trip-krainetrip-ukraine-dark
Autoreis läbi Euroopa

Tere ,

Plaan minna 2015 aasta suvel 4 inimesega 14 päevasele reisile Euroopasse. Marsruut oleks järgmine: Tallinn-Warsaw-Krakow-Viin--Monaco-Nice-Marseille-Bordeaux-Pariis-Tilburg-Amsterdam-Hamburg-Kopenhaagen-Stockholm-Tallinn.

Läti, Leedu, Poola soovime kohe läbi sõita lihtsalt kuna seal juba käidud küll. Aga kas keegi oskab soovitada nätieks:

  1. Kuidas saada Livorno kandist Itaaliast kõige odavamalt Pariisi(läbi Monaco,Nice, St. Tropezi, Marseille ja Bordeaux'i), et peaks maksma võimalikult vähe kiirteemaksu ja et ei tuleks ka liialt suur ring.
  2. Kas Viinist on mõtekas panna auto rongipeale ja sõita sellega Livornosse, või on teepeal miskit huvitavat mis kindlasti vääriks vaatamist?
  3. Ning soovitada üldiselt vaatamisväärsusi sellel marsruudil.

Ette tänades,

Tere. Kui olete juba sedasi marsruudi maha pannud, siis vaata sinna jäävaid kohti selle riigi vaatamisväärsuste kaardilt. Kõik oleneb sellest, kui kiiresti liigute ühest punktist teise. Matka pikkuseks pakun umbes 10000km. Selle 14 päevaga läheb nii suure ringi tegemiseks kiireks, eriti kui väldite kiirteid. Ka seal võite jääda tundideks ummikutesse. Rongi pole kasutanud ja ei oska öelda. Kaldun arvama, et selle reisi peate lühendama, kui soovite palju vaatamisväärsusi näha, ka siis kui roolis mitmekesi. Soovitan marsruudi veelkord üle vaadata.

"Mis väärib vaatamist..." on alati selline väga lai mõiste. Sellel marsruudil teekond Viinist Monacosse vääriks minu jaoks kindlasti sõitmist kuna Alpid on alati vaatamist väärt. Aga ma olen eelpool kirjutajaga nõus -- seda maad on kahe nädala jaoks liiga palju -- põhimõtteliselt te jõuate vaid autoga sõita ja suurt ei midagi muud. Mitu juhti teid väga ei aita, ma ei kujuta ette, et peale päeva ja ööd järjestikku autoistmel tukkumist tahaksin ma kuskil veel ringi jalutada. Aga inimesed on erinevad. Võtke Google Maps ette, märkige marsruut maha ning näete kohe ka vahemaid ning sõiduaegu. Arvestage sellega, et ei Viini, Pariisi ega ka Monacosse või Amsterdami ei ole mõtet minna vaid paariks tunniks. Kui planeerite alternatiivina kasutada autorongi, siis on arusaamatu soov vältida kiirteid -- kõrvalteed on tihti küll huvitavad ja väikesed külad armsad kuid liikumiskiirus on nii suhteliselt madal... Ühesõnaga -- plaan on hea aga mina vaataks teekonna kriitilise pilguga veelkord üle.

Tegin mõned aastad tagasi suht analoogse ringi matkabussiga 25 päevaga ja oleks tahtnud 5 päeva vähemalt lisaks saada. Mu liikumiskiirus ei jäänud alla sõiduautode omale. Ühes kohas ööbisin kokku vist 4 ööd ( Pariis ja Mont Blanc jalamil ). Eeliseks oli aga vabadus ööbimiskoja valikul. Kus väsimus tungis peale seal ka sai voodisse ronitud. Sõiduautoga teil see eelis puudub, seega peate arvestama öömaja otsingutele kuluva ajaga,isegi kui olete telgiga, sest seda vabalt kõikjale ei püstita....

