Ettepanek lennupakkumiste rubriiki

Olen ise nii mitmelgi korral saanud hea hinnaga piletid just Trip.ee lennupakkumiste rubriigi kaudu. Suur tänu inimestele, kes selle rubriigi jaoks neid pakkumisi otsivad ja meile edastavad.

Näiteks hiljuti ostsin siin foorumis silma jäänud pakkumise peale Tallinn-India edasi-tagasi piletid koos 30kg äraantava pagasiga vaid 400 euro eest (Turkish Airlines).

Minu ettepanek on aga seotud äraantava pagasiga.

Nii mõnedki lennufirmad on teatavasti loobunud tasuta äraantava pagasi pakkumisest. Kuna lennufirmadel on erinev hinnapoliitika, mis pealekauba veel ka pidevalt muutub, siis ei ole potentsiaalne reisija tihtipeale kursis, milline lennufirma mis tingimustel pileteid pakub. Piletide tüübid on ka väga erinevad. Ainuüksi "Light" versioone on mitmeid ja tavareisijal võib olla keeruline nende vahel surfata. Näiteks need inimesed, kes ei ole mõne viimase aasta jooksul Finnairiga lennanud, ei pruugi ette kujutadagi, et nüüd sealt "odavat" piletit ostes tuleb maksta lisatasusid nii äraantava pagasi kui ka valitud istekoha eest.

Sellest tulenevalt (eriti rohkem kui üks nädal kestvatel kaugreisidel) võib olla piletiostja jaoks oluline näha juba enne piletite vormistama minekut, kas suurepärase hinnapakkumise sees on ka äraantav pagas juba hinnas või mitte. Väga suur osa reisijad kasutavad pikamaareisidel siiski äraantava pagasi teenust.

Näiteks Finnairil on praegu pakkumine Bangkokki Trip.ee lennupakkumiste rubriigis. Kui võtta sealt mingi lend (mis peaks olema alla 650 euro), siis äraantava pagasi juurde lisamisel tuleb reaalseks hinnaks juba 150 eurot suurem summa. Finnairil on nimelt äraantav pagas tasuline ja seda lausa 75 eurot ühe suuna eest.

Konkreetselt tegin proovi, lihtsalt tulemuse teadasaamiseks.

Ilma pagasita saab Finnairi TLL-BKK lennu talvel 22.01-04.02 kätte 637 euro eest, mis on ilmselt mitte küll kõige odavam pakkumine, aga abiks ikka.

Samas, lisades sinna juurde äraantava pagasi, tuli hinnaks juba 787 eurot, mis paneb ilmselt potentsiaalset reisijat juba mõtlema, kas see hind on ikka tegelikult nii hea.

Kui sinna juurde tahta veel ka kindlaid istekohti, tõuseb hind juba 805 euroni (ei tundu üldsegi enam atraktiivne olevat).

Küll aga, vaadates vahendajate pakkumisi samale lennule, tuleb Finnairi oma lehelt otse ostes (äraantav pagas ja valitud istekohad hinnas) see lõpphind ikkagi vähemalt 50 eurot odavam. Nii et alati tasub vaadata ka lennufirma enda kodulehele.

Ettepanek oleks siis järgmine: äkki on võimalik lisada kauglendude pakkumiste juurde täiendav info äraantava pagasi hinnapakkumises sisaldumise/mitte sisaldumise kohta? Ja kui see hinnas ei sisaldu, siis milline oleks selle hind eraldi juurde ostmisel.

Näiteks variandid oleks kuvada nii käsipagasiga kui äraantava pagasiga hinnad eraldi või siis lihtsalt tuua välja äraantava pagasi hind.

Foorumi kasutajate jaoks muudaks see väike täiendus piletihinnad ülevaatlikumaks ja ostmise otsuse langetamise ilmselt tunduvalt lihtsamaks.

1
2

Midagi saab ju ise ka teha.

17
2

Ei pea ju kõike ette ära nämmutama.

8
1

See info oleks hea küll ja võiks eeldada, et tegu pole ka aeganõudva asjaga. Kui kirjutada kasvõi juurde kas pagas hinnas või mitte, siis see pole vast üldse mingi ajakulu.

