Hea analüüs/diskussioon odavlennufirmade teemal Ryanairi näitel

http://crookedtimber.org/2010/02/01/shafting-your-customer-as-a-reputational-strategy/

Üks hea kommentaar :)

I can think of two – first, the reputation contains a strong implication of ‘cheap’; people who are cheapskates frugal will be attracted. Second, people might figure that they’re smart enough/tough enough to take advantage of the cheapness, without being tagged by the add-on charges. Most, of course, will be mistaken.

Jah, kuid odavam on kokkuvõttes kohe kõvasti ikkagi ja need targad inimesed ehk ei vajagi suurt pagasit, vaid reisivad ainult käsipagasiga ning ei lisandu mingeid suuri makse. Siia võiks üles panna tuhat teistsugust analüüsi, miks mitte-odavlennufirmad lisavad mõtetuid makse, mis ajavad lennupileti hinna nii kalliks. Seesama Ryanair on küll odav, kuid kõige suurema tõenäosusega su lend ei hiline. Vabandust, kuid need "paremad" kompaniid ei ole just kõige lennusõbralikumad nii hinna kui ka esinevate hilinemiste tõttu.

peaksid olema hoopis teised parameetrid lennufirmade hindamiseks. Näiteks pankrotioht. Kaks firmat, mis enam-vähem tunduvad kindlana on Lufthansa ja Ryanair. Ei laskuks majanduslikku analüüsi, vaid väidaks, et see 1-3 tundi, mis Euroopas keskmiselt lennatakse, ei peaks sisaldama mudelit "kohe kui lennukisse sisse astute, asume Teid piiramatult teenindama". Minu jaoks jääb arusaamatuks Euroopa-sisesel lennul näiteks söömise väärtustamine. Kas tõesti on kõik inimesed nii näljased ja väärtustavad nö. rämpstoitu ja söömist sunnitud asendis anyway?
Mind isiklikult häirib, et "odavlennufirmad" kasutavad sama malli mis "õiged firmad" ja häirivad sind korduvalt lennu ajal ilmaasjata.
Igaüks peaks saama ise otsustada, mille eest ta peale maksab. "Kõik hinna sees" on igaljuhul ähmasem kui lisateenused eraldi.
"Tarkus" ei sisaldu selles, et kui tööandja rahadega on saadud jalaruumi, sööki ja boonusmiile, et siis mul on kõige pikem. Rikkus ainult. Sorry, Snoop.

Kahel tuttaval läks eelmisel kuul Finnairiga pagas kaduma. Mu õel läks 2 aastat tagasi tema ainsal lennukogemusel ja seda Lufthansaga samuti pagas kuhugi pärapõrgu.

Ise lennanud umbes 30 korda Ryanairiga ja pole veel kordagi lend hilinenud ega pagas kadunud või viivitunud.

Õde käis mul külas Lissabonis Lufthansaga 2 aastat tagasi 6500 krooni edasi-tagasi. Viimati käisin Eestis naisega Farost Riiga edasi-tagasi 2 inimest 4000 krooni. Hinna sees oli 1 äraantav pagas inimese kohta ja 4 lendu

pikemat aega juba lugenud neid Snoopi "sügavamõttelisi" odavlennufirmade vastaseid postitusi. Huumorit hindava inimesena saan muidugi alati kõhutäie naerda sellise labase lahmimise peale. Lendan ise aastas ca 10-15 lendu Ryanairiga ja mitte ainsatki negatiivset kogemust-lennud alati graafikus (suures osas tublisti varemgi kohal), teenindajad lahedad (õnneks enamasti puudub see tavapärane võlts keep-smiling), pagasiga alati kõik ok. Kõik muu juba nero poolt eelmises postituses välja toodud.
Kokkuvõtteks...Snoop, get over it ja ilusaid lende sulle teiste lennufirmadega!

Tore lugeda, et mõni hindab "võltsi keep-smilingu" puudumist, ma olen ka alati tahtnud lennukis näha mossitavaid ja ülbeid teenindajaid :-)
Minu teada on EZY ja RYR oma täpsuse poolest siiski üsna edetabeli lõpus ja ma juba põhimõtte pärast üritan vältida lennufirmat, mille piloodid peavad enda väljaõppe jms eest ise maksma. Ma pole eriline riskeerija ka muidugi.
Aga nagu öeldakse - ühele ema, teisele tütar.

