Autoga Prantsusmaale Normandiasse

Kondori rasvases ajus küpses kuri plaan, sõita mai alguses autoga paariks nädalaks Põhja-Prantsusmaale Normandiasse perega puhkama. Vaadates Euroopa kaarti, tundub mõistlik läbi Rootsi sõita. Kas on sellise marsruudiga seoses kogemusi või näpunäiteid jagada?

Rahaliselt tuleb läbi Rootsi ja Taani see sõit tunduvalt kallim kui läbi Poola. Ajaliselt peaaegu sama kui arvestada sõiduaega ka laevasõit Tallinn-Stockholm.
Olen sõitnud mõlemat pidi ja suvel eelistan sõita läbi Poola, talvel läbi Rootsi.
Tõsi küll Normandiani välja ma ei sõida. Elukohaks on mul Luxembourg kuid see jääb peaaegu Normandia teekonna peale.
Niisiis Tln-Lux või vastupidi olen alati teinud 2 ööbimist hotellis. Tallinnast alustades esimene kas Kaunases või enne Varssavit, kuidas viitsib järgmine ööbimine Poznani kandis. Läbi Rootsi ja Taani ööbimised vastavalt Malmös ja Bremenis. Seal on välja kujunenud juba ka püsihotelid, Malmös Ibis ja Bremenis Montana. Suvel Poolas püüan alati valida uue hotelli et oleks põnevam. Talvel väga seigelda ei viitsi.
Kuludest: Läbi Rootsi laevapiletid edasi tagasi, Taanis 2x sillamaks. Kütus on Rootsis ja Taanis oluliselt kallim kui Poolas. Samuti ööbimine ja toit.
Läbi Balimaade ja Poola võib loomulikult sõita ka ühe jutiga kuid mina seda praktiseerinud ei ole. Mulle meeldib sõitu nautida ja asja rahulikult võtta. Samuti püüan iga kord ka mõne vaatamisväärsusega lähemalt tutvuda.

Kui küsimusi on siis lase aga käia.

Olen kasutanud ja soovitaks kasutada sellist varianti, et öö Malmö hotelli asemel veeta laevas ( 24.00- 7.00 ) Trelleborg- Travemünde ja siis hommikul puhanuna kohale söita. Eriti efektiivne on see variant juhul, kui on ainult üks juht. Nael kummi.

Tegin selle sõidu läbi eelmisel aastal ja kindlasti soovitan sõita läbi Rootsi. Aja ja närvikulu kokkuhoid on suur. Õhtul lähed laeva peal ja hommikul saad värske peaga sõitu alustada (eeldusel, et laeval hullu pidu ei pane). Ning Rootsi teedel on lausa lust sõita.
Marsruudi valisime nii, et läksime läbi Helsingborgi (praamiga Helsingöri) ning siis Rodbysse (kust siis praamiga Saksamaale Puttgartenisse). See on minu arust kõige mugavam - üle silla Taani sõites tuleb väike jõnks sisse. Kuna Scandlines müüb paketti mõlema praamiületusega, siis ei tulnud see ka ülemäära kallis. Niiviisi jõudsime õhtul 8 paiku Saksamaale (Taani praam ca 20 min, Saksamaa praam ca 45 min), kusjuures sai vahepeal tehtud ka söögi- ja puhkepause.
Järgmise päeva õhtuks oleks teoorias jõudnud Prantsusmaale Amiensi kanti, kuid tegime väikseid kõrvalhüppeid ja Genti linn Belgias tundus niivõrd äge, et jäime hoopis sinna ööseks.
Seega kui raha ei ole kõige olulisem tegur, siis sellele marsruudile minu arust alternatiivi ei ole. On ikka vaks vahet kas oled pärast üht muretut sõidupäeva Põhja-Saksamaal või siis pärast kurnavat sõidupäeva (Läti-Leedu-Poola ei evi kaherajalisi teid) Varssavi lähedal.

Vaieldamatult on Taani, Rootsi ja Saksamaa teed palju turvalisemalt läbitavad kui Baltikum ja Poola. Stockholmist Luxembourgi läheb praktiliselt täies ulatuses kiirtee. Kuid läbi Poola on jällegi põnevam sõita ning Poola teedel saab ka vahetumalt kohalikega suhelda. Mulle Poola ja poolakad meeldivad. Rootsi, Taani ja Saksamaa kiirteedel kimada on igav ja steriilne.
Aga jah kiiresti ja turvaliselt Euroopasse saab muidugi läbi Skandinaavia.

