Halb üllatus: Hotell "Liilia" Käinas Hiiumaal

Kui olen tööasjus Hiiumaal käinud, siis olen vajadusel paaril korral Käinas Liilia Hotellis ööbinud. See on ka üks väheseid saare majutusasutusi, kus talveperioodil katuse alla saab.
Elukaaslane käis Hiiumaa-tuuril 9.-10. augustil. Teadja mehena soovitasin ka temal Liilias ööbida - Hotelli oli ju talvel puha renoveerida lubatud jne. Eks ta siis bronnis toa 7. augustil ära. Kui õhtul hotelli jõudis, siis retseptsiooni-tüdruk palus vabandust ja laiutas käsi, et neil olla just Soome grupp sisse tulnud ja kõik toad anti ära. Et minge ööbige üle tee asuvas Tondilossi võõrastemajas.
Küsimise peale sai retseptsioonist hotelli juhataja numbri koos saatesõnadega: "ega ta niikuinii ei vasta!". Ei vastanudki.
Saigi elukaaslane Tondilossis ööbitud ja oli võib-olla õnnelikki, sest Liilia eliitklientideks saanud purjus soomlaste mörin ja lällamine kostis poole ööni sinnanigi ära.

Eks igaüks tehku ise järeldused selle ettevõtte tasemest. Minu jaoks oli uskumatu, et Eestis veel siiamaani põtradest jotasid niimoodi kummardatakse. Võimas.

Soovin omanikule palju edu lisaks tema muudele äridele ikka ka Hiiumaa turismi ja Eesti siseturismi arendamisse tubli panuse andmisel, kuid, kahjuks usun, et vähemalt ei mina ega ka keegi mu suhtlusringkonnast ei vii tema ettevõtmistesse enam ühtki senti oma isiklikest ja oma ärivaldkonna rahadest.

Kui annad negatiivset hinnangut, siis ei tohiks see olla anonüümne.

Siin foorumis ma küll nimesid ja isikukoode avaldama ei hakka. Mul on oma kasutajanimi ja ajalugu siin olemas - eks paljud trippijad tunnevad mind ka reaalelus.

Kui mõnel asjaosalisel on vastulauseid, siis ülalnimetatud ettevõtte juhil on nii meilboksis kui ka telefonis mu elukaaslase kontaktid olemas. Alustatagu elementaarsest viisakusest ja vabandatagu tekkinud jama pärast. Tervelt 2 nädalat oli ajapuhvrit.

Ma ei pea antud kaasust nii oluliseks, et hakata ntx ajakirjandust või tarbijakaitset sellega tüütama nii, et üleüldist anonüümsuskünnist ma ei ületaks.

Kaastrippijad, kes tahavad, need võtavad mu postitust väikese taustainfona, kes ei taha, need saatku mind kukele ja asi ants.

Kui adminnid arvavad, et tegu on laimuga - kustutage mu postitus.

siis oma Hiiumaa kogemuse ka.
Parimat teenust annab otsida. Sai oldud eelmine aasta enne jaani.
Kui nüüd norida, siis Wifi ei töötanud kogu aeg, aga see oli ka Elioni viga ja omanikud joksid ja vabandasid ette ja taha:) Aga õlled ja saslõkk hinna sees korvasid selle:)

http://www.hausma.ee/index.php

Tänud positiivsete soovituste eest. Tulebki ümber orienteeruda.

Ootaks siia veel pos-neg arvamusi Hiiumaa turisminduse kohta. Saar on ju võrratu.

Üldse võiks tripis olla rohkem diskussioone kohaliku turismi ja majutuse ja teeninduse üle. Äkki aitame maailma (loe: Eesti siseturismi olukorda) paremaks-selgemaks-normaalsemaks muuta. Ega Eesti lõpmatuseni odava alko ja prostide maaks ei jää. Siis jäävad ellu vaid paremad teenusepakkujad, keda mina ja mu sõbrad-tuttavad hea meelega aitaks rikkamaks saada.

