiselt on hoiatatud Madalmaades ja Prantsusmaal reisimisest. 
Täiesti teine teema on autost asjade vargus või selle tegemise katse jmt.  Olen Albaanias ise samuti asjade viimisel autoukse pärani jätnud ja rahulikult hotellituppa läinud. Peagi oli ukse taga hotelli turvamees, kes ütles, et lükkas mu autol ukse kinni, aga peaksin ta ka lukustama. Seega kõike juhtub!

Buldooza! Aeg on edasi liikunud ning tänapäeval ei ole tõesti enam probleeme öömajaga. Mina ei leidnud ööbimist ajal kui andmeside ei olnud veel tänasel tasemel. Viimastel aastatel (ka tänavu) jätan sageli mõne vahepealse broneeringu tegemata, sest ei tea kui palju õnnestub päeva jooksul tegelikult liikuda. Puhkepaigad - pikemad peatused broneerin ette! 

Ma olen viimased 19 aastat matkaautoga reisinud. Enamasti kolm nädalat ühtejutti. Enne seda veel mõned aastat Volkari bussiga, mida natuke modifitseerutud. Kämpingus ööbimisi tuleb ette väga harva. Kahe kämpinguöö vahele on jäänud ka mitu aastat. Natuke otsimist ja kogemust peab küll olema. Ühtegi intsidenti ei meenu.

 Mulle ei meeldi selline graafikujärgne puhkamine, kus kõik paigas on.
 

Autoga reisi mõte tekib pikemal ja aeglasemal reisil. Ehk tegelikult peaks olema algses posituses kirjas kaua reis kestab sest ilma selle infot ei saa pakkuda mitte mingit vettpidavat varianti. Kui lähete kuuks ajaks tundub ok hispaania autoga minna. Usun. et mida väiksem % on transiiti sihtriiki päevadest seda mõtekamaks asi muutub. Seda saab muidugi häkkida sellega, et teed teekonna sinna ka reisi osaks.