Autoreis Lääne ja lõunaeuroopa

Plaan minna juunis järgnevale reisile! 4 inimest, vähemalt kolmel on load. Tallinn, Stockholm, Kopenhagen, Hamburg, Amsterdam, Brüssel, Pariis, Porto, Lissabon Barcelona, Monaco, Milaano, Bern, München, Viin, Praha, Berliin ja siis läbi Poola, Leedu, Läti tagasi Tallinna. Pürenee poolsaarele siis ring peale ja plaan siis mööda rannikut seda teha. Tripi pikkuseks tuleb ca 11000 km. Kas kellegil on selliseid reisikogemusi? Või leidub huvilisi.
.
.
.
Trip.ee lisas suured algustähed kohanimedele ja lause algusesse ning palub tulevikus postitajal seda endal teha! Kogemuste leidmiseks soovitame läbi vaadata trip.ee-s leiduv info, sellist matka on siin eelnevalt käsitletud!

Aega planeeri selleks vähemalt paar kuud, kui tahad mõnu tunda, mitte ainult sõita..

Aega pole selleks paar kuud võtta kuskilt :( Maksimaalselt 3ndlt kuni kuu.

Sõltub, mis põhjusel reisile minna. Kui soov linnuke kohanimede osas kirja saada, siis võib nii sõita, kui soov aga ka maad näha, siis on see täiesti ebapiisav. Lisaks eeldab see plekist istmiku olemasolu, kuna nõuab ca 400 km läbimist päevas (ehk siis 6 tundi autosõitu) ja nii iga jumala päev kuu aega jutti.

No 6 tundi päevas on piisav! Varemgi pikemaid otsi sõidetud. Suuremates linnades ja huvitavamtes kohtades peatuks siis ülejäänud aja päevast. No ei tea kuidas kujuneb aga huvitav on see kindlasti. Pole võtta inimesi kuskilt kes saaks olla ära kauem kui kuu ja samas oleks materjaalselt kindlustatud. ST jõuaks ka maksta reisi kulude eest!

que ja Buldooza, ärge hirmutage reisihimulist ära, ei ole see asi nii hull midagi! Usun, et Vikat teab isegi, et sõitmist tuleb palju. Sellise autoreisi puhul 1 kuu jooksul saab maad näha piisavalt, saab lebos olla jne ning ka mõned päevad 1000 km läbida, mis kiirteel ikka tunduvalt mõnusam kui Tallinnast Varssavisse sõita. Nagu kuulda, tehakse selliseid reise aeg-ajalt ja pidevalt. Minu arvates ei olegi mõtet rääkida sellest, et ühegi kohaga ei saa (mõelda vaid!) sellisel autoreisil põhjalikult tutvuda: minu kogemus näiteks Barcelona puhul (mis pole ülisuur linn) näitab, et põhjalikuks tutvuseks 7 päeva on vähe. Järelikult peaks sellisel autoreisil olema umbes aasta :), ainuüksi Pariisis 1 kuu. Ja järelikult tuleb inimesi mõista nende soovidest lähtudes.

Einoh, kindlasti saab, plaan on iseenesest ju igati teostatav. Lihtsalt ei maksa ootusi teha, et kõike plaanitut näha ja teha saab. 1000 km päevas on kiirteel sõidetavad, praktikas on aga puhkuste tipphooaja hiigelummikutes ja teeremontide labürindis 500-600 võimete piiriks.
Eelmisel suvel tahtsid ühed tuttavad kahe nädalaga terve Ida-Euroopa kuni Albaania ja Istanbulini läbi sõita + iga teele jääva riigiga põhjalikult tutvuda. Ma siis olin pisut skeptiline. Lõpptulemusena jõudsid nad Ungari ning Rumeeniani, edasisõitmist takistasid aga tihe võrk veinikeldreid, maaidüll ja sulnid rumeenia kaunitarid. Vaatamata algsete eesmärkide saavutamisele jäid nad siiski reisiga rahule :)

Aeg-ajalt keegi tuleb Trip.ee-s välja plaaniga teha autoreis Euroopas. Selle peale laekuvad kohe kommentaarid, kus leitakse, et plaanitud aeg on liiga lühike sellise reisi jaoks. Ükskõik kui pikk aeg on planeeritud, ikka on see kellegi arvates liiga lühike. Kõik on suhteline, ka Keila linnaga tutvumiseks võib kulutada mitu kuud. Autoreisi puhul näeb ju ka sõites üht-teist ja omaette kogemus on oma tagumikuga tunnetada Euroopa mõõtmeid. Nii et Vikat&co, andke aga julgelt minna.

Muidugi kes on sellisest ettevõtmisest huvitatud võiks ka endast märku anda ehk võib ühildada midagi!!!

Endal sai käidud eelmine aasta põhja euroopa ring läbi riikide mis profiilis kirjas, kokku tuli 2,5 nädala peale 8000 kilomeetrit. Kui tahad asja rahulikult võtta tuleks planeerida vähemalt kuu jah ma arvan. Eks minek alati huvitavam :) tagasi sõites mötled juba kodu peale rohkem ja võtad rohkem kilomeetrid ette korraga. Mina käisin naisega kahekesi ja mölemal oli autojuhiluba :), saime ka hakkama usun, et teie kolmekesi saate vast ka. Liigne agarus on aga ogarus vahest, nii, et võta vähem ette ja näe rohkem kui, et palju ja suurt miskit ei näe... :).

Edu ja päikest teile reisile...

Ise samuti reisinud ja tegelt ju ainult 500 km päevakohta sõitu, arvestades veel et esimene ja viimanepäev on nagunii 1000 ja rohkem. Siin ainult see küsimus et kas ära ei tüdine. Oleneb ju seltskonnast ja autost ja selle reisi muust korraldusest, kui ikka igaõhtu pead telkimiskohta otsima siis nats jama aga kui oma bussike kuhu õhtul suvalises kohas pikali visata siis ju täitsa ok.

Autoks on Reanult Laguna Universaal uus. Peaks vast asja ära ajama. Aga üldiselt kes käivad autodega reisimas need väga nagu ei nurisegi. :) Lennukiga ei näe vahepeal midagi ja on väga igav.

Reisile kulutatud aeg ja vastavalt ajale vaatamisväärsustega tutvumine on väga suhteline ja maitse asi.
2008 detsembris otsustasime Norrast koju sõita mitte läbi Stockholmi ehk otsemat teed pidi, vaid läbi Taani, Saksa ja Poola jne.
Reis kujunes muidugi märksa pikemaks algselt plaanitust.5 ja poole ööpäeva jooksul jõudsime alates Norra lõunaosast külastada Kopenhaagenit, Hamburgi, Amsterdami, Brüsselit, Pariisi, Luksemburgi, Frankfurti, Prahat, Varssavit ja sealt läbi Baltikumi Tallinna.
Kuna oli sisuliselt aasta kõige pimedam aeg, siis enamus sõitu oli pimedas (sõitsime öösel ja päeval, väljaarvatud 1 öö hotellis Amsterdamis ja mõned tunnid autos magades kuskil suvalises bensiinijaamas.
Kui mõelda tagasi, et mida ma siis tean neist riikidest, linnadest kus käisime, vastus on et suurt midagi.Aga see eest oli väga huvitav ja natuke unenäolik külastada linnu keset ööd, autonavigatsiooniga leidis tuntumad vaatamisväärsused üles.
Autoks oli Peugeot 307, kus sai tagumised istmed nii taha lükata, et 2 meest said tagumises reas peaaegu horisontaalselt pikali olla.
Viiepäevaga väsitas selline reis väga ära ja lõpus oli soov lihtsalt koju jõuda, aga kogemusena oli väga huvitav ja kel autosõit vastumeelne ei ole, saab igasugustes oludes hakkama.