Võiksite kaaluda reisi jagamist. Tallinn-Varssavi-Hamburg-Amsterdam-Kopenhaagen-Stokholm-Tallin oleks kahe nädalaga täitsa läbitav ja aega jääb ringi ka vaadata. Võib-olla teine pool järgmine aasta ja veidi pikem aeg-näiteks kolm nädalat. Terve sinu kirjeldatatud maršuut kahe nädalaga ei tundu reaalne. Lisa juurde vaatamisväärsustega tutvumine, söögipausid, mõni ummik teel ja vaata kilomeetreid, kui suur peaks sinu keskmine kiirus teel olema. Reisisellid on muidugi erinevad aga endale meeldib rohkem selline kulgemise variant, kus on aega vahel lihtsalt pingil istuda ja kuhugi kiirustamata õlut juua.

Suur aitäh siiani kõigile vastajatele. Google Maps näitas marsruudi pikkuseks 6300km. See 14 päeva oli jah algeline plaan, muidugi saab seda ka pikemaks venitada. Nagu enne juba öeldud, siis üritame pmst ilma suuremate peatusteta (1 ööbimine Poolas) sõita välja Viini. Kuna oleme kõik suhteliselt noored siis meid väga sellised kirikud ja sildade vaatamine veel ei tõmba, pigem otsiks mingeid mägiseid maastike ja muud sellist ekstreemsust. Tagasisõidu marsruut on just sellepärast planeeritud selline kuna nii Tilburgis, Amsterdamis, Hamburgis kui ka Kopenhaagenis on plaanis külastada tuttavaid ja pereliikmeid, seal väga ringi käia ei soovi, kuna neid ka juba külastatud piisavalt. Seega peamise rõhu oleme siiski pannud Austria-Itaalia ja lõuna Prantsusmaa peale. Kiirteede vältimine oli plaanis ainult Prantsusmaal, kuna seal tahaks just näha riiki ennast, mujal ikka mööda kiirteid.

Richard -- mägiseid maastikke on Viini ja Monaco vahel piisavalt. Ärge seda vahet siis rongiga sõitke ning varuge enesele ka aega, et neid mägiseid vaateid ja ekstreemsusi nautida. Mina jätaks selle Prantsusmaa lõuna- ning lääneranniku sellest ringist välja, st. Monacos loputaks end Vahemeres ära ja keeraks autonina põhja poole ning sõidaks tagasi. Viini ja Monaco vahel võtaks marsruuti sisse kindlasti ka Šveitsi ning kui juba sealkandis olla, siis tasuvad sõitmist ka mõned mägiteed ja vallutamist mõned kurud -- Glossglockner Austrias ja St. Bernardi kuru Šveitsi ja Itaalia vahel näiteks. Saab sellise tõelise autosõidu tunde sisse ning vaateid jagub. Võib kohe tundideks ja päevadeks vaatama jääda. Läbisõitmist on väärt ka Furka kuru ning külastamist ja mägedes nii tõstukiga, rongiga kui jalgsi tiiru tegemist Zermatt. Ja ka Mont Blanci naabertipule saab Chamonix'st köisraudteega sõita...

Prantsusmaa on pikk ja lai nagu Poolagi. Üritasin seal eelmisel kevadel samuti võimalikult vähe kiirteed kasutada, sest olime seal esmakordselt, aga mitte ei õnnestunud. Pikemad tripid ikka kiirteel! Minu teekond oli teistpidi, Saksamaalt Šveitsi kaudu Genfi ja seejärel Nizzasse ja mererannikut pidi Itaaliasse -Viareggio kust nina Toskaana poole.

Jagan Top Geari soovitust - üks parimaid teid Euroopas: Livigno - Bormio - Stelvio mäekuru. Olen mitu korda seda teed sõitnud ja ikka vaimustun. Ei maksa unustada ka Livigno tax-free tsooni:) - paak igal juhul kütust täis. Äge on ka Euroopa kõrgeim kuru Col de la Bonette (2802 m), aga peab vaatama, et see avatud oleks. Kolmandaks pakuks Timmelsjochi kuru Austriast itaaliasse (Passo del Rombo). See on rahvuspark, mille eest peab maksma - nii nagu ka Glossglockneri eest.

