Kui Euroopa Komisjon ei luba valitsusel raskustes Estonian Airile riigiabi anda, on tõenäoline, et rahvuslik lennufirma lastakse pankrotti, kinnitasid peaminister Andrus Ansip ja majandusminister Juhan Parts.
Parts ütles valitsuse pressikonverentsil, et valitsuskabinetis veel täna otsuseid ei langetatud ja teema juurde tullakse tagasi kolme nädala pärast.
Majandusminister selgitas, et Estonian Air esitas riigile kui omanikule kaks varianti. "Esimene neist on tegevuse lõpetamine maksejõuetuse kaudu. Teine variant on see, et riik finantseeriks Estonian Airi iseseisva jätkamise plaani."
Esimese variandi korral jääb Partsi kinnitusel riigi huviks, et lennuühendused vastaks riigi arenguvajadustele. See tähendaks võimalikku riigihanget avalikku huvi pakkuvate ühendustele.
Teise variandi puhul tähendaks, et riik oleks valmis ettevõttesse täiendavalt investeerima, kuid sel puhul oleks mitmed eeltingimused.
"See tähendab, et ettevõte peab olema oma tegevuses regionaalselt konkurentsivõimeline. See nõuab senise kollektiivlepingu põhimõttelist ümbervaatamist. Teine tingimus on, et investeering peab olema kooskõlas Euroopa Liidu lennundust puudutavate riigiabi reeglitega," selgitas Parts.
Peaminister Andrus Ansip ütles, et peab oma varasema lubaduse, et Estonian Airi ei lasta mingil juhul pankrotti, tagasi võtma.
"Pean vajalikuks praegu korrigeerida seda avaldust. Mitte, et me otsustanuks vastupidist. Ei, meie seisukoht on endiselt, et pankrot ei ole valik, mida valitsus eelistaks," lausus Ansip.
"Kuid Estonian Airi saatus ei sõltu ainult valitsuse tahtest, vaid sellest, kas Euroopa Komisjon annab valitsusele loa anda Estonian Airile riigiabi või mitte. Seega me ei saa sajaprotsendiliselt välistada mitte ühtegi stsenaariumit," märkis peaminister.
Parts ütles, et tänase valitsuskabineti arutelu põhjal saab ettevõte, rahandus- ja majandusministeerium mõlema variandiga edasi töötada.
"Ajagraafik on selline, et tuleme teema juurde tagasi kolme nädala pärast. Siis oleme oluliselt detailides targemad. Lõplikud otsused tulevad tõenäoliselt järgmise aasta esimese kvartali jooksul," sõnas majandusminister.
Infoallikas: http://uudised.err.ee/?06265919
Tsitaat "Parts kinnitas, et lennureisijad ei pea muretsema."
Rohkem infot: http://www.ap3.ee/article/2012/11/15/meelemuutus-valitsus-ei-valista-estonian-airi-pankrotti
Tsitaat "Nii Parts kui ka Ansip kinnitasid, et isegi kui Estonian Airi tegevus peaks lõppema, pole reisijatel vaja muretseda, kuna nende kinnitusel reisijad ka kõige hullema stsenaariumi korral rahaliselt ei kaota ja sihtkohta lendamiseks leitakse muud lahendused.
Tsitaat "«Oluline on, et reisijad ei pea muretsema. Lähtekoht valikute juures pole ainult numbrid, vaid ka Eesti riigi strateegiline huvi arendada lennuühendusi, nii et Eesti majandus, turism, kultuur saaks areneda,» ütles Parts."
Rohkem infot: http://www.juhtimine.ee/1041802/estonian-airi-tulevikuvalikud-pankrot-voi-riiklik-rahasust/
EU otsus tähendaks ka airBalticu pankrotti, ja see on juba päris kõva löök Baltikumis.
http://www.e24.ee/1028400/air-balticut-ahvardab-euroopa-komisjoni-hiigeltrahv/
Estonian Airi päästaks EU negatiivse otsuse korral kiiremas korras strateegilise finantsinvestori leidmine, peale Kasahstani küll mingit muud varianti ei näe. Juhan vast sellega toime ei tule, Siim aga küll.
Tsitaat "Estonian Air lubab nende klientidega ühendust võtta ning pakkuda sihtkohta jõudmist asenduslendudega või siis piletiraha tagasi."
Rohkem infot videouudisest: http://uudised.err.ee/?06265973
Tsitaat "Vajadus valmistada ette varuvariandid juhuks, kui lennufirma ei tule suurest kahjumist välja, on ilmne olnud juba vähemalt aasta aega."
http://www.epl.ee/news/arvamus/juhtkiri-tegemata-plaan-b.d?id=65271842
Kas EA puhul edukas äri peab olema eesmärk? Minu arust on / peaks olema Estonian Airi eesmärk eelkõige õhuteede olemasolu tagamine. Ehk see on üks osa eeldusest, et Eesti tervikuna oleks edukas.
Majandusminister Parts: Estonian Airi mõju majandusele on 130 miljonit eurot aastas
Infoallikas: http://www.e24.ee/1038246/parts-estonian-airi-moju-majandusele-on-130-miljonit-eurot-aastas/
Estonian Air võib saada suure rahasüsti
Majandusminister Juhan Parts ütles, et sissemakse Estonian Air kapitali peab olema nii suur, et sellest piisaks ettevõttele vähemalt kolmeks aastaks.
Parts märkis, et Estonian Airi toetamise eelduseks on Euroopa Komisjoni riigiabi luba, et vältida Ungari Malevi või Läti Air Balticu saatust.
Malev läks pankrotti, sest Euroopa Komisjon süüdistas firmat keelatud riigiabi saamises. Euroopa Komisjon uurib praegu, kas Air Baltic on saanud keelatud riigiabi sooduslaenude ja kapitali sissemaksetega.
Parts ütles, et praegu polevat täpselt teada ettevõtte rahavajadus. «See sõltub ettevõtte bilansi puhastamisest,» lausus Parts. Ministri sõnul peab ettevõte saama nii palju raha, et kolme aasta jooksul suuta end jalule panna.
Küsimusele, et kas 100 miljonit, vastas Parts, et nii suur see küll ei ole, kuid Parts möönis, et see summa on suur.
Estonian Air toodab praegu umbes 2,5 miljonit eurot kahjumit kuus. Aastas teeb see 30 miljonit eurot.
Infoallikas: http://www.e24.ee/1049954/estonian-air-voib-saada-suure-rahasusti