Kas oled kogu reisi juba ka n.ö päeva täpsusega planeerinud, näiteks Autoroutes vms? Nii saaksid plaanide teostatavuses või vastupidises veenduda. Kui sa hakkad plaani n. ö otsast peale tegema u sellise täpsusastmega, et Stockholmist alustad 10.30, sõidad a la 2 tundi, teed peatuse 20 minutit jne, lisad kõik ööbimised, hommikusöögid, asjade autosse pakkimise, peatused päeval ja peatused linnades + varuaja ummikutele, siis saad ka selgema pildi, kas selline plaan on realistlik. Autoroutes näed oma teekonda ka kaardil, nii on kergem vahele jätta need linnad, mille pärast muidu võib-olla jänesehaake peaksid tegema ja leiad teel midagi uut ja huvitavat. Navigaator on sul ka loodetavasti olemas, see teeb sõitmise kordades mugavamaks ja seltskonna rõõmsamaks. Mina jätaks sellest plaanist põhjapoolse Euroopa ja ka Pariisi välja aga see pole ka minu reis ;)

Esialgne teekond on paika pandud tõesti Autoroutes. Päris huvitav on jälgida sealseid juhiseid. Ilma navigatsiooniseadmeta ei tuleks see asi kõnealla.

Me lähema ka samas suunas ilmselt kusagil juuni lõpus 29-30.
Marsruudil Varssav, Praha, (Pariis jääb võibolla ära, kuna küsib palju igasugu ressurse), Barcelona ja siis mööda rannikuäärt Gibraltarini välja, tagasi teekond ei ole veel väga paigas, vb üle alpide...
Esimesed 4 päeva on ka enam vähem paigas, edasi vaatame kuidas kujuneb. Aega on käes umbes 1,5 kuud.

Palju teid on? Vb annad oma meili saadan sulle enda trajektoori tutvumiseks?

Käisime ka Lääne- ja Lõuna Euroopas väikebussiga. Sõitsime üle Poola Pariisi kaudu ookeani äärde. Siis Portugali rannikut pidi Gibraltarile. Sealt Malaga kaudu Sant Tropesse. Siis Andorra kaudu Monakosse, kust Milanosse. Viinis sai ka põgusalt käidud, ning sealt koju.
Kuna reisikaaslased ei olnud enne sealkandis käinud, siis saigi tehtud selline reis ja neil oli soov ujuda ookeanis ja vahemeres.
Reis kestis kaks nädalat või mõned päeva üle. Ööbisime kämpikutes ja hotellides.
Kilomeetreid kogunes 12000. Täpsemalt jäi sellest puudu 5km. Kaldun arvama, et teil tuleb pikem kilometraas ja mõne koha vaatamiseks jääb vähe aega. Meie olime reisul augusti lõpp-septembri algus.
Eelnevalt oleme käinud juulis, siis on seal teed puhkusele sõitjaid täis ja pole välistatud ummikud, kui kiirteel juhtub avarii või on teetööd.
Mina jätaksin sekord teie asemel põhjamaad välja, sinna jõuab alati minna.
Kui soovite midagi veel teada, vastan meelsasti.

Kusjuures autoroute näitab mulle 10000 km ainult ja teekond siis Stockholm, Malmö, Copenhagen, Odense, Hamburg, Amsterdam, Brüssel, Pariis, Bordeaux, Leon, Porto, Lissabon, Sevilla, Granada, Alicante, Valencia, Barcelona, Marseille, Nice, Monaco, San Remo, Milano, Zurich, München, Viin, Praha, Berliin ja siis koju äbi Poola ,Leedu,Läti

Alati tuleb selliseid haake juurde, mida esialgu planeerijasse sisse pole pannud. Vaatamisväärsused asuvad linnades ja mujal laiali. Linnast linna jah need kilomeetrid tulevad nii, kuid tegelikkus on ikka midagi muud.