Olen nüüd 3 aastat külastanud Hiiumaad iga augusti esimesel nädalavahetusel. Kaks viimast korda olen peatunud nimetatud hotellis, viimane kord küll nö. poolvägisi, nimelt koht oli bronnitud tuttavate poolt ja tiheda graafiku tõttu polnud lihtsalt mujale aega teist öömaja otsima minna(kuulu järgi on suvel üldse raske saarel öömaja leida nädalavahetusel)
Mis siis meeldis hotellis: puhtad linad, soe vesi, auto oli hommikul parklas alles, ööd olid suhteliselt rahulikud. Millest puudust tundsin: adminni nägin vist ainult kohale jõudes ja siis kui tasumise tund käes oli. Ok eks ma möödusin ka adminni lauast ainult varahommikul paar korda ja õhtupoolikul magama minnes. Hommikusöögist niipalju, et kahjuks oli ta suht kasin minu jaoks, soe oli ainult kohv termoses ja leige oli aparaat, kus varavalges oli vist munapudru olnud(paar inimest jõudis enne mind vist hommikust söömas ära käia).
Nojahh, aga mis kogu reisi juures kõige rohkem üllatas oli vist sellel aastal pea tervet Hiiumaad tabanud röövkapitalismi laine(raha küsitakse nii palju kui vähegi võimalik, aga mitte palju asi reaalselt väärt on). Võib-olla olen ennast väljaspool Eestit käies lihtsalt ära hellitanud, aga hinnad toitlustus- ja ööbimisasutustes olid ikka päris rasvased.
PS. tuvastamiseks hotellipersonalile, kui vajalik - ööbisin toas nr 108

Saar on küll teine, kuid kogemus sama. Mõned aastad tagasi sai Saaremaal Kipi-Koovi matkakeskuses kämpingumajake kinni pandud. Kenasti paar nädalat varem. Kaks päeva enne helistati, et oih, vabandust, meile tuleb nädalavahetusel suur grupp sisse ja me ei saa teid ikka kuidagi majutada (kaks inimest). !!! Minge hoopis sinna-ja-sinna turismitallu, me helistasime, neil on ruumi küll. No aitäh.

Vabandust, aga kas ülebroneerimine mitte suht levinud tegevus ei ole? Või tohib seda teha igalpool mujal maailmas, aga mitte Hiiumaal?

Kui hotell on üle broneeritud, aga külastajale antakse lähedal mugavalt sama klassi tuba, siis pole minu arust kisaks väga põhjust. Ma muidugi ei tea Liiliat ja Tondilossi võrrelda.

Liilia hotellist tean nii palju, et hind on seal üle mõistuse ja lubatud remonti ootavad kõik juba aastaid.
Samas, kui rääkita sellest röövkapitalismi lainest siis omalt poolt võin ka teise vaatenurga lisada. Ise olen töötanud 3 aastat ühes väikses puhkekülas ning nüüd rendivad mu vanemad meie teist maja välja. Olen tähele pannud seda, et viimasel ajal on just eestlased muutunud väga nahaalseks. Varastatakse tekikotte ja rätikuid näiteks. Näiteks võin tuua meil viibinud viimase perekonna, kes pidid peatuma meil 2 päeva kuid olid 3. Alguses maksid esimeste ööde eest raha ära ning ülejäänu lubasid kanda üle...Kuu aega võttis meil aega, et see raha kätte saada. Lisaks olid nad lõhkunud kohvimasina ning 3 rätikut on puudu. Pole vist vaja mainida, et nende nimi on nüüd kõigile teada ning nemad pole enam oodatud siin saarel.
Või siis kasvõi see, et meil maksab öö inimesele 250 krooni. Saad endale väikese majakese, kus on all korrusel üks suur tuba kus on olemas kööginurk ning telekas. Eraldi on veel koridor ja dussiruum. Maja ees on suur veranda koos gaasigrilliga jne. Samuti on olemas ka internet. Ja väga palju on inimesi, kes ütlevad selle 250 krooni peale nipsakalt, et kas tõesti odavamalt ei saa, et liiga kõrge hind on. Ja kui kuuldakse, et hommikusöök polegi hinna sees siis ongi maailmalõpp.

Üldse vist on tekkimas moment, kus inimene ei taha enam mitte midagi maksta, kuid tahab palju. Ning majutajas tekitab see trotsi ning tigedust, sest tema ei taha ka tasuta tööd teha.