Kusjuures, ka mina sain ca tund aega tagasi teada, et Finnaairil pole Aasia suunal äraantavat pagasit hinnas, sest vaatasin ka seda TLL-BKK pakkumist. Aga 150 eur see siiski vast pole. Näiteks vaatasin Finnairi lehel (kuupäevad 22.01 - 10.02), et kui võtta economy light asemel see tavaline economy, siis oli hind ühel suunal 38 eur kallim ja teisel sunnal 40 eurot kallim. Kokku siis +78 eur äraantava pagasi eest ja boonuseks veel see, et antud broneerimisklassi puhul on võimalik pileteid ka muuta (tingimusi küll ei tea). Seega tasub hoolikalt vaadata, mis hinnavahed on. 150 eur pagasi eest tundub mulle isiklikult ikka päris hull hind.

2
2

Täitsa olemas see info, kui pagas on hinnas :)

3
0

@ Valeria. A

Ma olin ise ka üllatunud, et sellist hinda küsiti. Aga nii on. Kõige odavama economy light pileti ostjalt tahetakse edasi-tagasi lennu kohta saada lisaks 150 EUR (75 EUR suund), mis kokkuvõttes muudab koos pagasiga selle pileti classicust kallimaks.

Ma tõesti ei võrrelnud seda economy classic hindadega. Aga paistab jah, et sama viidatud lennu (22.01-10.02) puhul ei ole mingit mõtet osta seda light piletit ja maksta äraantava pagasiga reisides kokku 70 eurot kallimat hinda, kui classicuga.

0
1

@ foxxx, Ninatark

Ma ei eeldagi, et piletiostja ei peaks ise midagi tegema.

Küll aga hoiaks see aega kokku ja lihtsustaks valiku tegemist.

Ja pagasiinfo ja hinnad tulevad reeglina ostmisel ette alles pärast oma andmete sisestamist.

Pakkumise sisestaja on ju ilmselt naguinii juba kursis sellega, kas see pagas on juba selles hinnas või mitte. Ehk siis tõesti see ei ole ju vist suur pingutus, kui selle kohta mingi märge teha.

Aga see on puhtalt minu isiklik arvamus.

2
6

See on VÄGA aeganõudev protsess. Ja pakkumise sisestaja ei ole 110% kursis sellega, kas pagas on hinnas või mitte.

Piletitüüpide variatiivsus on suur ja hinnastus üsna dünaamiline.

Lisaks, kui isegi panna see juurde, siis miski ei garanteeri, et agregaatori (Momondo või Skyscanner) tulemustes tuleb odavaimaks/parimaks hinnaks sulle ette konkreetne piletitüüp, mis postitaja avaldamise hetkel kontrollis.

Niigi pole mõtet üldjuhul välja tuua hindu kuupäevade nimekirjas sulgudes, kuna need muutuvad piisavalt kiiresti teatud lennufirmade puhul ehk siis need on igal juhul indikatiivsed.

5
0

@E.T.

Kui sa kerid selle Finnairi pakkumise juures lehekülje lõppu, siis seal on hinnanäide koos illustratsiooniga, millist pagasit pilet sisaldab.

Vähemalt Euroopa lennufirmad peaksid küll hinda näitama pagasiga/ilma pagasita juba otsingulehel, enne oma andmete sisestamist.

2
0

Tänud põhjuseid selgitamast ja ka smallislandile, kasuliku vihje eest. Ma pole tõesti seda varem märganud. Kindlasti jälgin edaspidi hoolikamalt.

Minu poolest võib selle teema siis lukku panna.

Tänud kõigile.

3
0

Tegelikult see laiem teema - lennufirmade erinevad pagasireeglid ja -tasud on muutnud lennupiletite adekvaatse hinnavõrdluse keeruliseks ning informeeritud ostuotsuseid on raske teha. Varem või hiljem kehtestatakse Euroopas käsipagasile ühtsed reeglid, kui lennufirmad ise kokkuleppele ei saa.

4
3

Ühtsed reeglid olekski mõistlik. Lõppeks ära see pidev kalkuleerimine. Mõne asja puhul on Euroopa Liidust kasu ka olnud. Näiteks mobiili laadija USB-C.

1
0

See on jah suurem keemia, kas võtad kallima hinnaklassi või ostad lihtsalt pagasi juurde.