Viini jõudmiseks pole Krakowit vaja läbida, Varssavi, Ostrava, Brno. Viin

Kas Garmisch Partenkirchen - Passo del Rombo - Grossglokner - Zell Am See on päevaga sõidetav või võiks ööd Itaalias planeerida?

Suured tänud nii positiivse ja põhjaliku abi/tagasiside eest kõigile. Tekkisid siin foorumit sirvides mõned küsimused veel:

  1. Kas Prantsusmaal peab endiselt autos olema alkomeeter? Sobib kui ostan Eestist kaasa poest mingi ühekordse?
  2. Kas auto pardakaamerat võib kasutada vabalt igas Euroopa riigis kui kasutada seda reisivideo tegemiseks? Kas soovitate poest osta mingi spets autokaamera või äkki oleks mõtekam osta GoPro millega saab väljaspool autot ka ilusaid kaadreid püüda?

Esimene ööbimine oli plaanis Poolas kuna teisel päeval oli soov käia Auschwitz'I koonduslaagris ja Wieliczka soolakaevanduses mis eelmine suvi vahele jäid aja nappuse tõttu.

Tripi plaanisime 2 nädala peale, kuid pole hullu kui tuleb ka natuke peale.

Richard-le

Jah, Prantsusmaal, peab olema autos alkomeeter (piisab ka ühekordsest). Wieliczka on kindlasti elamus, aga Auschwitz on selline koht, kuhu minekut võiks kaaluda ... .Kas Kaleviliiva ja Klooga (surmalaager) on "ägedad" ... ? Kui mõistus vastu tuleb, siis seal pole midagi ilusat ... :( .

Head uut ja avastamise rõõmu :-) !

Bordeaux lähedal, Arcachon’i lahest veidi lõuna pool on Pyla düünid, Euroopa kõrgeimad liivaluited. Piirkond ise asub Gascogne maakonnas, kust pärit ka d`Artagnan.

Käisin ise eelmine aasta autoga mitte küll sellel marsruudil aga kilomeetrite poolest tuli 6000 km.kanti.Ja arvestama pead sellega et sellisel pikkusel pead sõitma u.450-500 km.päevas.Tahan öelda seda ,et selle maa sõidad läbi umbes 6-7 tunniga kui ei tee peatusi eriti.Peale seda tuleb vaadata kus saaks ööbida,palju aega eriti looduse või mille iganes nautimiseks ei jää,nii et planeeri selline reis vähemalt 3 nädalaseks.Aga see on minu arvamus,soovin ilusat reisi teile!

RL-le

Kas ikka peab olema Prantsusmaal alkomeeter, kas see nõue mitte üldse ära ei jäänud?

Tohoh-le

Jah, minu teada peab küll olema. Aga kui kahtled, siis küsi Johhadi käest üle. Ta seal kohalik. Aga nii palju, kui mina kohalikke tean, siis peab see asi autos olemas olema.

Minu teada ei pea Prantsusmaal enam see mõõturit autos olema. DVR autos on problemaatiline ainult Austrias, aga auto valveks, enda turvalisuseks jmt võib seda kasutada, seega ei ole neil seadus korralikult sõnastatud. Isikuvabadust ei võivat piirata!

Ksf! Remarki remargile 19. detsembrist lisan, et Cassis' ja La Ciotat' vahel kulgeb kõrvaltee nr. D141 ehk route des Crêtes ("tee üle mäeharjade", sellenimelisi on veel). See on autojuhtidele rangelt soovitatav... mul on olnud õnn seda Corvette-iga sõita.

Prantsusmaa alkomeetriga on ametlikult nii, et seadus nõuab selle olemasolu, aga selle puudumisel mingit karistust ette nähtud pole. Trahv kaotati juba enne seaduse jõustumist. Seega pole keegi kunagi selle puudumise eest trahvi ega muud karistust saanud.