JFK lennujaam

Tere!Finnairiga jõuan 18:50 JFK'sse ning kell 21:00 väljub lend Atlantasse, kas jõuan passikontorlli läbida, pagasi saada ja uuesti check in'i teha? Või peaksin öö veetma lennujaama hotellis ja siis hommikul lendama? Mõtlen, kas Finnair on tavaliselt täpne või jääb hiljaks kauglendudel? Kui jään maha, kas lennnufirma (kumb?)korvab ja paneb mind järgmisele lennule? (kuigi 21:00 on viimane lend)
Tänud, kellel on kogemusi.

Kui on lennukid saabuvad-väljuvad erinevates terminalides, siis suht lootusetu üritus. JFK on ikka väääga suur lennujaam ja seal kulub päris palju aega.
AA lennuk jõudis JFK-sse varem kui pidi, Finnairi puhul ei oska kommenteerida.

Ma ka vist ei julgeks riskida, aga talvel sai sama stenaarium (immigratsioon, pagas välja, terminalivahetus, check-in, turvakontroll) läbi tehtud vähem kui 1,5 tunniga. Aga ju ikka vedas kah, sest immigratsioonis/passikontrollis ei olnud peaaegu üldse saba. Terminalivahetus võttis mu meelest kõige vähem aega.

Aga kui lennud just ühe pileti peal ei ole, siis minu arusaamist mööda ei korva mahajäämist keegi.

Need lendude õigeks õigeks ajaks jõudmise/hilinemise küsimused on minuarust suht mõttetud, kuna mingit ülimat reeglit selle kohta pole. See ju sõltub 10st asjast alates sellest, kuidas õnnestub startida, milline on ilm jne. Arvestada võiks ikka selle ajaga, mis on saabumiseks märgitud, kuna selle järgi toimetab ka lennukompanii, kuna igasugused kõrvalekalded sellest toovad endaga kaasa võimalikke lisakulusid. Aga enda kogemusest on pikamaalennud enamasti varem või õigel ajal kohal.

Sama check-iniga. Viimati Virginiga Londonist tulles läks passikontrollis 20minutit, üks eelmine kord Finnairiga õnnestus 1,5h seista, enne kui passikontrollist läbi sai. Lihtsalt tuli suur mass peale ja vahepeal ametnikud arvasid, et pigem mugivad sandwichi, kui tegelevad teenindamisega.

Lennufirma ei korva sulle midagi, kui sa oled 2 eraldi piletit ostnud. Ja ma oletan, et seda sa oled teinud, kuna 21 ajal lendab JFK-ATL suunal ainult Delta, kes Finnairiga vist koostööd ei tee.

Olen eraldi ostnud, kuna jah finnair ja delta ei tee koostööd. Ma ei lootnudki siit ühest vastust, vaid kirjutaisn, et kas kellegil on kogemusi...et mõtlen, mida teha. Kuigi, kõige imelikum, mis eile juhtus oli see, et edreams.com'ilt bookisin pileteid ja kui hakkasin kinnitama, tuli note, et pilet on 111eur'i kallimaks läinud. (alguses oli 139 euri ja järsku u 250 eur) Käisin Delta kodukal ka sama asi. Uskumatu!!! Seega jäädes ööseks + lennates hommikul on odavam = sama tulemus kui ostes nüüd see kallim pilet, säästan närve, kuna mõtleks terve tee Helsingist, et kui kaua läheb passikontrollis jne.

Seda, et reaalne pilet on kallim, kui esialgselt välja reklaamitud, tuleb ikka ette. Ei tasu lasta ennast häirida (kuigi vihastab välja küll).

Lendasime märtsis sama lennuga Helsinkist NY-i, aga lend lükati 2 tundi edasi, seega jõudsime ka plaanitust hiljem NY-i. Õnneks edasi lennata samal päeval ei plaaninud ja probleemi ei tekkinud.
Mis puutub passikontrolli järjekordadesse, siis sõltub kõik sellest mitu lennukit just äsja maandunud on. Mina igatahes ei riskiks. Kuigi terminalide vaheline liiklus on väga hea ja kiire ka, aga passikontrollis minevat aega ei saa kuidagi ette ennustada.
Usa siselendudel maksad iga kohvri eest, mis ära annad veel 15$ lisaks pileti hinnale (check-in'i tehes). Soovitan arukalt pakkida ja mis võimalik, see käsipagasina lennuki salongi kaasa võtta.

