Viimased kommentaarid

Ilmselt trahvi ei saa küll aga saadetakse hiljem tasumiseks täpsed juhised, vähemalt meil nii oli. Meie oskasime kuidagi kiirteelt üldse tasumata maha sõita, vähemalt nii väideti ja hiljem pidin tasuma ca 10€ summa tagant järgi. Kuna käime Itaalias tihti siis otsustasime, et ei hakka jamama ja maksime ära.

Meie oleme kõik korrad rentinud autod läbi Avis Eesti koos kõikide kindlustustega. Avis hoiatas juba esimesel korral, et autot väljastades on kohalikud vormistajad üliagarad pakkuma igasugust lisa väites, et need tuleks ka võtta. Sellisel juhul tuleb kohapeal näidata Avis Eestiga sõlmitud autorendilepingut ja nõuda, et kõik sõlmitud kindlustused ja summad oleksid samad. Meile anti ka Avisest Eesti kontakt kuhu helistada kui peaks mingi erinevus tekkima. Siiani ei ole mitte kuskil probleeme tekkinud. Itaalias esimest korda autot saades ütlesime, et toome auto tagasi öösel ja sealt vastati, et jah laske võtmed postkasti kuna teil on täiskindlustus siis autot ette näidata ei ole vaja. Prantsusmaal tahtsime auto viisakalt üle anda aga vastuvõtja vaatas paberit ja ütles, et ta ei hakka meie aega raiskama kuna auto on täiskindlustusega, võttis auto võtmed ja soovis ilusat kojulendu.

Tänaseks on reis kenasti möödas, ise jäime rahule. Väljasõit pealinnast algas kell 6.00 ja Lodži jõudsime kell 18. Poola sissesõit läks oodatust kiiremini, Waze lasi meil enne Suwalkit maha keerata ja suunas Augustowist mööda. Ptak Outlet oli õnneks suletud :) ja nii saime kohe järgmisel päeval edasi sõita.  Piirilt vinjett ja edasi Wroclaw, Brno ning lõpuks Valtice hotelli Salety. Väga mõnus väikelinn oma lossi ja suurepärase hotelliga, õhtusöök Pubis Feldsberg. Valtice oli Austria piirile nii lähedal, et piiriületus tuli päris ootamatult ja seda näitas ainult põõsates olev silt. Nagu ikka esimesest tanklast vinjett ja sõit läbi Viini ja Grazi Bledi suunas. Vahepeal pausid, väike õunastruudel, piiriületus ja Sloveenia vinjett. Karavanke tunneli läbimiseks küsiti 7,20€ kuid see oli omaette elamus. Nii pikka tunnelit nägin mina esmakordselt, päris äge. Bled oli hea soovitus, meile väga meeldis. Kuigi aasia turisti on seal palju, mahtusime ka meie ära. Bledist Rijekasse oli päris lühike ots, natuke üle tunni. Horvaatia piiril vaadati põgusalt ID kaarti ja sooviti head reisi, piiril kulus ehk 15 minutit. 

Rijeka öömaja oli just see mida alati soovime, kohalikus keskkonnas. Maja ees pisike õllekas, kohvibaar, Lidl 10 minutit jalutamist. Väga hea söögikoht Kokolo natuke kaugemal kuid parimat toitu reisi vältel saime just sealt. Peale pikki sõidupäevi tegime paar puhkepäeva, veetsime aega Kantrida ja Fiumana randades. Rannad kivised kuid vesi mõnusalt soe ja soolane. Rijeka linn erilist muljet ei jätnud kuid vaatamist ja jalutamist jagus igal päeval piisavalt. Istria poolsaar oli ilus, soovitus vältida tasulisi teid ja sõita mööda rannikut. Pula, Rovinj, Umag, Motovun jne väiksemad kohad olid kenad. Umagis sattusime motomeeste üritusele kus olid vaatamiseks nii uusi kui vanu restaureeritud rattaid. Pula amfiteater on ilus ja mõnus jalutada, auto parkisime  eemale ja nii saime ka linnas ringi jalutada, Krki saar ja Krki linn olid need mis meile enim meeldisid, ka Vrbnik oma 43cm laiuse tänavaga ja imeilusa vanalinnaga olid vaatamist väärt. Viimased päevad puhkasime, käisime Opatijas ja avastasime kohalikke söögikohti ja väikepoode. Motovun on veel koht mille tooksin eradli välja sest meie sattusime sinna õhtul ja selleks ajaks oli kogu Motovun turistidest tühi ja kõik kohad tasuta avatud. Koht mis ilmselt jääb pikaks ajaks meelde.
Tagasisõidu tegime siis otse, proua soovil läksime uuesti Ptak Outleti kuid pidime selles kohas pettuma. Eks see on maitse asi, kes mida ostab ja mis meeldib kuid meie lahkusime seal vist ainult ühe särgi ja tennistega. 
Kokkuvõtteks oli lahe reis ja vahel tasub ka autoga ringi reisida. 
Soovitused - Brno juures oli väga suured ummikud, Horvaatia piiri tasub ületada pigem nädala sees, tagasiteel Ostrawa - Lodž kui tulla kiirteed mööda siis on päris pikalt teeremont enne Lodži ja seal läheb aega. 
Kes tahab midagi täpsemalt teada see küsib :)

9,99 kunat liiter, odavaim mis nägin oli 9,69 kunat.

Peepmeez - inimesed on erinevad, minu proua nii suur ostleja õnneks ei ole, pigem otsitakse kas kindlat eset või kaubamärki. Aga võtan Sinu hoiatust ohumärgina sest mine sa tea äkki siiski kaob aeg kätte ära.

Ma tänan kõiki kes sõna võtsid ja soovitusi jagasid, teeme neist omad järeldused. Kindlasti annan siia ka ülevaate reisist.

Meie oleme kõik autorendid võtnud läbi Avis Eesti ja kõik on sujunud ülihästi. Kuna minu tööandja on Avise lepinguline klient siis oleme kõik korrad pääsenud deposiidist. 

Minuke kirjutas Lancia Ypsilonist, ka meie saime eelmisel korral selle auto ja oleme nüüd kogemuse võrra rikkamad. Kui plaanid ringi sõita mägede piirkonnas siis sellest Lanciast hoia küll eemale, ma arvasin, et autol on midagi viga sest see ei liikunud kohe üldse. Hiljem küll harjusime seda kasutama kuid teist korda enam proovida ei tahaks. 

doha - ma tänan väga asjaliku kommentaari eest, võtan Sinu nõuandeid kuulda. Pardakaamera kohta ma tõesti ei teadnud, et Austrias seda kasutada ei tohi. Aitäh hoiatamast!

Dan - ma ei tea Teie teekonda kuid Tšehhis Brno lähedal on Moravian Karst koopad ja ka Moravia Aqualand. Lisaks nt Bled Castle ja Postonja Cave Sloveenias. Kindlasti ka Viin on linn kus aega veeta. Need on kohad mis mulle erinevatest reisikirjadest meelde on jäänud.

 

Juba teemat tehes ma arvasin, et koheselt tulevad arvamused miks Te üldse nii lähete, lennuk on odavam/kiirem jne. Veelkord, jah kindlasti on võimalik kiiremini ja võibolla ka odavamalt sinna ja tagasi saada, kuid meie läheme autoga sest me tahame nii. Meil on aega nii sinna kui tagasi sõiduks piisavalt ja eesmärk ei ole esimese korraga kogu Horvaatia läbi sõita. Ei kao see maa kuhugi, alati saab uuesti minna ja uusi kohti vaadata. 

Ööbimine Rijekas sai valitud öömaja mugavuste, asukoha(lähedal toidupood ja kohvikud) ja hinna suhtes. Samuti ka nii, et sealt oleks võimalik teha väljasõite Istria poolsaarele arvestades, et samal ajal on Rovinj`i salsafestival kus on ilmselt väga palju rahvast liikumas. 
3-4 nädalat ei ole meil võimalik järjest puhata sest töö seda ei võimalda.
Ma pigem ootan, et äkki on kellelgi mingi äge kohalik koht meeles mida võiks näha. On see siis lahe söögikoht, mingi mõnus küla kus kohalikud oma kaupa pakuvad, mingi mõnus teelõik hingematvate vaadetega jne. 

Kui siin juba eelarvele jutt läks siis ....

Km kokku 5000km - sarnane trip sarnase autoga tegi kütusekuluks 5,5L/100km. Kui võtta keskmiseks hinnaks 1,4€/L siis kütusele 275L=  385€
Muudeks sõidukuludeks (teemaksud, vinjetid jms) 100€.
Öömaja Rijekas 330€, 4 ööd teel ca 200€. Poolas vähem mujal rohkem kui 50€ öö.
Seega ilma söökideta kokku 1015€, kui pikendame reisi paari ööga Itaalias või Ungaris siis tuleb ca 100€ lisa. Siit jääb siis ülejäänud igasugusteks muudeks kuludeks, rahvuspargi külastus ja ilmselt ka muud sissepääsud.
Sööki me eelarvesse ei arvesta sest sööma peab nagunii oled sa siis reisil või kodus ja meil on võimalus teha ise süüa, kui tõesti on vaja kokku hoida.
Ahjaa, kuna tegemist on tööandja autoga siis muid kulusid juurde ei tule, kaskokindlustus ja hooldused on nii ehk naa olemas :)

HenryMark - kuigi endiselt me ei plaani lennukiga minna siis äkki annad lingi Sinu pakutud hinnale, hea tulevikus kasutada. Mina kasutan tavaliselt Azair, Momondo ja Skyscanner otsinguid.

kunnar ja HenryMark - alati ei ole põhjus rahas ja ajas, me oleme neid lennureise koos autorendiga teinud aastaid ja nüüd lihtsalt tahame minna autoga. 

Ma ei kirjutanud, et me ei taha mitte midagi näha vaid, et me ei pea ilmtingimata igat kirikut ja kivi nägema. See ongi autoga matkamise eelis, et tee peal saad alati kinni pidada kui silmad midagi põnevat või tead, et sõidad millestki mööda. Lisaks saad autoga võtta kaasa mida tahad, ei pea piinlikult jälgima pagasi reegleid. 
Odavaimad piletid mis mina samale ajale edasi-tagasi leidsin on ühele 458€ ja seda kahe ümberistumisega. Kuupäevad siis 22 juuni - 8 juuli ja seda aega muuta ei ole võimalik.
Ja nagu ikka on erinevaid arvamusi, ka Teie arvamused on õiged kuid hetkel lihtsalt tahame teha nii nagu meil plaanitud. On see siis õige ja mõistlik, selle üle saab alati vaielda.

Kui GPS seadmes on tõesti uued kaardid sees siis miks mitte seda kasutada, muidu tuleb telefonile mingi muu teade ja enne kui aru saad oled juba roolis telefoni näppimas. Mulle mulle meenuvad TomTomiga küll kaks seika kus ühel Leedu tripil TomTom järjekindlalt meil esimesel võimalusel tagasi pöörata käskis. Teine kord aastaid tagasi Itaalias Veronasse sõites sattusime uuele teele mida TomTom´is polnud, ka ei olnud abi mobiilis olevast CoPilot äpist sest ka sealt puudus see tee. Waze oli tol korral ainus mis meid uuesti õigele teele juhatas.

Kui auto ekraanil on võimalik kasutada CarPlay´d või Android Autot siis pigem Waze või Google Map. Teisel juhul siis juba GPS, et vältida telefoni näppimist.
Ohutut liiklemist!

tahaksreisile - aitäh Sulle soovituste eest! 


Ka meil tekkis kavatsus teha üle pika aja üks autoreis ja kuna me pole Horvaatias käinud siis tundub see sihtkoht päris ahvatlev. Liikuma hakkame 22 juuni ja tagasi plaanime jõuda 6-7 juuli. Väga kohapeal ringi tiirutada ei plaani pigem sama mis 834arr Istria poolsaarega tutvumine. Avastasin, et 24 juuni kuni 1 juuli toimub Rovinj Salsa Festival 2019. Siin keegi kuskil kirjutas, et sattusid 2018 aastal samale üritusele ja siit meie küsimus, et kuidas muljed olid ja kas tasub sinna minna? 

Kui keegi oskab just Istria poolsaarel huvitavat kohta soovitada mida peaks kindlasti külastama siis oleksin väga tänulik. Muidugi saame ka ise otsida aga kuulame kindlasti ka soovitusi. 
Hetkel veel kindlat öömaja pole paika pannud, vaatan alles mida pakutakse ja otsin sobivat majutust. Võiks olla ranna lähedal kuid suuremast melust eemal, Mõni toidukauplus ja söögikoht läheduses oleks suureks boonuseks.

Täiendan oma postitust, et arutelude käigus, vaadates hindu, asukohta jms panime omale ööbimise läbi Airbnb Rijekas. Oleme kõik ööd ühes kohas ja sealt siis teeme tujude ja tahtmiste järgi väljasõite. Kuna me liigume kahekesi ja ühe juhiga siis üle 800km päevas sõita ei plaani. Kui teemegi mingi päev pikema sõidu siis järgmise jälle lühema ja vaatame niisama ringi. Tee peale öömaja ette kinni ei pane, vaatame jooksvalt mida pakutakse.

Meil ei olnud väga palju aega Tsehhis ringi vaadata aga mulle jättis kustumatu mulje Kutna Hora Bone Church. Sissepääsus anti ka Eesti keelne kirjeldus kaasa.

Standstedis 1.20 ümberistumiseks on võimalik kui ei ole ära antavat pagasit. Tallinnas peaks kindlasti tegema priority bordingu, et kaasas olev pagas lennukisse saaks. Kui tahavad ikkagi ära võtta siis öelge neile, et teil on kiire ümberistumine ja vajate pagasit endaga kaasa. Standstedis fast truck aitab ka kuid lisaks aitab ka see kui reisidokumendiks on pass, siis saab kasutada automaatset kontrolli ja selle läbimine on ka kiirem kui seista järjekorras. Tegelikult on see üks paras jooksmine, tean seda omast kogemusest sest meil on see läbitud.

Viimasel Tenerife külastusel kasutasime meie https://www.suntransfers.com/ teenust ja jäime väga rahule. Maandumisel ootas ees auto mis viis meid otse ööbimiskohta ja lahkumispäeval oli ka õigel ajal juba ees ootamas. Väga viisakas teenindus ja puhtad autod. Vaatasin, et nt TFS - Los Gigantes üks ots maksaks 54€. On see nüüd palju või vähe jääb iga ühe enda otsustada. Meie TFS - Costa Adeje ja tagasi maksis 47€.

Gondel 80€ tähendab 30 minutit sõitu, just tulime Veneetsiast. Meie ööbisime Moglianos ja sealt sõitsime rongiga Veneetsiasse, edasi-tagasi pilet täiskasvanule maksis 5,30€. 

Nagu juba eelpool soovitati siis jalutada ja  vaadata on palju, San Marco väljak on ilmselt põhiline koht kus kõik ära käivad. Seal saab ka tornist vaadet nautida, pilet sinnatorni maksab 8€ ja üles alla liigub lift.
Veebuss on ka hea lahendus, näeb seda mida jala liikudes ei jõua vaatama minna.

Meil on plaanis minna Verona lähedale Parco Natura Viva külastama, äkki jääb see Teilegi tee peale.

Kui on olemas juht kes on väikebussiga harjunud siis mina soovitan seda, seltskond rohkem koos ja liikumine lõbusam. Olin samuti väikebussi roolis 5 päeva ja see oli väga meeleolukas reis. Meie sõitsime Malpensast Veronasse, sealt Coneglianosse, edasi Veneetsia ja tagasiteel natuke Garda järve ümbrust. Kuna meid oli 12 siis algse 3 auto asemel oli üks auto ja 9 kohaline buss soodsam. Hätta ei jäänud kusagil, juhi istumine kõrgemal ja ülevaade ka natuke parem.

Meil tulemas juuli alguses reis kuid öömajad bronnisime ikkagi ette. Kui nüüd vaatan siis on hinnad natuke kõrgemad kui meie bronneringute tegemise ajal. Samas see sõltub mida otsid, oled nõus kus iganes magama siis ilmselt koha leiad. Meie ei viitsi oma aega otsimisele kulutada, pigem otse kindlasse öömajasse kohale ja siis omi asju edasi ajama/vaatama. Ka on meil kindel reegel, et öömaja peab pakkuma hommikusööki. Tundub, et oh lähen vaatan/teen ise kuid mugavam meile on kohapealne hommikusöök. Praktika näitab, et niipalju kui reisiselle on ka erinevaid tahtmisi. Öömajad on reeglina ikka vähemalt 3 ööd ühes kohas ja sealt siis sõidud ümberkaudsetesse kohtadesse. 

Mingid aastad tagasi meie olime selles hotellis, väga nuriseda polnud siis millegi üle. Söögid enam-vähem, joogid nii nagu seal maal ikka. Teenindus rahulik, toad olid puhtad ja neid koristati iga päev. Keskus jalutuskäigu kaugusel, buss viis ka kuhugi kaugemale randa. Tol korral oli palju Venemaalt noori, kes ikka parasjagu lärmi tegid kuid tuppa seda kuulda ei olnud. Wifi levis enamsti lobbys ja natuke ka basseni ääres. Selline tavaline koht, ei midagi erilist aga ka ei midagi hullu, sõltub mida ootad.

Meie kogemus Stanstedist Tallinn - Tenerife Ryanairiga: minnes oli ümberistumiseks 1,5 tundi, Tallinnast väljumisele võtsime priority boardingu. Kui esimeste hulgas peale saad siis kohvrit ära ei võeta, tasub ka öelda, et teil on kohene jätkulend. Standstedis oli meid ootamas fast track. Tegelikkus oli selline, et lennukist väljudes oli aega järgi 1 tund. Sõna otses mõttes jooksime inimeste vahelt läbi kuni security kontrollini. Kui on kaasas passid siis automaadist saab kiiremini läbi, tavapunktides on pikad järjekorrad. Edasi fast track eraldi koridoriga, läbimine suht kiire ca 10 - 15 minutit. Kuid sealt edasi kuni väravani on pikk maa ja see tähendas uut jooksu. Kui oleks vahepeal pidanud pagasi välja võtma ja uuesti ära andma siis jätkulennule ei jõua. Saate läbi juhul kui on kiired jalad ja käsipagas ning lennuk ei hiline.