Autoreis Itaaliasse

Reisiplaaniks oli 10. päevane autoreis Itaaliasse. Autoks oli Mini Clubman. Marsruudiks oli Läti-Leedu-Poola-Tšehhi-Austria-Sloveenia-Horvaatia-Itaalia. Eelmisel õhtul enne minekut ostsime autosse teemoonaks snäkki ja palju juua. Tankisime auto täis (58 eurot). Sõitmise juures oli põhiliselt abiks Google Maps. 


Esimesel päeval alustasime sõitmist kell 4:00, et jõuaksime õhtuks Varssavisse. Uuesti tankisime Poola jõudes (52 eurot). Öö veetsime Golden Tulip Airport hotellis (öö ilma hommikusöögita 36 eurot + 7.30 parkimine). Hotelli jõudsime umbes 18:00. Õhtul läksime ühistranspordiga, mis läks kohe hotelli eest, vanalinna. Väga mõnus jalutuskäik ja sööming restoranis. 

Teisel päeval tegime esimese peatuse Ptak Outletis, kus olid suured soodukad erinevates firmapoodides. Meil ei olnud plaanis midagi hullult ostma minna, paar asja saime. Sealt edasi liikusime Auschwitzi koonduslaagrisse. Jõudsime sinna natukene enne 17:00ni. Peale seda oli sissepääs tasuta. Natukene pidime ootama, sõime sealses restos kõhud täis, ostsime muuseumi brošüüri, mida saime enne sisseminekut natukene lugeda. Koonduslaager oleks olnud parem kui oleksime saanud giidiga minna või rentida kõrvaklapid, kus räägitakse asjadele juurde. Me lugesime ja pusisime ise. Aga muidu soovitame soojalt, sest kogemus on ikka mega.   Peale Auschwitzi tankisime Poolas paagi veel täis (42 eurot) ja suundusime edasi Tšehhi Ostrava poole, kus ööbisime Sareza hotellis (51.05 öö, ilma hommikusöögita). 

Kolmandal päeval leitsime Ostrava linnas ühe mõnusa Iiri pubi Bernie's, kust hommikust süüa. Väga head toidud ja tore teenindus. Edasi võtsime suunaks Austria Viini. Ei sõitnud mööda kiirteed, sõitsime mööda väikeseid külavaheteesid, mis oli päris armas. Viinis jalutasime natukene ringi, ilus linn. Sealt edasi sõitsime Sloveeniasse Ptuj lähedale, kus ööbisime hotellis nimega Roskar (46 eurot ilma hommikusöögita). 

Neljandal päeval sõitsime Ljubljana poole mäe sees olevat Predjama lossi vaatama. Väga ilus koht ja kindlasti soovitan vaatama minna. Juba sinna sõita oli vinge. Sinna lähedale jäid ka soolakoopad, mida meile soovitati, aga kuhu me ei jõudnud. Sealt edasi liikusime Horvaatia poole, ainukene riigipiir, kus küsiti dokumenti näha. Horvaatia oli superilus. Horvaatias esimene koht mida külastasime oli väike külake mäe otsas - Grožnjan. Seal tasub võtta aega ja rahulikult lihtsalt jalutada. Sealt edasi suundusime Rovinj poole. Ilus turismilinn mere peal. Horvaatia on ööbimiskohtade poolest kõige kallim. Seal veetsime esimese öö telgis. Telkimisplats Amarin Campingus, kus oli järgi ainult üks väike platsike just meie telgi jaoks, maksis 64 eurot, seni meie kallim ööbimine ja veel telgis :D. Aga kogu see telkimise-kultuur erineb väga eestlaste omast. See koht ja kuidas inimesed seda teevad... omaette kogemus, mida soovitame. 

Viiendal päeval käisime hommikul kohe ujumas ja peale seda telk kokku ja Pula poole. Pula jäi kõige rohkem meelde oma amfiteatri pärast, mis oli vägev. Pulast sõitsime edasi Itaaliasse Veneetsiasse. Ööbimiskohaks valisime Veneetsiast natukene eemal Easy Venice Rooms (52.80 eurot ilma hommikusöögita), kus pettumus oli parkimisega. Bookingus oli kirjas, et parkimine on ka olemas, aga kohapeal selgus, et need on täis. Pidime jätma auto kuhugi tänavale. Õhtul sõitsime autoga Veneetsiale võimalikult lähedale ja parkisime auto kuhugi parklasse, kus 12h maksis 15 eurot. Jalutasime sealt linna. Super koht... veekanalid, kitsad tänavad.. kindlasti tuleks kaasa aga võtta linnakaart, et oskaks salt linnalabürindist kuidagi välja saada. Meie ekslesime päris pikalt ja lõpuks võtsime Google Mapsi appi. 