Lõpuks võtsin selle Finnairi varasema lennu ja peaksin NY jõudma 15:50 ning edasi ostin pileti NY-Atlanta 18:57 lennule. Andis mulle lisa 1h - peaks nagu OK olema. Ma olen suht palju lennanud, seigelnud ja käinud jne probleeme pole olnud, aga seekord millegipärast olen kuidgai mures:-(
Del, tänud, seda ei teadnud, kuna Atlantast lendan edasi hiljem veel Miamisse ning Orlandos ka NY - seega nüüd tean arvestada:-)

Finnair maandus oigel ajal, jalutasime passikontrolli. Tundus, nagu me oleks ainke saabunud lend, ma sain passikontorlli esimesena, seal laks 2 minutit,(oleks lainud 1, aga al arvuti jooksis kokku..icc) vottis sormajaljed kysis kauaks jaan ja et have fun. Pagas joudis 5 minutiga. Rong terminalist 8 soitis terminali 3 umbes 5 minutit, tegin Atlantasse lennu check in'i 10 minutiga ja kohvri eest ei pea maksma! Ja siis passsin pea 2h ja olin enda peale kuri, et nii palju muretsesin.
Ok, point, et voib ka vaga kiiresti minna ja see pagasi eest maskmise jutt, ei tea, kust se kyll tuli? Mis Arilines'iga?

Sattusin ka selle "pagasi eest maksmise"-kommentaari peale ja tekitas imestust küll. Vähemalt American Airlines´iga küll ei pidanud pagasi eest midagi maksma USA siselendudel. Check-in´i laual oli küll silt, kus suures trükis numbrid kirjas "...15$...25$..." - ja paljud enne meid maksid ka. Pani mõtlema küll - aga lähemalt lugedes selgus, et maksma peab ülekaalu eest. Täpselt ei mäleta - kas oli see 15/25 seotud üleliigsete kilodega või hoopis "ülekaaluliste" kohvrite arvuga, aga meie oma normaalmõõtmetes ja mõistlikus kaalus kohvri eest küll mitte sentigi juurde maksma ei pidanud. Ja nendel meist eespool check-in´ijatel olid tõepoolest väga suured kohvrid - selle lõbu eest nad siis maksidki :)

Pagasi eest maksmine sõltub paljudest erinevatest asjaoludest ja selleks pole ainult ülekaal! Mina lendasin United Airlines'iga Washingtonist Orlandosse ning pidin maksma iga äraantava koti eest 15$. Ja see ei ole nali. Igal lennufirmal on omad reeglid. Kui oleksin ostnud pileti suunal Tallinn-Helsinki-NY-Washington-Orlando, siis poleks ma pidanud tõenöoliselt seda 15$ juurde maksma, kuna kõik vahepeatused on ühe pileti peal kirjas. Aga kuna ostsin USA siseste lendude piletid eraldi lennufirma koduleheküljelt siis pidin maksma. Teine põhjus võib olla selles, et ostsin economy class pileti. Uurides United Airlines'i kodulehekülge leidsin üles koha , kus on täpselt kirjas palju maksta tuleb ja mille eest http://www.united.com/page/article/0,6867,52481,00.html
Delta Airlines: When traveling within the United States, U.S. Virgin Islands, or Puerto Rico, customers are charged $15 for the first checked bag and $25 for the second checked bag (each way, for round trip).
Sama kehtib ka kusjuures American Airlines'i kohta. Koduleheküljel kõik kirjas!!!Hämmastav kuidas sul Tip sellest tasust õnnestus "mööda hiilida".

Del,
ega me ei hiilinudki mööda. Keegi ei küsinud, mina ise mõistagi ei pakkunud ka raha. Aga põhjus on lihtne - AA kodulehel kirjas erandite all (http://www.aa.com/i18n/utility/baggageExceptions.jsp), et kui pilet on ostetud kuni 14. sept 2009 ja reisitakse Euroopast, siis maksma ei pea. Mul olid kõik lennud alguse ja lõpuga Euroopas ühe pileti peal, sh 3 USA-sisest lendu, reis toimus veel kevadel. Seega mina saan AA kodulehest nii aru, et ega ma ei pidanudki maksma.
AA uue policy järgi peavad Euroopast/Euroopasse/läbi Euroopa lendajad maksma alates 2. kohvrist 50USD, esimene kohver tasuta (http://www.aa.com/viewPromotionDetails.do?itemDescriptor=PromotionContent&fileName=hp072409_BagCharge.xml&anchorLocation=Navigation+Menu&url=hp072409_BagCharge.xml&_locale=en_US&repositoryName=PromotionContentRepository).