Hahaha :)
See on huvitav, et kui midagigi muigavat öelda odavlennufirmade kohta, siis lähevad need enda sõnul väga rahulolevad fännid hüsteeriasse ja kohe hakkab pihta kompleksides inimeste jutt riista pikkusest, labasest lahmimisest jne jne. Ahjaa, oma rekordodavhind on vaja ka välja tuua.
Ja kõigil on eranditult positiivsed kogemused, hmm www.airlinequality.com leheküljel on siis kõik valetavad mölakad, kes selle Euroopa kehvemaks lennufirmaks hääletanud on ?

Kahju, et nii mõnigi eelpool isiklikuks minejatest ei valda vist isegi inglise keelt piisavalt, et esmapostituses olnud linki lugeda. Väga huvitav diskussioon RyanAiri fenomenist, erinevalt mõne postitaja lahmimisest siin.

Erkki tõi ühe eksliku illusiooni juba välja, mis odavlennufirmade fännidel on, statistika hilinemiste kohta.

Lisaks,Ryanairi viimased majandustulemused näitasid just sellise "tüütamise" tagajärjel saadava lennukis toimuva müügi tulu plahvatuslikku kasvu. Nii et sorry Nero, Ryanairi kasumi nimel tuleb seda tüütamist järjest rohkem sulle.

Mis pagasi kaotamisse puudub, siis tõesti on pagana raske pagasit kaotada, kui sul on "luksus" seda igal ümberistumisel välja võtta ja uuesti sisse chekkida.

Kokkuvõttes: jah, Ryanair on odav, sellega säästab enamasti raha. Pole kunagi vaielnud. Aga odavusega kaasneb ka negatiivseid asju ja see ongi mu jutu point. Kui keegi selle info peale kurjaks saab, on see tema psüühiline probleem.

Mina olen jälle nii loll, et ei ole siiani aru saanud, mis on odavlennufirmad ja mis mitte. Kui mul on vaja kuskile lennata, ostan lennupiletid, lähen õigel ajal lennukisse ja sõidan kuhu vaja.

Mind pani seda kommentaari kirjutama dzotile viskunud odavlennufännide klubi. Olen ise lennanud nii Easyjeti kui Ryanairiga ning tõepoolest olen kohale jõudnud ja ka pagasi kätte saanud. Kuid üsna tiheda lennureisijana olen siiski hakanud pigem valima traditsioonilisi lennufirmasid. Põhjendan ka miks:
1) Jätkulennud. Tallinnaga on see lugu, et siit saab otse väga vähestesse sihtkohtadesse. Tihti peab ümber istuma. Easyjetiga kuhugi läbi Londoni (varem ka läbi Berliini) minnes pidi tihtipeale ühest lennujaamast teise kolistama, pagasit kaasa vedades. See võtab kõik aega, raha ja närve. Ning kui mõni lend juhtub hilinema ja sa seetõttu järgmisest maha jääd, siis on oma viga. Kedagi ei huvita, et sa ei jõudnud lennule seetõttu, et sama lennufirma teine lend hilines. Seega kui odavlennufirmaga on vaja teha üks ots, siis on ok. Kui aga vaja ümber istuda, siis jääb odavlennufirma minu valikust välja
2) Lisatasud. Kui lugeda Briti (reisi)ajakirjandust, siis sealt saab tihti lugeda nalju, et mida O'Leary (Ryanairi omanik) jälle maksustada plaanib. A la "minutis lubatud 10 tasuta sissehingamist, iga täiendava sissehingamine 10penni". Peldikumaks on kahjuks vist juba reaalsuseks saamas. Mind kohutavalt häirib see, et ma pean iga kuradima liigutuse eest maksma. Ning jumala eest kui mul peaks olema soovi väljamaalt riidekraami koju tuua ning kohvreid juhtub olema kaks, siis ilmselt maksaks end lolliks. Ahjaa, Ryanair on UK küsitlustes konkurentsitult üks ebakliendisõbralikumaid firmasid. Mitte sellepärast, et klienditeenindajad ei naerata (naeratavad küll) vaid sellepärast, et ilmselt selle naeratuse eest küsitakse sult varsti 1 nael. Moraal siis selles, et mitte kunagi ei ole võimalik aimata, et palju sul see lennureis kokku maksma läheb.
3) Lennuajad. Need on tihti ääretult ebamugavad. Lennud väljuvad kas ülivara või väga hilja. Kui olekski soov kusagil ümber istuda, siis väga tihti tähendab see ööbimist vahelennujaamas või siis pikka ootamist. Ja see mulle ei sobi. Parem maksan 1000 EEK lisaks ja olen kiirelt sihtkohas kui konutan kusagil Euroopa maalennuväljadel, kus tihti pole ka istepinke piisavalt.

Kokkuvõte. Ma ei ole odavlennufirmade vastane, kindlasti mitte. Londonisse lendamisel kasutan vahest Easyjetti ka edaspidi (tuleks Berliin ka tagasi, oleks hää). Samas Euroopa siseselt jätkulendudega ringi lennates kaaluvad need eelpool loetletud miinused selgelt üles selle väikese rahalise vahe tavalennufirmadega. Boonusmiilid, designeeritud istekohad, jalaruum, toit jms on kõik on lisaväärtus, mille eest eraldi ei pingutaks, kuid on väga hea kui nad olemas on.

alustuseks läbi loetud, väga huvitavaks diskussiooniks seda ise just ei pea, kuna midagi uut ja tähenduslikku sealt eriti lugeda pole-samasuguseid diskussioone paljud foorumid täis. Et inglise keel on juhuslikult mu kodune keel juba ca 10 aastat, siis selles osas Snoop panid ikka kenasti mööda seekord, aga no ega selles lahmimises midagi uut ole.
Nõus Rännumehega, jätkulendude osas mis puudutab just Tallinnast lendamist; kuna ise ei ela Eestis, siis endal need mured puuduvad-enamus sihtkohti on otselennud. Lisatasude osas ei saa aru mõttekäigust et kunagi ei tea aimata palju lennureis kokku maksma läheb. Isiklikult tean küll alati palju reis maksab, samas lendan pea alati ainult käsipagasiga ja ei näe mingit vajadust paaritunnise lennu jooksul oma kõhtu täita või alkot tarbima hakata.
Point on tegelikult Erkki poolt juba eelpool välja toodud ehk, et ühele ema, teisele tütar. Ehk et Snoop kui sa ise odavlennufirmadega ei lenda ja nendega piisavat kogemust ei oma, siis pole mõtet siin mingite internetist otsitud artiklitega neid maha tegema hakata. Nagu ma aru olen saanud, oled sa tavalennufirmade osas vana kala nii, et sellealased asjatundlikud kommentaarid tunduvad sinu poolt palju asjakohasemad.

Ei suuda vastu panna. :D
Odavlendaja ekstreemsport: http://www.epl.ee/artikkel/588386
Ennustan siin tõusvat Ryanairi fännipoiste keeristormi oma jumaldatu kaitseks, samas fakt on see, et väiksema lennukogemusega sõitjad paljude kirjeldatud jamade ohvriks tõenäoliselt ka langevad.

Väga lahe artikkel. Kui artiklis on mäng mõeldud eelkõige algajatele, siis järgmisena võiks kirjutada mängu edasijõudnutele, ehk mis saab siis kui algtaseme oled edukalt võitjana läbinud.

Edasijõudnute mängus toome sisse faktorid tuhk, lumi ja muud lennu ärajäämist põhjustavad tegurid. Siis antakse mängijatele tavaliselt järgmised valikud kas lend nädala pärast või oma raha eest alternatiivne transport. Mängu lõppfaasiks on vaidlus ettevõttega kujul, et saadan neile faksi, nemad saadavad 6 nädala jooksul tagasi e-posti, millele saan vastata uuesti ainult faksi saates:) ja vastust uuesti 6 nädalat oodates.

Demokraatia. Mis see loomastunud rahvamasside trügimine elektroonikapoe sigaodavate telekate kättesaamiseks teistmoodi on...

Kui mõnele meeldib sovjett olla, lasku käia. Aga ärgu tulgu oma õnne igale poole takka kiitma nagu Vahitorni pakkujad.

Ryanairi "fännipoiss" saabus keeristormina oma jumaldatut kaitsma:)

Kui ükskõik millise lennufirma lepingutes ja eeskirjades näpuga järge ajada saab samasuguse mängu kokku panna. Jäi küll tunne et see artikkel on pastakast välja imetud ja ajakirjanik pole ise ühegi odavlennufirmaga lennanud.

Olen aegade jooksul arvet pidanud ja vaatasin et kokku tuleb lende aastate jooksul 184. Ryanairiga nendest paarkümend.
RAga pole mul kordagi probleeme olnud küll aga on neid olnud nn. mitteodavlennufirmadega, hilinemised, segadused chek-in`iga, pagasi kaotused, ülemüüdud piletid ja isegi üks hädamaandumine. Aga loomulikult annan ma aru et sellist asja tuleb ikka ette ja ei põe seetõttu.

Mis odavusse puutub siis puhkuselennud perega teen alati RAga. On vahe kas perekond käib Hispaanias 150 euro või 550 euro eest. Vahe eest saab süüa paremates restoranides, elada paremas hotellis ja rentida parema auto ning lennata järgmisel kuul Itaaliasse ja ülejärgmisel Portugali. Euroopa piires on ju tegelikult ükskõik kuidas need kaks tundi lennukis veeta.

Euroopas ei ole RA mitte täitanud näljakottide lennufirma, nagu ajakirjandusest on mulje jäänud, vaid sellega teevad oma puhkusereise ja city-breake ka kõik kõrgeltmakstud ärimehed ja ametnikud keda ma siin tean. Kui on võimalus valida siis inimesed ei maksa mõttetustele peale. Küsimus on ju ainult punktist A punkti B jõudmisega, ei millegagi enamaga.

Loomastunud rahvamasside trügimist ja verist võitlust aknaaluste kohtade või pagasi pärast ei ole ma kordagi kohanud. Võibolla on mul vedanud kuid ilmne on see et paljuski on tegu linnalegendiga.

Viimasel ajal on Eesti ajakirjanduses päris mitmeid negatiivse alatooniga artikleid RAst avaldatud. Oleks nagu kellegi tellimustöö moodi.

Aga Snoopiga olen kindlasti nõus sellega et äriklassis on iga kell palju mõnusam lennata. Juhul muidugi kui pileti maksab kinni tööandja.

Noh Snoop ja tonlist, andke nüüd aga tuld :)

Huvitav.
Poest ostetakse massiliselt juustu, mis pole juust, sinki, milles liha tihti alla 60% (vorstist ei hakkaks rääkimagi), võid, mis on tehtud pagan-teab-millest - ja selle kõigega ollakse nii harjunud, et mitte keegi ei kobise. Rääkimata rämpstoidu teemalisest lauamängust. Tuletan meelde - me ostame seda rämpsu sisuliselt iga päev. Ja mitte ainult ei osta - me sööme seda.

Kirgi kütab üles hoopis odavlendamine, mis on "odav, 30%-lise lihasisaldusega sink". Mõistetav - lendamine on ikka veel midagi "eksklusiivset".

EPLi artikkel pole ju otseselt vale ja ma mõnes mõtte toetan hoiatavat sõnumit. Aga hariv moment oli edastatud ehk natuke vale nurga alt. Kui kõik sujub, pole probleemi, aga sa pead pidevalt teadma, kus on potentsiaalsed ohud.

Ryanairi tulebki suhtuda kui loteriisse, mille reegleid tuleb teada. Siin ma ei eelda, et jama korral pistetakse ilma pikemata Sheratoni voucher pihku ja otsitakse muid lennuvariante.

Ei saa sotti sest odava pileti põlgamisest. Minule on küll suur vahe, kas maksan 2 - 5 tunnise lennu eest 2000 - 4000 krooni vähem või rohkem. Eestist kuhugi lennates tuleb nagunii arvestada ümberistumisega ja Eestist on suurtesse lennujaamadesse piletid kallid. Ja kokkuhoidu saab teha just suurematest lennujaamadest edasi lennates. Muideks, alati pole odavam variant just klassikaline odavlennufirma. Ka Saksa või Inglimaa tšarteritelendudega saab odavalt st kui võrrelda Tallinnast algavate lendudega. Muideks, Ryanairiga olen nii odavalt Londonist Aafrikasse lennanud, et lausa imelik. Patt oleks nuriseda. Kui lend on üle 6 tunni, siis muidugi peaks raha varuma äriklassi jaoks. Kuigi ka äriklassis ei pääse sest mõtetust kärutamisest ja nodi pakkumisest. Seega võib ehk ka rohkem maandumisi teha ja kohapeal ringi vaadata. Parem kulutada raha maa peal hotelli ja restorani peale, kui närida lennukis ülessoendatud ollust, mida toiduks nimetatakse. Mõned võtavad unerohtu, et sellest jamast lennu ajal pääseda. Ise ootan küll Ryanairi lendud algust Tallinnast. Londonist ja Milaanost saab väga paljudesse kohtadesse ja kui kuhugi edasi minna ei taha, on mõlemad linnad väga armsad lühiajalised sihtkohad ja lisaks veel need poed.... Sada korda ennem kulutan raha poes või võtan kalli hotelli, kui maksan lennukis istumise eest ülearu palju.