Loen siis, et hind on 250.- öö. Täitsa hea hind. Otsisin paar aastat tagasi. Alla 450.- öö ei leidnud kuskilt. Läkski nagu eestis reisimise isu üle. Eesti ju nii väike. Kui ikka ei leia normaalse hinnaga, sõidad koju ja kogu lugu.

Reisid oma matkabussiga ning pole kunagi ei öömaja ega ka hommikusöögiga mingit probleemi. Ükskõik kuhu lähed, alati on olemas soe tuba, puhtad linad, külm õlu jne. Puhkus on ju niigi lühike, milleks siis seda veel kulutada mingile jagelemisele igasuguste hotellide ja kämpingutega.

Ma saan aru, et juhtub, kuid antud kaasuses on 2 asjaolu, mis ei olnud hotellipersonali poolt korrektselt täidetud:

  1. Mu elukaaslane sai ülebroneerimisest teada, kui ta jõudis õhtul kl. 21.00 paiku hotelli, kuigi info ülebroneeringu põhjustanud grupi kohta oli personalil oluliselt varem teada ning olid olemas ka broneerija kontaktid.

  2. Külastajale ei antud asenduseks mitte midagi. Tüdruk retseptsioonist mainis lihtsalt niisama omast peast, et minge Tondilossi, vast neil on vabu tubasid. Sedapuhku oli. Klass on muidugi erinev - üks on hotell, teine, aga hostel.

Ja kui Sina, tripp, arvad, et ülebroneerimine on lubatud, ebakorrektne käitumine on lubatud ja pohhuism teeninduses on lubatud, siis jäägu see Sinu arvamuseks. Mina seda ei arva ja ei usu, et ka enamus Sinuga nõustub. Ma olen üsna omajagu ringi reisinud ja pole vähemasti välisriikides (jätame NSVL-i ja Venemaa kõrvale)kunagi ukse taha või lennukilt maha jäänud ning pohhuistliku klienditeenindusega kokku puutunud. Ei tea, kas on õnne olnud või olen lihtsalt usaldusväärsete ettevõtmistega asju ajanud. Uskusin, et eesrindlikus Eestis on kõik samamoodi.

See oli suvel Narva-Jõesuus, kus üks grupp oleks peaaegu ööbimiskohata jäänud, kuna nn.müügijuht unustas administraatorile "mainida", et on 40-ne liikmeline grupp tulemas. Kuna arvutis ka broneeringut kirjas ei olnud, siis admin. oli ise ka ahastuses. Nädalavahetusel müügijuht loomulikult telefoni vastu ei võtnud. Hotelli poolt oli saadetud broneeringu kinnituseks meilitsi paari lauseline tekst, mis on selles piirkonnas tavaline ja täiesti kehtib (kui on arvutisse sisestatud). Kusjuures - hotell oli ka ära makstud!!! Giid päästis olukorra, kirjutas seletuskirja ja võttis vastutuse enda peale,et ka tegelikult on broneeritud ja makstud. Peale 1,5 tunni möödudes sai grupp ööbima, selleks ajaks oli kell juba 22.00.
Sellised lood on meil siis Eestis hotellidega. Küll tahaks asja parandada.
NB! Ja kui keegi soovib väita, et kas ikka oli makstud, siis tean seda kindlalt, kuna giidiks oli minu õde. Nimesid nimelt ei maini, kuna hotell oli korralik ja administraator hooliv tütarlaps.

aastat tagasi ööbisime Vetsi Talli nimelises kohas. Täitsa mõnusad tünnilaadsed majakesed- suht spartalik olemine, aga kena pererahvas ja tugev hommikusöök. Julgen soovitada.

Põhimõtteliselt õige jutt.

Mu tuttavad, kes Saaremaal turismitalu peavad, ei räägi kah muust kui rahast ja hindadest ja, et küll peab neid külalisi odavalt toitma, et ega nad Tallinnas selle raha eest midagi ei saa jne.
Endil on seuksed kirvehinnad, et ei julge öeldagi, aga teiselt poolt ma saan neist aru kah.
Eks nad peavad suvise teenistusega ju kogu talve üle elama. Ei saa ju Saaremaalt iga hommiku autoga Järve Selveris tööl käia. Ja seepärast neid saarlasi igal pool jalus vedelebki, et neil kodumaal korralikku elatist enam pole.