Õigeaegne saabumine ei olene mitte niiväga lennufirmast kui ilmast jms tingimustest. Finnair on väga korrektne firma, kuid suvel oli kord nii, et ilma tõttu ei saanudki ta JFKle maanduda, seoses sellega hilines väljalend Helsingisse mitu tundi, siis pikenes stardiooteaeg mitu tundi, kokkuvõtteks - lennuk jõudis Helsingisse planeeritust 7 tundi hiljem ning üldiselt igasugused hilinemised jne on JFKl täitsa tavalised asjad.

Mul Finnairiga ees lend JFK'le ning sealt edasi pean siis nö omal käel edasi saama(pilet ostetud Tallinn-NYC-Tallinn), sest plaan veeta nädal Miamis, mõned päevad Bostonis ja tagasi siis NYC'ist. Nagu aru saan, siis peaks vähemalt 2 tundi jääma vahet lendudel? Olen seal lennujaamas olnud aastaid tagasi kui seal käisid ulatuslikud ehitustööd. Ja tõenäoliselt tuleb siis pagasi eest ka tasuda (plaanin küll ühe kohvri ja ühe käsipagasi võtta).

Tekkis veel küsimus, et kas JFKs on sellist pagasi hoiukohta? Et plaanin siin erinevaid variante ja üks oleks saabuda NYCi tagasi äralennu hommikul, jätta suur kohver hoidu ja linna peal ka ring ära teha.

Tere!
Kas aastatega on midagi muutunud või endiselt oleks vähemalt 2h ooteaega vaja, et JFKst edasi lennata? Plaanis osta Finnairi lennud TAY-HEL-JFK-SAN (San Diego) ja JFK ja SAN lennu vahe on 1h50 min. Kõik lennud ühel piletil ja kõiki opereerib Finnair (reaalsuses küll ilmselt viimane ots AA).
Segaseks on ka jäänud see, et kas pagas tuleb välja võtta kuigi lennud ühel piletil?

siin on kümneid kordi eri teemades kirjutatud, et USAs tuleb alati esimeses lennujaamas pagas välja võtta. Pead läbima kõik passikontrolli formaalsused ja pagasi uuesti ära andma ja siis turvakontrolli läbima nagu eespool on kirjeldatud. Võid jõuda ja võid mitte jõuda, kõik oleneb juhuste kokkulangemisest, st kuidas sabadega on ja kas lennuk jõuab sisse õigel ajal.

Aitäh vastuse eest!
Huvitav, miks lennufirmad siis üldse selliseid pileteid osta lasevad, kui nibin-nabin jõudmine oleks? Ise nad peavad ju sellega tegelema, kui maha jään.
Aga kui käsipagasiga minna, kas siis võiks 1h50min olla piisav?

vast see pagas ei ole probleem, passikontroll ja turva uuesti on niikuinii. Võibolla räägid stjuardessiga, et sul on kohe edasilend ja katsud esimeste seas kiirelt maha saada ja eks turvas anna ka trügida, teoreetiliselt peaks jõudma ja vähemalt oled USAs kohal, kui lend hilineb jne, siis lennufirma toimetab ikka kohale kuna ühel piletil.
Siin on olnud sooduspakkmisi, kus ümberistumise aeg on 50 min USA s olnud, olen need kohe välja praakinud, aga ometi müüakse.

Mul oli paar aastat tagasi miamist tagasilend läbi chicago ja seal oli ka üliväike lennuki vahetus. Lennukist maha tulles anti punased fast track lipikud ja jõudis ilusti lennukile:) Üldiselt seal passi järjekorras seistes ju kutsutakse kindlatele lendudele minejaid järjekorrast välja.

Suured USA lennufirmad (American, Delta, United), lendavad, kui lend on suurlinnade vahel, samal liinil kuni paarkümmend korda päevas. Kui sa jääd oma algsest lennust maha, pannakse sind lihtsalt järgmisele lennule, mis eeldatavasti läheb max 2h pärast. Mina ostaks tuima näoga 50 min vahega piletid ja laseks lennufirmal ennast lihtsalt järgmisele lennule panna.