Viskan ka ühe hääle sekka siis odavlennufirmade kasuks. Viimase viie aasta jooksul päris palju lennanud ja nagu ikka tööandja kulul vanade ja tuntud firmadega , aga ise läinud reisima, siis ikka EZY või RYAga ... Mina ei näe muud vahet, kui et kitsam on istuda. Söömine pole suurem asi argument. Üle 10 euri see piletile juurde ei annaks (kui ma tahan süüa, siis ju ostan lennujaamast kaasa).
Üldjoontes on Ryanairiga hea Euroopas töödata, jätkulendudega on lood kehvad, sest graafikud on ebasobivad enamasti, aga mis me siin ikka jätkutame. Mulle meeldib, et saan käia edasi tagasi kõrvalriigis 30 euri eest, kui konkureeriv lennufirma küsib selle eest 100 euri. Mulle nagu tundub arusaamatu, kuidas mingid inimesed ei saa seda positiivseks pidada.Ma tean küll paari sellist ja nemad ka põhimõtteliselt poes käis ei osta saia, leiba või vorsti, mis on odavam kui keskmine hind. Ja mitte poosetamise pärast, vaid neil on hirm, et sellel on midagi viga.

EPL artikli autorist hakkas lausa kahju. Mine õigeks ajaks lennujaama, võta väljatrükk kaasa, maksa lisapagasi eest, anna lennufirmale kehtiv e-posti aadress, pea pagasilimiidist kinni... tõesti õudne. Kuidas ta, vaeseke, näiteks ehitusloa taotlemise või mõne muu bürokraatliku protseduuriga hakkama peaks saama?
Asi, mida ma tegelikult ei mõista, on nn tavalennufirmade ja odavlennufirmade kirglik vastandamine. Need kaks pigem täiendavad üksteist ja laiendavad valikuvõimalusi. Paraku ei leidu kahekordse hinnavahe puhul minus küll nii palju patriootlikkust, et eelistada Estonian Airi Ryanairile. Pealegi on viimase lennukid minu kogemuse kohaselt uuemad ja laiema istmevahega kui EA omad.

Raiaramis, mulle tundub, et kõrvalriigis käimiseks (Rootsi?) vähemalt
tallinnlasel küll Riiga sõitmine ära ei tasu, kui aeg just üliodav pole? Äkki tööandja hoiabki sellega hoopis oma raha kokku, et sind tavalennufirmadega kiirelt sihtkohta viib, selle asemel, et Ryanairi või Easyjetiga päev läbi loksutada?

Punks, vähemalt Estonian Airi Boeingutel on kindlasti suurem istmevahe kui Ryanairi Boeingutel.

Johhaidii, nõus, et sul Kesk-Euroopas elades ja lähedase 30 sihtkohaga Ryanairi lennujaama olemasolul puudub eriline vajadus konkureerivat firmat kasutada. Seevastu Põhja-Eestis elajal punktist A punkti C jõudmisega punkti B kaudu ilma suure ajakuluta on Ryanairiga väga keeruline isegi pärast Tallinnast otselendude algust, rääkimata praegusest Riia-põikest. Meie siin ei jõua 2 tunniga suva kohta Euroopa piires. Ja sulle teadmiseks, kõik minu äriklassireisid tulevad mu enda rahakotist, sest mul pole tööandjat.

Lendan aastas oma 20 korda liinil Tallinn-London-Tallinn. Kasutan selleks Easyjet teenust ja olen väga rahul. Pole eriti tahtmist iga "return" reisi pealt 3-4 tuhat krooni peale maksta. Olen lennanud mitmeid kordi ka Ryanairiga ja ka seal ei näe ma mingit probleemi võrreldes Estonian-Air poolt pakutavaga. Ainuke vahe on selles, et hind on üpris tugevasti kaldus Eesti lennufirma kahjuks.