Kuuendal päeval võtsime suunaks Monterosso, kus suvitasid meie tuttavad. Itaalias oli tankimine ja kiirteemaksud kõige kallimad. Monterosso... niiii ilus väike koht, mis on saanud kiiresti suureks turismilinnakeseks. Kindlasti soovitan minna. 

Seitsmendal päeval hakkasime Eesti poole tagasi liikuma. Päeva lõpuks tahtsime jõuda Põhja-Itaaliasse ühte telkimisplatsile. Vahepeal tankisime (57 eurot). Kui õhtul campingusse jõudsime selgus, et Itaallastel on püha ja inimesed on kõik otsustanud telkima minna. Käisime läbi 4 erinevat campingut ja kõik olid täis. Sõitsime siis nii palju edasi kuni jaksasime, jõudsime Austriasse ja veetsime oma esimese öö autos. 

Kaheksandal päeval võtsime sihtpunktiks Praha. Ööbimiskohaks leidsime Top Hotel Prague (74.48 eurot hommikusöögiga + 5.49 parkimine). Soovitame soojalt, väga ilus hotell. Õhtul tegime tiiru linnas. Prahas saime ka reisi kõige parema söögielamuse osaliseks, sõime Vietnami restos - no nii head toitud. 

Üheksandal päeval tankisime paagi enne Poolat täis (43 eurot). Sel päeval põhiliselt ainult sõitsime. Tankisime uuesti (47 eurot). Jõudsime suht Leedu lähedale ja võtsime toa hotellis nimega Wigram (63.89 eurot hommikusöögiga). Seal ei saanud me mitte ainult toa vaid pm nagu korteri, sest neil polnud rohkem vabu tube meile anda. Super oli. 

Kümnendal päeval pidime jõudma Eestisse. Koju jõudsime õhtul kell 20:00 aeg. 

Reis oli super ja niimodi oma autoga sõita ei ole midagi hullu. Saabki näha rohkem asju ja teha peatusi siis kui ise soovid. Soovitame soojalt!!!

Mis kiirteemaksu te Poolas tanklas maksite?

Triplekix - läks nats valesti, muutsin ära ;)

Meie plaanime sõita kevadel aprilli keskel . Lõpp koht kus plaanime pikemalt olla on Sorento !  Mida peaks Itaalias sõites teadma ja arvestama ??

Kõrvalised teed on kitsad. Laiu tee ääri nagu meil eriti ei ole. Kohe tee ääres kas võsa või mägi. Suunda ei näidata, signaali kuuled tihti, eriti kui ringteedel ja muudel kõrvalteedel jääb ootama nö "turvalist vahet" kuhu vahele põigata. Linnades parkimisega keeruline. Kõige mõistlikum kus aga võimalik otsida google mapsi kaudu parkimismaja ja maksta. Tänavale parkides, eriti kitsamatel tänavatel võid olla üsna kindel, et auto juurde naastes on kas esi või tagastangel jälg. Nii teevad nad ruumi parkimiskohale ja sealt ära sõites. Erinetaves reisikirjetes on liikluse kohta kokkuvõttev lause "watch your front, everybody else watches your back" ja suht nii nad sõidavad ka. Võimalusel kasutada kiireteid kui kella pealt minek. Väiksemad kõrvalteed on on ägedad ja kindlasti juhtute läbi või mööda sõitma imeilusatest ja ägedatest kohtadest, aga need on ka kohutavalt aeglased ja liiklusummikud on täiesti tavalised.

Midagi nii räpast nagu Itaalia teeääred ja rannad annab ikka otsida.

Itaalias on mega kallis bensiin kiirteedel.

Kiirtee hind kujuneb umes 100  eur tuhande kohta.
Kiirteed on head ja tasulised,aga söögikohad olematu toiduvalikuga meie jaoks .
Kõik on vaid kõvad saiad ja tökat kohvi.
Kõrvalteed on tasuta aga kehvad . Võsa kasvab nii et kraabib autot.
Põõsa all prügi ,nii et muru ka ei paista .
Ise on nad endaga rahul.

Signaali kasutatakse Itaalias selleks, milleks ta mõeldud on - tähelepanu äratamiseks, mitte nagu Eestis, kus signaali lastakse kellegi sõimamiseks. Seega ei tasu kohe rusikat aknast välja pista kui keegi teile signaali laseb.


Näiteks kui sõidate kitsal (kus 2 autot vabalt mööda ei mahu) ja pimedate kurvidega teel, siis on kombeks enne kurvi signaali lasta - vastutulija oskab siis teiega arvestada.

Meie käisime alles autoga Tuneesias. Eestist Itaaliasse (Rooma) ja sealt laevaga üle. Enamasti sõitsime kiirteedel ja Itaalias olid tõesti need söögid kehvad aga samas kiirteetasu ei olnudki nii hull.

ei tea kust kaugelt sõitma hakkasite, et hommikul 4.00 vaja pihta hakata? Ise olen nii Tallinna kui Pärnu kandist hakanud 8 paiku hommikul sõitma ja õhtuks Varssavist ca 100km allpool ööbimine. Normaalselt sõites. Tee peal muidugi väga ei jokuta, Leedus tee ääres lõunasöök ja hiljem paar tanklapeatust. 

