FAST TRACK kasutamine

Palu abi kas keegi seletaks, mis tähendab FAST TRACK. Kuidas seda kasutada ja mida jälgima peaks? Manchesteri lennujaamas plaan kasutada seda, lendude vaheline aeg üsna lühike.

Fast track on see, kui tuled väljast lennujaama ja hakkad oma kohvritega turvaväravatest läbi minema, siis lähed eraldi kohast ja saad kiiremini, ei pea üldises järjekorras seisma.
Sul on Manchesteris jätkulend, sa ei tule oma kohvritega tollist välja ja ei pea uuesti turvaväravatest sisse minema, ehk siis sa ei saa seda fast tracki kasutada - see on ainult väljast sisse tulles turvaväravatest läbi minekuks.

Kuna eeldatavasti kasutab ta odavlende, siis tuleb kohvrid välja võtta ja läbida uuesti turvakontroll (enne seda kohvrid uuesti ära anda).

Ma arvasin, et kui on kiire, siis on ainult käsipagas.

Sooviks ka vähe uuemat infot Fast Tracki kasutamise kohta. Lendame London Stanstedi ja kahe lennu vahe 1 tund 25 min. Lendame Ryanairiga ja chek in eelnevalt tehtud, reisime käsipagasiga. Kas oleks mõttekas veel juurde maksta ja teha Fast Track? Pole täpselt aru saanud, et mis eeliseid see siis ikkagi annab. Saan aru, et turvakontrollis väravas saan nõ. eelisega? Kas midagi on veel, näiteks maandumisel passikontrollis saan ka eelist?

Siin oli juba eelnevalt kirjutatud, et maandumist asi ei puuduta. Saad lennukile minna üldiset turvajärjekorrast mööda. Umbes nii nagu normaalsetes lennujaamades näiteks lastega reisijatele võimaldatakse.

Stanstedis ei ole seda n.ö. transiittsooni, peab ikkagi läbi passikontrolli ja turvakontrolli minema. Jaanuaris oli meil ka ainult 1h 40min ümberistumise aega ja ostsin igaks juhuks Fast Tracki piletid, kulus ära küll, sest järjekorrad olid tohutult pikad tavakontrolli lettides. Passikontrollis see küll eelist ei anna, kui on uut tüüpi pass, siis tasuks minna läbi automaatkontrolli, saab kiiremini.

Aja kokkuhoiu mõttes oleks ka hea vältida käsipagasi sattumist tavapagasi hulka, mida siis Stanstedis ootama peab. Kuna Ryanair laseb ainult esimesed 90 käsipagasit lennukisse kaasa võtta, siis kindluse mõttes võiks osta priority boardingu selleks esimeseks lennuks (või siis varakult väravas olla).

Võib-olla on Stanstedis ka rahulikumaid kellaaegu, kui järjekorrad pole eriti suured, aga viimastel aastatel olen küll sattunud sellistel aegadel, kui tavapassikontrollis läheb vähemalt pool tundi ja turvakontrollis teist sama palju. Lisaks veel kilomeetri või paari jagu koridore läbi kõndida.

Ryanairil käivad järjekorras ringi töötajad, kes valivad suuremaid kohvreid ja teevad seal ettepaneku pagas alla ära anda. Seljakotti pole kunagi palutud alla anda, kuigi ma reeglina olen alati järjekorras viimane.
Ka kõigis muudes lennujaamades soovitan võimalusel valida vanakooli turvavärava, kuna need full body scannerid tihtipeale jamavad ja leiavad "kahtlasi tsoone", mida vaja eraldi kontrollida ja siis masina operaatoriga täpsustada. Viimati lastega Berliinis kontrolli läbides kulus meil pea 5 min per nägu, sest skänner arvas, et just lastel oli kahtlasi tsoone palju. Kui vanakooli värav piiksatab, lastakse käsidetektoriga kiirelt üle ja asi korras.

Inglise komöödiaseriaalis "Come Fly With Me" müüdi see Fast Track kõigile reisijatele :)

Hiljutine kogemus Stanstediga: turvakontrollist sain läbi kahe minutiga. (Palju rohkem aega läks seal poest läbi kõndimisega.) See siis reedel lõuna paiku. Tagasi tulles piirikontrollis oli valida, kas lähed passi või ID-kaardi järjekorda. ID-kaardi järjekord oli kordades lühem.
Ryanairi väravatest kostus, et ainult 90 esimest saavad oma käsipagasi (kohvri) kabiini võtta. Ilma mingi valikuta, kes ees see mees. Kõik, mis ees oleva istme alla mahub on okei.

Ma ei ole siiani aru saanud, miks Ryanairi väravates siiani sabad on. Ju siis see pagasi teema motiveerib. Üks argument, millega pääseda, on luisata jätkulennu kohta.

See jätkulennu jutt ei päästa ja ei aidanud ka laste kaasa võetud asjade jutt. Paluti asjad käekotti ümber tõsta ning käsipagasi kohver pandi ikkagi alla ja nii kõigil reisijatel peale first classi ja priority boardingu kuna lennuk oli 100% täis müüdud. Üksi või kahekesi ehk riskiks Stansteadis 1h 40 min ümberistumisega, lastega alla 2 tunni kindlasti ei riskiks, jooksmist on seal ikka palju.

Kas selle fast track passi peab eraldi välja printima või on ta koos pardakaardiga samal A4-l ? Pole varem seda teenust kasutanud.

Mina ostsin Fasttracki Stanstedi turvakontrolli jaoks siit: http://www.stanstedairport.com/at-the-airport/security/fasttrack/ ja printisin välja. Kohapealt saab ilmselt ka osta.

Lennufirma minu teada seda teenust ei müü ja pardakaardil seda ei ole.

Või mõtlesid Priority Boardingut, mis annab eelisõiguse lennukile minekuks ja käsipagasi kaasavõtmiseks? See on jah pardakaardile trükitud.

Mina ostsin Fast Truck´i läbi Ryanairi samuti Stanstedi turvakontrolli jaoks ja pardakaardil on vastav märge olemas.
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/faq-overview/fast-track/fast-track

Mina ostsin ka Ryanairist Fast Tracki, piletid olid juba ostetud, alles nädal hiljem ostsin FT eraldi juurde. Kusjuures arvutist ma ei saanud seda osta, lihtsalt ei lisa seda piletile, ei aidanud ka Ryanairi Chati tädi, alles siis sain korda kui tõmbasin telefoni Ryanairi äpi, seal lasi ilusti lisada ja suunas maksma. Selline kogemus minul siis :)

to firsty
Käisin läbi täpselt sama tee. Mõne päeva pärast lendan tagasi Eestisse ja natuke pabinas. Äpis näitab London St -Riga pilet kenasti fast track-i. Kas selle app piletiga telefonis saan ma fast track väravast sisse jne. või on mingi vigur veel juures?

To rasberg. Ise läksin ka äpiga sealt läbi, ei hakanud uusi pileteid välja trükkima. Teed pileti lahti ja arvuti loeb selle koodi ära, väga lihtsalt ja kiirelt läks seal.