Finnairi veebisaidi sygavustes pikemalt ringi liikudes tuleb välja väga kurjakuulutav uudis Homsest (neljapäev, 28.jaanuar) peab Soome söites olema COVID-test tehtud ja vöimalik et muidu lennukile ei lasta. See on Finnairi enda tehtud otsus.
Igatahes Tallinna lennujaam ei olnud eile asjast kuulnudki ja soovitas reisijal välisministeeriumit informeerida, aga see vöiks ikkagi olla nende mure, kes sarnaste asjade eest palka saavad. Finnairis vastatakse kylma rahuga, et eks inimesed käivad kindlasti enne lendu nende veebisaidil hängimas ja leiavad selle uudise sealt ules. Inglise keeles ja päris öige mitme klikiga otsides.
Peavoolumeedia jaoks ei paista see samuti olevat oluline uudis, nagu ka omaaegsed lufthansa vöi finnairi (ei vääri suurt algustähte) streigid, millest heal juhul eelmisel öhtul teadustati. Ainsana on see uudis eilsest Objektiivis.
https://www.finnair.com/ee-et/lennuinfo/reise-puudutavad-teadaanded/travelling-to-finland-2166366
Finnair küll ei tea kas keegi on põdenud või mitte aga kuidas peaks käituma inimene kellel tõbi seljatatud kuid positiivse proovi annab kuni 2 kuud pärast haiguse lõppu - on ju selliseid inimesi aina rohkem? Perearst või meie tervishoiusüsteem mingit rahvusvaheliselt tunnustatud propuskit ei väljasta?
Palun jagage kogemusi, kes on kasutatud Soomet transiidina alates veebruarist. Kas piirivalve on lubanud laevalt maale kui on ette näidata sama päeva lennupilet?
Või kas keegi on lennanud eraldi piletitega - Tallinn -Helsingi ja edasi eraldi piletid? Kas on võimalik pääseda riiki, et võtta välja pagas ja registreerida see järgmisele lennule? Uurisin Finnairilt, et kas nad saaks pagasi saata otse ( järgmine lend on Qatariga), kuid väidetavalt pole see absoluutselt võimalik. St ma tean, et vanasti oli võimalik, st ma mõtlen, et mis siin muutunud on? Mul oleks väga hea sobiv lend 1h vahega, aga kardan, et kui pagasi peab välja võtma, läheb liiga kiireks.
Finnair lõpetas juba aastaid tagasi eraldi piletitega pagasiga tegelemise. See oli konkreetselt firma poliitika, et isegi sama liidu firmade lendudele enam pagasit edasi ei saadeta, kui need on eraldi piletitel. Minu teada pole seda muudetud.
Jätkuvalt oli see varaiant, et Helsingis tegeles transiit check-ini töötaja võimalusel pagasiga. Näitasid pardakaarti ja pagasi lipikut, keegi korjas lindilt pagasi, pani uue sildi külge ja tõi uue lipiku sulle tagasi. Ei tea, kas ja kuidas see koroonaga toimib. Loogiliselt võttes peaks transiidis ikka mingi lett avatud olema või siis telefon, millega saab töötaja kohale kutsuda. Aga ainult tundi ei julgeks ma ise selleks jätta.
Transiidil korraks väljumine, et pagas ära anda ja tagasi tulla, ei tohiks probleem olla. See on mõistlik põhjus. Isegi lennujaama hotelli kasutamine pikal transiidil on vist jätkuvalt mõistlik põhjus. Samas tund on selleks vist ka vähe?