Lisaks on võimalik, et valid selle odavaima pileti ja siis lennufirma mingil hetkel pakub bundle-pakkumist, mis pakub põhimõtteliselt kõike seda, mida kallim hinnaklass, aga odavamalt kui kallim hinnaklass (ilmselt tühistamise/muutmise reeglid erinevad, aga iseenesest lisateenused on odavamad).

Lisaks võib lisapagasile olla dünaamiline hinnastamine - sõltuvalt lennuki täituvusest ja pileti ostmise ajast ja pileti hinnast võib pagasi hind erineda. Ning pagas on tihti hinnastatud eri turgudel erinevalt. (Näiteks Eurowings Tallinn-Praha suunal maksab teine salongipagas 29 eurot, Praha-Tallinn suunal aga 21 eurot.)

Seega võib tulla erinevaid tulemusi saada pagasi jaoks sõltuvalt sellest, kuidas otsida, kas lisada mingeid teenuseid edasi-tagasi lennule või ainult ühele otsale.

Pigem oleks abi sellest, kui keegi neid tingimusi ja nippe teaks iga lennufirma puhul ja oskaks öelda, näiteks Finnairi puhul, et ära võta light-piletit ja pagasit juurde, vaid võta kohe classic.

Mõne teise lennufirma puhul aga, et ära osta lisapagasit edasi-tagasi, vaid üks ots + üks ots, hoiad näiteks 20 euri kokku. Aga see läheb liiga keeruliseks.

1
0

Minu ettepanek on reisida ilma äraantava pagasita. Milleks vedada Bangkokki 23 kilost koormat jääb minule täiesti arusaamatuks. Omal on käsipagasi "lubatud kaalu täispakkimisega" isegi mure olnud.

13
4

Inimestel võib olla äraantavaks pagasiks siiski erinevaid vajadusi, mis pole lihtsalt "liiga palju asju kaasas". Kui ma näiteks pean lendama koos sukeldumisvarustusega, vajan kindlasti äraantavat pagasit, kui kaasas on ka allveefotovarustus, siis ei piisa ka 23 kg normist, vaid püüan reeglina osta Turkish Airlinesi 30 kg sisaldava pileti.

Ehkki reeglid muutuvad aegajalt, tekib tihedamal lendajal siiski ühel hetkel teamine, mis eri lennufirmade reeglid on, sh näeb hetkega ka nt Tripis toodud hinnainfo puhul sõltuvalt lennufirmast ja sihtkohast ära, kas see hind alates on koos pagasiga või ilma.

Lisaks firmadevahelistele erinevustele võib ka sama lennufirma puhul teatud kauglennumarsruutide või regioonide puhul olla odavaim hind reeglina pagasita ning mingite teiste otsekui samalaadsete puhul reeglina jälle pagasiga, vahel ka kahe pagasiühikuga, on siis põhjuseks konkurents või traditsioon või mingid reeglid.

Rusikareeglina tähendab registreeritud pagasita hinna puhul pagasi lisamine ca 100 eurot edasi-tagasi piletile juurde.

Hinnainfot nt Tripist lugedes võib see tavaliselt tähendada, et inimene näeb näiteks hinda alates 550st eurost, seejärel avastab, et kui talle on vajalik pagas, on hind tegelikult alates 650st eurost, seejärel, et kui osta mitte vahendajalt, vaid otse lennufirmalt, on hind umbes 700 eurot ning siis tasub juba vaadata, kas konkreetne lennugraafik on piisavalt mugav või tekitab näiteks lisaööbimiste vms kulude näol veel kõrgema hinna, ja seejärel maksab võrrelda alternatiividega, mis ei ole küll "soodushinnad", aga võivad olla tegelikult sama kallid kui algne "odavhind".

3
0

Minu jaoks on see elementaarne, et teenust/toodet ostes ma maksan selle eest, mida kasutan. Ma ei ole kunagi mõistnud neid "tasuta kaasa" pakkumisi. Miks peaks olema äraantav pagas hinnas sees? Odavlennundus näitab ju hästi suunda, pakkudes inimestele valikut ja nõudlus selle osas on kaasa tulnud.
Meenutan veelkord vahejuhtumit, kus check-inletis minu eest kohvrite vahel peidus olnud inimesed oma kohvri avasid ja sealt kattemadrats vastu vaatas. Siin foorumis on arutletud, et oma veekeetja peaks kaasas olema. Need on ju ometi mugavusteenused ja ei peaks sisalduma pileti hinnas.

2
1
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased