Finnairi Covid testi nöue homsest

Finnairi veebisaidi sygavustes pikemalt ringi liikudes tuleb välja väga kurjakuulutav uudis Homsest (neljapäev, 28.jaanuar) peab Soome söites olema COVID-test tehtud ja vöimalik et muidu lennukile ei lasta. See on Finnairi enda tehtud otsus.

Igatahes Tallinna lennujaam ei olnud eile asjast kuulnudki ja soovitas reisijal välisministeeriumit informeerida, aga see vöiks ikkagi olla nende mure, kes sarnaste asjade eest palka saavad. Finnairis vastatakse kylma rahuga, et eks inimesed käivad kindlasti enne lendu nende veebisaidil hängimas ja leiavad selle uudise sealt ules. Inglise keeles ja päris öige mitme klikiga otsides.

Peavoolumeedia jaoks ei paista see samuti olevat oluline uudis, nagu ka omaaegsed lufthansa vöi finnairi (ei vääri suurt algustähte) streigid, millest heal juhul eelmisel öhtul teadustati. Ainsana on see uudis eilsest Objektiivis.

https://www.finnair.com/ee-et/lennuinfo/reise-puudutavad-teadaanded/travelling-to-finland-2166366

See reegel paistab kehtivat lendude puhul kui löppsihtkoht on Soome

FB lehel räägiti sellest eelmisel nädala juba. Aga jah, nõus, et võiks kodulehel kuidagi rohkem olla väljatoodud. 

https://www.facebook.com/Finnair/

Tallinna Lennujaamast öeldi ka 30 min tagasi, et transiidi puhul ei ole test vajalik... klienditeenindaja täpsustas veel kõne ajal üle. Segane lugu.

See nõue kehtib siis, kui lend lõppeb Soomes ehk sisened Soome. Sama info on ka sellel Finnairi lehel.

Jah, test vajalik Finnari lennuks, kui plaanid Soome siseneda. Kui Vantaa lennujaamas vaid transiit jätkulennule, siis pole nõutud.

Hommikul tuli naisele sms finnairis, et kui Soome on lõpp siht, siis palun test, kui jatkulend, siis pole vaja.. Imelik, et mulle pole tulnud.. Tuleb välja, et nemad kontrollivad nime järgi seda, kas inimene on põdenud või mitte( naine on, mina mitte) Minek on kolmapäval.

Finnair pääseb ligi Eesti kodanike terviseandmetele??? No see on küll Kärmasele paras kont närida Annuse asemel

Kas piletiostul olid mõlemad tel nr? Või nad lihtsustavad tööd ja helistavad ainult ühele koosostetud pileti omanikule.

Jaanusm, ei oska kommenteerida, minu arust ostmsel panin enda numbri ainult, aga naisel oma konto Qataril, pilet ostetud Qataril otse.., oleme kõik kupli all:)

sa Grande paned ikka täiega segast, kui sa ise just õelnud pole, siis FInnair küll ei tea, kas oled covidi põdenud või mitte.

Finnair küll ei tea kas keegi on põdenud või mitte aga kuidas peaks käituma inimene kellel tõbi seljatatud kuid positiivse proovi annab kuni 2 kuud pärast haiguse lõppu - on ju selliseid inimesi aina rohkem? Perearst või meie tervishoiusüsteem mingit rahvusvaheliselt tunnustatud propuskit ei väljasta?

Läbipõdemist tunnistavad hetkel veel vähesed riigid. Nende hulgas ka Eesti.

Enamasti seda ei arvestata ja hetkel ongi variant valida ainult neid sihtkohti, kus PCR testi ei nõuta. Osad riigid lepivad ka antigeeni testiga ja sellega saab vist kaks kuud hiljem juba kindlamalt negatiivse kätte.

Palun jagage kogemusi, kes on kasutatud Soomet transiidina alates veebruarist. Kas piirivalve on lubanud laevalt maale kui on ette näidata sama päeva lennupilet?

Või kas keegi on lennanud eraldi piletitega - Tallinn -Helsingi ja edasi eraldi piletid? Kas on võimalik pääseda riiki, et võtta välja pagas ja registreerida see järgmisele lennule? Uurisin Finnairilt, et kas nad saaks pagasi saata otse ( järgmine lend on Qatariga), kuid väidetavalt pole see absoluutselt võimalik. St ma tean, et vanasti oli võimalik, st ma mõtlen, et mis siin muutunud on? Mul oleks väga hea sobiv lend 1h vahega, aga kardan, et kui pagasi peab välja võtma, läheb liiga kiireks.

Laevaga ei saa.  Eraldi piletitega sõltub pagasi edasisaatmine kõik Tallinnas check-in töötajast, seega riskantne. Ühele piletile ilmselt nii lühikese ümberistimisajaga ei saagi, sest siis oleks see nende vastutus.