Ma üldse ei saa aru et miks ei kasutata meil seda Klaipeda - Saksa (Kiel või Sassnitz) praami varianti....

Sest see on oluliselt aeglasem variant kui teise väljapakutud? Ilmselt on inimeste eesmärk ikka võimalikult kiirelt Lääne-Euroopasse jõuda, mitte aga laeva peal loksudes puhkuseaega kulutada.

Olles sõitnud seda teekonda korduvalt nii üht- kui ka teistpidi, eelistaks samuti Poolat. Läbi Rootsi on nürilt igav ja ka jupimaad kallim. Aga maitseid on erinevaid ja eelistused ei kujune välja esimese korraga. Ilmselt üsna paljudele ei sobi ka Poola liikluskultuur, mis on muideks natuke küll võib-olla metsik, aga samas täielikult toimiv. Kui vähegi sõidumees oled, jätaks ma laevad siinkohal mängust välja.

Suur tänu nõuannete eest, praeguste kirjelduste järgi tundub küll Skandinaavia kaudu sõit sümpaatsem. Pigem igav, aga turvaline kulgemine võiks perereisile olla deviisiks küll :)

Kasutaja johhaidii. Ütled, et: Taanis 2× sillamaks

Oskad öelda mis suurusjärku see sillamaks jääb?
Kas Rootsis ja Taanis kiirteed väikebussile (B kat.) tasuta?

Vältides Poolat sõidan ise saksa Ventspilsist- Travemündesse edasi tagasi 2 inimest + auto 6200 krooni ...odavaim varjant see.

To: indrekr. Sillamaks Rootsist Taani oli eelmise aasta seisuga natuke üle 600,-krooni ots. Kiirteed Taanis tasuta. Aga seal on teine sild veel ja see oli ka ligi 500,- krooni. Nii, et kokku tuli ligi 1100.- üks ots.
Ise eelistan alati Poola kaudu sõitu, tunduvalt odavam ja ka huvitavam. Aga see tõesti maitse asi.

Kas ei oleks mõttekas sinna lennukiga minna ja kohapeal auto rentida.

Kas sa pole märganud, et siin leheküljel on autoga liiklejad. Vaat meile meeldib aknast vaadata loodust, mitte aga valgeid pilvi oma all. Ja peatuda seal, kus meeldib. Lennukiga sõidame kaugetele maadele itta jne.
Raivoheidok1969 Miks väldid Poolat? Kaotad ju ajas ja rahas.
Enne EU ga ühinemist sõitsin Tallinnast Rostoci ja sealt lõuna suunal edasi. Tagasi tulin üle Skandinaavia. Hiljem Poola kaudu ja nüüd ainult sealtkaudu. Et Poolast läbisõit oleks valutum, sõitsin maa risti- põiki läbi. Muideks, Tallinnast Frankfurt am Maini on üle Poola teekond ainult 100km pikem. Kahe juhiga minnes olete järgmisel hommikul kesk euroopas.
Aga nagu kassuk ütles kõik on maitse asi.

Rännumees 01/04/2010 - 11:02.
to: hotkalle

Sest see on oluliselt aeglasem variant kui teise väljapakutud? Ilmselt on inimeste eesmärk >ikka võimalikult kiirelt Lääne-Euroopasse jõuda, mitte aga laeva peal loksudes puhkuseaega >kulutada.

möhh??? Vähemalt Lõuna-Eestist tuleb kiirem Saksa jõudmine. Poole päevaga siit Klaipedasse,

no näituseks nii:

Klaipeda Wednesday 14.00 Sassniz (Rügen, saksamaa) Thursday 07.00

st et startides K hommikul Eestist oled N õhtuks juba Saksa lõunaosas.

Sõites praamiga tln-stockholm - poolest päevast start - öö laevas - päev sõitmist läbi rootsi - öö Saksas ja siis alles lõunaosas.. Tuleb ju pikem!

Väldin Poolat see töttu , et 1 juht ja seegi naine on ju möistetav

No eks see maitse asi. Päeval kella kahest kuni järgmise päeva hommikuni laeva peal passimine pole minu jaoks. Tekib küsimus, et mida ma teen kogu selle aja? Olen korra sõitnud Paldiskist Stockholmi päevase praamiga ja see oli sõit mis ei tahtnud lõppeda. Vaatasin seda neid Lisco praame ning need olid sarnased - 300-le kuni 500-le inimese mõeldud paadid, kus midagi teha nüüd küll ei ole. Need ikka peamiselt mõeldud kaubaveoks.
Elades Tallinnas on mul igatahes mugavam sõita õhtul Stockholmi laeva peale ning peale väljumist ja õhtusööki kiirelt koikule keerata selleks, et hommikul värskena ärgata ja õhtuks juba Deutschlandis olla (Lübecki lähedal).
Hakkasin tegelikult siin arvutama - peab vist ikka päris vara ärkama, et kell 14.00 väljuvale laevale jõuda. Tallinnast Klaipedasse on 600km, mis on läbitav heal juhul ca 8 tunniga. Arvestades, et vähemalt tund ennem väljumist peab kohal olema, siis peaks sõitma hakkama 4-5 hommikul. Seega põhjaeestlase jaoks on see ikka selgelt pikem ja ebamugavam variant.
Seega mina näen endiselt 2 variant: läbi Skandinaavia on igavam ja kallim ning sobib nendele, kes tahavad kiirelt L-Euroopasse jõuda, läbi Baltimaade ja Poola on odavam ja sobib neile, kes tahavad ka Poolas ringi vaadata ja ajafaktor rolli ei mängi.
Panen siia sildade alternatiiviks ka Scandlinesi praamide hinnad. Helsingborg-Helsingöri ja Rodby-Puttgarten pakett maksis 1000 SEK (2 inimest+sõiduauto), seega veidi kallim kui sillamaksud, kuid selgelt otsem tee.

Kumb siis nüüd Sinu võrldluses olulisem on kas kiirus või mugavus?

See Sinu Tallinna praami põhjaeestlasest sõitja alustab no ütleme kell 16:30 nüüd jääb vahele 2 (loe kaks) ööd - 1 laevas ja teine lübecki lähedal ja siis jõuab ta sinna lõuna saksa õhtuks.
lisco praamiga sõitja alustab tõesti TLN 4:00 aga seejärel on ta ka lõuna saksas järgmise päeva õhtuks. Tundides on vahe umbes 42 vs 50 tln stockholmi kahjuks. Rahaliselt on ka tunduvalt odavam (ära jääb ka taani saksa praam või sillamaks, kütus leedus odavam kui rootsis).

Kuigi teemaalgatajal polnud plaanis Lõuna-Saksamaale minna, siis see väga ei muuda.
Minule loevad nii kiirus kui mugavus. 17 tundi praami peal vedelemine ei ole minu jaoks mugavus vaid piin (võimalik, et see mu isiklik kiiks). Ning ka kell 4 hommikul minema hakkamine ei ole just kõige mõnusam.
Aga nagu ma kirjutasin - maitse asi. Nüüd on teemaalgatajal vähemalt enamus variantidest teada - läbi Skandinaavia autoga, Ventspilsist Travemündesse laevaga, Klaipedast Kieli/Sassnitzi laevaga ja läbi Baltimaade ning Poola autoga.

Eks kellele ema, kellele tütar. Ise olen käinud nii Rootsi kui ka Poola kaudu ja läbi Poola meeldis kõvasti rohkem (huvitavam, kiirem, odavam jne). Liiklust küll ei maksaks Poolas karta, minu arust on Tallinna liiklus ikka kordi hullem ja kui rekkaid karta siis võib Poola läbisõidu sättida nädalavahetuse ajaks, siis rekkad sõita ei tohi.

goody

PS! Naisterahvaks olemisest hoolimata olen ka ise hoolega roolinud

Olen käinud nii läbi Rootsi kui ka läbi Poola.
Kui oled üksi autos, pole laev nii kallis. Kui peres on näiteks 4 inimest, lööb see kohe kulu lakke. Autol pole suurt vahet, mitu inimest sees. Laeval maksab iga inimene pileti eest.
Skandinaavia on talvel ettem, suvel ikka Poola.
Läbi Poola on kahe juhi puhul vaieldamatult kiirem. Ühe juhi puhul käärid väiksemad.
Kui kõige olulisem faktor on raha, siis Poola on vist ainulahendus. Eriti siis, kui üksi ei sõida.
Perereis puhul võiks ka kõne alla tulla Poola kaudu minek ja tagasi üle Stockholmi. Oleks väike vaheldus ja erinevad kogemused. Poola liiklus ja Belti sild tuleks mõlemad üle vaadata.