Alustan autoga kõiki  Euroopa reise tavaliselt peale normaalset ülestõusmise aega, s.o. kuskil kella 8 ajal. Õhtul teen kõik vajalikud ettevalmistused, GPS töökorda ja laadin koorma sõidukile. Hommikul viin peale termokasti ainult mõningase esimeste päevade toidulisandi.  Esimesel päeval jõuad reeglina palju maad läbida küll, aga puhkuse ajal ei ole selleks mitte mingit mõtet. Reisil öömajas hommikusöök 8 - 9 ning õhtul järgmisse kohta ca 18 - 19. 

andras4 kui alustada näiteks Narvast, kulub Varssavi Golden Tulip hotelli jõudmiseks Google mapsi järgi 13,5 tundi, 1,5 tundi söögi- ja kohvipausideks või lihtsalt jalasirutuseks (mul näiteks koera pissitamiseks) ja ongi nii, et kell 4 alustades oled kell 18 hotelli ees, just nagu autor kirjutas. Minu kogemuste põhjal oskab Google sõiduaega kõige täpsemini arvestada, vähemasti minu sõidustiili puhul. Sygic ja Waze seevastu jätavad liiga suure ajavaru ja Sygic juhatab teinekord ikka päris metsa, kuigi mulle meeldib selle kasutajaliidese kujundus neist kõige rohkem.

Ma ise elan Eesti keskel ja alustan samuti tavaliselt 8 paiku, et õhtu kella 19-ks Varssavi kanti jõuda.
Mul üks tuttav kasutab aga hoopis sellist metoodikat, et sõidab juba eelmisel õhtul kusagile Läti lõppu välja ja ta loeb selle jupi reisi ettevalmistavaks osaks. Põhjendus, et nii poolitab sadu kordi sõidetud ja veniva Baltikumi otsa ära ja see ei tundu siis enam nii tüütu kohustusena. Põhimõtteliselt reisi alustades jupike Leedut ja juba ongi "välismaa". Peaks kunagi ise ära proovima.

ei tea mis mõte oleks poolest ööst üles tõusta, selleks et kell 18.00 õhtul hotelli jõuda? Magad normaalselt, alustad sõitu kell 8 ja oled õhtul 21-22.00 hotellis.

Eks see õhtune hotelli jõudmise aeg ole maitse asi, aga ma ise eelistan kah reisidel mitte väga hilja peale jääda, ikka 19-20 võiks juba hotellis olla. Kui õigel ajal magama kebida, pole ka hommikune varasem ärkamine probleemiks. Suvel kell 4 päike juba kõrges taevas, lõoke lõõritab laulukest:) Vara hommikul on liiklus hõredam, hea õnne korral saab Riiast enne hommikust tipptundi mööda.

Läks jälle lappama, et kes kuidas ja mis kell sõidab... :D :D :D.

Nõuandva kohapealt kellegi poolt on oluline vaid ajas läbitud teepikkus. Siis igaüks teab ju ise kui palju ja kui pikki pause teeb, et oma soovitud-planeeritud ajaks kuskile jõuda. Mõni on hommikuse , teine õhtuse eluviisiga.   
Riiat tipptunnil läbides on minu kogemus max 1h (kui on vaja just läbisõita). Ringi pealt aga sõites E77-le tipptunnil 55min, suund E67-le 10km lähemal. Ülejäänud teekonnal Baltikumis pole küll ajaliselt suurt vahet "enam-vähem piirkiirusega" sõitmisel, on see öö või päev. 

PS - kui Vilsandilt sõitma hakata, siis ei pruugi üldse samal nädalal Varssavisse jõuda. Baltikumi ma poolitada ei ole osanud ja pigem ikka rihin Kesk-Euroopat oma esimeste peatustega.


Jagamiseks tahtsin aga rääkida lugu, kuidas ma (üle)väsisnuna Kaunasesse jõudsin ja teel koju kogemata Klaipeda kiirteel Panevezyze otsa maha magasin. Seejärel nägin, et waze arvutas teekonna ringi läbi Šiauliai. Tahtsin küll esmalt ringi pöörata, kuid kui nägin, et ajaline muutus oli vaid mõned minutid, jätkasin.
Teekond oli oluliselt mõnusam - vaheldusrikkam, iga kurv ei olnud tuttav; Vähem kaameraid; Oluliselt vähem raskeveokeid ja vähem ka muud liiklust, mis võimaldas sõita omas tempos, ootamata pidevaid möödasõite. Samuti oli seal vähem kurikuulsaid iga-ristmik-70-ala tsoone.
Nii et, tasub kaaluda.