Finnair lõpetas juba aastaid tagasi eraldi piletitega pagasiga tegelemise. See oli konkreetselt firma poliitika, et isegi sama liidu firmade lendudele enam pagasit edasi ei saadeta, kui need on eraldi piletitel. Minu teada pole seda muudetud.

Jätkuvalt oli see varaiant, et Helsingis tegeles transiit check-ini töötaja võimalusel pagasiga. Näitasid pardakaarti ja pagasi lipikut, keegi korjas lindilt pagasi, pani uue sildi külge ja tõi uue lipiku sulle tagasi. Ei tea, kas ja kuidas see koroonaga toimib. Loogiliselt võttes peaks transiidis ikka mingi lett avatud olema või siis telefon, millega saab töötaja kohale kutsuda. Aga ainult tundi ei julgeks ma ise selleks jätta.

Transiidil korraks väljumine, et pagas ära anda ja tagasi tulla, ei tohiks probleem olla. See on mõistlik põhjus. Isegi lennujaama hotelli kasutamine pikal transiidil on vist jätkuvalt mõistlik põhjus. Samas tund on selleks vist ka vähe?

See vatse poolt mainitud "Transiidil korraks väljumine pagasi äraandmiseks" tundub vägagi  "Soome riiki korraks sisenemisena" ja vajab ilmselt negatiivset koroonatesti jms. Kui piirivalvega seal pikemalt jaurama hakata, siis päris kindlasti sellest 1-st tunnist ei piisa.  

Kuigi Vantaa lennujaam on muidu vägagi tõhus ja võimaldab kiireid ümberistumisi, siis eraldi piletitega 1-tunnine vahe enne pikki Qatari lende on vägagi riskantne, isegi siis, kui Tallinnast lend ei hiline. Vastupidisel suunal ehk tagasilennul eraldi pilet poleks nii hull, sest kui peale pikka reisi Tallinna suunast vaid maha jääd - kuidagi saad koju ikkagi ja pikem reisi pole vähemalt ära jäänud.

No ma eeldan, et Hääletajal on selline sihtkoht, kuhu on kindlasti testi vaja ;) Seega saaks korraks koti ära võtta ja tagasi anda. Aga tund on väääga kahtlane.

Põhimõtteliselt jah, Soome piirivalve vastas enam vähem sama. Väga ümmargune jutt muidugi, et vaadake ikka kodulehelt, aga nad tõid oma kirjas välja punaselt, et lennutransfer on soositud ja rõhutasid, et võtke tõendavad dokumendid kaasa, et neid kindlasti küsitakse aga midagi nad lubada ei saa.  Negatiiivne test on nagunii vajalik lõppsihtkoha jaoks, seega sellega poleks probleemi.  

Ma praegu mõtlen üldse käsipagasi peale, st see võiks muuta selle 1 h 5 minutit transferi teostavaks.  St nõme oleks ka 9 tundi lihtsalt passida Helsinki lennujaamas.

Käsipagasiga tundub natuke reaalsem. Aga siiski sõltub palju ka Tallinna lennust. Endal u. 8.a tagasi oli suht. ebameeldiv kogemus enne pikemale lennule suundumist kuulata Tallinnas Finnairi ATR-i kapteni selgitust, et kui kolmas kord ka mootorid ei käivitu, siis see lennuk Talliinna ka täna jääb. Õnneks Soome tehnikute kaugtöö abil saadi propellerid kolmandal korral siiski liikuma ja minu India reis ei jäänud sel õhtul ära. Aga ka siis oli tegemist siiski turvalisema jätkulennuga ehk järgmisel päeval oleks Finnairi kulul mind edasi toimetatud.

Samas ei tea, kui kaugel selle 15.20 sisse tuleva Finnairi ja 16.25 Qatari väravad on.  Enne Covidit oleks pidanud reeglina umbes 50 värava jagu jooksma Schengeni terminali otsast non-Shengeni lõpupoole koos vahepealse passikontrolliga aga kas nüüd Covidi ajal Vantaal on kõik koos samas transiiditsoonis?

Minu viimased kaks kogemust Vantaas (novembris ja detsembris) Qatari lennule minnes on, et aega kulub suhteliselt palju. Sõltub ka passikontrolli järjekorrast, novembris oli järts päris-päris pikk. Arvestada tuleb ka sellega, et eraldi piletite puhul ja nii lühikese ümberistumisajaga ei kataks mahajäämist ka kindlustus.

Sama piletiga olen selliselt lennanud nii novembris kui detsembris, jõudsin ilusti väravasse just siis kui boarding on alanud. Eraldi piletitega selliselt ei läheks, kuivõrd ka kindlustus ei kataks.