Ma pidin peaaegu naerust tooli pealt maha kukkuma kui seda postitust lugesin. Täitsa hull värk ikka. Kas sa Golden oled seesama näitsik, kes "Targem kui 5B" saates Šveitsi läänemere riigiks pakkus ja ei uskunud, et Taani on reaalselt eksisteeriv riik? Juhuks kui sa siiski leiad võimaluse, et kuidas laevaga Eestist Šveitsi saab sõita, siis palun jaga ka seda foorumiga. :P
Taani saab laevaga - saab, hollandisse ka edasi saab
Edasi uurige siit lehelt:
http://www.cruisingholidays.co.uk/river/rhine/index.htm
Nii et näitsikul on täitsa variant kohapeale jõuda!
Seda, et Zürich asub ühe Reini lisajõe kaldal, teame me kõik. Reini laevatatavus pole samuti kellelegi uudiseks. Kuid siin mängivad rolli teised faktorid. Rein peaks suubuma Põhjamerre kusagil Amsterdami ja Rodderdami vahel. Kuna Hollandis on palju kanaleid, ütleme, et Rein suubub Põhjamerre Rodderdamis. Kujutame endale ette seda laevasõitu. Liin nr 1 Tallinn-Helsinki. Edasi tuleb sõita laevaga Saksamaale. Kui see liin veel töötab, peaks saama laevaga Rostocki (või mõni muu Saksa linn). Edasi tuleb minna süstaga teisele poole Jüüti poolasaart ja sõuda mõnda linna, kust pääseb laevaga Inglismaale. Nüüd tuleb jällegi süst lahtu pakkida ja aerutda Lõuna-Inglismaa sadamlinna, kust pääseb Hollandisse. Hollandis on juba lihtne. Paat kotist välja ja Rodderdami või mööda jõge ja kanaleid ülesvoolu kuni algab reisijate vedu jõelaevadega. Teise võimalusena tuleb leida Tallinnast kaubalev, millega saaks kohe Rodderdami või Inglismaale. Kõige tihedam reisjatevedu peaks olema Koblenzi ja Rüdesheimi vahel. Ükstaskõik, palju laevaga edasi pääseb, kuid süsta sõidust ei pääse. Hoiatuseks niipalju, et Rein on väga kiire vooluga ja ülesvoolu sõudmine on ääretult aeglane. Aga kui oleme Shveitsi tasandike jõgedel, on suurimad raskused möödas. Vahepeal on hulgaliselt lüüse ning nende kasutamine on suhteliselt kallis.
Ma ei usu, et teema algataja pidas silmas süstamatka ülesvoolu. Eksimus tuleb kahest asjast.