Indoneesia siselennud

Tere,
olen mitu päeva üritanud netist leida infot Indoneesia siselendude kohta ja nimelt Bali – Kesk/lääne Jawa – Flores/Sumbaw vahel. Siselendude kohta leidub infot minimaalselt ja enamuses lennufirmade kodukad on osaliselt maas või ei anna ammendavat infot. Seega kas keegi oskaks soovitada lennufirmasid liinil DPS – JOG – LBJ ja kas peaks/tasuks osta piletid ennem läbi weebi või kuna reis toimub veebruari lõpus, siis võiks vabalt minna samal päeval või päev varem lennujaama (või mõnda turismiputkasse nagu Tais) ja pilet osta ?

seal kukub aastas vähemalt kolm-neli lennukit alla.

Netis infot polegi peale kompaniide nimetuste, soovitused - soovitusi polegi, see on loto. Piletid saad lihtsalt, no paar päeva enne kindlasti, samal päeval ei pruugi olla. Aga see ei garanteeri, et lend toimub, et ta õigel päeval toimub jne. Ise istusin nädal tagasi 4 päeva sunniviisiliselt nüris väikelinnas, sest kord jäi lend ära (lennuk oli katki), kord jäi ära (lennuk tegi teel hädamaandumise) jne. Hinnad on tõusnud ja graafikud muutuvad, selle aasta LP küll paika ei pidanud. Transnusa (Trigana Air) oli täpsem, kuid lennuk logu; Merpati tõttu pidin suure osa oma puhkusest ümber tegema, kuid lennuk oli korralikum (ilmselt see, mis mitu päeva järjest ära lagunes, võeti lõpuks liinilt maha), Lionair - odav, täpne, lennuk ok. Pigem on point selles, et igale poole ei sõida suur hulk erinevaid pakkujaid, tihti on valida ühe või kahe kompanii vahel ja siis oled nagu vang, kui selle ainukese künaga midagi juhtub. Piletid täidetakse käsitsi, kontrolli kuupäevad ja kellaajad üle - samuti ebameeldiv kogemus (aga see lend jäi ka ära, nii et lõppkokkuvõttes ei muutunud midagi). Edu ja külma närvi - loodan, et sind ei häiri, kui keegi enne lendu kruvikeerajaga lennukitiiba timmib või maandudes lennukil ühel rattal kumm tühi on:)

AirAsia lendab seal ka, aga minu mäletamist mööda lendab ta rohkem lääne(Jaava, Sumatra) pool. vt.lisa kui huvi www.airasia.com Veebi teel ette ostes tuleb soodsam kui samal päeval.

AirAsia oli ka minu esimene eelistus, aga tõsi see on, et nad ei lenda ida poole. Vaatasin, et oma postituses eksisin 180 kraadi ilmakaarega st. lääne Jaavas on Jakarta ja sealt tundub, et ei oleks probleemi saada lennukiga Florese poole, aga viibime kesk- ja idas e. võimalused oleksid lennukile minna Yogyakartast või Surabayast (SUB) (seal kandis ka kuulus Mt Bromo Volcano). Seega kui asi seal lendudega nii hull on nagu siimsusi eelnevalt siin räägib, siis loodan ikka lendudele, aga arvestan koheselt juba mingi alternatiiviga.

Lennuplaane näed näiteks siit www.garuda-indonesia.com ja siit www.flyadamair.com. aga nendega on see jama, et neti teel ei saa osta.

lendudega ei ole hull, vaid kohalike ajataju on lihtsalt teine. Selle peale, et sa ütled, et sul jääb nende lennuki mitmepäevase hilinemise pärast 3 järgmist lendu tegemata (mis maksavad 10X rohkem), pilgutavad nad vaid silmi ja küsivad, et kas see on siis midagi hirmsat??? Ise lendasin Balilt Floresele Labujanbajosse, sealt sai käidud Rincal, Komodol, Kanawal, (kindlasti soovitan sealkandis snorgeldada-sukelduda kui vähegi huvi on); edasi läksime rendiautoga Kelimutu vulkaani juurde ja tagasiteel jäimegi totaalselt toppama linna nimega Ende. LP järgi käis paat kord nädalas ja seda ka mitte soovitud suunas, veel oli kaks kohalikku lennuliini, millest vaid üks sõitis soovitud suunda, kuid iga päev oli mingi aga, miks ta ikkagi ei saa sõita:)
Vahemaad on pikad ja kui ei soovi oma puhkust ainult sõitmise peale kulutada, siis mina ikkagi lendaksin, sest paadiliinid peatuvad iga saare juures ja kõik see võtab meeletult aega, enne kui oma sihtpunkti jõuad. Ka Floresel liikumine võtab mägiteede tõttu aega, nt. liinibuss sõidab Labujanbajost Kelimutu juurde mitu päeva, kui juurde liita söögid, ööbimised + veel ebamugavus, siis ei olegi enam niiväga ahvatlev. Ma pigem naudin ilusat Florese loodust matkates või snorgeldades-sukeldudes, kui istun korve, pampe, sigu ja kanu täis bussis 3 päeva, kuigi ei saa salata, et ka see on elamus.
Nagu eelmises postituses ütlesin, paar päeva enne pileteid saab, lennata ka saab, aga lihtsalt peab jätma ajavaru, kui ei taha ennast seaks vihastada. Ka ei saa reisi pikalt ette planeerida, a la kolmap olen seal, reedel seal ja järgmine teisip lendan sinna - see ei toimi alati ja siis lähevad piletid ja närvirakud raisku.

Airasia kahjuks väikestesse looduskaunitesse kohtadesse ei lenda:( Suuremate keskuste (näit. Bali-Jakarta) vahet käivad lennukid nagu trammid, hinnad 400 000 kuni 1 700 000; veel hindu näit. Bali- Labujanbajo 661 000, Ende- Bali 732 000 IDR. Väga palju lende saavad alguse Balilt või Jakartast, seal võid valida kümnete firmade, sihtkohtade ja hindade vahel. Väikestest kolgastest edasi liikumine on aga suht nutune. Pigem on odavam ja kiirem lennata tagasi Balile ja sealt sihtpunkti.

Palju abi on ka LP-st, kuigi hinnad on tõusnud ja mitmedki liinid käigust ära jäänud. Indoneesias hämmastas mind fenomen, et teatakse, kuidas saab naaberlinna ja palju pilet maksab, aga kuidas punktist B ehk naaberlinnast või lähimalt saarelt edasi saab punkti C ehk sihtkohta - seda saate alles järgmises linnas teada jne. Ilma LP-ta oleksime sellise jura peale lolliks läinud. Tais ega Cambodias midagi sellist ei ole kohanud.

Kui on küsimusi, siis küsi julgesti - ise olin enne reisi hädas, sest infot oli ülivähe.

Koige usaldusvaarsem lennufirma Indonesias minu kogemuste pohjal on Lion Air. Lennukid suured, uued, mugavad, tapsed, hea teenindusega. Ja muude lennufirmadega vorreldes (Merpati, Garuda, Trigona Air) odavaim. No muidugi ei saa ka pead anda, ise olen lennanud Lion Airiga seni 4 korda aga koik on vaga ok sujunud. Ah jah, veel yks hea asi Lion Airi juures - istekohad valgetele antakse ilma kysimata varuvaljapaasude juurde, sinna, kus on jalgade sirutamiseks rohkem ruumi.

küll usaldusväärsuse poolest tuntud pole..aga samas milline Indoneesia lennufirmadest oleks..
Evakuatsiooniplaan tundub neil kõigil sama :). Siinkohal väljavõte Wings Airi voldikust:
Islam: "We seek the help of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful - who has bestowed upon us the will and ability to use this aircraft, without Whom we are helpless.."

Katolik: "Bless us with the guidance from your angels, so that crew of this aircraft will lead us to our destination safely. We beg You, bless us with a safe trip, with good weather. Amen."

Protsetan: "In this opportunity we call Thy holy name to accompany our journey. We believe Thou will guard and protect our plane from any disturbance and danger. To the all air crew, Thou will lead their duty in order for us to arrive to destination in time and safe. Amen."

täpsemalt http://hmai.blogspot.com/2006_02_01_archive.html

Kas keegi on ostnud Lion Airi pileteid kodulehelt. Proovin juba nädal aega osta Ujung Pandang (Makassar)-Jayapura pileteid ja toimib kuni vastuseni mis on, et ei olnud edukas Pangast öeldakse, et lehe viga.

Ei saanud ka Lion Air kodulehelt piletite ostmisega hakkama. Kas keegi oskab soovitada kuidas pilet ära osta sellele lennufirmale? Vaja oleks minna Singapurist Balile (DPS). Või et parem koha pealt lennujaamast piletid osta? Suured tänud abi eest ette.

Tere ! 

Oleks vaja osta septembriks piletid DPS-JOG-DPS. Vaatan, et hinnad on hetkel 130-140 eurot. Tundub päris kallis tunnise lennu kohta. Sealjuures tuleks üks ots  odavlennufirmaga lennata (Air Asia või Lion). Oskab ehk keegi targem öelda, kas tasub praegu sellise hinnaga osta või on piisavalt tõenäoline, et hinnad võivad langeda? 

Ei tea, kuidas hinnad muutuvad. Aga mina lendasin Air Asiaga paar aastat tagasi Jakarta - Bali - Yogyakarta - Jakarta.


Piletid maksid vastavalt: 46 + 42 + 34 EUR. Seda koos söögiga (tagantjärgi mõeldes pole tunniajasele lennule mõtet sööki osta. Selle söömiseks ei jäänud lihtsalt eriti aega).

Olen juba pikemat aega Indoneesia siselendude hindadel silma peal hoidnud.


Veel ca 6 kuud tagasi sai 2h siselennu ostetud 40-50 euri eest (paar päeva enne lendu). Kõik läks hapuks siis kui Garuda ostis Sriwijaya lennufirma ning nüüd on tegemist sisuliselt duopoliga. See on kahjuks kõige odavamad hinnad vähemalt 2x üles visanud. Lisaks peab nüüd Lion Airiga pagasi eest juurde maksma. 

Kahjuks jah, 140 EUR on hetkel üsna standard, ei ole vahet kas ostad nüüd või nädal aega ette. Aeg-ajalt teeb airasia odavmüüke, kus DPS-KUL-JOG võib isegi odavam tulla:)


Tänan info eest!

Mul tuli peale siia postitamist meelde, et hiljuti käsitles üks artikkel ka põgusalt Indoneesia siselendude teemat. Nimelt  on siin 13. märts  avaldatud artiklis kirjas järgnev:  "Kuna lennukikütuse hind on viimasel ajal jõudsalt tõusnud, avaldab see paratamatult lennufirmadele survet piletihindade tõstmiseks. Alates 2018. aasta novembrist on Indoneesia siselendude hind tõusnud 40 - 120 % ning püsib jätkuvalt kõrge ka peale aastavahetuse tipphooaja lõppemist".

Mis teha, eks siis tuleb selle hinnaga leppida.  Aga ma vaatasin just huvi pärast, et SIN ja KUL lennud saab odavamalt kui selle lühikese JOG otsa ning 20 eurot kallimalt saab isegi Perthi. 

Sriwijaya 100% ja muud 200-300% kallim võrreldes aasta tagasi!!! Mis ajast!?